Pedro Acosta elégedetten értékelt a Katari Nagydíj sprintfutama után, ahol szerinte a verseny közepétől felvette az élen haladók tempóját. A spanyol pilótának arra is volt ideje, hogy a Ducatikat figyelje, bár úgy véli, inkább magára kellene koncentrálnia.
Lezajlott Pedro Acosta MotoGP-pályafutásának első igazán éles napja. A pénteki esőzés miatt közvetlenül az időmérő előtt rendezték meg a Katari Nagydíj edzését, amelyen bejutott a Q2-be. Ott aztán a nyolcadik helyet szerezte meg, ami egy újonc esetében kifejezetten jó eredménynek mondható. Összehasonlításképpen mostani csapattársa, a tavaly debütáló Augusto Fernández a tizenkilencedik pozícióba kvalifikálta a 2023-as szezonnyitó Portugál Nagydíjon.
A körelvétel ellenére Martíné a pole Katarban, Bagnaia és Marc Márquez a második sorban
A 19 esztendős versenyző aztán a sprintfutamon is megtartotta ezt a helyezését, igaz, ehhez Fabio Di Giannantonio kiesése is kellett. Ezzel együtt minden oka megvolt rá, hogy jókedvű legyen a leintés után. „Boldog vagyok – nyilatkozta. – Számomra a sprint egyszerűen egy kérdőjel volt. Minden új volt nekem. Az első kanyarban be kellett tájolnom, hogy hol vagyok, és mit csinálnak a többiek körülöttem.”
Martín rajt-cél győzelemmel kezdte az idényt, Bagnaia a hajrában bukta el a sprintdobogót
Acosta a rajt után veszített néhány pozíciót, de aztán sikerült visszazárkóznia, és az élmezőny utáni bolyban haladt. A spanyol motoros életében először tapasztalhatta meg igazán, hogy milyen az, ha a MotoGP-ben sokáig az egyik ellenfele mögött motorozik. A GasGas pilótája elárulta, voltak is ebből kisebb problémái.
„Megjött az érzet – jelentette ki. – Ez már délelőtt [valójában délután – a szerk.] is látszott, amikor közvetlenül bejutottam a Q2-be, majd a rajtrács nyolcadik helyét szereztem meg. A versenyen sokáig Álex Márquez mögött voltam, és furcsa érzés volt: vajon a motor vagy az ő szélárnyéka által előidézett piszkos levegő [a ludas]? Valószínűleg az első gumi is kicsit túlmelegedett.”
Acosta a verseny során előzött néhányat, és elárulta, hogy mi az, ami segít nekik a többi gyártóhoz képest. „Szerintem a fékezés tekintetében előnyben vagyunk” – vélekedett. Arra pedig, hogy ki volt az első áldozata, vélhetően sokáig emlékezni fog. „A Maverick Viñales elleni előzési manőver volt az első a MotoGP-karrieremben – árulta el. – Az jó móka volt.”
Acosta a második legjobb KTM-es volt a mezőnyben, hiszen a remekül rajtoló Jack Millert visszaelőzte, így csupán a másodikként célba érő Brad Binder zárt előtte. „A sprint során jól láttam a [mezőny] elejét – idézte fel az újonc. – Ennek a közepén volt egy narancssárga motor. Ekkor vált egyértelművé számomra, hogy az élmezőnyben vagyok. Kezdetnek elfogadható a Brad mögötti négy másodperces lemaradás. Ezzel elégedett lehetek a debütálásomon.”
First Sprint Race of my career and… What a great time I had! 🕺🏻 Learning and improving, ready for tomorrow! 🫡🦈
——
Primera Sprint Race de mi vida y… ¡que bien me lo he pasado! 🕺🏻Mejorando y aprendiendo, listos para mañana! 🫡🦈 #QatarGP
📸 @pacodiazfoto pic.twitter.com/D6fBMFKZer
— Pedro Acosta (@37_pedroacosta) March 9, 2024
Acostának arra is volt ideje, hogy figyelje a mezőny legjobb motorjait, bár rögtön utána megjegyezte, hogy nem feltétlenül erre kellene fordítania ezt a fajta energiáját. „A ducatisok más íveket használnak, mint mi, és másképp veszik igénybe az erőt – magyarázta. – Ugyanakkor valószínűleg inkább a saját motorozásomra kellene koncentrálnom ahelyett, hogy azt nézném, mitől gyorsak a Ducati versenyzői.”
Acosta a szabályoknak megfelelően a főfutamot is a nyolcadik helyről fogja kezdeni. A spanyol pilóta optimista, látva a sprint második részében mutatott tempóját, de a veszélyre is felhívta a figyelmet. „Hosszú lesz a verseny, sok lehetőség lesz a hibára – hangsúlyozta. – Meglátjuk, hogyan teljesítek. Most az első néhány körben időt vesztettem, a sprint közepétől [viszont] olyan gyors voltam, mint mindenki más.”