back to top
2024. november 22. 05:46
KezdőlapMotoGPViñales elmagyarázta, hogy mi okozta a bukását, és egyben a kiesését a...

Viñales elmagyarázta, hogy mi okozta a bukását, és egyben a kiesését a portimãói főfutamon

A váltó meghibásodása állt Maverick Viñales által a portimãói főfutamon elszenvedett bukás hátterében.

Kétségtelenül Maverick Viñalesnek volt az egyik legjobb tempója a Portugál Nagydíj főfutamán, sőt a portimãói sprinten is, hiszen azt megnyerte. Az Aprilia versenyzője vasárnap is a második pozícióból rajtolt, és a viadal jelentős részét ezen a helyen is töltötte a domináló Jorge Martín mögött. Az utolsó körben azonban drámai dolog történt vele, előbb elment mellette Enea Bastianini, majd elég nagyot esett az 1-es kanyar külső részén. A leintés után elárulta, hogy milyen probléma állt ennek a hátterében.

Martín dominált a portimãói főfutamon, amelyen Acosta megszerezte első dobogóját a MotoGP-ben

„Megpróbáltam betenni 6-os fokozatba, de nem vette be – idézte fel a történteket Viñales. – Szóval a motor üresbe került, és így megütöttem a fordulatszám korlátozót. Aztán kitettem a lábam, hogy Bastianini lássa, hogy valamilyen problémám van. Majd tovább próbálkoztam azzal, hogy berakjam 6-osba, de akkor sem vette be. Szóval az 1-es kanyarnál visszaraktam 2-esbe, és amikor hozzáértem a gázkarhoz, akkor bevette a 2-est, és így bemutattam egy highside-ot.”

„A hatodik körtől kezdve néha nem tudtam 5-ösből 6-osba váltani – folytatta. –  Szóval sokszor túl magas volt a fordulatszámom, és emiatt veszítettem a csúcssebességemből, és elbuktam pár tizedet. De ettől eltekintve 1:38-as időket tudtam futni, ami pedig nagyszerű. Egyébként az elképesztő, hogy amikor elérem a megfelelő egyensúlyt, akkor mennyire gyors tudok lenni ezzel a motorral. A verseny során végig azt hittem, hogy harcban tudok majd lenni a győzelemért. A probléma ezzel az volt, hogy minden váltás után a váltó egyre rosszabb lett. A futam alatt végig imádkoztam, hogy bevegye az adott fokozatot, mivel néha, amikor ötször benyomtam, akkor bevette. Szóval minden alkalom után, amikor veszítettem két tizedet a célegyenesben, valahogy vissza tudtam állítani a különbséget. Igazából nem tudom, hogy mit mondjak. Néha megtörténnek ilyen dolgok.”

„Nem mondom, hogy ez csalódást keltő volt, de azt igen, hogy talán ez felhívja a figyelmünket arra, hogy javítanunk kell a megbízhatóságon – gondolkozott hangosan a spanyol versenyző. – Arra bátorítom az Aprilia összes technikusát, hogy foglalkozzon ezzel a kérdéssel. Azt hiszem, hogy ez nagyon fontos, ha minden hétvégén harcolni akarunk, különösen, ha a győzelmeket célozzuk meg.”