2022. december 01. 17:03
MotoGP - 🇬🇧 Brit Nagydíj
MotoGP - 🇦🇹 Osztrák Nagydíj
MotoGP - 🇸🇲 San Marinói Nagydíj
MotoGP - 🇪🇸 Aragón Nagydíj
MotoGP - 🇯🇵 Japán Nagydíj
MotoGP - 🇹🇭 Thai Nagydíj
MotoGP - 🇦🇺 Ausztrál Nagydíj
MotoGP - 🇲🇾 Maláj Nagydíj
MotoGP - 🇪🇸 Valenciai Nagydíj
Superbike - 🇨🇿 Most 1.verseny
Superbike - 🇨🇿 Most 2.verseny
Superbike - 🇫🇷 Magny-Cours 1.verseny
Superbike - 🇫🇷 Magny-Cours 2.verseny
Superbike - 🇪🇸 Catalunya 1.verseny
Superbike - 🇪🇸 Catalunya 2.verseny
Superbike - 🇵🇹 Portimao 1.verseny
Superbike - 🇵🇹 Portimao 2.verseny
Superbike - 🇦🇷 San Juan 1.verseny
Superbike - 🇦🇷 San Juan 2.verseny
Superbike - 🇮🇩 Mandalika 1.verseny
Superbike - 🇮🇩 Mandalika 2.verseny
Superbike - 🇦🇺 Phillip Island 1.verseny
Superbike - 🇦🇺 Phillip Island 2.verseny
🇬🇧 Brit Superbike - Brands Hatch sprint
🇬🇧 Brit Superbike - Brands Hatch 2.verseny
🇬🇧 Brit Superbike - Brands Hatch 3.verseny
SuperSport - 🇦🇷 San Juan 2.verseny
SuperSport - 🇮🇩 Mandalika 1.verseny
SuperSport - 🇮🇩 Mandalika 2.verseny
SuperSport - 🇦🇺 Phillip Island 1.verseny
SuperSport - 🇦🇺 Phillip Island 2.verseny
KezdőlapMotoGPSepang MotoGP teszt 2. nap – A top6 pályacsúcson belüli időt motorozott

Sepang MotoGP teszt 2. nap – A top6 pályacsúcson belüli időt motorozott

- Hirdetés -

Enea Bastianini futotta a hivatalos teszt második napjának legjobb körét, amely közel két tizeddel volt gyorsabb, Sepang 2019-es pályacsúcsa. Nem a Gresini Ducati olasz versenyzője volt azonban az egyetlen, aki a pályarekord alatti időeredményre volt képes.

Habár többen is pályán maradtak a helyi idő szerint délután három órakor érkező eső ellenére is, azonban az időjárás így érthető módon akadályozta a versenyzőket abban, hogy az egyébként késő délután hatig tartó második tesztnap végén tovább javulhassanak az időeredmények. Ahogyan azt feljebb is említettük, a legjobb kört Enea Bastianini futotta 1’58.131-gyel. Ehhez kapcsolódóan nem lehet elmenni a tény mellett, hogy a yamahás Fabio Quartararo által tartott 2019-es pályacsúcs 1’58.303, amit így az olasz ducatis majd két tizeddel szárnyalt túl. Nem a Gresini Racing versenyzője volt azonban az egyetlen, aki a hivatalos pályarekordon belüli időt motorozott, hiszen rajta kívül még Aleix Espargaro, Jorge Martin, Alex Rins, Maverick Vinales és Francesco Bagnaia is képes volt erre. Bastianini egyébként a nap végén elmondta, hogy legjobb köre során az utolsó kanyart így is elszúrta (kissé lecsúszva az ideális ívről túlságosan kiszélesítette azt), vagyis nem egy tökéletes körről beszélhetünk.
 
Így vagy úgy, Bastianini teljesítménye kisebbfajta meglepetés, hiszen vele talán nem számolnak annyian az idei évet illetően mint mondjuk a harmadik helyen végző pramac ducatis Jorge Martinnal. Az Aprilia kettőse (A. Espargaro és Vinales) ezúttal is jól teljesített, igaz az ő esetükben ne felejtsük el, hogy már az ún. shakedown „ismerkedő” teszt során is tesztelhettek. A kétnapos hivatalos gyakorlást egyébként röviden úgy lehetne összefoglalni, hogy az Aprilia igen sokat javult – legalábbis első blikkre – és saját bevallásuk szerint is nagyon elégedettek saját teljesítményükkel. A KTM és a Suzuki nemkülönben pozitívan könyvelte el saját tapasztalatait. A Hondánál olyan tekintetben nincs sok új a nap alatt, hogy továbbra is Marc Marquez a húzóemberük – már amikor épp egészséges és olyan fizikai állapotban van a spanyol, hogy a HRC rendelkezésére tud állni.
 

