2024. április 28. 07:41
KezdőlapMotoGPQuartararót aggasztják a sprinten történtek, még soha nem tapasztalt ilyesmit

Quartararót aggasztják a sprinten történtek, még soha nem tapasztalt ilyesmit

Fabio Quartararót nem lepte meg, hogy a tizenkettedik helyen futott be a sprintfutamon. Az viszont annál inkább, hogy a gumik nagyon elfogytak, és ez a főversenyre nézve aggasztja a francia pilótát.

Borzalmasan alakult a japán gyártók pilótái számára a Katari Nagydíj szombati napja, és ez alól Fabio Quartararo sem volt kivétel. A Yamaha versenyzője az edzésen és a Q1-ben sem tudott bejutni a 2-be, ami a korábbi nyilatkozatai alapján nem is volt meglepő. Végül a tizenhatodik pozíciót szerezte meg a rajtrácson, ami nem sok jót ígért.

A körelvétel ellenére Martíné a pole Katarban, Bagnaia és Marc Márquez a második sorban

A sprintfutamon aztán Miguel Oliveirát, Raúl Fernándezt és Johann Zarcót is megelőzte az előle indulók közül, és mivel Fabio Di Giannantonio kiesett előle, végül a tizenkettedik helyen ért célba, így ő lett a legjobb a japán márkák motorosai közül. Ez aligha vigasztalja, viszont maga az eredmény nem lepte meg, ám egy bizonyos körülmény igencsak aggasztja.

Martín rajt-cél győzelemmel kezdte az idényt, Bagnaia a hajrában bukta el a sprintdobogót

Ami a helyezést illeti, nem számítottam többre – nyilatkozta. – A teszteken és eddig a pontig [a hétvégén] is ilyen volt a tempónk. Az viszont, ahogyan eljutottunk a célba, rendkívül aggasztó volt. Az, hogy a sprinten ennyire komoly mértékben tapadást veszítettünk, tényleg nagyon furcsa volt. Nem tudom, hogy a versenyen ezt hogyan fogjuk megoldani. Már az is nagyon kritikus volt, hogy így fejeztük be a sprintet, a futamon pedig ugyanolyan gumink lesz.”

Quartararo összesen hét napon át tesztelte motorját az idény előtt, hiszen a kollektív tesztek mellett a shakedown két napján is részt vett. Ráadásul az utolsó két napot a jelenlegi helyszínen, Katarban teljesítették, ám úgy tűnik, ez sem volt alkalmas arra, hogy mindenre felkészítse őket. Akkor ugyanis sokkal jobb volt a gumikezelésük, mint most.

A teszten volt egy kis romlás, de hosszabb ideig mentem jó időket – fogalmazott. – A szimuláción körülbelül öt-hét másodperccel gyorsabbak voltunk, mint most. Ilyen mértékű visszaesés azonban még biztosan nem volt. Ha a lágy gumin mentünk volna, akkor érthető lenne. Rendben, tudjuk, hogy a tapadás is jobb volt a tesztek során, mert a pálya jobban felgumizódott, ami a kezünkre játszik. Ugyanakkor ilyen még soha nem volt, mint most, főleg egy sprinten, tizenegy körön keresztül. Ez volt a futamra szánt keverék, és már most nagy problémáink voltak vele.”

A főfutamon kétszer akkora távot kell megtenni a sprinthez képest, tehát az abroncsok életben tartása vasárnaponként még inkább létfontosságú. Quartararónak tehát ebből a szempontból nehéz dolga lesz, ráadásul az alaptempója is csak önmagához képest javult, a többiekéhez képest nem. Nem számítottam arra, hogy 1:51.9-et tudunk majd futni, de a lényeg, hogy a szint megint ugyanaz volt, mert a többiek is gyorsabbak lettek” – magyarázta.