back to top
2025. július 18. 15:11
Kezdőlap Blog Oldal 122

Razgatlıoğlu nélkül ébred fel téli álmából a Superbike-világbajnokság

0

Először bőgnek fel idén a motorok a Superbike-világbajnokságban, hiszen szerdán és csütörtökön tartják a sorozat jerezi tesztjét. Toprak Razgatlıoğlu sérülése miatt nem vesz részt az eseményen, mások viszont először képviselhetik új csapatukat, vagy éppen először ülhetnek fel hivatalosan Superbike-versenygépre.

Bár már néhány motorbemutatót megtartottak, szerdán ébred fel véglegesen téli álmából a Superbike-világbajnokság. Ma kezdődik ugyanis a kétnapos jerezi teszt, amely az előszezoni felkészülés egyharmadát jelenti, hiszen Portimãóban és Phillip Islanden szintén ennyit körözhetnek majd, mielőtt a február 21-e és 23-a közötti hétvégén az utóbbi helyszínen elrajtol a sorozat.

Ami a spanyolországi eseményt illeti, az állandó mezőny összes tagja ott lesz. Pontosabban majdnem az összes, ám az egyetlen hiányzó korántsem egy elhanyagolható versenyző, hiszen Toprak Razgatlıoğlu nem ül fel a múlt héten leleplezett úk BMW M1000 RR-re. Ennek oka, hogy korábban megsérült a mutatóujja, és egyelőre az sem biztos, hogy jövő héten menetkész állapotban lesz. A bajor márkát így Michael van der Mark mellett a két tesztpilóta, Sylvain Guintoli, valamint Markus Reiterberger képviseli.

A BMW bemutatóján kimondták, lehet, hogy Razgatlıoğlu a vártnál később tér vissza a sérüléséből

Ami a többi gyári csapatot illeti, első látásra ott sincs változás a pilótafelállást illetően tavalyhoz képest. Ennek kapcsán egyedül a Kawasakit kell megemlíteni, hiszen a japán márka gyári istállóként már nem vesz részt a sorozatban, Alex Lowes és Axel Bassani vázát ugyanis már a Bimota gyártja. Papíron azonban a Kawasaki ott lesz hatodik gyártóként, hiszen Garrett Gerloff a tavalyi gépet fogja hajtani a Puccetti színeiben.

Az amerikai pilóta tavaly még a Bonovo BMW-jét hajtotta, Garrett Gerloff csapattársaként. Utóbbi maradt az istállónál, amely azonban idén egyrészt már csak egy motort indít, másrészt az is Ducati lesz. Így a brit motoros visszatér a bolognaiak kötelékébe. Ő ráadásul ténylegesen most ül fel új munkaeszközére, hiszen a tavalyi év végén szerződéses okokból ezt nem tehette meg.

Rajta kívül további négy pilóta debütál most új motorján, ráadásul közülük hárman a bajnokságban is idén szerepelnek először állandó jelleggel. Az egyetlen kivétel a Yamaha Motoxracinghez igazoló Tito Rabat, akinek csapattársa Bahattin Sofuoğlu lesz. Mellettük Yari Montella a a Barni, míg Zaqhwan Zaidi a Petronas csapatánál fog versenyezni. A Motocorsánál szereplő Ryan Vickers ugyancsak újonc, ám ő már 2024 végén motorra ülhetett.

A Bimota már a második napon kisajátította az első két helyet a Superbike-vb jerezi tesztjén

Mir felidézte pályafutása legnagyobb balesetét: Dokumentumfilmet kellett volna készítenünk

0

Joan Mir visszaemlékezett a 2019-es brnói teszten történt óriási bukására, amelynek következtében két hétvégét kellett kihagynia, de egy ideig utána sem volt százszázalékos állapotban. A spanyol motoros ezzel a tapasztalattal a háta mögött igazán tudja értékelni Toprak Razgatlıoğlu tavalyi Superbike-világbajnoki címét.

Toprak Razgatlıoğlu 2024-ben emlékezetes módon ért fel másodszor is a Superbike-vb csúcsára. A tizenkét fordulóból álló sorozat hetedik állomása után brutális fölénnyel vezetett, és zsinórban tizenhárom futamgyőzelemnél tartott, ám a második magny-cours-i szabadedzésen óriási balesetet szenvedett, aminek következtében légmellet kapott. Ezzel együtt két hétvégét kellett kihagynia, de így is sikerült megőriznie előnyét Nicolò Bulegával szemben.

Ha valaki igazán tudja értékelni ezt a tettet, az biztosan Joan Mir, hiszen ő szintén szenvedett el súlyos tüdősérülést baleset következtében. Ez a 2019-es idényben történt, a brnói teszten, amikor a Suzukija meghibásodott, az akkori újonc pedig az 1-es kanyarban elesett. Ezt követően mentőhelikopterrel a legközelebbi kórházba szállították, ahol megállapították, hogy megzúzódott a tüdeje.

