back to top
2024. november 22. 04:14
KezdőlapMotoGPA Yamaha Quartararo MotoGP-debütálása óta szenved motorjának egy területén

A Yamaha Quartararo MotoGP-debütálása óta szenved motorjának egy területén

Fabio Quartararo szerint a Yamaha egyértelműen előrelépett a tavalyi idényhez képest, ám bizonyos területeken már évek óta szenvednek. A francia pilóta szerint egy körön elérte a határt, ami rossz jel az ő és a japán gyártó szempontjából.

Alighanem mind Fabio Quartararo, mind a Yamaha számára kulcsfontosságú szezon következik a MotoGP-ben. A 24 éves pilóta ugyanis az elmúlt időszakban többször is kijelentette, hogy ha a hangvillások nem javulnak számára elfogadható mértékben, akkor új lehetőség után néz. A francia versenyző a shakedown után a kollektív teszten is megtapasztalhatta, hogy milyen állapotban van az M1-es.

Az elmúlt években a végsebességgel küszködtek, ám ez a probléma megoldódni látszik. A második napon ugyanis Quartararo végzett a vonatkozó lista élén, és ő is elismerte, hogy ebben a tekintetben sikerült javulniuk. Azonban más területen még mindig gondban vannak, sőt, valahol legalább azóta szenvednek, hogy a 2021-es MotoGP-világbajnok bemutatkozott a királykategóriában.

Quartararo továbbra is elégedetlen a Yamahával, hiába volt ő a leggyorsabb a teszt második napján

„A végsebesség sokkal jobb, a motorblokk jobb, ez egy lépés – nyilatkozta. – Ugyanakkor továbbra is nehéz kérdés, hogy ezt hogyan használjuk ki. A motor még mindig nagyon agresszív a nyomatékot illetően. Az biztos, hogy az aerodinamika és a motorblokk jobb, de még időre van szükségünk, hogy megértsük, hogyan működik, miként tudjuk jobban működésre bírni, és hogyan találjuk meg azt a mechanikai tapadást, amely 2019 óta hiányzik.”

Quartararo hozzátette, az elektronikán is dolgozniuk kell még, hiszen az ő stílusának túlságosan agresszív az erőátvitel. Mindez kulcsfontosságú ahhoz, hogy állandó jelleggel visszatérjenek a mezőny első harmadába, és ha nem is a közvetlen élmezőnyben, de erős pontszerző helyekért harcoljanak az ellenfelekkel.

„Szerintem mindkettő problémát jelent – utalt a tapadásra és az elektronikára. – Megoldást kell találnunk, hogy bekerüljünk a legjobb hatba. Vagy talán nem is a legjobb hatba, hanem a negyedik és nyolcadik közötti pozíciókért [folytatott csatába]. Jelenleg ennek a módját kell megtalálnunk. Szerintem ez nagyon fontos, mert, ahogyan tavaly, úgy a [nyers] tempót tekintve idén is gyorsak vagyunk. Nem vagyunk az első háromban, de jó esélyünk van. Ha az ember a tizenegyedik vagy a tizenkettedik helyről indul, akkor ott marad, legyen bármilyen tempója. Ezért próbáltunk megoldást találni a tapadásra.”

Quartararo 1:57.525 másodperces idővel, az élen végző Francesco Bagnaiához képest 843 ezredes lemaradásban a tizenegyedik helyen zárta a harmadik napot és egyúttal a teljes tesztet. Persze a köridőkből nem mindig érdemes kiindulni, de a 11-szeres királykategóriás futamgyőztes, illetve a Yamaha szempontjából aggasztó lehet, hogy úgy érzi, ebben nem volt több.

Még Martín sem tudta megfogni a történelmi időt futó Bagnaiát a sepangi MotoGP-teszt zárónapján

„Örültem, amikor 1:57.5-ös kört futottam, de ez a határ – közölte a rossz hírt. – Könnyen megtaláltuk a limitet, mert négy kört mentem: 57,5, 57,6, 57,5, 57,6. Igazából nem volt olyan kör, amely kiemelkedett volna a többi közül, és ezt kicsit nehéz megérteni. Tudom, hogy hol kell javulnunk, de a kérdés az, hogy miként.”