2024. április 20. 13:13
KezdőlapMotoGPMegműthetik Acostát, a Portugál Nagydíj után döntenek a beavatkozás szükségességéről

Megműthetik Acostát, a Portugál Nagydíj után döntenek a beavatkozás szükségességéről

Értesülések szerint a KTM attól tart, hogy a kompartment szindróma okozta Pedro Acosta látványos visszaesését a katari főfutamon. Éppen ezért a spanyol versenyző hétfőn orvosi vizsgálaton fog átesni, amelyen eldöntik, hogy szüksége van-e a műtétre.

A Katari Nagydíjon debütált a MotoGP-ben éles körülmények között Pedro Acosta. Az idei szezon egyetlen újonca nagyszerű teljesítménnyel mutatkozott be: a sprinten a nyolcadik, a főfutamon pedig a kilencedik pozícióban ért célba.

Azonban a vasárnapi viadalon talán még ennél is előrébb végezhetett volna. Ugyanis a verseny első felében számos vetélytársát maga mögé tudta utasítani, Marc Márquez megelőzése után még a negyedik pozíciót is elfoglalta néhány percre. Ezután viszont már csak visszafelé mozgott a mezőnyben, szemmel láthatóan lelassult, és így többen elmentek mellette.

Acosta: Olyan ez, mint a szüzesség elvesztése, minden nagyon szép, de a vége katasztrófa lesz

Ennek a tempóvesztésnek az okát eredetileg mindenki a gumikezelésben kereste, ám a futam után pár nappal Pit Beirer rámutatott, hogy valószínűleg más volt a probléma. A KTM motorsport-igazgatója ekkor arról beszélt, hogy meglátásuk szerint a magasságállító eszköz vezérlőjének rossz beállítása volt a ludas. Azt ugyanis módosítani kellett a verseny előtt.

Beirer azt állította, hogy a rossz beállítás miatt Acosta „izmai teljesen megfeszültek”. Most pedig valószínűnek tűnik, hogy akár még ennél többről is lehet szó. Acosta a Katari Nagydíj után még azt mondta, hogy „nem volt kompartment szindrómám, de nagyon zavart [a fájdalom]”. A GPOne.com értesülései szerint viszont a KTM ennek ellenére arra gyanakszik, hogy ez a probléma lépett fel a mazarróni cápánál.

Éppen ezért Acosta a Portugál Nagydíjat követő hétfőn orvosi vizsgálaton fog átesni, amelyen döntenek a műtét szükségességéről. A KTM azért szeretné ekkor elintézni ezt, mivel így három hét állna a pilóta rendelkezésére a felépüléshez és az esetleges fizioterápiához.

A kompartment szindróma vagy a népszerű angol kifejezéssel élve arm pump egy a motorversenyzőknél nagyon gyakran előforduló rendellenesség. A pályafutása alatt szinte minden pilóta átesik egy ezzel kapcsolatos műtéten, a téli szünet alatt például Marc Márqueznél végeztek el egy ilyen beavatkozást. A probléma lényege röviden, hogy az alkar vérellátása nem megfelelő, és ez fájdalommal jár vezetés közben.

Pedro Acosta még csak bemelegített?