2022. december 01. 18:10
MotoGP - 🇬🇧 Brit Nagydíj
MotoGP - 🇦🇹 Osztrák Nagydíj
MotoGP - 🇸🇲 San Marinói Nagydíj
MotoGP - 🇪🇸 Aragón Nagydíj
MotoGP - 🇯🇵 Japán Nagydíj
MotoGP - 🇹🇭 Thai Nagydíj
MotoGP - 🇦🇺 Ausztrál Nagydíj
MotoGP - 🇲🇾 Maláj Nagydíj
MotoGP - 🇪🇸 Valenciai Nagydíj
Superbike - 🇨🇿 Most 1.verseny
Superbike - 🇨🇿 Most 2.verseny
Superbike - 🇫🇷 Magny-Cours 1.verseny
Superbike - 🇫🇷 Magny-Cours 2.verseny
Superbike - 🇪🇸 Catalunya 1.verseny
Superbike - 🇪🇸 Catalunya 2.verseny
Superbike - 🇵🇹 Portimao 1.verseny
Superbike - 🇵🇹 Portimao 2.verseny
Superbike - 🇦🇷 San Juan 1.verseny
Superbike - 🇦🇷 San Juan 2.verseny
Superbike - 🇮🇩 Mandalika 1.verseny
Superbike - 🇮🇩 Mandalika 2.verseny
Superbike - 🇦🇺 Phillip Island 1.verseny
Superbike - 🇦🇺 Phillip Island 2.verseny
🇬🇧 Brit Superbike - Brands Hatch sprint
🇬🇧 Brit Superbike - Brands Hatch 2.verseny
🇬🇧 Brit Superbike - Brands Hatch 3.verseny
SuperSport - 🇦🇷 San Juan 2.verseny
SuperSport - 🇮🇩 Mandalika 1.verseny
SuperSport - 🇮🇩 Mandalika 2.verseny
SuperSport - 🇦🇺 Phillip Island 1.verseny
SuperSport - 🇦🇺 Phillip Island 2.verseny
KezdőlapMotoGPErőforrás - ki mennyit használt eddig?

Erőforrás – ki mennyit használt eddig?

- Hirdetés -

A MotoGP pilóták számára meghatározott mennyiségű motorblokk áll rendelkezésre, amelyet be kell osztani a teljes szezonra. Ez a darabszám 2022-ben 7 blokk minden versenyzőnek. Egy kivétel van ez alól – az Aprilia versenyzői a koncessziónak köszönhetően 9-cel gazdálkodhatnak. Nagy eséllyel viszont jövőre egyik márkának sem lesz már kedvezménye, hiszen a kiegyenlített mezőnyben szinte bárki odaérhet az elejére, és Aleix Espargaro révén már nekik is van futamgyőzelmük.

Forrás: Repsol Honda

A 21 futamos versenynaptárral számolva tehát átlagosan 3 hétvégét kellene kibírni erőforráscsere nélkül. Ez persze a gyakorlatban nem mindig működik, hiszen 5 futam után már van olyan pilóta, akinél a harmadik blokkot is bevetették. Olyan viszont nem meglepő módon nincs, akinél még a másodikra sem volt szükség. A portugál versenyen viszont többen visszatértek az első motorblokkhoz. A Repsol Honda és a Tech 3 versenyzői mellett a gyári KTM-mel Miguel Oliveira is azzal versenyzett.

Az első pilóta, akinél plombálni kellett a harmadik blokkot, az az idén már kétszeres győztes Enea Bastianini volt. A Gresini Ducatin már az argentin futamon szükség volt rá, 1 héttel később pedig a Ducati pilóták többsége is követte a példáját Austinban. Portimaoban viszont már további 6 pilótánál látták az idejét bevetni a harmadik erőforrást. Közéjük tartozott a későbbi futamgyőztes Fabio Quartararo, csapattársa Morbidelli, a Suzukik, illetve Aleix Espargaro és Bezzecchi is. 8 versenyző egyelőre csak 2 blokkot használt csak el ebben a szezonban, de náluk is csak idő kérdése a következő.

Forrás: Monster Energy Yamaha
- Hirdetés -

16 futam van még hátra a szezonból, erre kell beosztani a meglévő erőforrásokat. Ha a szükség úgy kívánja, természetesen vissza lehet térni a már használtakhoz is, ahogy arra legutóbb is volt példa. A teljesítmény viszont bizonyos mennyiségű kilométer után számottevően csökkenni kezd, tehát nem éri meg a végtelenségig sem nyúzni. A  szabályok komoly megbízhatóságot követelnek, és ez például a Yamahának különösen a 2020-as szezonban fájhatott. A koronavírus miatt rövidített szezonra eleve kevesebb erőforrást engedtek, ráadásul a forró nyitóhétvégéken Jerezben sorra füstöltek el a motorok. Ezeket a blokkokat már később sem lehetett bevetni, így a szezon vége felé idő előtt kifogytak, és Maverick Vinalesnél egy boxutcás rajtot is be kellett vállalni az egyik futamon.