Pedro Acosta kedden este egy műtéten esett át, amelyre „krónikus kompartment szindróma” miatt volt szükség. Eközben kiderült, hogy Franco Morbidelli vasárnapi esése komolyabb következményekkel járhatott a feltételezetteknél.
Bár a sprinten még – saját magát bosszantva – nullázott, a jerezi főfutamon már értékes pontokat szerzett Pedro Acosta, hiszen vasárnap hetedikként zárt. A kétszeres világbajnok aztán a hétfői teszten is sokat dolgozott, és a tempója is bíztatónak tűnt. Viszont tegnap kiderült, hogy ezalatt végig nem volt tökéletes egészségügyi állapotban. Ennek ékes bizonyítéka, hogy át kellett esnie egy komoly beavatkozáson.
Marc Márquez volt a leggyorsabb a jerezi teszten Viñales és Quartararo előtt
„Pedro Acosta este sikeres műtéten esett át a jobb alkarján a krónikus kompartment szindróma kezelésének érdekében. Ezután 24 órán át megfigyelés alatt marad, de várhatóan a jövő heti a Francia Nagydíjon visszatérhet, az orvosi vizsgálattól függően” – jelentette be kedden a KTM az X-oldalán. A Le Mans-i Francia Nagydíjra május 9. és 11. között fog sor kerülni, tehát Acostának egy bő hete van a felépülésre a 8-án, csütörtökön esedékes orvosi vizsgálatig.
A kompartment szindróma vagy a népszerű angol kifejezéssel élve „arm pump” egy a motorversenyzőknél nagyon gyakran előforduló egészségügyi probléma. A pályafutása alatt szinte minden pilóta átesik egy ezzel kapcsolatos műtéten, a mostani mezőnyből legutóbb tavaly Raúl Fernándeznél végeztek el egy ilyen beavatkozást, de korábban Acosta esetleges érintettsége is felmerült.
A probléma lényege röviden, hogy az alkar vérellátása nem megfelelő, ami nagy fájdalommal jár vezetés közben. A kialakulásáért pedig a versenyzőket fékezés közben érő nagy erőhatások tehetőek felelőssé. Egyébként Acosta esete a két lehetőség közül talán a rosszabb, ugyanis a jobb alkar különösen kritikus egy pilótának, mivel ezzel vezérli a gázkart és az első féket is.
Sajnos nem Acosta volt az egyetlen, akinek a hétvégén meg kellett látogatnia a jerezi egészségügyi központot, bár Franco Morbidellinek akutabb volt a problémája. Az olasz pilóta 15 kört tett meg a főfutamon, mielőtt elesett a 11-es kanyarban. A bukást nem mutatták meg a közvetítésben, így nem tudjuk, pontosan hogyan történt.
Morbidelli „nyaki agyrázkódást” szenvedett jerezi balesetében
Viszont az gyorsan kiderült, hogy az esés nem maradt következmények nélkül. A VR46 részéről először agyrázkódásról kommunikáltak, ami különösen aggasztó lett volna Morbidelli esetében, aki tavaly egy emlékezetkieséssel is járó, nagyon komoly fejsérülést szenvedett el. Ezt végül aztán „nyaki zúzódásra” finomították, de a hétfői teszten így sem tudott motorra ülni. Azóta a csapat nem közölt friss információkat az állapotáról.
Ellenben Simon Pattersonnal, a The-Race.com elismert újságírójával, aki többször is megnyilvánult a témában. Patterson azt írta az X-oldalán, hogy „helyszíni nézők” köztük „egy ember, akiben megbízik”, beszámolói szerint Morbidelli elvesztette az eszméletét a bukás után, amely során „több ütés” érte a fejét. Az északír újságíró végül arra is rámutatott, hogy a közvetítésben sem jelent meg az ilyenkor szokásos „Rider OK” vagyis „Pilóta Rendben” felirat. Reméljük, hogy mindennek nem lesz hatása a továbbiakban a római versenyzőre, de az semmiképp sem megnyugtató, hogy ismét ilyen problémája adódott.
Morbidelli elmagyarázta, miért volt a szokásosnál több bukás a Spanyol Nagydíj első napján