back to top
2024. december 06. 06:10
KezdőlapMotoGPVáratlan probléma hátráltatta Bagnaiát a katari sprintfutamon

Váratlan probléma hátráltatta Bagnaiát a katari sprintfutamon

Francesco Bagnaia összességében pozitívan értékeli a Katari Nagydíj sprintversenyét, de elismerte, hogy van tennivalójuk. A címvédő dolgát a vélhetően a guminyomásból adódó vibráció nehezítette meg, ami új helyzet volt a számára.

Francesco Bagnaiának nem indult könnyen a Katari Nagydíj hétvégéje. A pénteki első szabadedzésen gondjai akadtak, majd az esti programot lényegében teljesen irrelevánssá tette az eső. Szombaton aztán megint csak nem tudott minden munkát elvégezni, és bár már az edzésen bejutott a Q2-be, ott csak az ötödik helyet szerezte meg.

A körelvétel ellenére Martíné a pole Katarban, Bagnaia és Marc Márquez a második sorban

A sprintfutamon aztán csapattársával, Enea Bastianinivel csatázott, amiből győztesen került ki. Aleix Espargarót megelőzve feljött a harmadik helyre, de Brad Bindert nem tudta megtámadni. A hajrában előbb Marc Márquez közelítette meg, majd miután ő hibázott, a gyári Aprilia pilótája visszaelőzte a címvédőt egy körrel a vége előtt, így Bagnaia csak a negyedik helyen futott be.

Martín rajt-cél győzelemmel kezdte az idényt, Bagnaia a hajrában bukta el a sprintdobogót

Pozitívan tekintek vissza erre a sprintre, még ha van is tennivaló, mert más helyzetben voltam, mint a teszteken, másképp éreztem magam – nyilatkozta. – Az időmérőt kicsit elrontottam, mert nem tudtam befejezni a kört. Az utolsó előtti kanyarban szélesre mentem, és vesztettem egy kis időt. A pole-ból vagy legalább az első sorból történő indulás elég nagy különbséget jelentett volna. Mindenesetre jól rajtoltam, és megpróbáltam mindent megtenni, hogy felzárkózzak. Amint Binder mögé kerültem, problémáim voltak a nyomással, mindkét guminál. Onnantól kezdve kicsit bonyolultabb volt a helyzet, és mindenekelőtt a kerék nagyon elkezdett vibrálni. Végül is ez egy új motor, és először voltunk ilyen helyzetben. Dolgoznunk kell, hogy javítsunk rajta, de meglehetősen nyugodt vagyok, mert kielemeztük az adatokat, és tudjuk, hol lehet javítani. A vasárnapi verseny egy másik szituáció, amit jobban szeretek.”

Bagnaia arra a kérdésre is válaszolt, hogy miként próbálta kezelni a nehéz szituációt. Nem csökkentettem a teljesítményt, csak megpróbáltam másképpen motorozni – felelte. – A végére kellett járnom a problémának, mert már nem tudtam kihasználni ennek a motornak az erősségét, mivel nagy vibrációt éreztem, ami valószínűleg a guminyomásból adódott.”

Nem csak a gyári Ducati pilótája küszködött ilyesmivel azok közül, akik idei Desmosedicin ülnek. A sprintfutamot rajt-cél győzelemmel behúzó Jorge Martín szintén megemlítette a jelenséget, de Bagnaia szerint a főversenyen más lesz a szituáció. „Nem láttam Martín adatait, így nem tudom, de a vasárnapi futamon szerintem nem fog 1:52-n belüli köröket futni, így sokat fog változni [a helyzet]”fogalmazott.

Ami a vasárnapi esélyeket illeti, bár csak harmadik lett, de a hajrában mutatott tempója alapján Espargaró sokak szerint optimista lehet. Bagnaia szintén ezen a véleményen van, ugyanakkor nem szabad elfelejteni, hogy tavaly ő is sokkal jobban teljesített vasárnaponként. A címvédő bízik benne, hogy ez most is így lesz.

Bagnaia nem elégedett, de javulásra számít

„A végén egyértelműen Aleix volt a leggyorsabb – jelentette ki. – Nem tudom, milyen nehézségei voltak a verseny során, de ha a rajt után ott lett volna [az élen], valószínűleg ő nyert volna, mivel a végén [körönként] fél másodperccel gyorsabb volt. Azonban én jobban szeretem a hosszú futamot, mert mindent jobban tudok irányítani. Most nehéz volt értelmezni, de úgy vélem, ez a vibrációprobléma a nyomáson múlik, ami megnőtt.”

Ahhoz képest, hogy a teszteken milyen teljesítményt nyújtott, ez az eredmény kissé csalódásnak mondható, ám Bagnaia hangsúlyozta, hogy akkor nem jöhettek elő a mostani problémák. A tesztekhez képest nagyon mások a körülmények – magyarázta. – Ott remekül éreztem magam, bár öt-hat kanyarnál többet egyszer sem mentem egy másik motor mögött. Talán hasznos lett volna, de ez a vibráció új helyzet volt, azért is, mert a GP23-assal tavaly nem volt ilyen.”