Az intenzív osztályon voltam – idézte fel a Crash.net-nek adott interjújában. – Emlékszem, hogy egy hét után kezdtem el lábra állni. Ilyen hosszú időbe telt. Az a helyzet, hogy nem sok mindent adtunk ki a médiának, a kamerák nem vették fel, ami valójában történt. Nem készítettünk dokumentumfilmet. Ez azonban nem jelenti azt, hogy nem volt nehéz.”

Mirt később egy barcelonai kórházba szállították, ahol szintén kivizsgálások sora várt rá. Végül az Osztrák és a Brit Nagydíjat kellett kihagynia, Misanóban pedig visszatérhetett a mezőnybe. Phillip Islanden aztán az év legjobb eredményét érte el, amikor az ötödik helyen intették le, ám ez nem jelenti azt, hogy addigra már teljes mértékben felépült.

Nagyon nehéz volt – fogalmazott. – Minden erőmet elveszítettem, mert amikor az ember egy-két hétig kórházban tartózkodik, mindent abbahagy, [és] lefogy. Az is meglehetősen nehéz volt, hogy visszaüljek a motorra, mert [a balesetet] műszaki hiba okozta. Szóval ezután újra bízni kell a motorban. Nagyon nagy kihívás volt. Két hónap elteltével még mindig volt egy kis vér és némi légbuborék a tüdőmben. Rendkívül csúnya baleset volt. Valószínűleg az egyik legcsúnyább, amelyet valaha láttam. Dokumentumfilmet kellett volna készítenünk. Azonban, amikor az ember átéli, minden olyan gyorsan történik. Csak akkor veszi észre a nehézségeket, amikor visszatekint.”

Mir és Razgatlıoğlu esete abból a szempontból is párhuzamba állítható, hogy egy a spanyol versenyző egy évvel később világbajnok lett a MotoGP-ben, amit ebben a beszélgetésben „fantasztikusnak” nevezett. Ami pedig kollégája bravúrját illeti, azért is örül a sikerének, mert bő tíz éve együtt versenyeztek a Red Bull Rookies Cupban, ahol megkedvelte őt.

Nagyszerű volt, amit Toprak tett, hogy ennyi extra nehézséggel együtt is megszerezte a bajnoki címet, az biztos – méltatta a gyári BMW motorosát. – Szóval tényleg gratulálok neki. Ő volt a legerősebb az elmúlt idényben. Nagyon örülök neki. A 2014-es Rookies Cup óta ismerjük egymást, és ő egy kedves srác.”

Kifakadtak a szurkolók a Superbike-világbajnokság újításán

0

A Superbike-világbajnokság bejelentette, hogy leváltja biztonsági autóját, és idén már egy elektromos kocsi lesz a pályán. A szurkolók jelentős része bírálta a döntést.

A világ elit motorsportsorozatai manapság már egyre inkább a fenntarthatóság felé haladnak, vagy legalábbis azt célozzák meg. Ennek több formája van, például az elektromosság. Most a Superbike-világbajnokság is ezt választotta – de senki ne ijedjen meg (vagy ne örüljön), nem arról van szó, hogy mostantól elektromos motorokkal fognak versenyezni.

Pusztán bejelentették, hogy leváltják a széria által használt biztonsági autót. Eddig egy Dodge Challenger SRT töltötte be ezt a szerepet, és a V8-as erőforrás fülsüketítő hangot volt képes produkálni, amivel megörvendeztette az erre fogékony szurkolókat. Az idei évtől azonban ilyen nem lesz, ugyanis mostantól egy Subaru Solterra, vagyis egy elektromos SUV lesz a Safety Car. Mindez illik is a japán cég programjába, amely az elektromosságra való teljes átállásra törekszik.

Nagy örömmel üdvözöljük a Subarut a Superbike-világbajnokság hivatalos biztonsági autós partnereként – nyilatkozta Francesco Valentino, a sorozat kereskedelmi és marketingrészlegének vezetője. – A Solterra az innováció, a teljesítmény és a megbízhatóság tökéletes ötvözete, így ideális választás a bajnokságunkhoz. Az, hogy a Subaru a kitűnő járművek szállítására összpontosít, tökéletesen illeszkedik a Superbike-vb kiválóságra való törekvéséhez. Ez a partnerség ismét kiemeli a bajnokság mint globális marketingplatform értékét.”

