hétfő, június 27, 2022
Moto GP - 🇵🇹 Portugál Nagydíj
Moto GP - 🇪🇸 Spanyol Nagydíj
Moto GP - 🇮🇹 Olasz Nagydíj
MotoGP - 🇪🇸 Katalán Nagydíj
Moto GP - 🇫🇷 Francia Nagydíj
MotoGP - 🇩🇪 Német Nagydíj
MotoGP - 🇳🇱 TT Assen
🇬🇧 Brit Superbike - Oulton Park
🇬🇧 Brit Superbike – DONINGTON PARK
Superbike - 🇮🇹 Misano 1.verseny
Superbike - 🇮🇹 Misano 2.verseny
Superbike - 🇬🇧 Donington 1.verseny
WorldSBK - 🇳🇱 Assen 1.verseny
WorldSBK - 🇳🇱 Assen 2.verseny
WorldSBK - 🇵🇹 Estoril 1.verseny
WorldSBK - 🇵🇹 Estoril 2.verseny
Endurance VB - 🇧🇪 Spa 24h
Supersport - 🇮🇹 Misano 1.verseny
Supersport - 🇮🇹 Misano 2.verseny
🇬🇧 BSB - Knockhill sprint
🇬🇧 Brit Superbike - Knockhill 2. verseny
🇬🇧 Brit Superbike - Knockhill 3. verseny
Supersport - 🇬🇧 Donington 1.verseny
KezdőlapMotoEHétvégén indul a MotoE: íme a változtatások

Hétvégén indul a MotoE: íme a változtatások

A hétvégén Jerezben az elektromos motoros világbajnokság, a MotoE is kezdetét veszi. Több változás is életbe fog lépni az idei szezonban az innováció és fejlődés jegyében. Íme a változások!

A motor
- Hirdetés -

2022-ben az Energica Ego Corsa számos motorváltoztatáson esett át, és a motor új invertert is kapott. Ezek a fejlesztések közel 15 kg-os súlycsökkentést eredményeznek, ami az e-mobilitás egyik központi eleme, és az Energica számára a FIM Enel MotoE világbajnokság kezdete óta kulcsfontosságú cél.

Új pályák

Idén először versenyez a GP mezőny, velük együtt pedig az elektromos géposztály is Finnországban a KymiRingen. Az idei évben Mugello is szerepel a MotoE versenynaptárában, ide először látogatnak az elektromos gépek versenyzői.

Az időmérő edzés

Ebben a szezonban a MotoE a MotoGP és a kisebb kategóriák időméréséhez hasonlóan, áttér a Q1-Q2 kvalifikációs formátumban. Korábban az E-Pole-ban a versenyzők egy kvalifikációs kört kaptak. Ezt a kvalifikációs formátumot a MotoE névadó szponzora, az Enel által hozott új töltők teszik lehetővé. Ezek az egységek – amelyeket az Enel X Way, az Enel Group új, teljes egészében az elektromos mobilitásnak szentelt globális üzletága biztosít – egy kerekeken guruló tokba vannak szerelve, gyorsan tölthetők és mozgathatók. A 60 kW teljesítmény leadására képes szerkezetek lehetővé teszik, hogy a Q1-ből továbbjutó motorokat részben feltöltsék, és a Q2-ben újra pályára tudjanak állni.

A Jerezben megrendezett második előszezoni teszten a mezőny egy sikeres Q1-Q2 szimuláción vett részt az új kvalifikációs formátum debütálása előtt. A két szakasz közötti tízperces szünetben a motorok nyolc percig töltődnek, amellyel további két gyors kört megtétele lehetséges. A MotoGP-hez hasonló módon a szabadedzéseken elért összesített idők döntenek a Q2-be közvetlenül bejutókról – a MotoE ez nyolc főt fog jelenteni. A kilencedik vagy ennél rosszabb helyen végzők vesznek részt a Q1-en, ahonnan az első két helyezett megy tovább a Q2-be, így tíz versenyző száll harcba a pole pozícióért.

Sem az első, sem a második szakaszban nem korlátozzák a megtehető körök számát, és a Q1-ből továbbjutó két versenyző további hátsó gumit kap. Minden versenyhétvége 2 futamból áll, melyek rajtrácsa a Q2 és a Q1 eredményei alapján áll össze.