back to top
2024. november 22. 06:27
KezdőlapSuperbikeMégsem ússza meg a Superbike-vb, a MotoGP új szabályai miatt lassítaniuk kell...

Mégsem ússza meg a Superbike-vb, a MotoGP új szabályai miatt lassítaniuk kell a motorjaikat

Jorge Viegas, a FIM elnöke és Carmelo Ezpeleta, a Dorna vezérigazgatója is elismerte, hogy a MotoGP új technikai szabályzata miatt lassítani fogják a Superbike-világbajnokság motorjait. Erre azért van szükség, hogy megmaradjon a szériák közti erősorrend.

Nemrég jelentették be, hogy pontosan miként fog módosulni 2027-től a MotoGP technikai szabályzata. A változásoknak – például a motorblokkok térfogatának 1000-ről 850 köbcentire való csökkentésének – többek között az a célja, hogy biztonsági okokból lassabbá tegyék velük a sorozatot. Viszont sokáig úgy tűnt, hogy ez a Superbike-világbajnokságot nem fogja érinteni. Gregorio Lavilla, a széria ügyvezető igazgatója a közelmúltban azt nyilatkozta, hogy „ameddig nem születik egy globális megállapodás az összes versenysorozat és gyártó között, addig nem lenne értelme kevésbé erős motorokat használnunk”.

Ám úgy tűnik, hogy végül megszületett ez a megállapodás. A Superbike-pilóták által futott köridők most sincsenek annyira messze a MotoGP-versenyzők idejeitől a közösen használt pályákon, körülbelül 1,5 és 2,5 másodperc közötti a lemaradásuk körönként. A szabályváltozások pedig nagyjából pont ennyivel tehetik majd lassabbá a királykategóriát, és ez felboríthatná a szériák közti erősorrendet. Legalábbis ezt lehet leszűrni Carmelo Ezpeletának, a MotoGP-t és a Superbike-világbajnokságot is irányító Dorna vezérigazgatójának a nyilatkozatából.

Problémát jelenthet a csapatoknak, ha a szabályváltozások túl lassúvá teszik a MotoGP-t

„Az alapján, amit a gyártók mondanak nekünk, az első évben 1-2 másodperc körüli különbségre [lassulásra] számíthatunk a MotoGP-ben, de persze ez nagyban függ majd a pályáktól is – fejtegette a szabályváltozás hatásait Ezpeleta. – Teljesítménycsökkenésre számítunk, és részben pont ezért is csináljuk ezt. És számos pályán a végsebesség tekintetében még nagyobb visszaesésre számítunk. Aztán persze, ahogy ez mindig van a technológiával, majd újra gyorsulni fognak, ahogy haladunk előre. A Superbike-világbajnokság pedig továbbra is ezen az ökoszisztémán belül fog elhelyezkedni, ugyanolyan rangban, mint most. Ezt meg már intézzük is a FIM vezetésével”

Ezt a FIM (Nemzetközi Motorsport Szövetség) elnöke, Jorge Viegas is megerősítette. „Nyilvánvaló, hogy a MotoGP-t szeretnénk a csúcskategóriaként látni – jelentette ki Viegas. – Úgy tervezzük, hogy a Superbike-gépek némileg megváltoznak, de azért »sorozatgyártott« motorok maradnak. A Superbike-vb szabályainak módosításán szintén két évvel ezelőtt kezdtünk el dolgozni. Néhány változtatás már rövidesen meg fog történni, hogy megőrizzük a távolságot a MotoGP és a Superbike-vb között. Persze minden gyártóval tárgyalunk erről, de nagyszerűen folyik ez a munka.”

Idejétmúlt a Superbike-vb formátuma? – egy szakíró egy új kategória bevezetését javasolja