back to top
2024. november 05. 02:17
KezdőlapMotoGPMégsem a gumikezelés okozta Acosta vesztét a katari főfutamon? – főnöke szerint...

Mégsem a gumikezelés okozta Acosta vesztét a katari főfutamon? – főnöke szerint más volt a probléma

Pit Beirer szerint nem a helytelen gumikezelés, hanem a magasságállító eszköz vezérlőjének rossz beállítása okozta Pedro Acosta visszaesését a katari főfutamon.

A Katari Nagydíj hétvégéjének egyik üde színfoltja volt Pedro Acosta szereplése. Az idei MotoGP-szezon egyetlen újonca a sprinten a nyolcadik, a főfutamon pedig a kilencedik pozícióban ért célba.

Pedro Acosta még csak bemelegített?

Csakhogy a vasárnapi viadalon megszerzett helyezése nem adja vissza azt a küzdelmet, amelyet Acosta folytatott a futam alatt. A spanyol tehetség a nyolcadik pozícióból rajtolva jó néhány riválisát, többek között Marc Márquezt és Enea Bastianinit is megelőzte, és egy ideig még a dobogó is belátható közelségben volt számára. A táv felénél viszont elkezdett visszaesni, amit mindenki annak tudott be, hogy a túl vad, fiatalos hévtől hajtott vezetési stílusával elfogyasztotta a gumijait.

Azonban úgy tűnik, hogy nem ez a (teljes) igazság, új információk alapján mégsem a gumikezelés volt a legfőbb problémája. A mértékadó SPEEDWEEK.com szerint Acosta motorján a Michelin abroncsok „kiváló állapotban” voltak a katari főfutam utolsó körében is. Viszont, ha nem a gumik, akkor mi más okozta a mazarróni cápa visszaesését? Erre Pit Beirer, a KTM motorsport-igazgatója adta meg a választ.

„Eredetileg mi is mind azt gondoltuk, hogy Pedro túl vad volt a futam elején, a végén pedig ennek a »jutalmát« kapta meg a hátsó gumitól – nyilatkozta Beirer. – De Pedro bal karja erősen görcsölt a verseny közepétől kezdve. Ennek az volt az oka, hogy a magasságállító eszköz vezérlője nem volt tökéletesen beállítva. A verseny felétől a bal hüvelykujjának a használata annyira zavarta, hogy az izmai teljesen megfeszültek. Enélkül a probléma nélkül Pedro még tovább tarthatta volt a tempót.”

A magasságállító eszközök egyelőre csak a MotoGP-ben vannak jelen, a Moto2-ben nem, így Acosta a katari hétvégén használta először ezt éles körülmények között. Arról pedig, hogy egy a középső géposztályból érkező újoncnak mekkora problémát tud jelenteni a királykategóriás motorok gombjainak megtalálása és kezelése, arról pont a 19 éves versenyző „főszereplésével” készült videóból értesülhetett a nagyközönség.

Soha nem látott felvételek Acosta valenciai tesztjéről: „Hol vannak a ki*aszott gombok?”