szombat, június 25, 2022
Moto GP - 🇵🇹 Portugál Nagydíj
Moto GP - 🇪🇸 Spanyol Nagydíj
Moto GP - 🇮🇹 Olasz Nagydíj
MotoGP - 🇪🇸 Katalán Nagydíj
Moto GP - 🇫🇷 Francia Nagydíj
MotoGP - 🇩🇪 Német Nagydíj
MotoGP - 🇳🇱 TT Assen
🇬🇧 Brit Superbike - Oulton Park
🇬🇧 Brit Superbike – DONINGTON PARK
Superbike - 🇮🇹 Misano 1.verseny
Superbike - 🇮🇹 Misano 2.verseny
Superbike - 🇬🇧 Donington 1.verseny
WorldSBK - 🇳🇱 Assen 1.verseny
WorldSBK - 🇳🇱 Assen 2.verseny
WorldSBK - 🇵🇹 Estoril 1.verseny
WorldSBK - 🇵🇹 Estoril 2.verseny
Endurance VB - 🇧🇪 Spa 24h
Supersport - 🇮🇹 Misano 1.verseny
Supersport - 🇮🇹 Misano 2.verseny
🇬🇧 BSB - Knockhill sprint
🇬🇧 Brit Superbike - Knockhill 2. verseny
🇬🇧 Brit Superbike - Knockhill 3. verseny
Supersport - 🇬🇧 Donington 1.verseny
KezdőlapMotoGPA KTM csendre inti a Ducatit – „Nem kéne panaszkodni”

A KTM csendre inti a Ducatit – „Nem kéne panaszkodni”

A KTM Motorsportét felelős igazgatója a Ducati egy korábbi, az osztrák márkával szemben megfogalmazott kritikákra válaszolt. Davide Tardozza, a Ducati csapatfőnöke még tavaly azt mondta, hogy szerinte a KTM valósággal magához láncolja a versenyzőit.

Még 2021 szeptember végén számoltunk be a „Láncra vert (KTM-es) fiatalok és kényes utánpótlás kérdés” c. cikkünkben arról, hogy Tardozzi szerint lényegében a KTM monopol helyzetben van a kisebb géposztályokban, amellyel információ szerint az osztrák márka tulajdonképpen úgy él vissza, hogy rögtön hosszútávú, 5 éves szerződéseket köt fiatal motorosaival. (Már a Red Bull Rookies Cup-ban.) Ez az infó azóta ugyan nem nyert megerősítést, azonban leginkább azt követően került előtérbe a téma, miután felröppentek olyan pletykák, hogy a rossz nyelvek szerint a KTM gyakorlatilag kikényszerítette Raul Fernandezből a királykategóriás szereplést. A spanyol ugyanis elvileg szívesebben debütált volna a legnagyobbak között a Yamaha szatellit csapatával (sőt a hangvillások ki is vásárolták volna őt élő szerződéséből), azonban a KTM ezt megakadályozta – legalábbis ez a hír járja. Az, hogy ebből (is) mi igaz ténylegesen, valószínűleg nem mostanában tudjuk majd meg, mindenesetre Pit Beirer a KTM Motorsportét felelős igazgatója nemrég reagált Tardozzi korábbi kritikáira.
„Először is, nekünk nincsenek beugratós szerződéseink. Másodszor pedig nem kényszeríthetsz egy versenyzőt arra, hogy álljon le, ha csapatot akar váltani. Ezért is teljesen nonszensz olyat állítani, hogy nekünk átejtős szerződéseink vannak. A Red Bull Rookies Cup-ba mi szállítjuk a motorokat, azonban nem szerződünk a versenyzőkkel, hiszen nincsenek az ehhez legális korban.” – magyarázta Beirer a tehetségkutató sorozatban versenyző fiatal pilóták kapcsán. Az ő esetükben egyébként maximum a szülőkkel szerződhetnek, azonban ezek a kontraktusok, érvényüket vesztik, amint a versenyzők nagykorúak lesznek. „Nem tudom, hogy a Ducatinál lévő úriemberek mit ettek reggelire, amikor azt mondták amit. Hogyha Tardozzi úr valamit állít az unfair versenyzés kapcsán, akkor csakis invitálni tudom a Ducatit az utánpótlás nevelésbe. Nem emlékszem azonban, hogy láttam volna Moto3-as motort a Ducatinál. Mi a KTM-nél 2013 óta készítjük el a saját Moto3-as produkciós motorunkat a Red Bull Rookies Cup számára. Az utánpótlásnevelés relatíve nagy összegekbe kerül, ami éves szinten milliókat jelent.” – mondta Beirer, majd hozzátette, hogy a versenyzőiket egy kis extra pénzért bármely gyártó el tudja csábítani, hiszen általában ez történik. „A Ducatinak inkább azon kellene gondolkoznia, hogy hogyan legyen érdekelt az utánpótlás nevelésben.”
„Hogyha a Ducati mostantól rendszeresen szerez versenyzőket Valentino Rossi  VR46-os Akadémiájáról, akkor az egy okos lépés. Ezt kellene azonban tenniük, nem pedig a mi komplex utánpótlás programunkra panaszkodni. A KTM ilyesfajta kritizálásával igen vékony jégre lépett a Ducati.” – figyelmeztetett a KTM Motorsportét felelős igazgatója, majd egy igen egyszerű pénzügyi kalkulációval mondott egy példát. „Egy profi kétversenyzős Moto2-es istálló éves költsége 3 millió euró (több mint 1 milliárd Ft). Hogyha ezt versenyzőnként nézem, akkor 1,5 millió euró egy pilótaülés. A KTM, még ha nincs is már saját motorja a géposztályban, amennyiben ilyet tesz, akkor is két helyet fenn kell tartania a MotoGP-ben annak érdekében a versenyzőit továbbra is magánál tudja tartani. Jorge Martint két évre alkalmaztuk az Ajo csapattal a Moto2-ben. Volt érvényes szerződése 2021-re, azonban ő a Ducatihoz akart igazolni. Elengedtük aztán 80.000 euróért (nagyjából 29 millió forint) egy másik gyártóhoz.”
“Ebben a kontextusban megkérdezném a Ducatit, hogy egy mennyire volt illő vagy nem illő dolog. Jorge Martin éves fizetést kapott tőlünk, amely természetesen több volt, mint 80.000 euró. Nem akart azonban velünk maradni az első MotoGP-s szezonjára is. Harcoltunk ezért, de ha ő nem akarja, akkor el kell engedni. Ez nem is kérdés. A Moto3-as és a Moto2-es paddock tele van olyan csapatokkal, melyek financiálisan szenvednek. Mindössze oda kell menned valamelyikhez, garantálni a csapatnak az éves büdzsét, onnantól pedig hozzáférsz a két versenyzőjükhöz. A csapat boldog, a versenyzők is, neked pedig gyártóként bejárásod van hozzájuk.” – magyarázta Beirer.
- Hirdetés -

Fotó: MotoGP Media