Marc Márquez is ott van a Ducati gyári csapatának ülésére pályázók között. A pilóta és az istálló egyes szponzorai azonban egymás versenytársai. Márqueznek így feltehetően több személyes támogatójáról is le kellene mondania, ha végül ő kerülne az alakulathoz.
Az elmúlt hetekben leginkább az tartotta lázban a MotoGP-szurkolókat, hogy ki lesz Francesco Bagnaia következő csapattársa a Ducati gyári csapatánál. Az egyelőre még gazdátlan – a hírek szerint az Olasz Nagydíjig meg fog születni az erre vonatkozó döntés – ülésre a három legnagyobb esélyes Enea Bastianini, Jorge Martín és Marc Márquez. Utóbbinak azonban nemcsak a mezőny talán legjobb motorjával, hanem valószínűleg nagy lemondásokkal is járna, ha végül őt választanák a bolognaiak.
Petrucci szerint a Ducati sikerkovácsa nem fogja engedni, hogy Marc Márquez „kicsússzon a kezéből”
Márquez jelenleg az egyik legnagyobb marketingértékkel bíró MotoGP-pilóta, így nem meglepő, hogy számos személyes szponzora van. Viszont ezek közül néhány közvetlen versenytársa olyan cégeknek, amelyek a Ducati gyári csapatát támogatják. Az Autosport szerint így akár többről is le kell majd mondania a spanyol pilótának, ha végül ő öltözik pirosba.
A brit lap össze is gyűjtötte ezeket az „ütközéseket”. Márquez személyes szponzorai közül a legfontosabb talán a Red Bull, de az istállót nem az osztrák vállalat, hanem a Monster támogatja. A bolognaiaknak egyébként a 2025-ös szezon végéig van szerződése az amerikai energiaital-gyártóval.
Márquez az elektronikai eszközök piacáról a Samsunggal áll kapcsolatban, az olasz csapatnak viszont a Lenovo a névadó szponzora. A biztosítókat tekintve a pilóta a Allianz, míg az alakulat a UnipolSai támogatottjai közé tartozik. A 31 éves versenyző Oakley márkájú napszemüveget visel, az istálló pilótái viszont Carrerát hordanak. A cerverai motoros az Estrella Galicia sörgyártóval, míg a csapat a borokat és röviditalokat készítő Contadi Castaldival működik együtt.
Márquezt a Francia Nagydíjon megkérdezték a Red Bull lehetséges elhagyásáról. „Az életben néha olyan döntéseket is meg kell hoznod, amelyeket nem szeretnél, nem akarsz meghozni – mondta a nyolcszoros világbajnok. – Mindannyian azért vagyunk itt [a MotoGP-ben], hogy nyerjünk, és mindig ehhez kell a legjobb feltételeket keresnünk, az összes tényezőt figyelembe kell vennünk. Ha egy versenyzőnek lejár a szerződése, és akkor egy gyárnak, bármelyik is legyen az, vannak gazdátlan motorjai, akkor hülyeség lenne legalább egy kicsit nem beszélgetni velük. Mindenkivel le kell ülni, szóval logikusan vannak ilyen beszélgetések.”