back to top
2025. május 14. 02:21
Kezdőlap Blog Oldal 123

Marc Márquez bukásig erőltette a vezetés megszerzését, Bagnaia nyert a vizes pályán Martín előtt

0

Francesco Bagnaia nyerte a felszáradó pályán rendezett Thai Nagydíjat Jorge Martín előtt, miután a futam közepén a vezetés megszerzéséért küzdő Marc Márquez elesett. A dobogó harmadik fokára Pedro Acosta állhatott fel, a gyári Ducati pedig megszerezte a csapatvilágbajnoki címet.

A Moto3 és a Moto2 futama után szokás szerint a MotoGP főversenyével zárult a Thai Nagydíj hétvégéje. A királykategóriás viadal meglehetősen izgalmasnak ígérkezett, hiszen a pályára került csapadék miatt előzetesen mindenki esőgumikat választott. Ráadásul a dráma már a rajt előtt bekövetkezett, ugyanis Álex Márquez a kivezető körben eldobta a motort, és mivel versenygépet kellett cserélnie, csak a mezőny végéről rajtolhatott.

A többiek persze az időmérőnek megfelelő sorrendben felállhattak a rajtrácsra. A pole pozícióból ezúttal is Francesco Bagnaia indulhatott, mellőle a sprintet megnyerő Enea Bastianini és Jorge Martín várhatták a piros lámpák kialvását. A futam előtt szinte biztos volt, hogy a gyári Ducati megszerzi a csapatvilágbajnoki címet, ahogyan Martín és a Pramac is bebiztosíthatta a független versenyzők, illetve istállók közötti első helyezést.

Bagnaia dominált, Bastianini nagyot hajrázott, Martínnak nem került sokba a bukás a burirami időmérőn

Martín remekül kapta el a rajtot, Fabio Quartararo pedig feljött a második helyre, de Bagnaia hamar visszaelőzte. Sőt, a címvédő később a Pramac motorosa mellé is bevetődött, de Martínnak sikerült megőriznie a vezetést. Marc Márquez az első kanyarokban feljött a harmadik pozícióba, Pedro Acosta pedig felzárkózott a Yamaha pilótája mögé.

A második kör elején Acosta bevetődött Quartararo mellé, de csúnyán lecsúszott a pályáról, így visszaesett a hetedik helyre, Brad Binder és Franco Morbidelli mögé. A dél-afrikai versenyző meg is támadta a francia pilótát, aki azonban nem hagyta magát, és sikerült megőriznie a negyedik pozíciót a kör végéig.

A 4. kör elején Jack Miller elment Acosta mellett, Marco Bezzecchi pedig elesett. Mindeközben Binder megelőzte Quartararót, és Morbidelli is ezt szerette volna, ám az olasz pilóta kiütötte volt csapattársát. A sportfelügyelők annak rendje és módja szerint vizsgálni kezdte az incidenst, majd hosszú körös büntetéssel sújtották a Pramac pilótáját.

Az 5. körben Bagnaia elkezdett közeledni Martínra, aki hibázott, így visszaesett a harmadik helyre. A 26 éves versenyző aztán nemhogy nem tudott visszatámadni, hanem még Binder is elkezdett rá közeledni. Morbidelli közben letöltötte büntetését, és a nyolcadik helyre, a rajtnál sokat vesztő Bastianini mögé esett vissza. Hátrébb Lorenzo Savadori volt a következő, aki eldobta a motort, néhány körrel később pedig Raúl Fernández bukott.

A 8. körben Morbidelli is elesett, miközben Marc Márquez fokozatosan közeledett Bagnaiára, és Martín is kezdett magára találni. Mögöttük a KTM-ek vívtak csatát, és Miller megelőzte Bindert. Acosta szintén elkövetett egy kisebb hibát, aminek következtében Bastianini elment mellette, és feljött a hatodik helyre. Az olasz pilóta azonban nem sokáig örülhetett, ugyanis ő is elesett.

A 9. kör legvégén Márquez bevetődött Bagnaia mellé, és bár előrébb volt, a címvédő aláfordult, és a célegyenesben visszavette a vezetést. Martín mögöttük szemlélte az eseményeket, nem sokkal később viszont ismét kicsit lesodródott a pályáról, de ezzel a hibájával nem veszített sokat.

A következő körökben kicsit lenyugodtak a kedélyek, majd a 13. körben Márquez megpróbálta ugyanazt a manővert, de Bagnaia megint vissza tudott jönni elé, miközben Martín kezdett lemaradni róluk. A csata viszont a következő körben véget ért, ugyanis Márquez nem tudta megfogni az esését. A nyolcszoros világbajnok ugyan visszaállt, de a tizenhatodik helyről volt kénytelen folytatni a körözést. Mögötte egyébként Bastianini és Quartararo álltak.

Az élen ezután nagyobb különbségek alakultak ki, a középmezőnyben folytatódott a csata. Álex Márquez a tizedik helyen haladt a Hondák előtt, ám a 20. körre Johann Zarcónak sikerült őt megelőznie. Nem sokkal korábban megvolt az első duplázó a bukások tekintetében, hiszen Savadori másodszor került a földre.

A 22. körben Acosta megtámadta Bindert, és el is tudott menni mellette, így ő üldözhette Millert a dobogóért. Egy körrel később Álex Rins is elesett, így Marc Márquez feljött a tizennegyedik pozícióba, miután korábban elment Joan Mir mellett, igaz, eközben összeért a két motor. Ennek következtében a Gresini pilótájának vissza kellett adnia a pozíciót.

