szombat, június 25, 2022
Moto GP - 🇵🇹 Portugál Nagydíj
Moto GP - 🇪🇸 Spanyol Nagydíj
Moto GP - 🇮🇹 Olasz Nagydíj
MotoGP - 🇪🇸 Katalán Nagydíj
Moto GP - 🇫🇷 Francia Nagydíj
MotoGP - 🇩🇪 Német Nagydíj
MotoGP - 🇳🇱 TT Assen
🇬🇧 Brit Superbike - Oulton Park
🇬🇧 Brit Superbike – DONINGTON PARK
Superbike - 🇮🇹 Misano 1.verseny
Superbike - 🇮🇹 Misano 2.verseny
Superbike - 🇬🇧 Donington 1.verseny
WorldSBK - 🇳🇱 Assen 1.verseny
WorldSBK - 🇳🇱 Assen 2.verseny
WorldSBK - 🇵🇹 Estoril 1.verseny
WorldSBK - 🇵🇹 Estoril 2.verseny
Endurance VB - 🇧🇪 Spa 24h
Supersport - 🇮🇹 Misano 1.verseny
Supersport - 🇮🇹 Misano 2.verseny
🇬🇧 BSB - Knockhill sprint
🇬🇧 Brit Superbike - Knockhill 2. verseny
🇬🇧 Brit Superbike - Knockhill 3. verseny
Supersport - 🇬🇧 Donington 1.verseny
KezdőlapMotoGPQuartararo a pilótapiac mozgatórugója, de egyáltalán dőlhet-e a dominó?

Quartararo a pilótapiac mozgatórugója, de egyáltalán dőlhet-e a dominó?

Nem sok pilótáról tudjuk még, hogy hol folytatja 2023-tól, de a legtöbbeket alighanem Fabio Quartararo esetleges váltása foglalkoztatja. A téma már az első teszteken felmerült, és egy eredménytelenebb hétvégén a szokásosnál is hangosabbá válik. De vajon mi jöhet szóba a Yamaha elsőszámú versenyzőjénél?

- Hirdetés -

Eric Mahe, Quartararo managere egy az Amerikai Nagydíj második szabadedzése alatt készült interjúban megerősítette, hogy tárgyalnak rivális gyártókkal is. Ugyanakkor azt is kihangsúlyozta, hogy nem akarnak semmit elkapkodni, szóval a bejelentésre még várni kell. A döntés viszont lehet már a nyári szünet előtt megszületik, legalábbis Quartararo azzal zárta az egyik interjúját, amikor a sokadik kérdést kapta ezzel kapcsolatban: “Hamarosan, még nyár előtt…

Forrás: Monster Energy Yamaha

A pletykák már többször szóba hozták a Repsol Hondával, bár akkor még arra az esetre, ha Marquez utódját kezdik el keresni. Amennyiben Pol Espargaroval nem lennének elégedettek, akkor azért váratlan fordulat lenne Quartararotól világbajnokként elsőszámú státuszból második számúnak odaszerződni. Nem is olyan régen Lorenzo is Yamahás világbajnokként elszerződött először a Ducatihoz, majd innen a Hondához. Utóbbi végül gyakorlatilag a karriere végét jelentette.

A legbebetonozottabbnak talán a Ducati tűnik, ahol egyrészt Bagnaia a hosszútávú opció, és megvannak a jelöltek arra az esetre, ha Millertől megválnának. Ha nem is ennyire eredményesen, de hasonlóan működik a KTM is, ami viszont még nem mindenhol annyira versenyképes. Az Aprilia fejlődésben van, de a költségvetésében nem biztos, hogy belefér egy ekkora sztárpilótát foglalkoztatni. Így az egyetlen lehetőség a Suzuki lenne, ahol Mir a világbajnoki cím megszerzése óta nem túl elégedett. A kékek viszont szintén inkább maguk nevelik ki a versenyzőiket, és fiatalokat igazolnak. Amennyiben viszont szakítanak a hagyományokkal, és hajlandóak mélyen a zsebükbe nyúlni a pilóták fizetésénél, akkor Quartararoék is megfontolandó ajánlatot kaphatnának.

Noha látszólag minden márkánál megvan az első számú pilóta, vagyis akire a jövőben építenek, ezt jelentősen borítaná egy váltás Quartararonál. Azonban az is látszik, hogy talán a Yamaha az, akinek a leginkább szüksége van rá, hiszen idén eddig csak ő hozott eredményeket ezzel a motorral.