back to top
2024. november 22. 03:02
KezdőlapMotoGPA megkönnyebbült Bagnaia a pole pozícióért harcolna, kiderült, mi állt a fékprobléma...

A megkönnyebbült Bagnaia a pole pozícióért harcolna, kiderült, mi állt a fékprobléma hátterében

Francesco Bagnaia a Thai Nagydíj pénteki edzését a legjobb tíz tagjaként zárta, így nem kell majd részt vennie az Q1-ben, ellentétben az előző két fordulóval. Az olasz pilóta elégedetten értékelte a sajtónak a nap történéseit, és azt is kiemelte, hogy ilyen körülmények mellett az Aprilia nagyon versenyképes tud lenni, ezért nehezen megjósolható, hogy mit hozhat még ez a hétvége.

Megkönnyebbülten zárta a Thai Nagydíj pénteki edzését Francesco Bagnaia, aki a Q2-be való bejutása mellett a motorjával is elégedett lehetett. Az olasz pilóta – a szintén jól teljesítő Quartararót megelőzve – a hetedik helyen zárt, így nem kell részt vennie az időmérő első szakaszában, szemben az előző két – az indonéz és az ausztrál – hétvégével. „Végre, ez nagy megkönnyebbülést jelent, de nemcsak a Q2-ben jutás, hanem az is, ahogy a motoron éreztem magam. Tudok keményen fékezni, és a motor leköveti, ez egészen gyönyörű, hiányzott már ez az érzés” – nyugtázta mosolyogva az olasz pilóta.

Kiderült, mi lehet a megoldás a Yamaha problémáira

„Nagyon boldog vagyok, még annak ellenére is, hogy nem volt minden ugyanolyan, mint a délelőtt során, az edzések első felvonása közben. Közepes hátsó gumival menni nem volt a legjobb, problémáim voltak a tapadással a jobb oldalon. Azonban amikor az első gyors körhöz felraktunk egy másik közepest, megint nagyszerű volt minden. Sajnos a sárga zászló miatt, ami Jorge [Martín] bukását követte, nem volt lehetőségem új kört futni a második próbálkozás alkalmával, de már korábban elég jól mentem ahhoz, hogy 1:29-es idő körül teljesítsek. Elégedett vagyok a mai nappal.”

Az edzés alatt a címvédőnek be kellett iktatnia egy előre nem tervezett bokszutcai látogatást amikor fékproblémák léptek fel a motorján. Azonban a tavalyi világbajnok szerint erre nem egy meghibásodás, hanem inkább az ő vezetési stílusa miatt volt szükség. „Ez inkább rólam szólt, jobban szeretem, ha az elején elég agresszívak a fékek, és akkor nem éreztem ezt. Azért, hogy ne veszítsek időt, inkább úgy döntöttem, hogy bemegyek a bokszba és kicseréltetem őket.”

Martíné volt a legjobb idő az edzésen, a képzeletbeli dobogó többi fokára azonban nem Ducatit terelgető pilóták, hanem a másik olasz márka, az Aprilia gyári versenyzői értek oda, Maverick Viñales a 2., Aleix Espargaró pedig a 3. helyet szerezte meg. Bagnaiát ezután az eredmény után arról kérdezték, hogy előnyös volna-e a bajnoki küzdelemben, ha ez utóbbi két versenyző ahhoz is elég gyors lenne, hogy az élmezőnyben harcoljanak a futam során is.

Ismét gyors az Aprilia, de továbbra is van egy gondjuk

„Nem tudom, sosem egyszerű előre megmondani. A barcelonai versenytől eltekintve mindig nehéz eldönteni, hogy ki a leggyorsabb a pénteket alapul véve. Különböző stratégiák vannak az egyes edzéseket tekintve, de az Aprilia biztosan versenyképes, ahogy szerintem a KTM is. Ha sikerülne javítanunk a kanyarbejáratok utolsó szakaszán, akkor még mi is gyorsabbak lehetünk, mint amilyenek voltunk.”

„Azt hiszem, hogy az Aprilia – azzal a tapadással, amit ebből a gumiból ki tudnak hozni – nagyon versenyképes lesz. Az első sor jó eredmény lenne a számunkra, de úgy gondolom, hogy a pole pozícióért is harcban lehetünk, erősnek érzem magunkat” – tette hozzá a bolognaiak versenyzője, már az időmérőre gondolva.