Három körrel a vége előtt a magához képest kifejezetten jó pozícióban lévő Augusto Fernández is bukott. Acosta ekkorra utolérte Millert, és remek csatában ment el mellette a 25. körben. A párharc következtében viszont megérkezett a Bindert maga mögé utasító, idei utolsó versenyét teljesítő Fabio Di Giannantonio.

Olyannyira, hogy a hibázó Millert is maga mögé utasította az utolsó körben, a dobogóra viszont nem volt esélye, miután Acosta el tudott lépni. Marc Márquez bukása után Bagnaia győzelméhez semmilyen kétség sem fért, ahogyan Martín második helyéhez sem, így 17 pontra csökkent a különbség közöttük. A Ducati így megszerezte a csapatok közötti vb-címet, míg Martín a szatellitversenyzők között biztosította be elsőségét, és a „rendes tabellán is már csak Bagnaia előzheti meg.

A MotoGP burirami főfutamának végeredménye

Canet mindent megtett, de a visszazárkózó Ogura világbajnok lett az idő előtt leintett futamon

0

Arón Canet nyerte a Thai Nagydíjat, viszont ezzel sem tudta megakadályozni, hogy a második Ogura Aj bebiztosítsa világbajnoki címét, és az MT Helmets is megszerezte az elsőséget. Fermín Aldeguer az első körben kiütötte Tony Arbolinót.

A Moto3 után a Moto2-esek versenyével folytatódott a Thai Nagydíj zárónapja. A pole pozícióból Ogura Aj indulhatott, aki annak tudatában állt fel a rajtrácsra, hogy saját magának és csapatának, az MT Helmetsnek is bebiztosíthatta a bajnoki címet. Mellőle Arón Canet és Diogo Moreira indulhattak, míg a futam előtt a tabella harmadik, illetve negyedik helyén álló Fermín Aldeguer a nyolcadik, Sergio García a kilencedik pozícióból várta a piros lámpák kialvását. A jövőre a MotoGP-ben debütáló hazai hős, Somkiat Chantra a tizenharmadik helyet szerezte meg az időmérőn. A legkisebbek viadala után némi eső lehullott a pályára, de így is a slick gumik számítottak ideálisnak.

Ogura a pole-ból mehet a Moto2-es bajnoki címért, Kelso nyerte a Moto3-as szélárnyékcsatát

Az első hármas jól jött el, nem sokkal később viszont Canet megelőzte Ogurát, és átvette a vezetést. Az 1. kör drámáját Tony Arbolino és Aldeguer szolgáltatták, hiszen a spanyol motoros nekiment riválisának, és mindketten elestek. (A sportfelügyelők a leintés után vizsgálják az incidenst.) Ogura viszont rengeteg pozíciót vesztett, egészen pontosan a hetedik helyre esett vissza, míg Marcos Ramírez a második, Jake Dixon a harmadik helyre jött fel.

A 3. körben Alonso López hibázott, így jelentősen visszaesett, Ogura pedig javított egy helyet, de ez az állás még mindig nem jelentett neki vb-címet. A japán versenyző előtt egy ideig nem változott a sorrend, az 5.. körben viszont Moreira maga mögé utasította Darryn Bindert a negyedik helyért.

A 7. körben Ogura bevetődött Binder mellé, és a két motor összeért, aminek következtében a Husqvarna motorosa kibillent az egyensúlyából, és lesodródott a pályáról. A sportfelügyelők vizsgálták is az esetet, de nem osztottak ki büntetést. Előttük Moreira csatázott Dixonnal, amiből a brazil pilóta jött ki győztesen, ráadásul az Aspar versenyzőjét Ogura is maga mögé utasította. Eközben Senna Agius, Barry Baltus és Binder is elesett.

Dixon mellett Albert Arenas is elment, aki így feljött az ötödik helyre. A brit motoros tempója jelentősen visszaesett, és nem sokkal később Izan Guevara és Chantra is elment mellette. Ami viszont a bajnoki csata szempontjából fontosabb volt, hogy a 10. körben Ogura Moreirát is levadászta, így már dobogós helyen haladt.

A 11. körben Arenast előbb Guevara, majd Chantra is megelőzte, így visszaesett a hetedik pozícióba. Előttük Ogura folyamatosan szórta a leggyorsabb köröket, és rohamosan közeledett Ramírezre. A mezőny hátsó régiójában újabb bukás történt, ezúttal Álex Escrig dobta el a motorját.

A japán motoros a 14. körben támadta meg ellenfelét, és bár az American Racing Team versenyzője próbált védekezni, nem volt érdemi esélye a második hely megtartására. A Trackhouse leendő MotoGP-versenyzője Canetre is elkezdett közeledni, de aztán óvatosnak kellett lennie, mert a pályabírók figyelmeztették a mezőnyt az esőre.

A hajrában Chantra lelkesítette fel a hazai közönséget, hiszen előbb Guevarát, majd Moreirát is maga mögé utasította, így feljött a negyedik helyre. A dobogóra viszont már nem volt esélye, ugyanis az eső egyre jobban rákezdett, ezért idő előtt leintették a futamot. Mindez azt jelentette, hogy Canet hiába nyert, Ogura a második helyével bebiztosította a vb-címet, és mivel López csak tizenegyedik lett, ráadásul García is 4 pontot szerzett, így az MT Helmets is bajnok lett. A dobogó harmadik fokára Ramírez állhatott fel.

