2024. február 25. 19:39
KezdőlapSuperbikeNagy bajban van a Kawasaki? – Rea után az egyik szatellitcsapatuk is...

Nagy bajban van a Kawasaki? – Rea után az egyik szatellitcsapatuk is másik gyártóhoz pártol át

Nem voltak megelégedve a Kawasaki motorjával, ezért elhagyja a gyártót az Orelac Racing. Erről a csapat tulajdonosa beszélt egy interjúban, amelyben komolyan bírálta a japánokat. Az Orelac 2025-ben majd a Ducatival szeretne visszatérni a Superbike-világbajnokságra.

Rövid időn belül a második komoly veszteség érte a Kawasakit a Superbike-világbajnokságon, hiszen Jonathan Rea után az egyik szatellitcsapatukat is elvesztették. Az Orelac Racing kiszállása ráadásul nemcsak a versenyzés, hanem a marketing szempontjából is nagyon rosszul jön a japánoknak, hiszen a spanyol csapat a motorjuk elégtelen teljesítménye miatt döntött a széria elhagyása mellett. Erről José Calero, a csapat tulajdonosa és névadója (az Orelac visszafelé Calero) beszélt egy interjúban, amelyben egyáltalán nem finomkodott a gyártót illetően.

Razgatlıoğlu szerint Rea „egyáltalán nem volt olyan erős” az idei szezonban

„Sajnos, ennyi év után arra a döntésre jutottunk, hogy feladjuk a Superbike-programunkat. Sajnáljuk, hogy ezt a döntést kellett meghoznunk, de nem találtunk más megoldást. Hosszú kaland volt, több idényen keresztül tartott, de innentől értelmetlen lett volna tovább folytatnunk az együttműködést a Kawasakival” – mondta Calero a GPOne.com-nak.

Az újságíró rákérdezett, hogy a valenciai üzletember a motor elégtelen teljesítményére gondol-e. „Pontosan. Az elmúlt években nagyon sok pénzt költöttünk el a semmire a Kawasakival versenyezve. Sajnos ez a projekt nagyon »öreges« összevetve a többi gyártóval, az olyanokkal, mint a Ducati vagy a BMW, amelyek innovációt és új motorokat hoznak. Értelmetlen lett volna 2024-ben a Kawasakival folytatnunk, lehetetlen helyzetbe hozott volna minket.”

Bautista szerint a Kawasaki közel 10 éve elavult alapokra épít

„Oliver [König, a csapat pilótája – a szerk.] keményen dolgozott azért, hogy jobban menjen, de a motor bekorlátozta. Sajnos a pilóták már nem akarnak a Kawasakival versenyezni, helyette a többi gyártó gépét preferálják. Mindenki láthatja, milyen szinten tudnak teljesíteni a Kawasaki szatellitcsapatai, még az olyanok is, mint a Pucetti vagy a Pedercini. Mi csak küszködtünk, miközben más [gyártókhoz tartozó] független istállók a dobogós helyekért harcoltak, és folyamatosan a legjobb tízben végeztek.”

Korábban a tulajdonos fia, a számos Supersport-futamon rajthoz álló Nacho Calero más szempontból kritizálta a gyártót a SPEEDWEEK.com-nak. „Soha semmilyen segítséget nem kaptunk a Kawasakitól, mindig a következő évre halasztották azt. Az apám fizetett mindent a saját zsebéből, de most ennek vége.”

Az idősebb Calero interjújából kiderült, hogy a csapat a következő szezonban a Superspor kategóriára fog koncentrálni, Lorenzo Baldassarri a világ-, Federico Fuligni pedig az Európa-bajnokságon képviseli majd a színeiket. Előbbivel a bajnoki címre szeretnének törni az eddig domináló Nicolò Bulega szintlépése miatt többesélyessé váló sorozatban. Baldassarrival hosszú távon terveznek, hiszen 2025-ben a tervek szerint vele térnek majd vissza a Superbike-világbajnokságra.

„Nem örökre búcsúzunk. Gregorio Lavilla [a Superbike-világbajnokság ügyvezető igazgatója – a szerk.] biztosított minket arról, hogy lesz hely számunkra ebben a sorozatban a jövőben is. 2025-ben szeretnénk majd visszatérni a Ducatival, mivel az egy versenyképes motor, mindenki láthatja az eredményeiket. Most viszont az SSP-ben akarunk majd jól menni Baldával, aztán vele és a Ducatival szeretnénk visszajönni az SBK-ba” – nyilatkozta Calero. A csapat eredetileg már az idei szezonra át akart szerződni a bolognaiakhoz, csak azért maradtak a japán gyártónál, mert az utolsó futamra és a következő idényre gyári motort ígértek nekik, most azonban már ez sem volt elég.

Bajnokok új csapatban – a nagy Superbike átigazolási körkép

Az Orelac 2018 óta volt jelen a Superbike-világbajnokság mezőnyében, végig a Kawasaki partnereiként. Ezen időszak alatt négy állandó (és több beugró) pilóta ült a motorjukra. Az első két évben Leandro Mercado volt a versenyzőjük, a legjobb eredményüket vele érték el: az argentin 2018-ban a tabella tizenötödik helyén végzett. A córdobai motoros után egy-egy szezonra Maximilian Scheib, illetve Isaac Viñales, az utolsó két idényre pedig a már említett Oliver König húzhatta magára a csapat overálját.