Döntés született a világbajnokságon részt vevő pilótákra vonatkozó minimumkorhatár-szabály alóli kivételek megtartásáról, és a nem fosszilis eredetű üzemanyag bevezetésének időpontjáról.
A következő MotoGP-szezonra vonatkozó koncessziós jogok után egy másik fontos kérdésről, a minimális korhatárra vonatkozó szabály kivételeiről is döntés született. A Dorna és a FIM közös elhatározása miatt 2021-ben kezdődtek a tárgyalások a korhatár emeléséről, Jason Dupasquier (Moto3), Hugo Milan (European Talent Cup) és Dean Berta Viñales (Supersport 300-világbajnokság) végzetes kimenetelő balesetei miatt.
Megszületett a döntés, ilyen engedményeket kap a Honda és a Yamaha a MotoGP-ben
Az eredeti elképzelés szerint 2023-tól a világbajnokság mindhárom kategóriájában csak 18 éven felüliek versenyezhettek volna, de a szabály bevezetése több pilótának és csapatnak is nagy problémát okozott volna (főleg a Moto3-ban), mivel így néhány előre eltervezett pályafutás „menetrendje” és az istállók tervei felborulni látszottak. Az előírás életbe lépése egyébként bizonyos formában már korábban megtörtént, de 2022-ben a korábban a világbajnokságon részt vevő versenyzőknek megengedték, hogy folytassák a karrierjüket, akkor is, ha nem voltak megfelelő életkorúak.
Ezenkívül az ebben illetékes Grand Prix Bizottság bizonyos eredményeket elérő pilótáknak kibúvót adott az előírás alól. Most pedig arról hozott döntést ez a testület, hogy ezeket kivételeket a 2024-es szezonra is megtartják, sőt annyiban ki is bővítik, hogy már nemcsak az adott nevelősorozat győztese, hanem az első három helyezett kap felmentést. Fontos, hogy az eredményeik által a szabály alól felmentetteknek be kell tölteniük a 17. életévüket, hogy elindulhassanak a világbajnokságon.
A Moto3-világbajnokságon úgy is elindulhat a JuniorGP és a Red Bull Rookies Cup első három helyezettje, hogy kiskorúak. A szabály alól attól a pillanattól kapnak felmentést, amikor matematikailag bebiztosítják a helyüket a dobogón a két széria valamelyikében, tehát elméletileg ezután már a vb futamain is ott lehetnek szabadkártyával. A Moto2-világbajnokságra egyetlen kivétel vonatkozik: ugyanennek a géposztálynak az Európa-bajnoka már 17 évesen is indulhat a sorozatban.
Az elmúlt években a nevelőszériákban is folyamatosan emelték a korhatárt a szabályozó testületek. A 2023 elején érvénybe lépett előírások szerint a JuniorGP és a Moto2-es Európa-bajnokság futamain 16, a Red Bull Rookies Cup versenyein pedig 15 éves kortól lehet rajthoz állni. Az egy éve bevezetett előírások értelmében az olyan sorozatokban való részvételhez, amelyek A, B, vagy C minősítéssel rendelkező pályákat is használnak, minimum 14 évesnek kell lenniük a motorosoknak. Ez a European, az Asia, a British, és a Northern Talent Cup esetén nehezítheti meg a fiatal tehetségek életét.
Ezpeleta: „A legfontosabb projekt a bioüzemanyagra való átállás”
Egy technikai szempontból fontos kérdésben is döntést hoztak. 2024-től mindhárom kategóriában az üzemanyag legkevesebb 40, 2027-től pedig a 100 százalékának nem fosszilis eredetűnek kell majd lennie. Az üzemanyag és a tesztek pontos specifikációja a szabályzat végleges megjelenésekor – amelyet erre a honlapra töltenek majd fel – fog kiderülni. A specifikációról a Dorna a FIM-mel, erre specializálódott laboratóriumokkal, illetve a gyártókat (MSMA) és a csapatokat (IRTA) tömörítő szakszervezetekkel együtt, az üzemanyag-beszállítók közreműködésével határozott.