A Moto2 burirami futamának végeredménye

Alonso ütközésekkel teli hajrában döntötte meg Rossi rekordját, és újabb vb-címet hozott össze

0

David Alonso nyerte a Moto3-as Thai Nagydíjat, miután Iván Ortolá hiába előzte őt meg az utolsó körben, nem tudta megtartani a vezetést, ezzel pedig a CFMoto megszerezte a gyártó vb-címet, az Aspar pedig a csapatok között diadalmaskodott. A dobogóra Luca Lunetta és Collin Veijer állhattak még fel, miután utóbbi a legvégén ütközött Furuszató Taijóval.

Szokás szerint a Moto3-as futammal kezdődött a Thai Nagydíj zárónapjának érdemi része. A pole pozícióból pályafutása során először Joel Kelso indulhatott, mellőle Collin Veijer és Ángel Piqueras várták a piros lámpák kialvását. A világbajnoki címet már bebiztosító David Alonso ötödikként, a verseny előtt a tabella második pozícióját elfoglaló Daniel Holgado hetedikként kezdte meg a viadalt, amelynek elején igencsak lógott az eső lába, ennek ellenére a slick gumi tűnt a jó választásnak a 27 fokos aszfalton. Mivel ez volt a hétvége első olyan pályaeseménye, amelyet esősnek minősítettek, a mezőny tagjai extra 10 perc edzésidőt kaptak, a rajtot 5 perccel elhalasztották, a versenyt pedig 12 körösre rövidítették.

Ogura a pole-ból mehet a Moto2-es bajnoki címért, Kelso nyerte a Moto3-as szélárnyékcsatát

Az első hármas jól jött el, ahogyan a mögöttük lévő Furuszató Taijó és Alonso is. A japán motoros aztán még az 1. körben megelőzte a Leopard pilótáját, így feljött a harmadik helyre. A következő kör 3-as kanyarjában viszont Piqueras visszavette a pozíciót, előttük pedig Veijer átvette a vezetést, a kör végén viszont a Boé Motorsports versenyzője visszaállt az élre.

A 3. kör elején viszont nemcsak Veijer, hanem Piqueras is elment mellette, sőt, aztán Alonso és Furuszató is maguk mögé utasították, akik időközben szintén helyet cseréltek. A következő körbe aztán a világbajnok a vezetést is átvette, Kelso pedig visszajött a második pozícióba. Furuszató Veijert előzte a harmadik helyért, Piqueras pedig visszavette a pozíciót az időközben őt megelőző Iván Ortolával szemben. Nem sokkal korábban jelezték, hogy elkezdett csepegni az eső.

Az 5. körben Furuszató állt az élre, Adrián Fernández feljött a harmadik helyre, míg csapattársa visszaesett a hatodikra Ortolá mögé, Kelso pedig a boly végén haladt. Piqueras viszont hamar visszajött a negyedik pozícióba, míg Fernández elment Alonso mellett, így már a második volt a kissé ellépő Furuszató mögött.

A 7. kör elején Veijer egyszerre három riválisát utasította maga mögé, így átvette a második pozíciót, de Alonso hamar visszajött elé. Sőt, a következő körben már Piqueras és Ortolá is megelőzte, akik aztán szintén helyet cseréltek. Mindeközben az Aspar motorosa jelentősen megközelítette Furuszatót, majd a 8. kör végén meg is előzte őt.

A következő körben Piqueras visszavette a harmadik pozíciót, ám aztán visszaesett a hetedik helyre, miközben Luca Lunetta feljött az ötödik helyre. Sőt, az olasz motoros a 10. körben már Veijer mellett is elment, miközben Joel Esteban elesett, a vizes abroncsokon rajtoló Eddie O’Shea pedig behajtott a bokszba.

A 11. körben Ortolá maga mögé utasította Furuszatót, így feljött a második pozícióba, mögöttük pedig drámai ütközés történt, ugyanis a Leopard két versenyzője összeütközött, és mindketten buktak. Az utolsó körben Ortolá elment Alonso mellett, de csak ideiglenesen, hiszen Alonso másodperceken belül visszaállt az élre. Innentől kezdve nem volt veszélyben a győzelme, ám mögötte volt kalamajka: Oortolá az utolsó kanyarban lecsúszott a pályáról, Veijer pedig nekiment Furuszatónak, aki elesett a célegyenesben, de mivel ő és a motor is átcsúszott a célvonalon, végül ötödik lett Lunetta, Veijer és Ortolá mögött.

Alonsónak ez volt a tizenkettedik győzelme a szezonban, amivel megdöntötte Valentino Rossi 1997-es rekordját a legkisebb kategóriában. Ezzel ráadásul mondhatni, újabb világbajnoki címet szerzett, hiszen a CFMoto bebiztosította a gyártó vb-címet, mindezt úgy, hogy az összes pontját a kolumbiai pilótának köszönheti. A csapatok közötti elsőség szintén eldőlt, hiszen az Aspar 91 ponttal vezet az MT Helmets előtt.

A Moto2 burirami futamának végeredménye

Ennél már nincs feljebb: a Ducati olyat tett, ami még soha nem fordult elő a MotoGP-ben

0

A Ducati kisajátította az első nyolc helyet a Thai Nagydíj sprintfutamán, amire 28 éve egyetlen gyártó sem volt képes a királykategóriában. Brad Binder elárulta, a hajrában nem volt esélye a bolognaiak versenyzői ellen, míg Pedro Acosta szerint az olasz márka fölényének a sok motor az oka.

A Thai Nagydíj sprintjén a rendező – teljesen érthető okokból – a dobogós helyekért folytatott csatára koncentrált a hajrában. Aki viszont az eredményjelzőt is figyelte, az láthatta, hogy a 11. körben Fabio Di Giannantonio megelőzte Brad Bindert, és feljött a nyolcadik helyre. Hogy ez miért érdekes? Nos, ennek köszönhetően jött létre az, amire a MotoGP-korszakban még soha nem volt példa a királykategóriában.

