Mindössze a 18. helyről várhatja a rajtot a 2020-as világbajnok, Joan Mir, aki markáns véleménnyel volt a saját és csapata teljesítményéről.
„Nincs meg a komfortérzet, majdnem minden kanyarban elesek. A határon motorozok, de így sem vagyunk erősek.”
Mir utoljára a 2020-as portugál futamon teljesített ilyen rossz hétvégét, amikor a világbajnoki cím megszerzése után mindössze a 20. rajthelyet szerezte meg, majd célba sem ért a futamon. A probléma forrását még keresik.
„Nyilván a csomagunk nem a legjobb. De meg kell értenünk mi történik, mert még nem tudjuk. Ha így megyek, szerintem még célbaérni sem fogok tudni, szerintem esés lesz a vége. Komolyan, mivel minden kanyarban a határon megyek, ilyenkor könnyebb hibázni. Szóval nagyon kemény lesz, ha nem javulunk, de szerintem találni fogunk valamit, mert ha nem, akkor nagy baj lesz.”
Csapattársa, Rins ugyan eredményesebb volt, de a nap leglátványosabb esete is vele történt meg, amikor motorja kigyulladt menet közben, és a kifolyt olaj miatt piros zászlóval intették le a 4. szabadedzést. Rins végül a 8. helyről rajtolhat, ami a katari szerepléshez hasonló.
Session red flagged! 🛑
Not the Indonesia heat @Rins42 was expecting but track conditions need to be assessed at Turn 13#MotoGP | #IndonesianGP 🇮🇩 pic.twitter.com/jOjnoBTbl3
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) March 19, 2022
„Volt egy figyelmeztető jel a 10-es kanyarban, de először azt hittem, hogy a gumik, mert használt gumiknál több idő kell, míg működni kezd. Ledöntöttem a motort, megcsúsztam, kimentem a pályáról, hátranéztem, de nem láttam semmit. Szóval mentem tovább.
A 12-es kanyarban aztán valami furcsát éreztem. Megcsúszott a hátulja, és ahogy hátranéztem, láttam, hogy lángol. Szóval egyből lehúzódtam a saját és mások biztonsága érdekében, és próbáltam leugrani a motorról. Nem tudom mi történt, a srácok továbbra is próbálják kideríteni.”