Egyes értesülésülések szerint az olasz Fantic motorkerékpár-gyár szeretne beszállni a Moto2 küzdelmeibe, aminek megvalósulása azonban még erősen kérdéses.
Az olasz gyártó Fantic Motor már most is részt vesz számos neves off-road bajnokságban. Mariano Roman, a venetói székhelyű cég vezérigazgatója azonban most a Moto2-es világbajnokságba is belevágna. A középső géposztályt platformként szeretné használni, hogy javítsa az imázsát.
A Fantic Motor a következő szezonban két Moto2-es versenyzőt szeretne indítani, de Kalex motorokkal – a Yamaha és KTM mintájára.
A Fantic Racing menedzsere, Claudio Giovanardi az elmúlt hetekben több Moto2-es csapattal is tárgyalt. A Speed up tulajdonosa, Luca Boscoscuro esetében akár a gyártó azonos nevű csapatát is átvehette volna, de nem jött létre az együttműködés. A hírek szerint a Fantic ezután a Gresini Racing Moto2-es csapatát szerette volna megvásárolni, de Nadia Padovani és Carlo Merlini kereskedelmi igazgató visszautasította az ajánlatot.
A Fantic nem kap saját Moto2-es helyeket, így egy meglévő csapattal kell megállapodnia a közös munkában. Ez eddig úgy tűnik, nem sikerült. Az RW Racing csapatfőnöke, Jarno Janssen is cáfolta a SPEEDWEEK.com-nak azokat a pletykákat, miszerint a Barry Baltus és Zonta van den Goorbergh pilótaduóval felálló holland csapatot már a Fantic választotta volna. „Nem tudok erről semmit” – mondta a barcelonai versenyhétvége helyszínén.
A Fantic Moto2-es tervei nem jutottak el Mike Trimbyhez sem, aki a csapatok szövetségének, az IRTA-nak befolyásos vezérigazgatója. Ő lenne az első számú kapcsolattartó egy olyan gyártó számára, aki be akar szállni a Moto2-es világbajnokságba, vagy át akar venni egy csapatot. „Most hallok róla először” – volt Trimby válasza a SPEEDWEEK.com kérdésére, hogy a Fantic megkereste-e már őt terveikkel.
Egy Fantic által készített grafikai vázlat napvilágot látott már arról, hogy hogyan nézhetne ki egy Moto2-es versenygép külső kialakítása a Triumph háromhengeres, 765 köbcentis egységmotorjával.