Bastianini használta ki Martín bevetődését, Bagnaia nem tudta tartani a lépést bajnoki riválisával

Az említett előzéssel ugyanis kialakult a pontszerzők sorrendje, az első nyolc helyen pedig a nyolc Ducati ért célba, vagyis a bolognai gyártó versenyzői a lehető legjobb eredményt érték el. Arra, hogy egy gyártó bármilyen versenyen kisajátítsa az első nyolc pozíciót, utoljára az 1996-os Katalán Nagydíjon volt példa a királykategóriában, még az 500 köbcentiméteres korszakban. Akkor a nyolc Honda bizonyult legyőzhetetlennek a többi gyártó számára.

A Ducati már az időmérőn remekül szerepelt, és mind a nyolc motorjuk ott volt az első tizenegyben. Csupán Fabio Quartararo, Pedro Acosta, valamint Maverick Viñales volt ott közöttük. Utóbbi már a rajtnál visszaesett, míg a francia versenyzőt Binder előzte meg agresszív módon, és örülhetett, hogy a motoron maradt. A GasGas újoncának viszont lett volna esélye megakadályoznia a történelmi eredményt, de a közelmúltbeli versenyekhez hasonlóan ismét elesett.

Binder viszont kiválóan kezdett, és az 1. körben feljött a hatodik pozícióba. Egészen a 10. kör kezdetéig itt haladt, ám aztán két kör alatt Franco Morbidelli, majd a két VR46 is maga mögé utasította, így meg kellett elégednie az utolsó pontszerző hellyel. A gyári KTM motorosa az abroncsok számlájára írta a visszaesést.

„Friss gumikon tudok velük harcolni – nyilatkozta. – A tapadás megszűnésének pillanatától kezdve viszont már nincsenek meg az eszközeim ahhoz, hogy bármit is csináljak. Kissé trükkös volt. Nagyon szerettem volna bekapcsolódni a Ducatik csatájába, de ugyanaz történt, mint múlt héten. Vasárnap mindenesetre jó lehetőségünk lesz megoldani bizonyos dolgokat, és újabb előrelépést tenni. Tovább küzdünk, meglátjuk, mire leszünk képesek.”

Persze a Ducati fölénye nem új keletű: az első hat helyet már korábban is sikerült kisajátítani, legutóbb egy hete, a Phillip Island-i főversenyen. Ennél viszont jóformán nincs feljebb, legfeljebb az, ha mindezt egy vasárnapi viadalon is össze tudnák hozni. Acostának határozott véleménye van arról, hogy mi a bolognaiak fölényének elsődleges oka.

„Az, hogy nyolc motorjuk van – válaszolta az erre vonatkozó kérdésre. – Ez a magyarázat, hiszen vannak olyan gyártók, amelyek csupán kettővel rendelkeznek. Nekünk négy van, vagyis ez logikus magyarázat. Emellett az átlagos szintjük is elég magas. Azonban, ha a nyolcból hat srác gyors, márpedig ez a helyzet, gyorsabban érik el a csúcsteljesítményt. Mi mindig késésben vagyunk. Ez teszi őket erőssé, mert végső soron sokkal több információjuk van, mint bárki másnak.”

A Ducatinak ez volt az egyik utolsó lehetősége, hogy akár időmérőn, akár bármilyen versenyen kisajátítsa az első nyolc helyet, legalábbis néhány évig biztosan. Jövőre ugyanis már csak hat állandó motorjuk lesz, mivel a Pramac 2025-ben már a Yamaha motorjait fogja használni. Persze még így is nekik lesz a legtöbb versenygépük a mezőnyben.

Marc Márquezt váratlanul érte Bastianini tempója, előzetesen azt várta, hogy harmadik lesz a sprinten

0

Marc Márquez meglepődött azon, hogy Enea Bastianini mennyire gyors volt a burirami sprinten. A nyolcszoros világbajnok úgy gondolja, hogy ezúttal a negyedik hely volt az elérhető maximum számukra. Márquez szerint a főfutamra azt a célt fogják kitűzni, hogy ismét ezt a pozíciót próbálják meg behúzni.

Az időmérő végén elszenvedett bukása miatt csak az ötödik helyről várta a Thai Nagydíj sprintfutamának rajtját Marc Márquez. Ám röviddel a lámpák kialvása után már a második pozícióban haladt, mivel Jorge Martín megmozdulása miatt mindkét bajnokesélyes szélesre futott. Márquez néhány pillanatig még talán azt is hihette, hogy ezáltal megnyílt az út számára a győzelem felé. Viszont a vezetést átvevő Enea Bastianini olyan ütemben távolodott tőle, hogy erről szinte azonnal le kellett mondania. Végül aztán mind Martín, mind Francesco Bagnaia elment mellette, így a negyedik helyen fejezte be a versenyt. Pedig előzetesen arra számított, hogy oda fog érni a dobogóra.

Bastianini használta ki Martín bevetődését, Bagnaia nem tudta tartani a lépést bajnoki riválisával

„Azt vártam, hogy a harmadik helyen fogok végezni, mivel nem számítottam Bastianinire – nyilatkozta Márquez. – De ezúttal ő volt a leggyorsabb. Pedig az edzéseken és az időmérőn egy kicsit küszködött a használt gumikon. Viszont a versenyen pont ennek az ellenkezőjét láttuk, hihetetlenül gyors volt, és egyenletes teljesítményt nyújtott. Mi végül a negyedik pozícióban zártunk. Szerintem ha valamivel több kockázatot vállalunk, akkor is negyedikek lettünk volna, csak talán közelebb kerültünk volna a dobogóhoz. De amikor láttam, hogy ez a pozíció biztosan az enyém, megnyugodtam. Holnap ezt megpróbáljuk megismételni.”

