szerda, október 5, 2022
MotoGP - 🇬🇧 Brit Nagydíj
MotoGP - 🇦🇹 Osztrák Nagydíj
MotoGP - 🇸🇲 San Marinói Nagydíj
MotoGP - 🇪🇸 Aragón Nagydíj
MotoGP - 🇯🇵 Japán Nagydíj
MotoGP - 🇹🇭 Thai Nagydíj
MotoGP - 🇦🇺 Ausztrál Nagydíj
Superbike - 🇨🇿 Most 1.verseny
Superbike - 🇨🇿 Most 2.verseny
Superbike - 🇫🇷 Magny-Cours 1.verseny
Superbike - 🇫🇷 Magny-Cours 2.verseny
Superbike - 🇪🇸 Catalunya 1.verseny
Superbike - 🇪🇸 Catalunya 2.verseny
Superbike - 🇵🇹 Portimao 1.verseny
SuperSport - 🇪🇸 Catalunya 1.verseny
🇬🇧 Brit Superbike - Oulton Park sprint
SuperSport - 🇪🇸 Catalunya 2.verseny
🇬🇧 Brit Superbike - Oulton Park 2.verseny
🇬🇧 Brit Superbike - Oulton Park 3.verseny
KezdőlapMotoGPQuartararo a pilótapiac mozgatórugója, de egyáltalán dőlhet-e a dominó?

Quartararo a pilótapiac mozgatórugója, de egyáltalán dőlhet-e a dominó?

Nem sok pilótáról tudjuk még, hogy hol folytatja 2023-tól, de a legtöbbeket alighanem Fabio Quartararo esetleges váltása foglalkoztatja. A téma már az első teszteken felmerült, és egy eredménytelenebb hétvégén a szokásosnál is hangosabbá válik. De vajon mi jöhet szóba a Yamaha elsőszámú versenyzőjénél?

- Hirdetés -

Eric Mahe, Quartararo managere egy az Amerikai Nagydíj második szabadedzése alatt készült interjúban megerősítette, hogy tárgyalnak rivális gyártókkal is. Ugyanakkor azt is kihangsúlyozta, hogy nem akarnak semmit elkapkodni, szóval a bejelentésre még várni kell. A döntés viszont lehet már a nyári szünet előtt megszületik, legalábbis Quartararo azzal zárta az egyik interjúját, amikor a sokadik kérdést kapta ezzel kapcsolatban: “Hamarosan, még nyár előtt…

Forrás: Monster Energy Yamaha

A pletykák már többször szóba hozták a Repsol Hondával, bár akkor még arra az esetre, ha Marquez utódját kezdik el keresni. Amennyiben Pol Espargaroval nem lennének elégedettek, akkor azért váratlan fordulat lenne Quartararotól világbajnokként elsőszámú státuszból második számúnak odaszerződni. Nem is olyan régen Lorenzo is Yamahás világbajnokként elszerződött először a Ducatihoz, majd innen a Hondához. Utóbbi végül gyakorlatilag a karriere végét jelentette.

- Hirdetés -

A legbebetonozottabbnak talán a Ducati tűnik, ahol egyrészt Bagnaia a hosszútávú opció, és megvannak a jelöltek arra az esetre, ha Millertől megválnának. Ha nem is ennyire eredményesen, de hasonlóan működik a KTM is, ami viszont még nem mindenhol annyira versenyképes. Az Aprilia fejlődésben van, de a költségvetésében nem biztos, hogy belefér egy ekkora sztárpilótát foglalkoztatni. Így az egyetlen lehetőség a Suzuki lenne, ahol Mir a világbajnoki cím megszerzése óta nem túl elégedett. A kékek viszont szintén inkább maguk nevelik ki a versenyzőiket, és fiatalokat igazolnak. Amennyiben viszont szakítanak a hagyományokkal, és hajlandóak mélyen a zsebükbe nyúlni a pilóták fizetésénél, akkor Quartararoék is megfontolandó ajánlatot kaphatnának.

Noha látszólag minden márkánál megvan az első számú pilóta, vagyis akire a jövőben építenek, ezt jelentősen borítaná egy váltás Quartararonál. Azonban az is látszik, hogy talán a Yamaha az, akinek a leginkább szüksége van rá, hiszen idén eddig csak ő hozott eredményeket ezzel a motorral.