Mindez azonban nem okozott osztatlan lelkesedést a rajongók körében, amit többen is a világ tudtára adtak a közösségi médiában. A Todocircuito.com összegyűjtött néhány hozzászólást. „Egy Dodge Challengerről erre váltottak… micsoda csalódás” – írta egy felhasználó. Egy másikuk így fogalmazott: „Egy elektromos SUV biztonsági autóként olyan, olyan, mintha azt néznénk, hogy festik a falat: unalmas és felesleges.”

Többen is úgy vélekednek, hogy a Superbike-vb, pontosabban annak vezetése elszakadt a szurkolóktól, és az ilyen döntésekkel elidegenítik a rajongókat a bajnokságtól. „Amikor a biztonsági autó beindul, az ember arra számít, hogy olyasmit fog látni, amitől úgy érzi, mintha egy bioboltból vitték volna el” – olvasható egy újabb komment.

A felháborodást természetesen az váltotta ki, hogy mostantól az üvöltő V8-as erőforrás helyett lényegében semmit nem fognak hallani abból, amikor a biztonsági autó pályára gurul. „Semmi izgalmas nincs abban, ahogyan azt nézzük, hogy egy elektromos kocsi csendben elhalad – fejtette ki álláspontját egy hozzászóló. – Ez ellenkezik mindazzal, amiről a Superbike-világbajnokság szól.”

Rossi harmadszor is részt vesz a legendás versenyen, ahol eddig nem volt szerencséje

0

Valentino Rossi idén is ott lesz a Bathursti 12 órás versenyen. A kilencszeres gyorsaságimotoros-világbajnok ezúttal is harcba szállhat a dobogóért, amelyről az előző két alkalommal lecsúszott.

Ahogyan arról nemrég mi is beszámoltunk, Valentino Rossi idén is részt vesz az autós hosszútávú-világbajnokság, vagyis a WEC futamain. Az olasz exmotoros ezúttal is az LMGT3-as kategóriában fog vezetni egy BMW M4 GT3 Evót. Hogy más sorozatokban ott lesz-e a teljes idényben, az kérdéses, hiszen a 45 éves legenda saját elmondása alapján 2025-ben több MotoGP-hétvégén szeretne ott lenni.

Fontos információ vált hivatalossá Rossi idei évével kapcsolatban

Mindez azonban nem jelenti azt, hogy egy-egy alkalommal ne vehetne részt egyéb viadalokon is, pláne akkor, ha a azon a hétvégén még egyik motorja sem lesz érintett semmilyen szempontból. A WRT csapata ugyanis bejelentette, hogy Rossi idén is részt vesz az Intercontinental GT Challenge szezonnyitóján, a legendás Bathursti 12 órás versenyen. A hétvége január 31-e és február 2-a között fog zajlani, ugyanakkor, amikor a MotoGP shakedownja, de a VR46 csapata azon még nem vehet részt, hiszen nem foglalkoztatnak újoncot, a Ducati pedig nagyon messze van a D kategóriától a koncessziós besorolás alapján.

Rossi az elmúlt két évben már megmérettette magát a híres Mount Panorama Circuiten, és bár egyik alkalommal sem volt távol a dobogótól, végül egyszer sem ünnepelhetett. 2023-ban Maxime Martinnal és Augusto Farfusszal osztotta meg a 46-os számú autót, és a viadal utolsó negyedéig harcban voltak a pódiumért, de a brazil versenyzőnek be kellett jönnie, hogy megjavítsák a nem működő hátsó lámpát, így csak hatodikként értek célba.

Hihetetlen hiba fosztotta meg Rossiékat az újabb dobogó esélyétől

Farfust tavaly a GP-ig, illetve Forma–1-es tesztpilótai szerepig jutó Raffaele Marciello váltotta a trióban, amely mintegy félórával a vége előtt a győzelemért küzdött. Martin egy pillanatra át is vette a vezetést, de aztán egy lekörözött miatt a külső ívre szorult, több pozíciót is vesztett. Végül az ötödik helyen hozta be a BMW-t.

Rossiék támadtak a hajrában, de végül a dobogó sem lett meg, csapattársuk balesetet szenvedett

A Mercedeshez igazoló belga versenyző helyére honfitársa, az elmúlt években több GT-bajnoki címet is szerző Charles Weerts érkezik a 46-os egységbe. Rossi pedig alighanem abban bízik, hogy vele meglesz a hőn áhított dobogó azon a versenyen, amelyet kifejezetten kedvel. Ez utóbbira főnökének korábbi megszolalásából lehet következtetni.

Vannak tervek, vannak elképzelések, de ezek még nincsenek megerősítve – nyilatkozta anno Vincent Vosse, a WRT csapatfőnöke a Crash.net-nek adott interjújában. – Ugyanakkor természetesen vannak olyan különleges futamok, amelyeket élvez. Az ilyen hétvégéket imádja csinálni.”

