hétfő, június 27, 2022
Moto GP - 🇵🇹 Portugál Nagydíj
Moto GP - 🇪🇸 Spanyol Nagydíj
Moto GP - 🇮🇹 Olasz Nagydíj
MotoGP - 🇪🇸 Katalán Nagydíj
Moto GP - 🇫🇷 Francia Nagydíj
MotoGP - 🇩🇪 Német Nagydíj
MotoGP - 🇳🇱 TT Assen
🇬🇧 Brit Superbike - Oulton Park
🇬🇧 Brit Superbike – DONINGTON PARK
Superbike - 🇮🇹 Misano 1.verseny
Superbike - 🇮🇹 Misano 2.verseny
Superbike - 🇬🇧 Donington 1.verseny
WorldSBK - 🇳🇱 Assen 1.verseny
WorldSBK - 🇳🇱 Assen 2.verseny
WorldSBK - 🇵🇹 Estoril 1.verseny
WorldSBK - 🇵🇹 Estoril 2.verseny
Endurance VB - 🇧🇪 Spa 24h
Supersport - 🇮🇹 Misano 1.verseny
Supersport - 🇮🇹 Misano 2.verseny
🇬🇧 BSB - Knockhill sprint
🇬🇧 Brit Superbike - Knockhill 2. verseny
🇬🇧 Brit Superbike - Knockhill 3. verseny
Supersport - 🇬🇧 Donington 1.verseny
KezdőlapMotoGPEspargaró szerint nem nagy még Quartararo előnye

Espargaró szerint nem nagy még Quartararo előnye

Aleix Espargaró szépen fokozatosan csúszik le Quartararo mögött. A pontmennyiség miatt nem aggódik, de van más problémája.

- Hirdetés -

Aleix Espargaró kiválóan kezdte a 2022-es MotoGP-szezont, Argentína és Mugello között hatból öt futamon dobogóra tudott állni. Történelmi termasi győzelme sokáig elvitte őt összetettben is, nem olyan rég még karnyújtásnyira volt tőle Fabio Quartararo. A vb-címvédő és most is éllovas yamahás viszont egyre inkább kikerül Espargaró látóteréből. A mezőny talán legstabilabb teljesítményét nyújtó francia előnye a Német Nagydíj után már 34 pontra hízott.

Espargaró ezzel együtt nem aggódik a pontversennyel kapcsolatban. Más miatt mondjuk igen…

“A probléma nem a pontmennyiséggel van. 30 pont, az nem olyan sok. Ha pedig ő kiesik Assenben, én meg nyerek vagy második leszek, az máris csak 10. Nagyobb probléma ennél az, hogy vasárnap mindig gyorsabb nálam” – fogalmazott Espargaró szokásos őszinteségével.

Espargarónak tulajdonképpen mindkettőben igaza van. A versenyeken, főleg az utóbbi időben, tényleg Quartararo a gyorsabb, viszont tényleg nem olyan nagy még a francia előnye. De hol fogja ezt megfordítani? Ha a tavalyi szezonból indulunk ki, az égvilágon sehol.

Quartararo ugyanis nagyon jó abban, hogy kell beosztani az előnyt. Tavaly ilyenkor féltávnál ugyanígy 34 pontos előnyből indult, aminek a megtartásáért annyira még csak meg sem kellett izzadnia. Bagnaia gyorsabb volt ugyan nála, mégis őt koronázták világbajnokká.

Persze 30 pont feletti hátrányból is bizakodva tekinthet még az előtte álló versenyekre Aleix Espargaró. 2020-ban ugyanis Joan Mir nem kevesebb, mint 48 pontos hátrányban állt a nevezett Quartararóhoz képest három futam után. Mégis ő lett a világbajnok, ráadásul egy futammal korábban. 2017-ben Marc Márquez lemaradása 37 pont volt Maverick Viñales mögött. A végén ő zárt 37 ponttal mindenki más előtt.

Ezek a számok viszont mindig a szezon elejére vonatkoztak. Ennél nagyobb féltávi előnyt a jelenlegi pontrendszer érvénybe lépése (1993) óta csak Nicky Hayden adott le. De így is világbajnok lett 2006-ban.

Kisebb kilengések Quartararónál

Aleix Espargaró a józanság mintapéldánya, és tökéletesen látja a helyzetét. Espargaró ugyanis azzal hozhatná a legkönnyebben ismét helyzetbe magát, ha yamahás riválisa kiesne. Ebben bízni viszont pont Quartararo esetében komoly optimizmusra vallana. A világbajnok ugyanis a mezőny egyik legstabilabb versenyzője.

Ebben egyébként Espargaró sem rossz, de Quartararo esetében elismerésre méltó statisztika az, hogy legrosszabb eredménye egy kilencedik hely idén. Mindezt a katari szezonnyitón nyújtotta, amihez hasonlóan “rossz” eredmény termasi nyolcadik és austini hetedik helye. Ezen kívül viszont folyamatosan top 4-es helyezéseket ér el.

Kőkemény feladat áll Aleix Espargaró előtt.

SourceThe Race
Varga Ákos
Varga Ákoshttps://p1race.hu
Valentino Rossin nőttem fel, és szerintem ő marad "A" kedvenc versenyzőm. De a MotoGP sem csak és kizárólag ő, hát még az egyetemes motorversenyzés világa! Gyárilag, az egyik végzettségem szerint olasz-spanyol szakos tanár vagyok, így be is tudjátok viszonylag könnyen lőni, merrefelé irányul alapvetően az érdeklődésem... :)