back to top
2024. november 22. 15:30
KezdőlapMotoGPCsúnyán kibabráltak Quartararóval mások hibái, de nem ő volt az egyetlen áldozat

Csúnyán kibabráltak Quartararóval mások hibái, de nem ő volt az egyetlen áldozat

Fabio Quartararo minden bizonnyal a sárga zászlók miatt nem jutott be a Q2-be a Katari Nagydíj edzésén, de nem ő volt az egyetlen, aki pórul járt, többek között Álex Márquezzel is ez történt. A Yamaha versenyzője úgy véli, az egykörös tempóját illetően még hiányzik valami, de a futamokon gyors lehet.

Fabio Quartararo mindössze a huszonegyedik helyen végzett a Katari Nagydíj edzésén, ám ez nem a francia pilóta teljesítményének valós képét tükrözi. A tabellára ránézve látható, hogy a 2021-es MotoGP-világbajnok 1,417 másodperccel maradt el az élen záró Raúl Fernández idejétől, mégis kijelenthető, hogy közel volt a továbbjutáshoz.

Meglepetéssel zárult a MotoGP katari edzése, Martín és Bagnaia is csak a középmezőnyben

A hajrában ugyanis Pol Espargaró bukott a 16-os kanyarban, aminek következtében sárga zászló volt érvényben. Quartararo pechére pont akkor, amikor ő a gyorskörében átment ezen a szakaszon, így nem javíthatott érvényes módon. Egy másik sárga zászló pedig meg is pecsételte a sorsát, pedig az általa prognosztizált idő elég lett volna a továbbjutásra.

„Most velem történt meg, múlt hétvégén talán mással, de nagyon balszerencsés voltam – kezdte. – Lényegében nem futottam [értelmezhető] gyorsköröket azokon a gumikon. Nagyon rosszul éreztem magam, ezért úgy döntöttünk, hogy az utolsó gyorskörre a lágy abroncsot használjuk. Rögtön az első köröm 1:53.2 volt, de az utolsó kanyarban sárga zászlót lengettek. Ezután újabb kört kezdtem, az első szektorban javítottam, mielőtt a másodikban újabb sárga zászlót kaptam, és ennyi volt. 1:53.0 vagy 1:53.1 lehetett volna, ezt meg tudtuk volna csinálni.”

Ez utóbbi bőven elég lett volna a továbbjutásra, figyelembe véve, hogy Marc Márquez 1:53.323 másodperccel szerezte meg a tizedik helyet. Persze nem csak Quartararóval babráltak ki mások hibái, jó néhány versenyző így járt, akik adott esetben nála is gyorsabbak lehettek volna. Többek között Álex Márquez is, legalábbis ha jól becsülte meg saját teljesítményét.

Alapvetően a sárga zászló miatt maradtam le [a továbbjutásról – nyilatkozta. – Néha segítenek, mert törlik mások körét, akik így nem javítanak, néha pedig ártanak, és most rajtunk volt a sor. Az első sárga zászló fájdalmas volt, mert az utolsó kanyarban jött. Tökéletes kört futottam, amikor pedig az ember az utolsó kanyarhoz ér, és meglátja a sárga lámpát, az kétségbeejtő. Az utolsó körben aztán Jack Miller került a földre a hetes kanyarban, így nem volt esélyem. Szerintem 1:52.9-es köröm lehetett volna, amivel az első háromba vagy ötbe kerülhettem volna. Biztosan bekerültem volna, végső soron az első és a kilencedik hely ugyanazt jelenti, az ember a Q2-ben van.”

Mindenesetre így mindketten a Q1-ben kénytelenek kezdeni az időmérőt, és ott próbálhatják meg kivívni a továbbjutást. Ami Quartararót illeti, annak ellenére, hogy tiszta körülmények között már pénteken bekerülhetett volna a Q2-be, úgy véli, az egykörös tempója hagy némi kívánnivalót maga után, ám ezt, amennyire lehet, próbálja kompenzálni.

„Szerintem nagyjából megvan a tempónk, de egy körön bizonyos kanyarkijáratoknál egyértelműen nem jó a kigyorsítás – fogalmazott. – Ami a nyers sebességet illeti, nagyon későn fékezek, szóval papíron jobbnak tűnik, de bizonyos pontokon, például második, harmadik vagy negyedik fokozatban nincs meg. Remélem, hogy szombaton egy körön fel tudjuk venni a tempót, és megpróbálhatunk bejutni a Q2-be.”

Mindez kulcsfontosságú lesz számára, hiszen ha nem jön össze, akkor mindenképpen a mezőny hátsó feléből lesz kénytelen rajtolni a sprint-, illetve a főfutamon. Ez esetben pedig kevésbé fogja tudni kihasználni a szimulációk alapján ígéretesnek tűnő versenytempóját. Quartararo azt is tudni véli, hogy egy körön mi okozza számukra a legnagyobb gondot.

Nagyon kiegyensúlyozottak vagyunk, folyamatosan 1:54 alatt megyek, és ezek kiváló idők – magyarázta. – Egy körön hiányzik valami, ezen a téren javulnunk kell. Szerintem az a gyengeségünk, hogy a pálya elég jól tapad, és a többi csapat sok erőt tud igénybe venni a kanyarok kijáratánál. Mi nem tudunk, emiatt pedig bűnhődünk.”