Váratlan fordulat, Marc Márqueznek mégsem kell szakítania egyik fontos szponzorával

0

Annak ellenére, hogy ebben az esetben is felmerült az összeférhetetlenség gyanúja, az Estrella Galicia végül megegyezett a gyári Ducatival a szponzori szerződésről. Ennélfogva a márka logója továbbra is látható lesz Marc Márquez sisakján.

Amikor 2023 végén elhagyta a Hondát, Marc Márquez tudta, hogy a siker útjára való visszatérés áldozatokkal jár. Mindez végül két lépésben valósult meg. Először szakítania kellett azzal a márkával, amelynek motorján hat világbajnoki címet szerzett, és amelynek bizonyos alkalmazottaival nem csak szakmailag ápolt kiváló kapcsolatot.

A Gresininél ugyanakkor még megtarthatta a legfontosabb személyes szponzorait. Idén viszont, a gyári Ducatinál már más a helyzet, hiszen fennállt néhány összeférhetetlenség az ő és a csapat támogatói között. Emiatt kellett szakítania legfontosabb szponzorával, a Red Bull-lal, hiszen az istállót egy másik energiaital-gyártó vállalat, a Monster Energy támogatja.

Marc Márquez elbúcsúzott a Red Bulltól, és egy gesztust is tett a márka felé

Azonban nem ez volt az egyetlen kérdéses pont, és sokáig úgy tűnt, hogy egy másik fontos szponzorral, a sörgyártó Estrella Galiciával is külön utakon kell folytatniuk, hiszen a gyári Ducati partnerei között ott van a pezsgőkészítő Contadi Castaldi. Ez a történet azonban végül nem úgy zárult, ahogyan arra számítani lehetett.

Óriási árat kell fizetnie Marc Márqueznek, hogy ismét a világbajnoki címért harcolhasson

Hétfőn ugyanis a gyári Ducati megtartotta bemutatóját, amelyen a motor mellett a versenyzők ruházatát is leleplezték, beleértve a sisakokat. A nagyon szemfüles nézők pedig észrevehették, hogy Márquez fejvédőjének bal oldalán ott van a sörmárka logója. A feleknek tehát sikerült megállapodniuk egymással, így ez a szponzora megmaradt a nyolcszoros világbajnok életében.

Tényleg letarolják a mezőnyt? – a Ducati bemutatta Bagnaia és Marc Márquez idei motorját (képek)

Bár valójában nem személyes támogatóról van szó, hiszen korábban kijelentette, hogy a Red Bull iránti tiszteletből idén nem lesz neki ilyen. A cég hivatalosan a gyári Ducati partnere lesz. „Helló, Ducati! Öröm lesz hozni a söröket ebben a szezonban” – olvasható az Estrella Galicia Twitter-oldalán az együttműködésről szóló bejelentés.

Marc Márquez csapatjátékos akar lenni a gyári Ducatinál: „Nem az számít, hogy melyikünk nyer”

Bukása után kórházba került a gyorsaságimotoros-vb egykori pilótája

0

Edzésbalesetet szenvedett Sean Dylan Kelly, aminek következtében kórházba kellett szállítani, ám azóta szerencsére jobban van. Beszámolója alapján az amerikai versenyző arccal előre esett el.

Ijesztő balesetet szenvedett a tavalyelőtt még a Moto2-ben szereplő Sean Dylan Kelly. Az amerikai motoros még múlt héten egy supermoto-motoron edzett, amikor bukott. A 22 éves pilóta nyakrögzítőt kapott, majd kórházba szállították, de szerencsére azóta jobban lett. Olyannyira, hogy a közösségi médiában be is számolt a történtekről.

Csütörtökön nagy (és furcsa) balesetet szenvedtem, arccal buktam a supermotómmal – fogalmazott pár nappal később az Instagramon. – Eléggé összezavart. Szerencsére csodálatos emberek voltak velem, és így lassan, de biztosan minden eszembe jutott. Jól vagyok, most még néhány hétig pihennem kell, más dolgokra kell koncentrálnom, szerintem eleget motoroztam.”

Kelly tehát nagy valószínűség szerint agyrázkódást szenvedett, ami persze nem meglepő a körülmények ismeretében. Magyar idő szerint hétfő este viszont egy másik bejegyzésben tudatta követőivel, hogy a feji CT során mindent rendben találtak, így még pár napig pihen, utána viszont ismét beleveti magát a munkába.

Kelly 2016 és 2018 között a gyorsaságimotoros-világbajnokság előszobájának számító Red Bull Rookies Cupban versenyzett. A vb-n viszont csak a 2019-es szezonzárón mutatkozhatott be, amiikor Iker Lecuonát helyettesítette a Valenciai Nagydíjon az American Racing színeiben, ám a futamot nem tudta befejezni. Ezt leszámítva a MotoAmericában versenyzett.

