back to top
2024. november 24. 03:32
KezdőlapMotoGPQuartararo: A Yamahának nagyon kevés ideje van, hogy meggyőzzön, különben lépnem kell

Quartararo: A Yamahának nagyon kevés ideje van, hogy meggyőzzön, különben lépnem kell

Fabio Quartararo egyértelműsítette, hogy ha jövőre sem kap versenyképes motort a Yamahától, kész elhagyni a japán gyártót. A 24 éves pilóta a mellőle távozó Franco Morbidelli teljesítményét különösen nagy érdeklődéssel fogja figyelni.

Fabio Quartararo számára csalódást keltően alakult az idei szezon. Azok után, hogy tavaly az utolsó futamig harcolt a világbajnoki címért, idén egyszer sem végzett az első kettőben, és a dobogóra is csak úgy állhatott fel, hogy mindhárom alkalommal legalább egyvalaki bukott előtte. Az pedig szinte biztos, hogy a Yamahának nem fér bele még egy ilyen idény, ha meg akarják tartani őt.

Quartararo: Még mindig ugyanolyan messze vagyunk a többiektől

A francia motoros többször is hangsúlyozta az elmúlt időszakban, hogy 2024-re előrelépést vár a japán gyártótól. Amennyiben ez nem történik meg, akkor rengeteg lehetőség közül válogathat, hiszen három versenyzőt kivéve jövőre az egész mezőnynek lejár a szerződése. Most pedig ismét egyértelműsítette, hogy kész elhagyni a hangvillásokat, amennyiben nem jön össze az általa elvárt előrelépés.

Természetesen a Yamaha megadta nekem mint versenyzőnek a lehetőséget, hogy a MotoGP-ben legyek – nyilatkozta az Autosportnak. – Én pedig szállítottam nekik egy bajnoki címet. A kapcsolat jó. Mint pilóta, szeretnék visszatérni a Yamahával, visszatérni a győzelmekhez. Voltunk már a csúcson és a mélyponton is, és vissza akarok jutni a csúcsra. A helyzet viszont az, hogy nagyon rövid időnk van erre, különösen az én esetemben, hogy meggyőzzenek arról, hogy ez egy nyertes projekt. Amennyiben úgy érzem, hogy ez nem egy győztes projekt, és távoznom kell, természetesen meg kell tennem ezt a lépést. Azonban úgy látom, hogy a Yamaha nagyon hajt, és szeretnék velük újra a tabella élére kerülni.”

A Yamahának lesz némi előnye azokkal a gyártókkal szemben, amelyek egyértelműen előtte vannak. Az új koncessziós szabályok értelmében ugyanis ők a Hondával együtt a D kategóriába kerültek a következő szezon első felére, ami többek között a motorblokk fejlesztésének lehetőségét, valamint jóval szabadabb tesztelést jelent. Mindez az idei évre nem volt meg, és Quartararo nem is csodálkozott azon, hogy a Yamaha leszerepelt.

Quartararo: Nagy kihívást jelent, hogy jól használjuk az engedményeket

„Őszintén szólva már az első futamtól kezdve [tudtam, hogy ez lesz] – jelentette ki. – Még tavaly sem számítottam rá, hogy harcolni fogok [a bajnoki címért], de persze versenyzőként nagyon magasak az elvárások, hogy soha, semmilyen helyzetben ne adjuk fel. A szezon első része egészen a közepéig nehéz volt, mert nem számítottam arra a helyzetre, amelybe kerültem. A tizedik, tizenhetedik, sőt, olykor még a hetedik pozícióban is végeztem, de mindig bosszús voltam, és soha nem tudtam örülni a helyezésemnek. Néha viszont nagyon jól ment a motorozás, de egyértelmű, hogy ennyi volt bennünk. Szóval ezt el kellett fogadnunk. Az idény második fele azonban sokkal jobban alakult, csak a száz százalékomat adtam, és ennyi. Versenyzőként ugyanakkor a szezon első fele nagyon nehéz volt nekem.”

Quartararo mindenesetre ki fogja tölteni a 2024-ig szóló szerződését, ellentétben Marc Márquezzel, aki annak lejárta előtt egy évvel elhagyta a Hondát, hogy felüljön a Ducatira. A francia pilóta nyilvánvalóan figyelni fogja a nyolcszoros világbajnok teljesítményét, de egyvalakire még inkább kíváncsi, teljesen érthető okokból.

„Mintha már idén ezen a motoron ment volna” – így látják riválisai Marc Márquez első napját a Ducatival

Természetesen nagyon érdekesnek tartom, hogy mi lesz jövőre Marckal – szögezte le. – Azonban különösen [igaz ez] az [egykori] csapattársamra, Franco [Morbidellire], aki azóta a csapattársam volt, hogy bemutatkoztam a MotoGP-ben. Volt egy fél évem Maverick [Viñalesszel], de Franco alapvetően nagyon sokáig volt a csapattársam. Szóval kíváncsian várom, hogy mit fog csinálni egy gyári Ducatival, és milyen gyorsan tud alkalmazkodni, mert ugyanannyi évet töltött el a Yamahán, mint én. A 2024-es idény első fele fontos lesz számomra.”