Mauro Grassilli, a Ducati sportigazgatója leszögezte, hogy ők sem a Pramacot, sem a VR46-ot nem szeretnék elveszíteni, mindkét istállóval meg akarják hosszabbítani a szerződésüket. Lin Jarvis, a Yamaha csapatfőnöke viszont továbbra is bízik abban, hogy az egyiket el tudják csábítani.
A MotoGP idei szezonjának végén három ügyfélcsapatnak is lejár a szerződése a mostani gyártójával. Az világosan látszik, hogy az LCR szeretne a következő években is a Honda kötelékéhez tartozni, de a Pramac és a VR46 sorsa egyelőre bizonytalanabbnak tűnik.
Eldőlhetett a VR46 sorsa – Rossiék kiszoríthatják a Pramacot a Ducati kegyeiből?
Mindkét istállót a Yamaha csábítaná el, hiszen a hangvillások 2022 óta nem rendelkeznek szatellitalakulattal (akkor a RNF hagyta el őket az Aprilia kedvéért). Viszont az iwataiaknak nincs könnyű dolguk, mivel pillanatnyilag a Pramac és a VR46 is ahhoz a Ducatihoz tartozik, amely a mezőny jelenlegi legjobb motorját készíti. Lin Jarvis, a Yamaha csapatfőnöke – aki nemsokára távozik az állásából – azonban így is bízik abban, hogy sikerrel járnak.
„Én még mindig optimista vagyok azzal kapcsolatban, hogy 2025-ben újra lesz-e szatellitcsapatunk, mivel mi ezt nagyon akarjuk – mondta Jarvis az Autosportnak az Amerikai Nagydíj hétvégéjén. – Én úgy tudom, hogy a VR46 és a Ducati még semmit sem írt alá. Az egész bajnokságnak és a Yamahának is az lenne a legjobb hír, ha elérnénk ezt a célunkat.”
A Ducatinál azonban nem szeretnék azt hagyni, hogy bármelyik alakulatuk is távozzon. „Van néhány [folyamatban lévő] megbeszélésünk – nyilatkozta Mauro Grassilli, a bolognaiak sportigazgatója. – A VR46-tal is folytatunk tárgyalásokat, és a Pramac vezetőivel is beszélgetünk. Az a célunk, hogy a jövőben is ugyanabban a helyzetben legyünk, mint most. Az én célom, hogy a Pramac és a VR46 is hozzánk tartozzon a következő évben és a távolabbi jövőben is.”