2024. március 29. 14:22
KezdőlapMotoGPAz Aprilia felfedte a "Titkos Fegyvert" (galéria)

Az Aprilia felfedte a „Titkos Fegyvert” (galéria)

Elérkeztünk a 2023-as szezon utolsó előtti csapatbemutatójához – a gyári Aprilia csapata is felfedte 2023-as motorjait. 

Az Aprilia 2015-ben visszatért a világbajnokságra, amikor az Aprilia Racing Team Gresinit két motorral látta el, melyekkel Álvaro Bautista és Marco Melandri álltak rajthoz a szezonban. Nem sikerült a legjobban a visszatérés, hiszen a bajnoki tabellán a 16. és 18. helyen zártak a pilóták. Az olasz márka szépen lassan építette fel magát, a 2022-es szezonra óriási fejlődésen mentek keresztül és megszerezték történelmi futamgyőzelmüket is Aleix Espargaró révén Argentínában.

Termas – Aleix Espargaro megszerezte a történelmi győzelmet

A spanyol versenyző 2017-ben csatlakozott a Aprilia alakulatához, azóta 7 alkalommal sikerült dobogón végezni (mindegyik dobogója az utóbbi 2 évben született). Aleix Espargaró az egész 2022-es idény során a tabella élmezőnyébe tartozott, azonban a végelszámolásban 7 ponttal lemaradt a dobogóról Enea Bastianini mögött.

Maverick Viñales második teljes szezonját kezdi meg 2023-ban az Aprilia színeiben. 2021 végén, a Yamahával történő szakítása után csatlakozott az alakulathoz. 2022-ben már voltak megvillanásai, 3 alkalommal állhatott dobogóra, végül összesítésben a 11. helyet szerezte meg.

Az olasz márka csapata 2023-ra nem változtatott pilótafelállásán, töretlen bizalommal vannak versenyzőik felé, akikkel 2023-ban még nagyobb sikereket szeretnének elérni az RS-GP23-al.

A bemutató

A csapatbemutatón a teljes gárda részt vett, majd a főszereplőket kérdezték 2023-as céljaikról, elvárásaikról. A szezon duplán is kihívást jelent majd az olasz márka számára, hiszen az idei esztendőben 4 Aprilia gép is jelen lesz a rajtrácson (most csak a gyári csapatot mutatták be), illetve elindul az új MotoGP formátum is a sprintfutamokkal.

Massimo Rivola – Aprilia Racing vezérigazgató: „A növekedésünk tagadhatatlan, ahogy az is, hogy milyen gyorsan fejlődtünk. Ez egy olyan út, amely nem nem véletlenül alakult ki. Minden szempontból jobb vállalat lettünk, ezért én arra számítok, hogy ez a tendencia folytatódik. A kihívásunk most még nagyobb lesz a szatellit csapat csatlakozásával, amely egyrészt lehetővé teszi számunkra, hogy sokkal több információ álljon majd rendelkezésünkre, ugyanakkor fontos próba is lesz a szervezeti felépítésünknek és elemzőképességünknek. A téli szünet, amely tulajdonképpen az egyik legmunkaigényesebb, intenzív időszak volt, pozitívan alakult, ahogyan az első tesztek is, de csak a versenyen fogjuk tudjuk felmérni, hogy milyen szinten állunk a riválisainkhoz képest. Nagyobb lesz rajtunk a nyomás és új formátummal állunk szemben, ami új kihívásokat jelent a csapatok és a versenyzők számára, de jól felkészültünk, és úgy vélem, hogy rendkívül nagy motivációval vágunk neki a bajnokságnak. Célok? Hogy jobban teljesítsünk, mint tavaly.”

Romano Albesiano, az Aprilia Racing technikai igazgatója: „Meg vagyunk győződve arról, hogy jól dolgoztunk a téli szünetben és az első tesztek máris megerősítést adtak erről. A technikai helyzet újdonság lesz számunkra, mivel egy második csapatot is támogatnunk kell, amelyből fontos információkat meríthetünk. A versenyhétvégék is hoznak majd némi változást, a sprintverseny bevezetésével, amely különleges megközelítést igényel. Az új RS-GP a 2022-es koncepció továbbfejlesztése minden főbb szempontot figyelembe véve. Az szezon során további finomhangolásra készülünk.”

Aleix Espargaró: „Az, hogy ilyen hosszú ideje az Apriliánál vagyok, bizonyos nyomást gyakorol rám, mert tudom, milyen fontosak az eredmények a cég számára. Ugyanakkor az érettség és az a tény, hogy jól ismerem az embereket, akikkel együtt dolgozom, megnyugvást ad. A 2023-as bajnoki szezon rengeteg ismeretlennel indul. Az új formátum a szombati sprintversennyel még több felkészülést fog megkövetelni tőlünk, de még senki sem tudja igazán felmérni ennek a változásnak a tényleges hatását. A legjobb tudásom szerint készültem, és bízom benne, hogy idén is jól fogunk szórakozni.”

Maverick Viñales: Sokat tanultam 2022-ben az Apriliáról és a csapatról, de magamról is. Ebben az új szezonban mindent, amit a tanulóidő alatt elsajátítottunk, be fogunk tudni vetni a gyakorlatban is. Az új RS-GP-t rögtön megkedveltem. Sok szempontból javult, mint például a korai gázadás kezelése, amelyek alapvetőek az én vezetési stílusom szempontjából. Tetszik az új hétvégi formátum. Érdekes lesz mind a szurkolók, mind a csapatok számára, amelyeknek lehetőségük lesz a vasárnapi versenyre való felkészülésre a sprintverseny segítségével. Alig várom, hogy elkezdődjön a szezon. A szünet felüdülés volt, de most már csak vissza akarok térni a pályára!”

A rövid beszélgetés után lehullt a lepel a 2023-as versenygépekről. Íme a 2023-as gépek:

Galéria a 2023-as RS-GP-ről és a csapattagokról: