back to top
2024. szeptember 19. 20:42
KezdőlapMagyarokMegszólaltak a hétvége főszereplői: Görbe az elfüstölő blokkról, Kovács hazánk képviseletéről beszélt

Megszólaltak a hétvége főszereplői: Görbe az elfüstölő blokkról, Kovács hazánk képviseletéről beszélt

Görbe Soma részletesen beszámolt róla, miként élte meg, hogy elfüstölt alatta a BMW a Bol d’Or harmadik órájában. Kovács Bálint azt emelte ki, hogy mennyit jelenthetett az indulásuk az egész hazai motorsportnak. A gépet versenyeztető magyar csapat, a HERT by Moto-Jungle a némileg kudarcos futam után megerősítette, hogy jövőre szeretnék folytatni a programjukat, aminek során Számadó Mátéra biztosan számíthatnak.

Nagy reményekkel vágott neki a Hungarian Endurance Racing Team by Moto-Jungle (HERT) csapata a legendás 24 órás versenynek, a Bol d’Ornak. A bizakodásra pedig minden oka megvolt a Kovács Bálint, Számadó Máté, Görbe Soma, Sebestyén Péter összeállítású egységnek. Kovács és Görbe nagyszerű teljesítményének köszönhetően ugyanis a Stock kategória második helyét szerezték meg a Paul Ricard-i időmérőn.

Végül azonban a sors és a technika úgy hozta, hogy a futam során csak a kvalifikáción villogó duó tagjai tudtak felülni a 713-as rajtszámú BMW-re. Előbb Kovács rótta a köröket, majd átadta a gépet Görbének. 2 óra és 43 perc leteltével aztán jött a feketeleves: a 19 éves pilóta alatt füstölni kezdett az erőforrás. Ez pedig oda vezetett, hogy a csapatnak 80 megtett kört után fel kellett adnia a versenyt.

Álomszerűen indult, de fájóan hamar véget ért a legendás 24 órás érdemi része a magyarok számára

Görbe később részletesen beszámolt arról, hogy miként élte meg ezt a balszerencsés eseményt. „Nagyon vegyes érzelmek kavarognak bennem – kezdte a bejegyzését a Facebook-lapján. – Az egyik szemem sír, a másik nevet. Elképesztő hétvége volt, nagyon sok örömteli és sajnos egy rossz pillanattal. A verseny első óráit mi kezdtük felváltva Bálinttal, és rendkívül magabiztosan tudtunk jó helyeken motorozni. Bálint második menete után egy kisebb technikai akadályt kellett leküzdenünk, így a [kategória] vezető pozíciójából egészen a mezőny végére estünk vissza. Mikor felmentem a pályára, tudtam, hogy ez egy gyorsabb menet lesz, hiszen faragnom kellett a hátrányból. Ez pedig egészen jól ment, hiszen körönként 2-3 másodpercet tudtam hozni a közvetlen riválisainkon.”

„Sajnos a stint felénél hirtelen csattanást és erővesztést érzékeltem – tért át a kiesésük okára. – Egyből a bokszba hajtottam, hogy megvizsgáljuk, mi lehet a probléma. A helyzet pedig nem volt ideális, ugyanis a motorblokk felrobbant, így ki kellett szállnunk a versenyből. Nagyon sajnálom ezt, mivel őszintén úgy gondolom, hogy remek tempónk volt az egész hétvégén, és benne lehetett volna egy kiváló eredmény. De sajnos ez egy technikai sport. Nagyon szépen köszönöm a rengeteg kedves üzenetet és a szurkolást! A csapatnak pedig az erőn felüli munkát! Jövőre újra nekifutunk!”

Kovács arra mutatott rá, hogy az indulásuk és a szereplésük ismét feltette hazánkat a hosszútávú versenyzés térképére. „Elképesztő élménynek voltunk részesei az elmúlt egy hétben – írta a Facebook-odalán. – Tényleg egyedülálló egy új, tisztán magyar csapattal berobbanni erre a legendás 24 órás versenyre. Felemelő érzés magyar emberekkel körülvéve eljutni ide. Azt már az edzéseken is láttuk, hogy versenyképesek vagyunk, és tényleg minden tekintetben jól haladtunk. Ám a komoly technikai hiba benne van a pakliban, különösen a hosszútávú versenyeknél. Ilyenkor általában mindenki elkeseredik, de nekünk most örülnünk kell. Egyrészt mert a magyar motorsportot ilyen magas szinten képviselhettük, amire nagyon büszkék vagyunk rá. Másrészt bebizonyítottunk ország-világnak, hogy Magyarország is képes egy komplett csapattal egy magas színvonalú, nemzetközi versenyen jól szerepelni.”

Az alakulat oldaláról először a projekten dolgozó csapattagokat emelték ki. „Amikor technikai sportokról beszélünk, akkor nem feltétlenül gondolunk bele, milyen rendkívüli teljesítményekre van szükség ahhoz, hogy egy csapat összeálljon – olvasható a Facebook-lapjukon. – A HERT látszólag szinte a semmiből jött, és mégis sikerült megvillantani az oroszlánkörmeit, ehhez pedig több tucat ember áldozatos munkájára volt szükség, akik nélkül erre nem lett volna lehetőség. Teljes bizonyossággal ki lehet jelenteni, hogy amit emberi oldalról meg lehetett tenni a siker érdekében, azt a projekt részvevői megtették.”

Ehhez hozzátették, hogy szerintük „sikerült megmutatniuk a bennük rejlő potenciált”. A csapat ezzel együtt azt is megerősítette, hogy a terveik szerint „a most megszerzett értékes tapasztalatokkal megerősödve” jövőre újra rajthoz fognak állni az Endurance Világbajnokság futamain.

Amennyiben pedig számítanak majd rá, Számadó akkor is szívesen kiveszi a részét a munkából. „Kedves Mindenki! Köszönöm nektek, hogy szurkoltatok, velünk voltatok a hétvége során – indította a Facebook-bejegyzését. – Sajnos a technika nem adta meg a lehetőséget arra, hogy befejezhessük a versenyt. A csapat, a HERT megmutatta, hogy készen áll a feladatra! Büszke vagyok arra, hogy ennek a csapatnak a tagja lehetek. Remélem, lesz folytatás. Én készen állok rá!”