A Ducatinál temérdek új, innovatív fejlesztést hoztak Sepangba és próbáltak ki. Már csak küllemre is náluk lehet a motoron a legnagyobb igyekezetet észre venni, igaz ők maguk is ezt kommunikálják. A Yamahánál annyira nem egyértelmű az öröm, ráadásul ők elmondták, hogy a motorjuk nem egy teljesen új versenygép, ahogy a többi gyártó esetében. A helyzet olyan tekintetben hasonló náluk, mint a Hondánál, hiszen a hangvillások háza táján is úgy fest, hogy egyetlen olyan versenyzőjük van Fabio Quartararo személyében, aki képes a mezőny első felébe hozni az M1-est.

A második és egyben utolsó előszezoni hivatalos teszt Indonéziában kerül majd megrendezésre február 11. és 13. között. A hivatalosan “Mandalika International Street Circuit” elnevezésű versenypályán eddig még sosem járt a MotoGP mezőnye. A Superbike világbajnokság ezen a helyszínen zárta a 2021-es szezonját, ahol az időjárás (eső) alaposan megnehezítette a versenyek megrendezését.

- Hirdetés -

Sepang MotoGP teszt 2. nap végeredménye:

1 Enea BASTIANINI Gresini Racing DUCATI 1’58.131
2 Aleix ESPARGARO Aprilia Racing APRILIA 1’58.157 0.026
3 Jorge MARTIN Pramac Racing DUCATI 1’58.243 0.112
4 Alex RINS Team SUZUKI ECSTAR SUZUKI 1’58.261 0.130
5 Maverick VIÑALES Aprilia Racing APRILIA 1’58.261 0.130
6 Francesco BAGNAIA Ducati Lenovo Team DUCATI 1’58.265 0.134
7 Fabio QUARTARARO Monster Energy Yamaha YAMAHA 1’58.313 0.182
8 Marc MARQUEZ Repsol Honda Team HONDA 1’58.332 0.201
9 Johann ZARCO Pramac Racing DUCATI 1’58.413 0.282
10 Pol ESPARGARO Repsol Honda Team HONDA 1’58.420 0.289
11 Luca MARINI Mooney VR46 Racing Team DUCATI 1’58.430 0.299
12 Joan MIR Team SUZUKI ECSTAR SUZUKI 1’58.529 0.398
13 Takaaki NAKAGAMI LCR Honda IDEMITSU HONDA 1’58.607 0.476
14 Jack MILLER Ducati Lenovo Team DUCATI 1’58.645 0.514
15 Miguel OLIVEIRA Red Bull KTM Factory Racing KTM 1’58.701 0.570
16 Marco BEZZECCHI Mooney VR46 Racing Team DUCATI 1’58.710 0.579
17 Alex MARQUEZ LCR Honda CASTROL HONDA 1’58.800 0.669
18 Brad BINDER Red Bull KTM Factory Racing KTM 1’59.016 0.885
19 Raul FERNANDEZ Tech 3 KTM Factory Racing KTM 1’59.180 1.049
20 Fabio DI GIANNANTONIO Gresini Racing MotoGP DUCATI 1’59.197 1.066
21 Cal CRUTCHLOW Yamaha Factory YAMAHA 1’59.262 1.131
22 Andrea DOVIZIOSO WithU Yamaha RNF YAMAHA 1’59.284 1.153
23 Remy GARDNER Tech 3 KTM Factory Racing KTM 1’59.348 1.217
24 Franco MORBIDELLI Monster Energy Yamaha YAMAHA 1’59.365 1.234
25 Darryn BINDER WithU Yamaha RNF YAMAHA 1’59.857 1.726
26 Sylvain GUINTOLI Suzuki Test Team SUZUKI 1’59.996 1.865
27 Takuya TSUDA Suzuki Test Team SUZUKI 2’05.678 7.547
- Hirdetés -

Fotó: MotoGP Media