Ahogyan a következő években is, és 2021-ben meg is nyerte a Supersport kategóriát. Ennek köszönhetően 2022-ben immáron állandó jelleggel kapott lehetőséget az American Racing Moto2-es istállójától. Azonban csak kétszer jött össze a pontszerzés, és 6,5 egységével mindössze huszonkilencedik lett az összetettben. Összehasonlításképpen csapattársa, Cameron Beaubier 73 pontot gyűjtött.

Az azt követő idényben nyolc futamon egyszer sem zárt az első tizenötben, mielőtt távozott az American Racingtől. Ezt követően két részletben összesen ötször állt rajthoz a Forwardnál, de csak egy tizenötödik pozíció jött össze Indiában. Tavaly ismét a MotoAmericában, de már a Superbike kategóriában indult, és egy futamgyőzelemmel a negyedik helyet szerezte meg a tabellán.

Bagnaia Marc Márquez mellett sem kér a rosszfiú szerepéből, továbbra is úriember maradna

0

Francesco Bagnaia elárulta, továbbra is úriember szeretne maradni, Marc Márqueznek pedig meghagyja az ellenkező szerepet. Az olasz motoros a tavalyi szezon tanulságaira és az ideivel kapcsolatos kilátásokra is kitért.

Francesco Bagnaia egyértelmű céllal vág neki az idei évnek: visszaszerezni a világbajnoki címet, amelyet tavaly Jorge Martín elhódított tőle. A 28 esztendős pilótának azonban minden eddiginél nehezebb dolga lesz, legalábbis csapaton belül, hiszen a gyári Ducati másik versenyzője ezúttal a mezőny legeredményesebb versenyzője, Marc Márquez lesz.

Marc Márquez csapatjátékos akar lenni a gyári Ducatinál: „Nem az számít, hogy melyikünk nyer”

A Ducati tavalyi dokumentumsorozatának egy pontján láthattuk, ahogyan Davide Tardozzi, a bolognaiak gyári alakulatának csapatmenedzsere leteremti versenyzőjét, mondván, „nem lehetsz mindig te az úriember”. Erre rácsatlakozva Jack Appleyard, a MotoGP riportere feltette neki a kérdést: „Most Marc van a boksz másik oldalán, a mezőny egyik legkevésbé úriember versenyzője – kezdte. – Marc mindenáron nyerni akar. Idén kevésbé úriemberi viselkedést fogunk látni Pecco Bagnaia részéről?”

„Nem lehetsz mindig te az úriember!” – minisorozat készül Bagnaia idei szezonjáról (videó)

Azonban nagyon úgy tűnik, hogy Bagnaia nem hajlandó elengedni az elveit, és akkor sem akar belemenni piszkos játszmákba, ha ellenfele, illetve jelen esetben csapattársa erre kényszerítené „Hagyom, hogy ő legyen a »kevésbé úriember« – válaszolta a gyári Ducati bemutatója után. – Én úriember leszek. Mindig ilyen maradok, és soha nem fogok megváltozni.”

Tényleg letarolják a mezőnyt? – a Ducati bemutatta Bagnaia és Marc Márquez idei motorját (képek)

Bagnaia 2024-ben történelmi idényt produkált, ám rekordja igencsak kétes értékű. Az olasz versenyző tizenegy főfutamot nyert meg, amire korábban csak Giacomo Agostini, Mick Doohan, Valentino Rossi, valamint éppen Márquez volt képes a királykategóriában. Azonban ez sem volt elég ahhoz, hogy újra megvédje bajnoki címét, amivel átvette a vonatkozó csúcsot Jorge Lorenzótól, aki 2013-ban nyolc diadala ellenére maradt le a végső győzelemről.

Őszintén szólva nehéz szomorúnak lenni amiatt, amit tavaly tettünk – fogalmazott. – Azért [viszont] kicsit kár, hogy második helyen végeztünk a bajnokságban, mert több mint kétszer annyi futamot nyertünk, mint a többi versenyző. Szóval fantasztikus idény volt. Egyszerűen ki kell javítanom a hibáimat, és orvosolnunk kell néhány olyan helyzetet, amelyben tavaly csapatként hibáztunk.”

Az „önelemző” Bagnaia még a nászútján is gondolt a tavalyi hibáira

Bagnaia és Márquez a MotoGP jelenlegi mezőnyének két legsikeresebb pilótája. Ketten együtt összesen tizenegy vb-címmel rendelkeznek, ebből nyolcat a legmagasabb géposztályban értek el, ami azt jelenti, hogy Rossi és Lorenzo duója óta nem volt ennyire eredményes versenyzőpáros a királykategóriában. A 29-szeres MotoGP-futamgyőztes nem fél attól, hogy ezt ne tudnák kihasználni.