Márquez pont Bastianinivel vív parázs csatát az összetett harmadik helyéért. Az olasz pilóta a győzelmével 8 pontra megközelítette a Gresini versenyzőjét. Ő viszont úgy gondolja, hogy a főfutamon így sem fog többet kockáztatni. Reális célkitűzésnek pedig az újabb negyedik helyet látja.

„Azt hiszem, holnap még a kemény gumikkal is csak az lesz a célunk, hogy megpróbáljuk megszerezni a negyedik helyet. Ha teljesen tökéletes versenyünk lesz, akkor talán megpróbálhatjuk behúzni a harmadikat – tette hozzá. – De ezen a pályán sokat veszítünk az 1-es és a 2-es szektorban is. Ezt pedig talán öt körön keresztül tudom kompenzálni, de a sprinten azt láttam, hogy ha így folytatom, akkor bukni fogok. Néha pedig át kell látni az ilyen dolgokat. Persze mindig lehet hibázni, de azért megpróbálom elkerülni.”

Bagnaia számított arra, hogy Martínt megbüntetik, aki a pályaelhagyással „kijátszotta a kártyáit”

Bagnaia számított arra, hogy Martínt megbüntetik, aki a pályaelhagyással „kijátszotta a kártyáit”

0

Francesco Bagnaia azt hitte, hogy pályaelhagyások miatt meg fogják büntetni Jorge Martínt a burirami sprinten. A spanyol pilóta elmondta, hogy az első kihágása után megpróbált óvatosabb lenni a 7-es kanyar kijáratánál. A Pramac versenyzője emellett azt is elárulta, a viadal elején elkövetett hibája miatt egy olyan nehézségekkel kellett megküzdenie, amellyel ritkán szembesül.

Izgalmasan alakult a Thai Nagydíj sprintfutama, hiszen végig zajlott az élet a két bajnokesélyes körül. A rajt után mindketten visszaestek, de a verseny közepére Jorge Martín újra megérkezett Francesco Bagnaia mögé, majd el is ment mellette a 7-es kanyarban. Azonban ezután elhagyta a pályát, kiment a zöldre festett részre. Nemsokára pedig ismét elkövette ezt a hibát, így figyelmeztetést kapott.

Bagnaia eközben azt hitte, hogy a riválisát retorzió fogja érni, mivel az ő számítása szerint négyszer hagyta el a pályát. Azonban a hivatalos feljegyzések szerint erre csak kétszer került sor, így Martín megtarthatta a második helyét, amellyel 22 pontra növelte az előnyét. A szabályok szerint ugyanis csak a harmadik ilyen kihágás után büntetik meg az érintett pilótát.

Bastianini használta ki Martín bevetődését, Bagnaia nem tudta tartani a lépést bajnoki riválisával

„Őszintén szólva a verseny közben gondolkoztam ezen, és el is kezdtem számolni [a pályaelhagyásait] – mondta Bagnaia. – Majd amint kettőig eljutottam, azt mondtam magamnak: »rendben, még egy ilyen, és büntetést kap«. Ezután pedig még kettőt számoltam össze. De persze lehet, hogy rosszul számoltam, mivel semmit sem láttam pontosan. Szóval lehet, hogy tévedtem. Az biztos, ma olyan tempót diktáltunk, hogy nehéz volt a kanyarokban az ideális íven maradni. Tényleg hihetetlenül gyorsan mentünk. Amikor pedig így motoroztok, akkor nehezebb előzni. És még ha érintette is négyszer a zöldet, az csak azért alakult így, mert hihetetlen volt a tempónk.”

Martínt elmondása szerint szintén izgatta, hogy mennyiszer hagyja el a pályát. „Természetesen aggódtam emiatt – ismerte el a spanyol pilóta. – Úgy értem, hogy ha gyorsan akarok bemenni 7-es a kanyarba, majd hamar a gázra lépni, akkor a kijáratnál már tényleg a határra kerülök. Szóval csak kijátszottam a kártyáimat. Egyszer minden további nélkül kimehetsz a zöldre, úgyhogy kihasználtam ezt a lehetőséget. Onnantól kezdve pedig próbáltam óvatosabb lenni ott, de azért nem nagyon, hiszen tudtam, hogy Pecco elég erős a pályának azon a pontján. De azért ott benne kellett hagynom valamennyit.”

A címvédő később a rajt után történt esetre is kitért, amely során Martín bevetődött mellé, majd mindketten szélesre futottak.  „A rajtom nagyon jó volt – idézte fel Bagnaia. – Aztán [Martín] elengedte a fékkart, és szélesre futott. Akkor egy előzésre számítottam, mivel belülre helyezkedett. De amikor megpróbáltam keresztbe menni, ő gyorsított, hogy ne veszítsen időt. De végül mégis időt veszített, mert ott volt mellettünk Marc [Márquez], így pedig kevés helyünk maradt a gázadásra. Tényleg volt egy kis káosz az 1-es kanyarból kifelé haladva. De szerintem mindkét előzés tiszta volt.”

