szerda, június 29, 2022
Moto GP - 🇵🇹 Portugál Nagydíj
Moto GP - 🇪🇸 Spanyol Nagydíj
Moto GP - 🇮🇹 Olasz Nagydíj
MotoGP - 🇪🇸 Katalán Nagydíj
Moto GP - 🇫🇷 Francia Nagydíj
MotoGP - 🇩🇪 Német Nagydíj
MotoGP - 🇳🇱 TT Assen
🇬🇧 Brit Superbike - Oulton Park
🇬🇧 Brit Superbike – DONINGTON PARK
Superbike - 🇮🇹 Misano 1.verseny
Superbike - 🇮🇹 Misano 2.verseny
Superbike - 🇬🇧 Donington 1.verseny
WorldSBK - 🇳🇱 Assen 1.verseny
WorldSBK - 🇳🇱 Assen 2.verseny
WorldSBK - 🇵🇹 Estoril 1.verseny
WorldSBK - 🇵🇹 Estoril 2.verseny
Endurance VB - 🇧🇪 Spa 24h
Supersport - 🇮🇹 Misano 1.verseny
Supersport - 🇮🇹 Misano 2.verseny
🇬🇧 BSB - Knockhill sprint
🇬🇧 Brit Superbike - Knockhill 2. verseny
🇬🇧 Brit Superbike - Knockhill 3. verseny
Supersport - 🇬🇧 Donington 1.verseny
KezdőlapMotoGPSzakíthat a Yamahával az RNF 2023-ban

Szakíthat a Yamahával az RNF 2023-ban

Márkát válthat a jelenleg Yamahákkal versenyző RNF istálló. Ha ez megvalósul, azzal ők lesznek az első Aprilia-szatelitcsapat, a japánok viszont egyedül maradnának.

- Hirdetés -

Az RNF Yamaha, illetve jogelődje, a Petronas SRT 2019 óta szerepel a MotoGP királykategóriájában, a kezdetektől fogva a Yamaha által biztosított motorokkal. A megállapodás a japánokkal három évre szólt. Első évükben Fabio Quartararo hétszer is dobogóra állhatott az istálló versenyzőjeként, végül ötödikként zárta az évet.

2020-ban aztán már a csapat másik versenyzője, Franco Morbidelli zárta másodikként a szezont, alig lemaradva Joan Mir mögött. 2021 nem sikerült már ennyire erősen. Valentino Rossi utolsó évében végig rettenetesen küszködött, a másik motoron pedig az egymást váltó csapattársak is mindössze egy dobogót tudtak hozni a szezont még itt megkezdő Morbidelli révén.

A csapatból 2022-re RNF MotoGP Team lett a Petronas kivonulása után, de egyelőre még a tavalyinál is nehezebb szezonjuk van. Andrea Dovizioso eddig mindössze nyolc pontot tudott szerezni, de újonc csapattársa, Darryn Binder is csak hattal rendelkezik hat futam alatt. A csapatbajnokságban csak a Tech3 gyengébb náluk, és mivel egyelőre úgy néz ki, kizárólag Fabio Quartararo tudja kezelni a Yamahát a gyári istállónál, felmerült a márkaváltás lehetősége.

A spanyol Marca információi szerint ez végül az Aprilia lehet. A lap szerint az RNF nem számolhatott a Suzukival, amely eleve nem tervezett szatelitistállóval, a legutóbbi hírek szerint pedig egyáltalán a folytatással sem. Így jött képbe információik szerint az Aprilia, amely eddig nem rendelkezett szatelitcsapattal.

Ezzel az Aprilia adatmennyisége kétcsapatnyira bővülhetne, a Yamaha viszont egyedül maradna a gyári istállójával. Annak, hogy a Yamaha jövőre is (minimum) két csapatnak biztosítson motort, a forgatókönyv megvalósulása esetén nagyon kicsi az esélye. Az LCR 2024-ig szerződött a Hondával, hasonlóan a Pramac és a Ducati paktumához. A Tech3 minimum 2026-ig KTM-ekkel versenyez, és a Gresininek is szerződése van a Ducatival.

SourceMarca
Varga Ákos
Varga Ákoshttps://p1race.hu
Valentino Rossin nőttem fel, és szerintem ő marad "A" kedvenc versenyzőm. De a MotoGP sem csak és kizárólag ő, hát még az egyetemes motorversenyzés világa! Gyárilag, az egyik végzettségem szerint olasz-spanyol szakos tanár vagyok, így be is tudjátok viszonylag könnyen lőni, merrefelé irányul alapvetően az érdeklődésem... :)