back to top
2025. június 06. 22:30
KezdőlapNégykerékRossi nagy hibája ellenére is dobogóra állhatott a legendás futamon

Rossi nagy hibája ellenére is dobogóra állhatott a legendás futamon

Valentino Rossi egységével második lett a Bathursti 12 órás futamon. A 46-os csapat az egész viadal során kifejezetten versenyképes volt, de a Doktor hibája miatt félidőben visszaestek a középmezőnybe. A drámai végjáték azonban szerencsésen alakult számukra, így végül felállhattak a dobogóra.

Nem sokkal ezután, hogy kiderült, Valentino Rossi idén is a hosszútávú-világbajnokságon vesz részt, a Doktor Ausztráliában ült autóba. Harmadik alkalommal indult el a legendás Bathursti 12 óráson, amelynek helyszíne, a Mount Panorama Circuit egy nagyon megterhelő pálya, mind a pilótákra, mint az autókra nézve. Rossi eddigi próbálkozásai alkalmával mindez fő szerepet játszott, hiszen egyszer egy technikai, egyszer pedig egy vezetői hiba miatt bukta el a dobogót.

Rossi egysége némileg megváltozott az idei futamra, hiszen Maxime Martint Charles Weerts váltotta, miközben Raffaele Marciello maradt az autóban. Ami viszont nem változott, hogy a WRT istálló által felkészített BMW M4 GT3 Evo a 46-os rajtszámmal vágott neki a viadalnak.

A hétvége érdemi része nem indult jól az egységnek, hiszen csak a tizenharmadik rajthelyet szerezték meg az időmérőn. Viszont a rajt utáni órákban világossá vált, hogy a WRT idén nagyon eltalálta a BMW-k beállításait, mivel mind Rossiék gépe, mind a 32-es rajtszámú testvérautó a leggyorsabbak között volt. Így sokáig a 32-es, majd a 46-os vezette a futamot, de a félidőhöz közeledve az eltolt bokszstratégia miatt a 32-es visszavette az első helyet.

Rossi eddig a pontig, ahogy általában véve a verseny későbbi részében is, nagyon jó tempót diktált, és lényegében hibátlanul vezetett. A futam alatt elmondta, hogy a Mount Panoramán kifejezetten sokat számít a tapasztalat, így úgy érzi, a mostani a legjobb próbálkozása az eddigiek közül. Az olasz pilóta azt is elárulta, a BMW-k előnye részben abból származik, hogy üzemanyagspórolást célzó üzemmódjuk jobb, mint a többieké, ilyenkor gyorsabbak a riválisoknál.

Viszont Rossi következő etapja már nem ment le problémamentesen: véletlenül előzött egy biztonsági autós időszakban. Az egység emiatt áthajtásos büntetést kapott, amit letöltve visszaestek a középmezőnybe, a nyolcadik helyre. A 46-os innen folyamatosan kapaszkodott vissza, közeledett a szinte végig vezető testvérautóra. Ebből Rossi is kivette a részét, és a küzdeni akarása még akkor is megmutatkozott, amikor az utolsó etapja végén visszavitte az autót. Egy kicsit túl gyorsan érkezett be a bokszutcába, így a BMW hozzáért a külső falhoz, de szerencsére egyáltalán nem sérült meg.

Végül az utolsó órát az ötödik helyen kezdték meg, de szerencséjük volt a vetélytársaik stratégiájával. Két előttük lévő egység ugyanis arra játszott, hogy még egyszer ki fog jönni a biztonsági autó, mivel anélkül nem bírták volna végig üzemanyaggal. Végül nem jött be a várakozásuk, így a 46-osban ülő Marciellónak csak egy előzést kellett bemutatnia a második hely átvételéhez. Az olasz versenyző végül egy gyönyörű manőverrel ment el a 77-es rajtszámú Craft Bamboo-Mercedes mellett. A WRT és a BMW így kettős győzelemmel zárta a viadalt, hiszen a 32-es aránylag simán bejött az első helyen. Rossinak tehát harmadik próbálkozásra végre meglett az áhított dobogó Bathurstban.