Joan Mir kiemelte, a Katari Nagydíj sprintfutamának végére sikerült utolérnie a közvetlenül a pontszerző helyek után haladó bolyt, és úgy véli, a főversenyen bizonyíthatnak. Az utolsó helyen záró Luca Marini a korábbiak alapján nem számított ennyire rossz kezdésre.
Gyengén szerepeltek a Hondák a Katari Nagydíj sprintfutamán, és ez alól a gyári alakulat pilótái sem jelentettek kivételt. Joan Mirnek és Luca Marininek a szombaton tartott edzésen és a Q1-ben sem volt esélyük arra, hogy továbbjussanak a Q2-be, így az esti viadalon is rendkívül nehéz dolguk volt. Nem meglepő módon nagyon messze voltak a pontszerzéstől, bár az egyiküknek azért volt némi oka az optimizmusra.
A körelvétel ellenére Martíné a pole Katarban, Bagnaia és Marc Márquez a második sorban
A tizenhetedikként rajtoló Mirt technikai hiba sújtotta az első körökben, aminek következtében a motorblokkja nem működött a maximális teljesítményen. Még az sem volt biztos, hogy egyáltalán be tudja-e fejezni a versenyt, de végül megoldódott a probléma. A hajrában pedig utolérte a tizedik Jack Miller vezette bolyt, és még egy előzést is sikerült végrehajtania. Végül tizenötödikként intették le.
Martín rajt-cél győzelemmel kezdte az idényt, Bagnaia a hajrában bukta el a sprintdobogót
„A futam utolsó szakaszában 53 alját tudtunk futni, és utolértem a második bolyt, ami elég jó volt – nyilatkozta. – Sikerült előznöm, és jó érzéssel fejeztem be a versenyt. A pozíciónk nem a legjobb, de az érzettel kapcsolatban vannak pozitívumok. Szerintem vasárnap lesz esélyünk megmutatni, hogy mire vagyunk képesek igazán, az első tízhez közel harcolni, és ott lenni.”
Mirével ellentétben Luca Marini teljesítményéről semmilyen pozitívumot nem lehet elmondani. A VR46-tól érkező pilóta az időmérőn csupán a sérülésből visszatérő Franco Morbidellit tudta megelőzni, de a sprinten már őt sem tudta felülmúlni. Végül az utolsó, huszonegyedik pozícióban végzett, 25,553 másodperccel lemaradva a versenyt megnyerő Jorge Martíntól, és még csapattársától is 14,457 szekundumot kapott.
„Furcsa nap volt, őszintén szólva, mert nem számítottam rá, hogy ilyen messze leszek, ahogyan a csapat sem – kezdte. – Egész hétvégén és a teszten is többé-kevésbé együtt voltam a Honda [többi] versenyzőjével, de most nagyon messze voltunk. Először is meg kell értenünk, hogy miért, mert az érzet nem olyan volt, mint eddig. A fékezés terén nagyon erős voltam, de más területeken sokat kell javulnunk. Ez volt az első versenyünk, szóval biztosan van még hova fejlődnünk, és bízom benne, hogy sikerülni fog.”
Learnings from today, important to put them into action tomorrow at the #QatarGP 🇶🇦
🟡 "I finished the race with a good feeling" @JoanMirOfficial
🟠 "A strange day speaking honestly" @Luca_Marini_97
📄 https://t.co/i22Fz50H1N pic.twitter.com/dexUmi0nMe
— Repsol Honda Team (@HRC_MotoGP) March 9, 2024
A Honda ugyanakkor egy körön semmiképpen sem olyan rossz, mint amit a gyári versenyzők kihoztak belőle, hiszen az LCR-nél szereplő Johann Zarco a legjobb helyezést érte el azok közül, akik a Q1-ben ragadtak. Marini szerint a francia pilóta és Mir is jobb nála abban, a fázisban, amikor be kell dönteni a motort, és ők jelentik a különbséget.