Augusztus 19-én, pénteken rendezték a 2022-es MAMS Országos Bajnokság és Kupa (hivatalos nevén: Takarékbank Magyarország Nyílt Nemzeti Gyorsasági Motoros Bajnoksága és Kupa) utolsó előtti, negyedik fordulóját. A helyszín ezúttal Magyarország első számú versenypályája, a Hungaroring volt. A versenyzők és csapattagok dolgát a 35 fokos hőség nehezítette, melyet csupán a szél enyhített.
E sorok szerzőjének megadatott, hogy a helyszínről nézhesse végig az eseményeket. Vegyük át, hogy mi történt a Bajnokság két géposztályában: az Open 600-ban és az Open 1000-ben. Valamennyiük számára egy szabadedzést, két időmérőt, valamint egy versenyt rendeztek.
Open 600
Ezúttal illusztris vendéggel gyarapodott az Open 600 mezőnye: benevezett ugyanis hazánk Supersport VB-indulója, Sebestyén Péter is. Az időmérők összesített eredménye alapján a rajtelsőséget azonban nem ő, hanem a listavezető Molnár Gergő szerezte meg – akinek a Yamahája ezúttal kék színekben pompázott. Sebestyén Peti a második, a rutinos Chrobák János pedig a harmadik helyről indulhattak. A második sorból a Northern Talent Cup-ban is vitézkedő Varga Tibor, valamint Kecskés Bence és Csányi Gergő várhatták a rajtlámpák kialvását. Hiányzott azonban Füleki Ádám, aki eddig a dobogó rendszeres vendége volt a géposztályban.
A verseny rég nem látott izgalmakat hozott. A mezőny öt leggyorsabb versenyzője: Molnár, Sebestyén, Chrobák, Varga és Kecskés már az első körben kezdték leszakítani magukról a többieket. A győzelemért való csatából azonban hamar kiszállt Chrobák János: ő a második kör elején elesett. Varga lendületét némileg megtörte, hogy mikor Chrobák János elesett előtte, félreváltott.
A négyfős élboly is kettészakadt: Sebestyén és Molnár a győzelemért, Kecskés és Varga a bronzéremért vívott küzdelmet.
Sebestyén Peti és Molnár Gergő lényegében a teljes versenytáv (7 kör) során egy tizeden belül voltak egymáshoz képest. Mindeközben olyan éles manővereket hajtottak végre, hogy aki láthatta őket, azon aggódott, hogy mikor fogják kiütni egymást. Ez azonban nem következett be: Sebestyén Peti csupán 64 ezreddel, de legyőzte a listavezetőt, megszerezve a futamgyőzelmet.
Varga Tibor pár kör után le tudta győzni Kecskés Bencét, és elkezdett felzárkózni a vezető kettősre. Azonban már nem maradt ideje utolérni őket a rövid versenytáv miatt, így az elsőségért való küzdelembe nem tudott beleszólni. Felzárkózása során azonban a „Szikla” becenevű tizenéves fiú az ötödik körben új pályacsúcsot állított fel! Hatszázas motorral ilyen gyorsan még senki nem repesztett körbe a mogyoródi aszfaltcsíkon.
A Hungaroring új, 600-as körrekordja: 1:51.591 (Varga Tibor – Yamaha)
Végeredmény:
1 | SEBESTYÉN Péter | – | YAMAHA | 13:12.475 |
2 | MOLNÁR Gergő | GERI Racing Motorsport | YAMAHA | 0.064 |
3 | VARGA Tibor | VRT Motorsport Egyesület | YAMAHA | 1.466 |
4 | KECSKÉS Bence | New Times Racing | YAMAHA | 7.745 |
5 | NAGY Attila | Chrobák Motorsport Egyesület | HONDA | 38.259 |
6 | VAKÁN Levente | Pannonia-Motorsport | SUZUKI | 39.988 |
7 | ÁDÁM Róbert | New Times Racing | YAMAHA | 40.351 |
8 | CSÁNYI Gergő | AM39 Motorsport | TRIUMPH | 40.710 |
9 | KÁLÓCZI Ákos | Pannonia-Motorsport | YAMAHA | 55.838 |
10 | OLDAL Imre | – | YAMAHA | 56.082 |
A teljes eredménylista itt érhető el.
Open 1000
Az ezreseknél nem túl meglepő módon az MW Performance két, Ducatival versenyző legénye volt a leggyorsabb egész nap folyamán: az időmérőn Kovács Bálint megszerezte a rajtelsőséget, mellőle pedig a címvédő és listavezető Gyutai Adrián indulhatott. Az első sort a hondás Érsek Dániel tette teljessé. A második sorból a tavalyi kupagyőztes Majsa Gergely, valamint Kovács Ferenc és Szerző Csaba rajtoltak.
A hatszázasok futamával ellentétben itt nem voltak nagy izgalmak: Kovács Bálint, Gyutai Adrián, Érsek Dániel és Majsa Gergely elléptek a mezőnytől, és a saját, külön tempójukat motorozva teljesítették a szintén hétkörös versenyt.
Érdemi csata igazából az ötödik helyért folyt csak: ezt Kovács Ádám, Papp Tamás és Braun Attila Brian vívták – akik ebben a sorrendben futottak be végül.
Az Endurance VB-n legutóbb ötödik helyet szerző Kovács Bálint tehát viszonylag kényelmesen megnyerte a futamot, Gyutai Adriánnak is majdnem tíz másodpercet adva. Eközben ő is megdöntött egy rekordot: a második körben új magyar pályacsúcsot állított fel a Hungaroringen!
A Hungaroring új, magyar körrekordja: 1:49.428 (Kovács Bálint – Ducati)
Magyar versenyző még sohasem teljesített ilyen gyors kört a Hungaroringen. Ez az ideje felülmúlja a pole pozíciós idejét is (1:50.400).
Érdekesség, viszonyításképpen:
Hungaroring, abszolút körrekord versenyben: 1:48.218 (Markus Reiterberger – BMW)
Hungaroring, abszolút körrekord edzésen: 1:47.579 (Xavi Forés – Ducati)
Végeredmény:
1 | KOVÁCS Bálint | H-Moto Team, MW Performance | DUCATI | 12:54.533 |
2 | GYUTAI Adrián | MW Performance | DUCATI | 9.965 |
3 | ÉRSEK Dániel | – | HONDA | 29.173 |
4 | MAJSA Gergely | Pannonia-Motorsport | YAMAHA | 35.869 |
5 | KOVÁCS Ádám | JAM Racing Sport | SUZUKI | 49.021 |
6 | PAPP Tamás | Tomracing | YAMAHA | 49.795 |
7 | BRAUN Attila Brian | – | SUZUKI | 52.814 |
8 | SZARKA Gábor | Pannonia-Motorsport | BMW | 54.469 |
9 | HIRCZI Zoltán | Chrobák Motorsport Egyesület | YAMAHA | 54.699 |
10 | MÁTYÁS Péter | Pannonia-Motorsport | SUZUKI | 56.191 |
A teljes eredménylista itt tekinthető meg.
A következő forduló
A bajnokság következő, egyben utolsó állomására szeptember 16-án kerül sor a Pannóniaringen.