2022. december 02. 11:38
MotoGP - 🇬🇧 Brit Nagydíj
MotoGP - 🇦🇹 Osztrák Nagydíj
MotoGP - 🇸🇲 San Marinói Nagydíj
MotoGP - 🇪🇸 Aragón Nagydíj
MotoGP - 🇯🇵 Japán Nagydíj
MotoGP - 🇹🇭 Thai Nagydíj
MotoGP - 🇦🇺 Ausztrál Nagydíj
MotoGP - 🇲🇾 Maláj Nagydíj
MotoGP - 🇪🇸 Valenciai Nagydíj
Superbike - 🇨🇿 Most 1.verseny
Superbike - 🇨🇿 Most 2.verseny
Superbike - 🇫🇷 Magny-Cours 1.verseny
Superbike - 🇫🇷 Magny-Cours 2.verseny
Superbike - 🇪🇸 Catalunya 1.verseny
Superbike - 🇪🇸 Catalunya 2.verseny
Superbike - 🇵🇹 Portimao 1.verseny
Superbike - 🇵🇹 Portimao 2.verseny
Superbike - 🇦🇷 San Juan 1.verseny
Superbike - 🇦🇷 San Juan 2.verseny
Superbike - 🇮🇩 Mandalika 1.verseny
Superbike - 🇮🇩 Mandalika 2.verseny
Superbike - 🇦🇺 Phillip Island 1.verseny
Superbike - 🇦🇺 Phillip Island 2.verseny
🇬🇧 Brit Superbike - Brands Hatch sprint
🇬🇧 Brit Superbike - Brands Hatch 2.verseny
🇬🇧 Brit Superbike - Brands Hatch 3.verseny
SuperSport - 🇦🇷 San Juan 2.verseny
SuperSport - 🇮🇩 Mandalika 1.verseny
SuperSport - 🇮🇩 Mandalika 2.verseny
SuperSport - 🇦🇺 Phillip Island 1.verseny
SuperSport - 🇦🇺 Phillip Island 2.verseny
KezdőlapMotoGPSzakíthat a Yamahával az RNF 2023-ban

Szakíthat a Yamahával az RNF 2023-ban

- Hirdetés -

Márkát válthat a jelenleg Yamahákkal versenyző RNF istálló. Ha ez megvalósul, azzal ők lesznek az első Aprilia-szatelitcsapat, a japánok viszont egyedül maradnának.

Az RNF Yamaha, illetve jogelődje, a Petronas SRT 2019 óta szerepel a MotoGP királykategóriájában, a kezdetektől fogva a Yamaha által biztosított motorokkal. A megállapodás a japánokkal három évre szólt. Első évükben Fabio Quartararo hétszer is dobogóra állhatott az istálló versenyzőjeként, végül ötödikként zárta az évet.

2020-ban aztán már a csapat másik versenyzője, Franco Morbidelli zárta másodikként a szezont, alig lemaradva Joan Mir mögött. 2021 nem sikerült már ennyire erősen. Valentino Rossi utolsó évében végig rettenetesen küszködött, a másik motoron pedig az egymást váltó csapattársak is mindössze egy dobogót tudtak hozni a szezont még itt megkezdő Morbidelli révén.

- Hirdetés -

A csapatból 2022-re RNF MotoGP Team lett a Petronas kivonulása után, de egyelőre még a tavalyinál is nehezebb szezonjuk van. Andrea Dovizioso eddig mindössze nyolc pontot tudott szerezni, de újonc csapattársa, Darryn Binder is csak hattal rendelkezik hat futam alatt. A csapatbajnokságban csak a Tech3 gyengébb náluk, és mivel egyelőre úgy néz ki, kizárólag Fabio Quartararo tudja kezelni a Yamahát a gyári istállónál, felmerült a márkaváltás lehetősége.

- Hirdetés -

A spanyol Marca információi szerint ez végül az Aprilia lehet. A lap szerint az RNF nem számolhatott a Suzukival, amely eleve nem tervezett szatelitistállóval, a legutóbbi hírek szerint pedig egyáltalán a folytatással sem. Így jött képbe információik szerint az Aprilia, amely eddig nem rendelkezett szatelitcsapattal.

Ezzel az Aprilia adatmennyisége kétcsapatnyira bővülhetne, a Yamaha viszont egyedül maradna a gyári istállójával. Annak, hogy a Yamaha jövőre is (minimum) két csapatnak biztosítson motort, a forgatókönyv megvalósulása esetén nagyon kicsi az esélye. Az LCR 2024-ig szerződött a Hondával, hasonlóan a Pramac és a Ducati paktumához. A Tech3 minimum 2026-ig KTM-ekkel versenyez, és a Gresininek is szerződése van a Ducatival.

SourceMarca
Varga Ákos
Varga Ákoshttps://p1race.hu
Valentino Rossin nőttem fel, és szerintem ő marad "A" kedvenc versenyzőm. De a MotoGP sem csak és kizárólag ő, hát még az egyetemes motorversenyzés világa! Gyárilag, az egyik végzettségem szerint olasz-spanyol szakos tanár vagyok, így be is tudjátok viszonylag könnyen lőni, merrefelé irányul alapvetően az érdeklődésem... :)