Martín arra mutatott rá, a hibája miatt egy olyan nehézségekkel kellett megküzdenie, amellyel ritkán szembesül. „Ez egy nagyon nehéz futam volt – jegyezte meg a Pramac versenyzője. – Az 1-es kanyar bevétele nem sikerült simán. Amikor bementem, azt gondoltam, hogy vagy felengedem a féket, és szélesre futok, ezáltal pedig veszítek néhány pozíciót, vagy nekimegyek Peccónak. Úgyhogy úgy határoztam, hogy inkább szélesen fordulok el.”

„Az pedig biztos, hogy ezután nagyon nehéz volt a verseny – folytatta. – Attól a pillanattól kezdve elég nehéz volt, ugyanis nagyon meleg volt a mezőnyben. Általában előrébb szoktam haladni, szóval nem vagyok hozzászokva ehhez a hőséghez. Nagyon kemény volt, és azt hiszem, az első gumi hőmérséklete is nagyon magasra emelkedett.”

Bastianini holnap újabb lépéseket tenne meg, Martín szerint ez volt a szezon legnehezebb versenye

Ogura a pole-ból mehet a Moto2-es bajnoki címért, Kelso nyerte a Moto3-as szélárnyékcsatát

A bajnoki cím legfőbb esélyese, Ogura Aj nyerte a Moto2 időmérőjét Buriramban Arón Canet és Diogo Moreira előtt. A Moto3 kvalifikációján Joel Kelso bizonyult a legjobbnak Collin Veijert és Ángel Piquerast legyőzve.

A MotoGP mellett a két kisebb kategória mezőnye is pályára gurult a Thai Nagydíj szombati napján. A bokszutca kinyitása előtt 30 fokos volt a levegő, 44 a burirami pálya hőmérséklete.

Moto2

A középső géposztály esetén a tabella első tíz helyezettje közül Sergio Garcíának kellett motorra ülnie az időmérő első szakaszában. Végül az aránylag eseménytelen Q1 során Garcíának sikerült biztosítania a továbbjutását, ahogy Darryn Bindernek és Szaszaki Ajumunak is. A legjobb időt azonban nem ők, hanem a helyi hős, Somkiat Chantra futotta meg, aki 1:35.017 másodperces körével elsőként ment tovább a Q2-be.

A kvalifikáció második szakaszában gyorsan egyértelművé vált, hogy Arón Canet és Ogura Aj csatázhat a pole pozícióért. Ebből a küzdelemből az első próbálkozások alkalmával Canet jött ki győztesen, aki 1:34.841-gyel percekig vezetett is. Ogura azonban emelni tudta a lécet, és 1:34.779-cel átvette az első helyet.

Ráadásul a hajrára fordulva a japán pilóta javítani tudott az idején, és már 1:34.728-cal állt az élen. Viszont Canet az utolsó nekifutásra egy nagyszerű kört rakott össze, az első három szektora után úgy tűnt, hogy visszaveszi a vezetést, azonban végül hibázott. Így pedig Ogura idén másodszorra megkaparintotta a pole pozíciót. Ezzel pedig nagy lépést tett a bajnoki cím bebiztosítása felé, hiszen ha vasárnap legalább ötödikként ér célba, a többiek eredményétől függetlenül megkoronázzák. Az első sort Diogo Moreira teszi majd teljessé.

A Moto2 burirami időmérőjének végeredménye

Moto3

A legkisebb kategória esetén szintén nem történt túl sok minden az időmérő első szakaszában. Filippo Farioli már 8 perccel a leintés előtt élre állt, majd tovább tudta javítani az idejét, és így 1:41.241-gyel elvitte az első továbbjutó helyet. Rajta kívül Matteo Bertellének, Joel Estebannak és Stefano Nepának szintén nem ért véget a kvalifikáció.

A Q2-ben aztán sorra jöttek az egyre jobb körök. Előbb az 1:41.555-öt futó Iván Ortolá     ragadta magához a vezetést. Viszont aztán Ángel Piqueras behúzódott David Alonso szélárnyékába, ami kifizetődött neki, hiszen 1:40.727-tel átvette az első helyet. Az idei bajnoki címet magának már bebiztosító Alonso ekkor 232 ezreddel maradt el tőle.

A végén szinte mindenki egy nagy bolyban gurult ki a pályára, és nagyon kevesen múlt, hogy egyáltalán el tudták kezdeni az utolsó gyorskörüket. Ahogy aztán az egyre „nagyobb” szélárnyékban motorozók beérkeztek, úgy javultak az idők. Így végül a legutolsóként haladó Joel Kelsóé lett a pole pozíció, amely az első Moto3-as rajtelsősége az 1:40.603-at futó ausztrál pilótának. Mellette Collin Veijer és Piqueras várhatja majd a lámpák kialvását.

A Moto3 burirami időmérőjének végeredménye

Bastianini holnap újabb lépéseket tenne meg, Martín szerint ez volt a szezon legnehezebb versenye

0

A Thai Nagydíj sprintfutamának dobogósai, Enea Bastianini, Jorge Martín és Francesco Bagnaia értékeltek a leintést követően.

Enea Bastianini lényegében rajt-cél győzelmet aratott a Thai Nagydíj sprintfutamán. Bastianini a második helyről rajtolt, de amikor az 1-es kanyarban Jorge Martín bevetődött Francesco Bagnaia mellé, és emiatt mindketten szélesre futottak, könnyedén átvette a vezetést. Innen pedig már senki sem tudta valójában veszélyeztetni az elsőségét.

