back to top
2024. szeptember 19. 18:36
KezdőlapMotoGPSuppo: Az volt a cél, hogy Marc Márquezzel és Stonerrel állítsunk fel...

Suppo: Az volt a cél, hogy Marc Márquezzel és Stonerrel állítsunk fel egy álomcsapatot

A Honda gyári istállójának korábbi csapatfőnöke, Livio Suppo felfedte, hogy a 2013-as szezonnak Marc Márquez és Casey Stoner párosával akartak nekivágni.

Livio Suppóra a legtöbben a Suzuki MotoGP-alakulatának csapatfőnökeként emlékezhetnek – egyébként jelenleg a Moto2-es Italtrans Racing Team tanácsadója –, pedig korábban a Ducatinál és a Hondánál is betöltötte ugyanezt a pozíciót. A bolognaiaknál kivette a részét az első egyéni világbajnoki címük megszerzéséből, amelyet 2007-ben Casey Stoner tett be a zsákba. Ám Suppót 2010-től már a japán gyártó alkalmazta (2017-ig), egy évvel utána Stoner is megérkezett az aszakaiakhoz, a páros pedig rögtön újra felért a csúcsra.

A 2012-es idény során Stoner mellett Dani Pedrosa volt az Honda gyári istállójának pilótája, de a vezetőségben úgy tervezték, hogy utóbbit 2013-ban lecserélik. Mégpedig arra a Marc Márquezre, aki végül két világbajnoki címmel a zsebében meg is érkezett a garázsba. Azonban nem Pedrosa, hanem Stoner helyére, hiszen az ausztrál motoros az elhúzódó betegsége miatt idő előtt visszavonult, ezzel pedig felborította Suppóék elképzeléseit.

„A cél az volt, hogy Márquezzel és Stonerrel állítsunk fel egy álomcsapatot – árulta el Suppo a Relevónak. – Pedig mindketten nagyon mások voltak, megvolt a saját karakterük. De ez [a páros] nagyon érdekes lehetett volna, mivel mindketten olyan versenyzők voltak, akik mindig a legjobbjukat adták, és akiknek a tehetsége sokaknak okozott örömöt. Ha szenvedélyes rajongója voltál a motorsportnak, akkor öröm volt őket látni a pályán.”

Egykori főnökük elárulta, mi volt a legnagyobb különbség Marc Márquez és Stoner között

„Persze Pedrosa testalkatával, azzal, amennyit ő és a motorja együtt nyomott, nagyon nehéz volt neki megcsinálni azokat a dolgokat, amelyekre ő képes volt – tette hozzá. – Ez az, ami megmutatta, hogy [ő is] egy állati nagy tehetség, és különleges érzékenysége van a motorozáshoz.”

Végül azonban a tehetsége ellenére Pedrosa királykategóriás bajnoki cím nélkül fejezte be pályafutását. „Szerintem a lehetőségeivel volt gond – jegyezte meg a spanyol pilóta akkori helyzetéről Suppo. – De Daninak így is csodálatos sportolói karrierje volt, szerte a világon milliók rajongnak érte, hiszen mindenki megértette, hogy milyen nehéz dolgokat csinált meg. Szóval szerintem nagyon büszke és nagyon boldog lehet a karrierje miatt.”

Ez különböztette meg Stonert a korszak többi legendájától egykori ellenfelük szerint

Suppo számos pilótát ismerhetett meg közelebbről. „Az összes versenyző közül, akivel dolgoztam, biztosan Nicky Hayden volt az, akivel a legszorosabb barátságot ápoltam – fedte fel. – Az igazság az, hogy valahányszor együtt dolgoztam a versenyzőkkel, igyekeztem nem barátkozni velük. Úgy gondolom ugyanis, hogy ha egy csapat főnöke vagy, akkor tudnod kell, hogyan válaszd el a barátságot a profizmustól. De később már más lett a helyzet, most például [Loris] Capirossival nagyon jóban vagyok, és Pedrosával is gyakran beszélek.”