szerda, szeptember 28, 2022
MotoGP - 🇬🇧 Brit Nagydíj
MotoGP - 🇦🇹 Osztrák Nagydíj
MotoGP - 🇸🇲 San Marinói Nagydíj
MotoGP - 🇪🇸 Aragón Nagydíj
MotoGP - 🇯🇵 Japán Nagydíj
MotoGP - 🇹🇭 Thai Nagydíj
Superbike - 🇨🇿 Most 1.verseny
Superbike - 🇨🇿 Most 2.verseny
Superbike - 🇫🇷 Magny-Cours 1.verseny
Superbike - 🇫🇷 Magny-Cours 2.verseny
Superbike - 🇪🇸 Catalunya 1.verseny
Superbike - 🇪🇸 Catalunya 2.verseny
Superbike - 🇵🇹 Portimao 1.verseny
SuperSport - 🇪🇸 Catalunya 1.verseny
🇬🇧 Brit Superbike - Oulton Park sprint
SuperSport - 🇪🇸 Catalunya 2.verseny
🇬🇧 Brit Superbike - Oulton Park 2.verseny
🇬🇧 Brit Superbike - Oulton Park 3.verseny
KezdőlapMotoEHétvégén indul a MotoE: íme a változtatások

Hétvégén indul a MotoE: íme a változtatások

A hétvégén Jerezben az elektromos motoros világbajnokság, a MotoE is kezdetét veszi. Több változás is életbe fog lépni az idei szezonban az innováció és fejlődés jegyében. Íme a változások!

A motor
- Hirdetés -

2022-ben az Energica Ego Corsa számos motorváltoztatáson esett át, és a motor új invertert is kapott. Ezek a fejlesztések közel 15 kg-os súlycsökkentést eredményeznek, ami az e-mobilitás egyik központi eleme, és az Energica számára a FIM Enel MotoE világbajnokság kezdete óta kulcsfontosságú cél.

Új pályák

Idén először versenyez a GP mezőny, velük együtt pedig az elektromos géposztály is Finnországban a KymiRingen. Az idei évben Mugello is szerepel a MotoE versenynaptárában, ide először látogatnak az elektromos gépek versenyzői.

Az időmérő edzés
- Hirdetés -

Ebben a szezonban a MotoE a MotoGP és a kisebb kategóriák időméréséhez hasonlóan, áttér a Q1-Q2 kvalifikációs formátumban. Korábban az E-Pole-ban a versenyzők egy kvalifikációs kört kaptak. Ezt a kvalifikációs formátumot a MotoE névadó szponzora, az Enel által hozott új töltők teszik lehetővé. Ezek az egységek – amelyeket az Enel X Way, az Enel Group új, teljes egészében az elektromos mobilitásnak szentelt globális üzletága biztosít – egy kerekeken guruló tokba vannak szerelve, gyorsan tölthetők és mozgathatók. A 60 kW teljesítmény leadására képes szerkezetek lehetővé teszik, hogy a Q1-ből továbbjutó motorokat részben feltöltsék, és a Q2-ben újra pályára tudjanak állni.

A Jerezben megrendezett második előszezoni teszten a mezőny egy sikeres Q1-Q2 szimuláción vett részt az új kvalifikációs formátum debütálása előtt. A két szakasz közötti tízperces szünetben a motorok nyolc percig töltődnek, amellyel további két gyors kört megtétele lehetséges. A MotoGP-hez hasonló módon a szabadedzéseken elért összesített idők döntenek a Q2-be közvetlenül bejutókról – a MotoE ez nyolc főt fog jelenteni. A kilencedik vagy ennél rosszabb helyen végzők vesznek részt a Q1-en, ahonnan az első két helyezett megy tovább a Q2-be, így tíz versenyző száll harcba a pole pozícióért.

Sem az első, sem a második szakaszban nem korlátozzák a megtehető körök számát, és a Q1-ből továbbjutó két versenyző további hátsó gumit kap. Minden versenyhétvége 2 futamból áll, melyek rajtrácsa a Q2 és a Q1 eredményei alapján áll össze.