Bastianini használta ki Martín bevetődését, Bagnaia nem tudta tartani a lépést bajnoki riválisával

„Ez egy nehéz verseny volt – kezdte az értékelést Bastianini. – A rajt után a harmadik helyre kerültem, de aztán mivel láttam, hogy ők [Martín és Bagnaia] mellettem vannak, tudtam, hogy nyomnom kell. Aztán pedig arra mentem rá, hogy különbséget építsek ki a többiekhez képest, amelyet végül meg is tudtam tartani a futam hátralévő részében. De remélem, hogy ez csak az első lépés volt, amelyet holnap újabbak követnek majd.”

Martín az időmérőn elszenvedett bukása ellenére a harmadik helyről vághatott neki a sprintnek. Elég jó rajtot vett, de az 1-es kanyarban túlvállalta magát, így visszaesett az ötödik pozícióba. Viszont ezután sorban meg tudta előzni az ellenfeleit, és végül Bagnaiát is maga mögé utasította. Pedig saját elmondása szerint ezt eléggé megnehezítette a burirami hőség. A második helyével pedig 22 pontra növelte az előnyét a tabellán.

Bagnaia dominált, Bastianini nagyot hajrázott, Martínnak nem került sokba a bukás a burirami időmérőn

„Higgyétek el nekem: szerintem ez volt a szezon legnehezebb versenye – mondta Martín. – Nagyon meleg volt, amikor mások mögött haladtam. A rajt után a szívem szerint fékeztem, de aztán láttam, hogy ha nem engedem fel a fékkart, el fogok találni valakit. Így inkább azt választottam, hogy bukok pár pozíciót. Attól a ponttól kezdve pedig nyomni próbáltam, amennyire csak tudtam, végül pedig több helyet is sikerült visszaszereznem. A mára kitűzött célomat sikerült teljesítenem, de a holnapi futam teljesen más lesz, egy nagyon hosszú viadal elég nézünk. Remélhetőleg akkor majd ugyanezt meg tudjuk csinálni.”

A pole pozícióból rajtoló Bagnaia Martín már többször említett előzési kísérleténél hátraesett a harmadik helyre. Marc Márquezt aztán még vissza tudta előzni, de a Pramac motorosa végül mindkettőjük mellett elment. A címvédő később már nem tudta komolyan támadni ellenfelét, így 20-ról 22 pontra nőtt a hátránya.

„Igazából semmit sem tudok elmondani a sprintről – kezdte Bagnaia. – Jól kezdődött, de aztán több pozíciót is elbuktam. Most valami hiányzott, ami elég furcsa, tekintve, hogy a hétvége korábbi részében jól éreztem magam a motoron. Mindenesetre legalább harmadikak lettünk, így csak 2 pontot veszítettünk, innen pedig már a holnapi futamra tudunk koncentrálni.”

Bastianini használta ki Martín bevetődését, Bagnaia nem tudta tartani a lépést bajnoki riválisával

0

Enea Bastianini aránylag könnyed győzelmet aratott a Thai Nagydíj sprintfutamán Jorge Martín és Francesco Bagnaia előtt. Bastianini még a verseny legelején vette át a vezetést, amikor Martín előzési manővere nyomán mindkét bajnokesélyes lesodródott az ideális ívről. A spanyol pilóta később már meg tudta előzni a címvédőt, így 2 ponttal növelte az előnyét a tabellán.

Az időmérő után a sprintfutammal folytatódott a Thai Nagydíj szombati programja a MotoGP mezőnyének. A kvalifikációt követően nem melegedett tovább az idő, így 30 fokos volt a levegő és 44 fokos a pálya hőmérséklete a rajt előtt. A nagy többség az előre kemény – hátra közepes gumikiosztás mellett döntött. A kivételt egyrészt Marco Bezzecchi, Fabio Di Giannantonio, Álex Márquez és Aleix Espargaró jelentette, ők ugyanis előre lágyat kértek. Joan Mir és Raúl Fernández is kilógott a sorból, ők hátra is keményet tetettek fel. Az időmérő eredményének megfelelően Francesco Bagnaia, Enea Bastianini és Jorge Martín várta az első sorból a 13 körös viadalt.

Bagnaia dominált, Bastianini nagyot hajrázott, Martínnak nem került sokba a bukás a burirami időmérőn

Martín nagyon jól kapta el a rajtot, és az 1-es kanyarban odaért Bagnaia mellé, de túlvállalta magát, és ezért mindketten kissé szélesen fordultak. Bastianini így aránylag könnyedén vette át a vezetést, ahogy Marc Márquez is a második pozíciót. Azonban a címvédő még az 1. körben megelőzte a nyolcszoros világbajnokot, miközben Martín egészen az ötödik helyig – Pedro Acosta mögé esett vissza.

Bastianini gyorsan ellépett Bagnaiától, akit Márquez kergetett. Martín a 2. körben vissza tudta előzni Acostát, és elindult az első hármas után. Az újonc pedig szintén próbált volna nagy tempót diktálni, de a 3-as kanyarban lefektette a motorját. Az esése után még visszaállt a versenybe, de csak a huszonegyedik helyre.

Martín az előzése után nagy sebességre kapcsolt, és az 5. körben elment Márquez mellett is, és szinte azonnal elkezdte támadni Bagnaiát.  Eközben Bastianini előnye már több mint egy másodpercre nőtt.

Röviddel azután, hogy teljesen felért rá, Martín a bajnoki ellenfelét is megelőzte. A spanyol pilóta egy meglepő helyen támadott, így aránylag egyszerűen végig tudta vinni a manővert. A Pramac motorosa aztán megpróbálta lerázni Bagnaiát, de kapott egy figyelmeztetést a pályahatárok be nem tartásáért.

