1,399 másodperces hátránnyal és a 19. hellyel zárta Marc Márquez a portimãói teszt első napját. Mind a hat 2022-es fejlesztésű motor gyorsabb volt a Hondánál!
Elképzelhető, hogy a Repsol Hondánál most éjszakai műszakot iktatnak be. A nyolcszoros világbajnok már a novemberi valenciai teszten is arra panaszkodott, hogy a 2023-as prototípus nem mutatja a győztes motorkerékpár jeleit. Ez a felismerés tovább mélyült a sepangi teszten, amikor Marc Márquez nem tudott a 10. helynél (0,777 mp hátrány) jobb időt motorozni. Ott azonban megjegyezte, hogy ez a pálya azóta sem fekszik neki.
Malajziában Márquez reménykedett az újabb fejlesztésekben, hátha végre születik megoldás. Akkor azt remélte, hogy a portugáliai teszten a legjobb öt közé kerülhet. Ez a terv azonban egyelőre nem sikerült, ezenkívül a Honda sztárjának egy bukást is el kellett viselnie.
A világbajnok a teszt utolsó órájában robbantott, a Hondák továbbra sem találják a kiutat a gödörből
Kínos módon Marc Márquezt ma nem kevesebb, mint hat 2022-es motor verte meg. Mindkét Gresini Ducatitól, a két Mooney VR46 Ducatitól és a két RNF Apriliától is kikapott.
„A reggeli órákban nem ment túl rosszul. Az alapbeállításokkal kezdtünk, majd elkezdtünk új dolgokat kipróbálni, de semmi nem hozta a várt eredményt. Amikor teljesen más koncepciókat próbálsz ki, ez megtörténhet, Sepangban is hasonló volt” – magyarázta az 59-szeres MotoGP-győztes.
„Ma itt az ideje, hogy abbahagyjuk az újdonságok tesztelését, és azzal dolgozzunk, amink van. A Ducatihoz képest messze le vagyunk maradva. Körönként legalább fél másodpercet veszítünk. Hogy ez miként hat majd ránk a versenytávokon, azt egyelőre nehéz megmondani.”