Ez rendkívül izgalmas – jelentette ki. – Ez az abszolút legerősebb istálló a mezőnyben, amiből szerintem képesek leszünk profitálni, és igyekszünk tanulni pár dolgot Marctól. Úgy vélem, remekül beilleszkedik majd a csapatba. A tesztelés első részében együtt fogunk dolgozni, hogy javítsunk a motoron, és megpróbáljunk úgy megérkezni az első versenyre, hogy készen álljunk. Utána lesz, ami lesz.”

Bagnaia nagyot változtatott a vezetési stílusán, Stoner és Marc Márquez nyomdokába lépett

Luca Marini nemrég kijelentette, egyáltalán nem tartja kizártnak, hogy a gyári Ducati motorosai minden egyes futamon egymással küzdjenek meg a győzelemért. Bagnaia egyetértett honfitársa véleményével, mondván, a motor lehetővé fogja tenni számukra, hogy az első, illetve a második helyen küzdjenek egymással. Hozzátette, szerinte nagyjából hasonló szinten lesznek egymáshoz képest.

Összehozhatja Bagnaia és Marc Márquez a Ducatinak azt, ami még nem történt meg a MotoGP-ben?

2025 a motorversenyzés éve: „szuper” világbajnoki futamok jönnek Magyarországra

0

Magyarország idén négy kiemelkedő nemzetközi motorversenynek is otthont ad, amelyek mindegyike különleges élményt kínál a motorsport rajongóinak. A Superenduro, a Supermoto, a Superbike és a MotoGP mindegyike egyedi jellemzőkkel bír, de az S1GP Supermoto-világbajnokság igazán különlegesnek ígérkezik, hiszen a motorversenyzés különböző szakágainak látványosságait is felvonultatja.

A 2025-ös évet valószínűleg aranybetűkkel írják majd a hazai motorversenyzés történetében, hiszen négy világbajnoki sorozat is Magyarországra látogat. Ráadásul a négy sorozatból három nevében a „super” előtag is megtalálható, így a szakértőkön kívül ember legyen a talpán, aki rögtön el tud igazodni a szuper motorversenyek sorában.

  • Superenduro: Az enduro, motokrossz és triál elemeket ötvöző offroad-show, ahol a versenyzők mesterséges akadályokkal tűzdelt pályán mérik össze tudásukat.
  • Supermoto (S1GP): A gyorsasági motorversenyzés és a motokrossz elemeit felvonultató sportág, ahol a versenyzők aszfaltos és terepszakaszokon egyaránt száguldanak. A Supermoto különlegessége, hogy a nézők testközelből élvezhetik a verseny izgalmait, és a versenyek dinamikája folyamatos izgalmat biztosít.
  • Superbike: Az utcai sportmotorokhoz közeli motorkerékpárokkal zajló gyorsasági verseny, amely teljesen aszfaltozott pályákon zajlik.
  • MotoGP: A gyorsasági motorsport királykategóriája, ahol a műfaj leggyorsabb prototípusmotorjai és legnagyobb sztárjai versenyeznek.

A szezon egyik fénypontjának ígérkezik az első magyarországi S1GP Supermoto-világbajnoki versenyhétvége, amely 2025. július 12–13-án a visontai Black Star Speedway-en zajlik. A Supermoto egyedi sportág, amely ötvözi a gyorsasági motorversenyzés és a motokrossz legjobb elemeit, aszfaltos és terepszakaszok váltakozásával.

Hivatalos: két világbajnoki sorozat mutatkozik be jövőre Magyarországon

A pálya kialakítása lehetővé teszi, hogy a nézők minden mozzanatot tökéletesen nyomon követhessenek, testközelből élvezve a motorok hangját és sebességét. A magyar szurkolók több hazai versenyzőnek is drukkolhatnak: Surányi Balázs, az első és eddigi egyetlen magyar versenyző, aki már rajthoz állt a Supermoto-világbajnokságban, ismét indul az S1 kategóriában, csakúgy, mint Kardos Gergő és Kovács Zoltán. A juniorok között Bereczki Dávid az összetett dobogós helyet tűzte ki célul 2025-ben.

Kedvezményes jegyek január végéig, paddock belépéssel!

Az S1GP Supermoto-világbajnokság 2025. július 12–13. között zajló hazai fordulójára az S1GP.hu oldalon és az Eventim hálózatában kaphatók belépőjegyek 2025. január 31-ig kedvezményes, Early Bird áron; 14 800 Ft-ért.