Az utolsó körökre elég egyértelmű lett, hogy sem Bastianini első, sem Márquez negyedik helyét nem fenyegeti senki. Egyébként a Gresini versenyzőjét ekkor már a testvére üldözte, bár nem sok sikerrel. Viszont úgy tűnt, hogy a második pozícióért még folyhat csata Martín és Bagnaia között, hiszen az olasz pilóta teljesen felért riválisára.

Azonban innen már nem változott a sorrend, így Bastianini már-már kényelmesen learatta idei második sprintgyőzelmét. Martín a második helyével újabb 2 ponttal távolodott a mögötte célba érő Bagnaiától. Rajtuk kívül sorban Marc Márquez, Álex Márquez, Franco Morbidelli, Bezzecchi, Di Giannantonio és Brad Binder szerzett pontot, tehát az első 8 helyen végzett a nyolc Ducati-pilóta. Fabio Quartararo végül tizedik lett.

A burirami sprintfutam végeredménye

Rins kifakadt a Yamahára: Képtelenek jól beállítani nekem a motort

0

Álex Rins a Thai Nagydíj szombati napján visszatér egy korábban félretett vázhoz. A spanyol pilóta elárulta, több forduló óta azzal küszködik, hogy nem tudja rendesen megállítani a motorját. Végül kemény szavakkal illette a Yamahát, amiért a csapatnál nem tudják megtalálni a neki kedvező beállításokat.

Az LCR Hondát elhagyva az idei szezonra a Yamahához igazolt Álex Rins, és már az is biztos, hogy jövőre szintén az iwataiak gyári alakulatát fogja erősíteni. Pedig a váltás eddig nem túlságosan jött be neki, hiszen az aragóniai főfutamon elért kilencedik helyét leszámítva egyszer sem tudott a legjobb tízben végezni. Egyelőre a Thai Nagydíjon sem találta meg a tempóját, amit jól mutat, hogy az időmérőn csak tizenhetedik lett. Pedig pénteken több dolgot is kipróbált, ám ezek nem jelentettek előrelépést.

Bagnaia dominált, Bastianini nagyot hajrázott, Martínnak nem került sokba a bukás a burirami időmérőn

„Vannak jobb és rosszabb napok, de mostanában inkább olyanokat élünk át, amelyeket elég nehéz kezelni, és így sokszor frusztráltak vagyunk – nyilatkozta Rins még az edzés után. – Pénteken két különböző motort is ki tudtunk próbálni, de ugyanaz velük a probléma: egyikkel sem tudok eléggé lelassítani a kanyarok bejáratáig, és így hosszúra futok, tehát a kelleténél több métert teszek meg, ráadásul a koszos íven. A kemény gumival valamivel jobban éreztem magam, de ugyanazokkal a problémákkal szembesültem.”

Amíg Rins a tizennyolcadik, csapattársa, Fabio Quartararo a tizenkettedik helyen zárta a második pénteki gyakorlást. Az időbeli különbség kettejük között majdnem elérte a fél másodpercet. Ez a differencia pedig a spanyol motorosnak is szemet szúrt. „Quartararóhoz képest is lassú voltam, és bár másfajta vázat használtunk, ő volt az egyetlen referencia számomra – mutatott rá. – Az edzésen nagyon gyors volt, ezért úgy döntöttem, hogy kimegyek mögé, szóval tisztán láttam, hogy mit csinál. Én nagyon nehezen tudok megállni a motorral, míg ő simán képes rá. Ha egy adott ponton fékez, majd én ugyanott fékezek, ő az [ideális] ívre kerül, én pedig három-négy méterrel arrébb.”

Álex Rins, Fabio Quartararo, Yamaha, Thai Nagydíj, péntek, 2024
Fotó: Yamaha Racing

„Már több forduló óta ugyanezzel a problémával küszködöm: nem tudom megállítani a motort – fedte fel. – Most szombaton ugyanazt a vázat fogjuk használni, amelyet Quartararo is. Pedig ez egy olyan váz, amelyikről korábban úgy határoztunk, hogy nem használjuk, mert nem éreztem jól magam vele. Mostantól azonban mégis ezen fogunk dolgozni.”

Azonban nemcsak a vázról van szó, hiszen Rins úgy gondolja, nagyon sok múlik azon, hogy a Yamahánál nem tudják megtalálni a neki kedvező beállításokat. „Minden alkalommal, amikor lejövök a pályáról, igyekszem hasznos visszajelzéseket adni, de továbbra sem érzem úgy, hogy olyan motort kapnék, amelyik kedvez a vezetési stílusomnak – mondta keserűen. – Nem tudom egyszerűen csak lemásolni Fabio beállításait, mivel neki más a vezetési stílusa. Képtelenek jól beállítani nekem a motort, nem tudnak olyan konfigurációt összerakni, amellyel kényelmesen tudok motorozni. Így egyszerűen szólva nem vagyunk versenyképesek.”

„Téves feltételezések” – Rins megcáfolt egy elméletet gyenge teljesítményével kapcsolatban

„Amikor visszajövök a pályáról a bokszba, a lehető legjobb visszajelzést adom a motorról, amilyet csak tudok – tette hozzá. – Persze itt, a MotoGP-ben nincsenek hozzá nem értő emberek, ez pedig ráadásul egy gyári csapat, ahol a legjobb szakemberek dolgoznak. Fabio bajnokságot és számtalan versenyt nyert ezzel a motorral, most viszont nem ezt teszi, ennek pedig oka van. Jelenleg egy nagyon stresszes korszakot, a fejlődés időszakát éljük át, és most talán pont ezzel kell szembesülnünk.”