csütörtök, július 7, 2022
MotoGP - 🇬🇧 Brit Nagydíj
🇬🇧 Brit Superbike - Oulton Park
🇬🇧 Brit Superbike – DONINGTON PARK
Superbike - 🇮🇹 Misano 1.verseny
Superbike - 🇮🇹 Misano 2.verseny
Superbike - 🇬🇧 Donington 1.verseny
WorldSBK - 🇳🇱 Assen 1.verseny
WorldSBK - 🇳🇱 Assen 2.verseny
WorldSBK - 🇵🇹 Estoril 1.verseny
WorldSBK - 🇵🇹 Estoril 2.verseny
Endurance VB - 🇧🇪 Spa 24h
Supersport - 🇮🇹 Misano 1.verseny
Supersport - 🇮🇹 Misano 2.verseny
🇬🇧 BSB - Knockhill sprint
🇬🇧 Brit Superbike - Knockhill 2. verseny
🇬🇧 Brit Superbike - Knockhill 3. verseny
Supersport - 🇬🇧 Donington 1.verseny
KezdőlapMotoGPMarini: A szint elképesztően magas

Marini: A szint elképesztően magas

Luca Marini úgy véli, hogy a MotoGP-ben töltött második évében elérhető közelségben van a dobogó. De a VR46-os versenyző azt is tudja: “A szint hihetetlenül magas”.

- Hirdetés -

Luca Marini egymás után két hatodik helyet húzott be a MotoGP futamokon. Ennél jobb eredményt a királykategóriában csak Spielbergben ért el tavaly, ami egy kaotikus verseny volt.

Valentino Rossi MotoGP-világbajnokságtól való visszavonulását követő első évében pártfogoltjai nagy örömet okoznak neki. “Különösen Pecco, ő már nyertvágott közbe Valentino öccse. “Mindenki a saját útját járja. Pecco most már készen áll arra, hogy minden versenyen a győzelemért küzdjön. Ez nagyon jó. Nekem viszont még mindig hiányzik valami ahhoz, hogy minden versenyen a dobogóért harcolhassak. Meg kell tenned ezeket a lépéseket, hogy eljuss oda – mert végül is ez egy olyan cél, amit bárki elérhet. A MotoGP-ben most olyan magas a színvonal, hogy mindenki készen áll arra, hogy elérje ezeket az eredményeket. Csak össze kell rakni mindent, hogy sikerüljön” – mondja Marini.

Az, hogy az élmezőny legalább látótávolságban van a versenyen, megerősíti a Moto2 2020-as második helyezettjét abban a tudatban, hogy „tényleg kevés hiányzik ahhoz, hogy ott lehessen az élen.” majd így folytatta eszmefuttatását: „Jó velük küzdeni. De mivel a szint ilyen magas, a 10. helyért folytatott harc is ugyanolyan kemény – mert a 10. helyhez megvan a sebességed. Másrészt, ha megvan a sebességed, hogy a harmadik helyért harcolj, akkor a motoron nem nagyobb az erőfeszítés emiatt.”

“Persze jó dolog tapasztaltabb és erősebb versenyzők ellen küzdeni, különösen az utolsó körökben. Ez ad egy pluszt. Úgy tűnik, hogy a végére egy kicsit több gumijuk marad, mert jobb volt a gumikezelésük. Ezeket a tényezőket is figyelembe kell venni” – ismerte el Marini.

“Manapság nagyon nehéz jóslatokba bocsátkozni a MotoGP-ben. A szint egyszerűen elképesztő” – folytatta Marini. A olasz azonban Fabio Quartararót, Aleix Espargarót és Pecco Bagnaia-t egy kicsit előrébb látja a többieknél, mert különleges kötődésük van a motorjaikhoz. “Ha megnézzük: ez a Yamaha, az Aprilia és a Ducati első számú motorja. Azért is helyes, hogy ez így van, mert a gyártók is az ő visszajelzéseik alapján fejlesztik a motorokat. De minden versenyzőnek meg kell találnia a saját bázisát, és jó észrevételeket kell tennie, hogy valamit visszakapjon – ha a visszajelzései helyesek.”

“A negyedik helyért folytatott harc mindig nyílt – mondja Marini. “Az a célom, hogy folytassam ezt a tendenciát a jó érzéssel és a eredményekkel, lépésről lépésre legyen valami több, és akkor képes leszek a dobogóért harcolni.”

Egyébiránt Valentino Rossi testvére 2018-ban a Sachsenringen ünnepelte első világbajnoki dobogós helyezését. “Ez egy újabb ok arra, hogy élvezzük a nagydíjat egy igazán különleges pályán” – tette hozzá Luca. “A Sachsenring nagyon különleges – egy MotoGP-motorral pedig még inkább az, ha belegondolunk, hogy viszonylag rövidebb a pálya. Továbbra is azon dolgozunk, hogy péntektől a leggyorsabbak mögött maradjunk. Az is még fontosabb lesz, hogy a kvalifikáción jól teljesítsünk, és az élcsoporttal kezdjük meg a futamot.”