vasárnap, június 26, 2022
Moto GP - 🇵🇹 Portugál Nagydíj
Moto GP - 🇪🇸 Spanyol Nagydíj
Moto GP - 🇮🇹 Olasz Nagydíj
MotoGP - 🇪🇸 Katalán Nagydíj
Moto GP - 🇫🇷 Francia Nagydíj
MotoGP - 🇩🇪 Német Nagydíj
MotoGP - 🇳🇱 TT Assen
🇬🇧 Brit Superbike - Oulton Park
🇬🇧 Brit Superbike – DONINGTON PARK
Superbike - 🇮🇹 Misano 1.verseny
Superbike - 🇮🇹 Misano 2.verseny
Superbike - 🇬🇧 Donington 1.verseny
WorldSBK - 🇳🇱 Assen 1.verseny
WorldSBK - 🇳🇱 Assen 2.verseny
WorldSBK - 🇵🇹 Estoril 1.verseny
WorldSBK - 🇵🇹 Estoril 2.verseny
Endurance VB - 🇧🇪 Spa 24h
Supersport - 🇮🇹 Misano 1.verseny
Supersport - 🇮🇹 Misano 2.verseny
🇬🇧 BSB - Knockhill sprint
🇬🇧 Brit Superbike - Knockhill 2. verseny
🇬🇧 Brit Superbike - Knockhill 3. verseny
Supersport - 🇬🇧 Donington 1.verseny
KezdőlapMotoGPBrivio távozása lett volna a Suzuki-kivonulás előszele?

Brivio távozása lett volna a Suzuki-kivonulás előszele?

Néha egy-egy történés más megvilágításba kerül, amikor látjuk a nagyobb képet néhány hónappal vagy évvel később. A Suzuki esetében Davide Brivio távozása lehetett ez.

- Hirdetés -

Az elmúlt napok legnagyobb híre, hogy a Suzuki távozni készül év végén a MotoGP-ből. Azonban ennek voltak előjelei is, illetve olyanok, amikre most, az események fényében nyugodtan tekinthetünk előjelként is. A Suzuki csapatfőnöke, Davide Brivio drámai módon távozott a csapattól a 2020-as, rendkívül sikeres, bajnoki címet hozó szezon végén, hogy az Alpine Forma-1-es csapatához csatlakozzon. Ez akkor úgy tűnt, hogy csak egy fantasztikus kapcsolat szerencsétlen végét jelenti. De a héten megjelent bombahír fényében, miszerint a 2014-ben a semmiből felépített teljes csapatstruktúra 2022 végén összeomlik, vajon van-e összefüggés a két döntés között?

Semmiből felépített csapat

Brivio távozása akkoriban sokkoló volt. 2014-ben csatlakozott a Suzukihoz, amikor először jelentették be a visszatérését a királykategóriába. Ez mindössze három évvel azután történtr, hogy korábban, 2011-ben kiszálltak a bajnokságból. Az volt a feladata, hogy az alapoktól kezdve felépítsen egy csapatot, miután az előző csapat (amelyet az angol Paul Denning vezetett) nagyrészt szétesett.

A cégnél is remek munkát végzett, és egy olyan csapatot épített fel, amelyet nagyrészt a bajnokság egyik legkisebb, de legjobban vezetett és leghatékonyabb csapataként tartanak számon. Ez az alapoktól kezdve profikkal volt tele, és a mai napig megőrizte az olasz szenvedély és a japán precizitás dédelgetett keverékét.

Mindezek mellett természetesen Brivio Suzukija is rendkívül sikeres volt. Nem egy, hanem három fiatal tehetséget támogatott azzal, hogy Maverick Viñalest, Álex Rinst és Joan Mirt a Moto2-ben töltött újonc szezonokból közvetlenül a Suzuki a MotoGP gyári versenyzőjévé léptette elő. Ez a kockázat háromszorosan kifizetődött: a trióból mindhárman futamgyőztesek lettek a gyári csapatnál. Mir pedig 2020-ban világbajnoki címet szerzett.

Az első intő jel

Brivio távozása váratlanul hatott a Suzuki háza táján 2020-ban, vagyis a címvédő szezon végén. A szakembert elcsábította a lehetőség, hogy az Alpine-nál az F1-ben dolgozhasson. Ez egyébként végül nem egészen úgy alakult, ahogy várták, Brivio 2021 után ugyanis félreállt. De a Suzuki öröksége megmaradt, hiszen mindkét versenyzője 2022-ben ismét a bajnoki címért küzd, és jelenleg vezetik a csapatbajnokságot is. A veterán olasz távozását követően azonban rögtön voltak olyan jelek, hogy a csapaton belül már nem mennek olyan simán a dolgok nélküle.

Brivio távozása már önmagában problémás volt, ugyanis ez a folyamat jóval több mint egy évig tartott. A vezetőség végül Livio Suppo személyében látta Brivio utódját. Az ő kinevezéséig viszont nem volt vezéregyéniség az istállónál. Kezdetben bizottságok álltak az élére, mivel a vezető személyiségek mind nagyobb hatalmat kaptak a saját felelősségi területükön. A bizottság által gyakorolt vezetés pedig nem működött a gyakorlatban.

A projekt vezetője, Shinichi Sahara (aki nem hivatalosan a bizottság “főnöke” volt) elszigetelődött japán mérnökeitől, mivel az utazási korlátozások miatt egyre több időt volt kénytelen Európában tölteni. Ennek eredményeképpen a fejlesztés némileg megrekedt, így pedig Mir címvédése is. Nem volt ugyanis összeültető rendszer a motoron, ez pedig akkor még szabad volt.

Ha Brivio a csapatnál maradt volna, elképzelhető, hogy a Suzuki eredménye is erősebbek maradtak volna. Nem mintha a 2021-es év önmagában rossz lett volna, hiszen Mir végül a harmadik helyen zárta a szezont. De a csapat egy teljes évet győzelem nélkül töltött, Rinsnek pedig különösen borzalmas szezonja volt. Ezt pedig Brivio szárnyai alatt kétségkívül el lehetett volna kerülni.

A szatelitcsapat hiánya

Davide Brivio nélkül szintén megfeneklett az a projekt, hogy a Suzuki gründoljon magának egy szatelitcsapatot. Ez a pletykák szerint 2022-re meg is valósulhatott volna, méghozzá nem más, mint Valentino Rossi istállójánál, a VR46-nál. Brivio nélkül, még abban a feltételrendszerben, hogy a Suzuki marad, minimum 2024-ig elszállt egy szatelitcsapat esélye, erről Suppo még Portugáliában beszélt.

Valószínűleg sem a 2021-es eredmények hiánya, sem a szatellitcsapat hiánya nem váltotta volna ki önmagában a héten a sokkoló híreket. Azt viszont nem nehéz elképzelni, hogy ha Brivio maradt volna, akkor talán kicsit másképp alakultak volna a dolgok a Suzuki vezetőségében.

SourceThe Race
Varga Ákos
Varga Ákoshttps://p1race.hu
Valentino Rossin nőttem fel, és szerintem ő marad "A" kedvenc versenyzőm. De a MotoGP sem csak és kizárólag ő, hát még az egyetemes motorversenyzés világa! Gyárilag, az egyik végzettségem szerint olasz-spanyol szakos tanár vagyok, így be is tudjátok viszonylag könnyen lőni, merrefelé irányul alapvetően az érdeklődésem... :)