back to top
2024. november 22. 02:41
KezdőlapMotoGPMiller a szezon végének, Binder az eredménynek örül – a KTM valenciai...

Miller a szezon végének, Binder az eredménynek örül – a KTM valenciai tesztértékelője

A valenciai teszt után mikrofonok elé állt a KTM technikai igazgatója, valamint a gyári alakulat csapatfőnöke és két pilótája is. A keddi napon az istállónál számos fejlesztést kipróbáltak, például egy új aerocsomagot és egy kipufogórendszert. Ezek közül több elég jól sikerült a megszólalók szerint, bár a versenyzők nem mindennel voltak elégedettek.

Nagyszerű idényt zárt a KTM. Brad Binder a bajnokságban a negyedik, a csapatok versenyében a gyári istálló a harmadik, a gyártók értékelésében pedig az osztrákok a második helyet szerezték meg. A valenciai teszt éppen ezért a nyugodt kísérletezés jegyében telt a munderfingi alakulatnál.

Az Aprilia elsőségével búcsúzott az idei évre a MotoGP, Marc Márquez erősen kezdett a Ducatival

„Kis lépésekkel szeretnénk előnyhöz jutni az elektronika, az aerodinamika és minden egyéb terén. Tudjuk, hogy a motorblokkunk erős, és a [karbon] váz az első elérhető specifikációja egy új technológiáknak, szóval még több területen dolgozhatunk” – mondta Francesco Guidotti, a KTM csapatfőnöke a keddi körözés után.

Sebastian Risse, a csapat technikai igazgatója is megszólalt, és elégedetten értékelt a tesztet követően. „Azt hiszem, hogy mi – a csapat és a pilóták is – nagyszerű munkával sok dologra rájöttünk az aerodinamikai terén. Voltak más projektjeink is, például a kipufogóval kapcsolatban, és arra is készültünk, hogy milyen lesz a motorblokk kezelése a jövő évi üzemanyaggal. Azt hiszem, hogy sokat tanultunk ma.”

Binder kifejezetten jól teljesített a teszten, hiszen Maverick Viñales mögött a második helyet tudta megszerezni, alig 28 ezredmásodperc volt a két pilóta legjobb ideje között. A dél-afrikai versenyző 51 kört teljesített, és ezeknek a legnagyobb részét az új fejlesztések tesztelésére használta fel.

„Ez egy átlagos tesztnap volt. Délelőtt első körben még a hétvégén használt motorommal mentem ki a pályára, és ez jólesett. Aztán később számos dolgot kipróbáltunk, például egy új aerocsomagot, amelynek voltak rossz hatásai is, viszont az jó hír, hogy a mérnökeink [új adatokkal] mehetnek vissza dolgozni, és remélhetőleg a jó részeit meg tudják majd őrizni. Felraktunk egy új kipufogórendszert is, amely kissé megváltoztatja a nyomatékgörbét, ez kifejezetten jól sikerült” – nyilatkozta a 28 éves motoros.

„Nem eszközöltünk kifejezetten nagy vagy radikális változtatásokat, de sokat tanultunk azokról [az elemekről], amelyeket használtunk, és ez a legfontosabb dolog. Kicsit játszottunk az elektronikával, hogy jobban a saját kezünkbe vegyük a motor irányítását, és ez elég jól sikerült, bár azért lehetne még dolgozni rajta. Nagyjából minden területen megtaláltuk a kiindulópontot a következő, malajziai tesztre.”

„Egész nap a közepesek voltak fent nálam elöl és hátul is, csak a legvégén tettük fel hátra a lágy gumit, hogy kiderüljön, mennyivel többre vagyunk képesek. Futottam egy elég gyors kört, aztán volt egy esésem. Ezenkívül minden nagyszerű volt. A végén egész gyors tudtam lenni, és ez így eléggé meglepett, mivel egész nap olyan gumikkal mentem, amelyekkel nem lehetett csúcsidőket futni. Bámulatos a különbség, amelyet a lágy abronccsal lehet elérni, egy egészen más szinten mozogtam így.”

„Boldog vagyok, hogy egy második hellyel mehetünk el a téli szünetre. Most lazítani fogunk, aztán a srácok majd visszamennek a gyárba. Remélhetőleg eleget tanultunk a mai próbálkozásainkból ahhoz, hogy Sepangban majd jobban tudjunk teljesíteni.”

Jack Miller sokkal többet tesztelte a csapat új aerocsomagját, mint Binder, összesen 62 kört teljesített. Emiatt végül nem is tudott olyan jó időt motorozni, de még így is a legjobb tízben zárt, hiszen a kilencedik pozíciót szerezte meg, 65 századot kapott Viñalestől.

„A tapadással ma előreléptünk, és ennek nagyon örülök. Ezenkívül azon is dolgoztunk, hogy egy szélesebb nyomatékgörbét alakítsunk ki, illetve próbálgattunk egy másfajta kipörgésgátlót és egy új féket is. Én teszteltem az új első gumit, és ezekkel közel tudtam lenni a leggyorsabb köreimhez, úgy tűnt, hogy sokkal jobb a tempóm így a kanyarokban. Örülök, hogy vége van a szezonnak, ez egy elég hektikus év volt” – tette hozzá az ausztrál pilóta.