A belépő mindkét napra érvényes, ezáltal a szombati és vasárnapi futamok is megtekinthetők, akár a pálya különböző pontjairól, így egy jeggyel a tempós aszfaltos és a látványos ugrásokat ígérő offroad pályaszakasz küzdelmei is láthatók.

A január 31-ig megváltott jegyek érvényesek a paddock meglátogatására is, így a nézők felkereshetik kedvenc versenyzőiket és az autogramosztás során aláírást, közös képeket is kérhetnek tőlük.

Extra lehetőségekhez juthatnak a Supermoto-vb első magyar futamára jegyet váltó szurkolók

A felnőtt jegyek mellett 7–14 éves kor között érvényes gyerekbelépők és kedvezményes családi jegyek is megvásárolhatók. Az Early Bird időszak után, 2025. február 1-től a felnőtt belépők magasabb áron lesznek elérhetők és a paddock belépéshez külön belépőjegyet kell majd váltani.

Átfogó fejlesztések zajlanak Visontán.

Az S1GP Supermoto-világbajnokság hazai fordulója során vendéglátásról a Black Star Speedway Visonta három pontján büfék gondoskodnak majd, és a belépőjegyekhez ingyenes parkolási lehetőség is jár.

A Black Star Speedway-en jelenleg átfogó fejlesztések zajlanak, új főépület létesül, a rendező kibővíti a parkolóhelyeket, kiállítótereket hoz létre, és természetesen zajlik a pálya nyomvonalának továbbfejlesztése is: megújul az offroad szekció és Magyarországon egyedülálló supermoto-pályaszakasz, ún. Sky Section is épül.

Marc Márquez csapatjátékos akar lenni a gyári Ducatinál: „Nem az számít, hogy melyikünk nyer”

0

Marc Márquez élvezni szeretné a motorozást 2025-ben, mert szerinte ez esetben minden más jönni fog magától. A nyolcszoros világbajnok kijelentette, egy gyári csapat versenyzőjének a győzelmekért kell harcolnia, ugyanakkor hozzátette, a legfontosabb a csapatérdek.

Hétfőn délelőtt lezajlott az egyik, ha nem a legjobban várt bemutató a MotoGP-ben. A gyári Ducati ugyanis leleplezte idei motorját, amelynek színösszeállítása nem okozott túlságosan nagy meglepetést. A közvélemény leginkább azért kísérte kiemelt figyelemmel az eseményt, mert Marc Márquez immáron hivatalosan is bemutatkozott a csapatnál.

Tényleg letarolják a mezőnyt? – a Ducati bemutatta Bagnaia és Marc Márquez idei motorját (képek)

A 31 esztendős motoros ugyan a tavalyi montmelói teszten már felvette a vörös bőrruhát, de akkor még csak „kölcsönben” szerepelt ott, és a motoron, valamint a felszerelésén sem voltak szponzorfeliratok. Innentől kezdve persze természetesen lesznek, kérdés, hogy ez milyen eredményekkel párosul. Márquez mindenesetre úgy érzi, felkészülten várja az idényt.

Izgalmas, hogy itt lehetek Madonna di Campiglióban, megnyitva az új MotoGP-szezont, amely pályafutásom legfontosabb kihívásának kezdetét jelenti – nyilatkozta a bemutatón. – A tél folyamán sikerült egy kicsit kikapcsolódnom, de arra is volt időm, hogy keményen eddzek, most pedig úgy érzem, készen állok arra, hogy szembenézzek a kihívásokkal és izgalmakkal teli új évvel. Nagyon várom már, hogy folytassuk a munkát, amelyet a tavaly novemberi montmelói teszten elkezdtünk, és Sepangban, majd Buriramban újra motorra ülhessek. Az első rövid távú célom, hogy élvezzem a motorozást, mert tudom, hogy ha ez sikerül, akkor minden más jönni fog. Ahogyan már sokszor mondtam, ha az ember egy gyári csapatnak a tagja, nem lehet más a cél, mint minden futamon versenyképesnek lenni, dobogós helyezésekért és győzelmekért harcolni, és megpróbálni főszereplővé válni a világbajnokságon.”

Sokak szerint Márquez hatalmas esélyt kapott arra, hogy hat év után ismét harcba szállhasson a világbajnoki címért, hiszen jó eséllyel a mezőny legerősebb motorját fogja vezetni. Többek között ezért is számítanak sokan kiélezett küzdelemre és adott esetben konfliktusokra csapattársával, Francesco Bagnaiával, ám a nyolcszoros világbajnok kijelentette, igyekszik szem előtt tartani a Ducati érdekeit.

