2023. január 29. 22:36
MotoGP - 🇬🇧 Brit Nagydíj
MotoGP - 🇦🇹 Osztrák Nagydíj
MotoGP - 🇸🇲 San Marinói Nagydíj
MotoGP - 🇪🇸 Aragón Nagydíj
MotoGP - 🇯🇵 Japán Nagydíj
MotoGP - 🇹🇭 Thai Nagydíj
MotoGP - 🇦🇺 Ausztrál Nagydíj
MotoGP - 🇲🇾 Maláj Nagydíj
MotoGP - 🇪🇸 Valenciai Nagydíj
Superbike - 🇨🇿 Most 1.verseny
Superbike - 🇨🇿 Most 2.verseny
Superbike - 🇫🇷 Magny-Cours 1.verseny
Superbike - 🇫🇷 Magny-Cours 2.verseny
Superbike - 🇪🇸 Catalunya 1.verseny
Superbike - 🇪🇸 Catalunya 2.verseny
Superbike - 🇵🇹 Portimao 1.verseny
Superbike - 🇵🇹 Portimao 2.verseny
Superbike - 🇦🇷 San Juan 1.verseny
Superbike - 🇦🇷 San Juan 2.verseny
Superbike - 🇮🇩 Mandalika 1.verseny
Superbike - 🇮🇩 Mandalika 2.verseny
Superbike - 🇦🇺 Phillip Island 1.verseny
Superbike - 🇦🇺 Phillip Island 2.verseny
🇬🇧 Brit Superbike - Brands Hatch sprint
🇬🇧 Brit Superbike - Brands Hatch 2.verseny
🇬🇧 Brit Superbike - Brands Hatch 3.verseny
SuperSport - 🇦🇷 San Juan 2.verseny
SuperSport - 🇮🇩 Mandalika 1.verseny
SuperSport - 🇮🇩 Mandalika 2.verseny
SuperSport - 🇦🇺 Phillip Island 1.verseny
SuperSport - 🇦🇺 Phillip Island 2.verseny
KezdőlapMotoGPMárquez Ducati stílusú motort kér karácsonyra?

Márquez Ducati stílusú motort kér karácsonyra?

Mi sem igazolja jobban a Repsol Honda vesszőfutását, minthogy három éven belül másodszor teljesítettek szezont győzelem nélkül. Erre Márquez sérülése előtt a MotoGP érában mindössze egyszer, 2004-ben volt példa, amikor Valentino Rossi otthagyta őket a Yamaháért. Abban az évben a gyári csapatban sem Alex Barros, sem Nicky Hayden nem tudott nyerni. Akkor legalább a privát alakulataiknál Sete Gibernau, Max Biaggi, sőt egy futamot még Makoto Tamada is behúzott. Bár a Repsol Honda, mint csapat 2001-ben sem ünnepelhetett futamgyőzelmet, de abban a szezonban azért Valentino Rossi egy Honda nyergében nyerte meg az utolsó 500-as bajnokságot – azóta pedig csak és kizárólag gyári csapatok versenyzői lettek világbajnokok.

Forrás: Repsol Honda

A Honda 2022-ben sereghajtóként zárt a gyártók pontversenyében, versenyzőik közül Pol Espargaro és Marc Marquez tudott egy-egy dobogót szerezni. A nyeretlenséghez hozzátartozik, hogy 2020-hoz hasonlóan a szezon javát az elsőszámú versenyzőjük nélkül teljesítették. Ettől függetlenül a kategória egyik legnagyobb alakulata története egyik legnagyobb hanyatlását éli. Pedig a fejlesztések folyamatosak, a 2022-es váz jelentősen átalakult.

Marc Márquez: “Az üléspozícióm ugyanaz, mint korábban, de a 2022-es motor karaktere rosszabb volt. Teljesítményben javult, de a motorozási stílusomnak nem feküdt – túl nehéznek éreztem. Az olyan pályákon, mint Katar, vagy Phillip Island rendben volt, de ahol erősen kell fékezni kanyarodás előtt, ott ez komoly gondot okozott.”

S hogy mit kívánhat egy nyolcszoros világbajnok? Hát persze, hogy “egy győzelemre képes motort, amelyen olyan konstans teljesítményt lehet nyújtani a szezon során minden pályán, mint egy Ducatival.”

Forrás: Repsol Honda

Bár az újdonsült Superbike-világbajnok, Alvaro Bautista szerint Márqueznek nem kell csúcsmotor ahhoz, hogy a bajnoki címért harcoljon, a Ducatival jelenleg mindenki jobb eséllyel száll versenybe. Egy ilyen sikeres versenyző-csapat párosnál, mint Marc Márquez és a Honda laikusként gondolhatnánk, hogy vissza kell térni abba az iránya, amikor minden klapolt. A nyolcszoros világbajnok viszont úgy vélekedik, hogy ma már nem az a siker titka, amivel ő tudott nyerni.

“Talán a Márquez-stílusú motor, amilyen a régi volt, ma már nem is lenne jó nekem. Akkor a motor alacsony és rövid volt, a mostani nagy és magas.”