2024. április 20. 13:57
KezdőlapMotoGPA korábbi vb-második versenyzőnek kibékíthetetlen ellentétei vannak a Ducati egyes tagjaival

A korábbi vb-második versenyzőnek kibékíthetetlen ellentétei vannak a Ducati egyes tagjaival

Ha a dolgok egy kicsit másképp alakulnak, talán Dovizioso lehetett volna Francesco Bagnaia helyett a Ducati első bajnoka a királykategóriában hosszú évek óta, és az első olasz bajnok Valentino Rossi óta 2009-ben.

„Amikor egy olyan történet, mint az enyém és a Ducatié, így ér véget, az mindig szégyen” – mondta a német Motorsport Magazinnak. „Mert én olyan ember vagyok, aki igyekszik mindenkivel jó kapcsolatot ápolni.  De ebben az esetben sajnos rosszul végződött. De szeretném tisztázni, hogy nem a Ducatival, mint céggel van rossz kapcsolatom, hanem a Ducati egyes embereivel. Ez más.”

Dovizioso elmondta azt is, hogy bán-e bármit MotoGP-karrierjében: „Határozottan vannak dolgok, amiket bánok a karrieremben – azok, akik az ellenkezőjét állítják, vagyis azt, hogy nem bánnak semmit, hazudnak. Mindig vannak dolgok, amelyeket jobban is lehetett volna csinálni. De összességében elégedett vagyok a pályafutásommal és az életemmel.”

Vannak pletykák arról, hogy esetleg Superbike világbajnokságra vált, amit azonban az olasz már többször megcáfolt: „Hozzászoktam a prototípusokhoz, az egész karrieremben prototípusokkal versenyeztem. Nem hiszem, hogy a szériamotorokkal jól tudnék boldogulni, bármilyen kidolgozottak és fejlettek is legyenek, mert meg kellene változtatnom a vezetési stílusomat, és mindent újra kellene kezdenem, mintha a pályafutásom elején lennék. Ez egy olyan dolog, ami nem érdekel.”

Dovizioso elárulta, hol akar versenyezni a jövőben

A korábbi vb-második a sprintfutamokról is elmondta a véleményét.

„Ez több dinamikát jelent majd, de attól tartok, hogy nem sokat változtat a sorozaton” – mondta Dovizioso. „Fizikailag nehezebb lesz két futammal szembenézni. Különösen akkor lesz nagyobb kihívás, amikor olyan pályákon versenyeznek, amelyek komolyabb vezetési stílust igényelnek. Gondolok itt Austinra, Sepangra, Assenre és Mugellóra. Véleményem szerint ez minden versenyzőt megterhel majd. Ez az új szabályozás azonban a gyors pilóták számára előnyt is jelenthet a kvalifikáción, mert mivel az első helyről indulhatnak, kihasználhatják a könnyebb körülményeket, amelyek a versenyen előnyükre válhatnak, és így több pontot szerezhetnek, mint más pilóták” – mondta.

Forráscrash.net