back to top
2025. november 04. 20:41
További
    KezdőlapMotoGPVáltozik a MotoGP piros zászlós eljárása

    Változik a MotoGP piros zászlós eljárása

    Az FIM ma kiadott közleménye szerint ezentúl máshogyan állapítják meg a versenyek végeredményét, amennyiben azok nem kockás, hanem piros zászlóval érnek véget.

    A mai napon, február 22-én a Nemzetiközi Motorkerékpáros Szövetség, vagyis a FIM egy hivatalos sajtóanyagban tájékoztatott a piros zászlós szabályváltozásról. A szabály azonnali hatállyal érvénybe lép, tehát már a jövő hétvégi Katari Nagydíjon is alkalmazni fogják. Erről még a február negyediki online megbeszélésükön döntött az FIM Grand Prix bizottsága, vagyis az alábbi személyek:
    – Carmelo Ezpeleta, a Dorna elnöke
    – Paul Duparc, az FIM Gyorsasági Bizottságának sportmenedzsere
    – Hervé Poncharal, az IRTA, vagyis a Nemzetközi Versenycsapatok Szövetségének elnöke
    – Biense Bierma, az MSMA, vagyis a Motorkerékpársport Gyártói Szövetségének főtitkára
    Az új szabály értelmében változik a verseny végeredményének megállapítása, amennyiben piros zászlóval meg kell azt szakítani. Eddig, ha a versenynek a piros zászló vetett véget, akkor azt a kört vették figyelembe eredményül, amelyikben minden versenyző utoljára áthaladt a célvonalon. Ha egy, vagy akár több versenyző messze le volt maradva az élen állótól, akkor az ő utolsóként teljesített körük számított, hiába kezdett már meg a mezőny nagy része egy új kört, és történtek helycserék.

    A tavalyi austini Moto3-as futam is piros zászlóval ért véget

    Ezentúl azonban ez másképpen lesz: ketté fogják bontani a mezőnyt annak tekintetében, hogy ki hanyadik körében haladt, amikor elrendelték a piros zászlót. Akik az élen álló versenyzővel azonos körben haladnak, az fog számítani, hogy milyen sorrendben szelték át legutoljára a célvonalat. Akiket viszont még az előző körükben ért a piros zászló, nekik az egy körrel előtti állapot fog számítani. Az így kapott két eredménylistát összesítik, és az határozza meg a végeredményt. Eddig is ezt a rendszert alkalmazták, amennyiben az utolsó körben jött a piros zászló, és az élmezőny már áthaladt a kockás zászló alatt.
    MAGYARRA LEFORDÍTVA, EGY EGYSZERŰ PÉLDA:
    – Az első 12 versenyző teljesíti a 17. kört, átszelvén a célvonalat
    – A 18. körben jön a piros zászló
    – A többi versenyző csak ezután szeli át a célvonalat a 17. kör végén
    ABBAN AZ ESETBEN
    – Az első 12 versenyző eredménye az a sorrend lesz, ahogyan áthaladtak a 17. körben a célvonalon
    – A többi versenyző eredménye az a sorrend lesz, ahogyan a 16. körben haladtak át célvonalon

    Bár ez a számítási rendszer sem tökéletes, és előfordulhatnak fejvakarásra késztető helyzetek (pl. ha valaki vezet, ám elvétve egy kanyart visszaesik a mezőny végére, és rögtön a következő körben jön a piros zászló), sokkal kevesebb pozícióharc vész kárba, mint a korábbi rendszerben, amikor a mindenki által teljesített utolsó kör számított.

    Fotó: Repsol Honda