Csapatként akarunk dolgozni és győzni – szögezte le. – Nem az számít, hogy melyikünk nyer, hanem az istálló és mindenki a Ducatinál. Aztán majd a végén meglátjuk, hol állunk a tabellán. Azokon a napokon, amelyeket eddig a csapattal töltöttem, láttam, hogy fantasztikus a munkahelyi hangulat, és alig várom, hogy újra hajthassam a Desmosedici GP-t.”

Marc Márquez: A fő célomat már elértem, egy újabb bajnoki cím csak bónusz lenne

Persze alighanem sokan kétkedve olvassák ezeket a szavakat, de hogy kiderüljön az igazság, arra még várni kell, hiszen a szezonnyitó hétvégét február 28a és március 2-a között rendezik Thaiföldön. Addig három tesztelési lehetőség is lesz a gyártók, illetve a csapatok előtt: a sepangi shakedownon ők még nem képviselhetik a Ducatit, ám aztán az ugyanott esedékes „rendes” teszten, valamint Buriramban már igen.

Tényleg letarolják a mezőnyt? – a Ducati bemutatta Bagnaia és Marc Márquez idei motorját (képek)

0

Hétfőn késő délelőtt megtartották a gyári Ducati bemutatóját. Ennek során Marc Márquez először volt látható teljes „menetfelszerelésben”.

Azok után, hogy múlt héten a Trackhouse, a gyári Aprilia, valamint a Gresini is megtartotta szokásos év eleji bemutatóját, hétfőn késő délelőtt következett az a leleplezés, amelyet jó eséllyel a legtöbben vártak. Persze nem a festés miatt, hiszen a gyári Ducatinál ebből a szempontból nem sok minden változott, hanem sokkal inkább az új versenyző személyének köszönhetően.

A tavalyi idény első részének ugyanis központi témája volt, hogy ki lesz a bolognaiak gyári istállójának pilótája. Az hamar egyértelművé vált, hogy Enea Bastianinit nem fogják megtartani, az viszont sokáig kérdéses volt, hogy Jorge Martínra vagy Marc Márquezre esik a választás. Végül utóbbi mellett döntöttek, így a címvédő idén már másik márkánál versenyez.

A nyolcszoros világbajnok viszont alighanem megkapja a lehetőséget, hogy hat év után ismét reális eséllyel pályázzon a végső győzelemre. Tavaly erre nem volt sansza, ugyanakkor a Ducati 2023-as motorját hajtó pilóták közül toronymagasan a legtöbb pontot gyűjtötte, és alighanem idén a legjobb motor áll majd a rendelkezésére. A spanyol versenyzőt először lehetett látni új csapatának teljes felszerelésében, hiszen a montmelói teszten a bőrruháján és a motorján sem voltak szponzorfeliratok.

Marc Márquez: A fő célomat már elértem, egy újabb bajnoki cím csak bónusz lenne

A garázs másik oldalán nincs változás, hiszen Francesco Bagnaia nagyjából egy éve meghosszabbította a szerződését a Ducatival. A 28. születésnapját múlt héten ünneplő pilóta célja, hogy a tavalyi vereség után visszaszerezze a világbajnoki címet. Ha pedig ez Márquez ellen sikerül, akkor azoknak is bizonyít, akik eddig valamiért megkérdőjelezték eddigi teljesítményét.

Bagnaia nagyot változtatott a vezetési stílusán, Stoner és Marc Márquez nyomdokába lépett

Ahogyan arra már korábban is utaltunk, a Desmosedici GP25-ös jó eséllyel a mezőny legjobb motorja lesz. A Ducati gyártói szinten már az előző két esztendőben is valósággal letarolta a MotoGP-t, ugyanakkor nem kizárt, hogy ezúttal maga a csapat fogja kisajátítani a győzelmek nagy részét. Erre egyrészt azért van esély, mert a mezőny két legeredményesebb versenyzője fogja képviselni a színeket, másrészt az a tény is segíthet, hogy az övéken kívül már csak egy gyári specifikációjú Ducati lesz a mezőnyben. Persze mindez attól is függ, hogy mekkora lesz a különbség a 2024-es és a 2025-ös gép között, na meg persze a többi gyártóhoz képest.

Kézfogással indult Bagnaia és Marc Márquez együttműködése – a Ducati trollkodott az Apriliával?

A korábbi gyakorlattal ellentétben a Ducati csak a gyári MotoGP-csapatát mutatta be Madonna di Campiglióban, vagyis a Superbike-világbajnokságban, valamint a motokrossz-vb-n szereplő motort nem leplezték le. Előbbire február 11-én kerül sor, a ceremónián pedig ott lesz a két versenyző, Nicolò Bulega és Álvaro Bautista is.

Itt lehet megnézni a gyári Ducati bemutatóját