Az Aprilia hőse, Aleix Espargaró egy hihetetlen félreértés miatt maradt le a második helyről a MotoGP futamán Barcelonában, ami érthetően nagyon megrázta a spanyolt.
Egész hétvégén elképesztően teljesített Aleix Espargaró, a futamon is a második helyen haladt a cél felé. A győzelemre ugyan nem volt esélye, Fabio Quartararo vasárnap legyőzhetetlennek bizonyult, de a dobogós hely nem forgott veszélyben az apriliás számára. A hazai futamát teljesítő pilóta azonban az utolsó előtti körben a második helyen haladt át a célvonalon, amikor azt hitte már vége a versenynek.
Csak az első sikán után jött rá arra, hogy mekkora hibát vétett – amikor látta, hogy a többi versenyző még teljes sebességgel halad, ő pedig már a hatodik helyig esett vissza Luca Marini mögé. Mentve a menthetőt, VR46-s ellenfelét vissza tudta előzni és így az ötödik helyen intette le a kockás zászló. A boxban a hazai versenyző visszahúzódott a sarokba és könnyekben tört ki.
This just says it all 💔#MotoGP | #CatalanGP 🏁 pic.twitter.com/f83PYj356H
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) June 5, 2022
Még a Dorna vezérigazgatója, Carmelo Ezpeleta is bement az Aprilia garázsába, hogy vigasztalja honfitársát. „Csak annyit tudok mondani a csapatomnak, hogy sajnálom. Ez egy olyan hiba volt, ami ebben a kategóriában egyszerűen elfogadhatatlan. Teljesen az én hibám volt.”
Carmelo Ezpelata és az Aprilia csapata vígasztalja Espargarót:
Hold your head high, @AleixEspargaro! 🙌
You have been WORLD CLASS all weekend, you're still in this fight! 👏💪#CatalanGP 🏁 pic.twitter.com/em5WDXGclw
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) June 5, 2022
„A boxutcai embereim elég közel voltak az első kanyarhoz. Néha nem volt időm a táblára nézni. Néha nem tudtam leolvasni a Jorge Martintól való távolságot sem. A végsőkig nyomtam, így csak figyeltem mennyivel van mögöttem Martin, aztán a tornyot néztem, és láttam az ‘L1’-et. Szóval mentem egy kört, és nem emlékeztem, hogy itt Barcelonában az utolsó kör ‘0’ és nem ‘1’. Így az egyenesben elvettem a gázt.”
A verseny lefolyásáról Espargaró így nyilatkozott: „A Michelin tegnap azt mondta a mérnökeimnek, hogy túlságosan megterheltem a gumikat. Tényleg túl óvatos voltam a verseny elején. De amikor megelőztem Jorge Martint, gyors voltam, és jó időket tudtam motorozni. Fabio nagyon okos volt az elején, majd kontrolláltan vitte végig a versenyt. De úgy gondolom, hogy együtt tudtam volna menni vele. Most már túl késő…”