A MotoGP közzétette a gyorsaságimotoros-vb mindhárom géposztályának előzetes nevezési listáját a 2025-ös szezonra. Jorge Martín ezen nem a bajnoknak járó 1-es, hanem továbbra is a 89-es rajtszámmal szerepel.
A Barcelonai Szolidaritás Nagydíjjal hivatalosan lezárult a 2024-es szezon, a kollektív teszttel pedig megkezdődött a 2025-ösre való felkészülés. A MotoGP ennek megfelelően közzétette a gyorsaságimotoros-világbajnokság mindhárom géposztályának előzetes nevezési listáját a következő idényre. A királykategóriát tekintve már korábban teljessé vált a névsor, de kérdések azért így is felmerültek, méghozzá többek között a rajtszámokkal kapcsolatban.
Martín bukott az Apriliával, Bastianini rommá törte a KTM-et, Álex Márquez zárt az élen a teszten
Amióta Jorge Martín lett az idei bajnoki cím legnagyobb esélyese, sokan találgatták, vajon Francesco Bagnaiához hasonlóan leváltja-e a „saját” rajtszámát, a 89-est a győztesnek járó 1-esre. A spanyol pilóta, aki végül tényleg felemelhette a trófeát, korábban elég sejtelmesen nyilatkozott erről, a nevezési listára viszont a 89-essel került fel. Azonban fontos kiemelni, hogy mivel ez egy előzetes lista, Martínnak még van lehetősége a változtatásra, de talán valamit azért jelez ez a választás. Főleg, hogy saját elmondása szerint „már hónapokkal ezelőtt” meghozta a döntést, csak még nem hozta nyilvánosságra az eredményt.
Viszont két változtatás így is biztosan lesz a rajtszámok tekintetében: Pedro Acosta jövőre újra a kisebb kategóriákban használt 37-essel fog versenyezni az idei 31-es helyett. A mazarróni cápának erre idei csapattársa, Augusto Fernández távozása adta meg a lehetőséget, ami miatt újra megüresedett a 37-es. A másik biztos „váltó” pedig Bagnaia, aki bajnoki párharc elveszítése után természetesen visszatér a 63-ashoz.
Martin a világbajnok, de a hétvége hőse címen osztoznia kell
Három „új” rajtszám is feltűnik majd jövőre a rajtrácson, hiszen három újonccal lesz gazdagabb a MotoGP mezőnye. Ezek a számok már ismerősek lesznek azoknak, akik nézték idén a Moto2 futamait, hiszen Somkiat Chantra továbbra is a 35-ös, Fermín Aldeguer az 54-es, Ogura Aj pedig a 79-es alatt fog nekivágni az idénynek.
Mindezen túl meg kell még emlékeznünk egyes csapatnevek megváltozásáról is. A listáról kiderült, hogy a Honda gyári csapata, amely elveszítette ikonikus névadó szponzorát, a Repsolt, Honda HRC néven adta be a nevezést. A KTM szatellitalakulata a korábbi bejelentésnek megfelelően lecserélte a Red Bull GasGas Tech3 nevet a Red Bull KTM Tech3-ra. A Pramac gyártóváltása pedig az istálló nevében is nyomott hagyott, hiszen annak végén megjelent a Yamaha.
Három sikerekben gazdag évtized – ezzel a videóval búcsúzott a Honda a Repsoltól
Egyébként jövőre sem a Moto2, sem a Moto3 bajnoka nem fogja az 1-es rajtszámot használni, mivel mindketten fellépnek egy kategóriát. Viszont Ogura mellett David Alonso is szerencsés volt abból a szempontból, hogy 2025-ben is az általa megszokott rajtszámmal, a 80-assal fog versenyezni. A két kisebb géposztályra kitekintve azt láthatjuk, hogy amíg a középső kategória mezőnye 30 fővel már teljes, a kicsiknél hivatalosan még két hely kiadó. Egyelőre ugyanis nem tudjuk, hogy ki ül fel a FleetSafe Honda Mlav Racing második motorjára, ahogy azt sem, ki kapja meg a Leopard Racing másik ülését – bár a hírek szerint utóbbi jó eséllyel David Almansa lesz.