back to top
2025. május 13. 20:45
Kezdőlap Blog Oldal 124

Marc Márqueznek már korábban át kellett volna igazolnia a Ducatihoz? – ő maga elutasítja a felvetést

0

Marc Márquez szerint nem kellett volna korábban elhagynia a Hondát a Ducati kedvéért. A nyolcszoros világbajnok rámutatott, hogy máris elérte az átigazolásához kötődően kitűzött legfontosabb célját.

Azt talán senki sem kérdőjelezi meg, hogy Marc Márquez és a Honda „házassága” egy igazán különleges kapcsolat volt. Márquez ugyanis 2013 és 2019 között hat MotoGP-bajnoki címet gyűjtött be az aszakaiakkal. Azonban ezt a sikersorozatot megtörte a spanyol pilóta 2019-es sérülése, amiből csak lassan tudott felépülni. Ezt aztán még tetézte, hogy a visszatérése után – és azóta sem – a Honda nem találta a helyes irányt. Így 2022-ben csak a tizenharmadik, 2023-ban pedig a tizennegyedik helyen végzett az összetettben.

Az eléggé kilátástalan helyzetet tavaly elégelte meg Márquez, aki így eligazolt a Ducati-ügyfél Gresinihez. A Desmosedicivel pedig újra megmutatta a tudását, hiszen idén már három főfutamot nyert, és minden esélye megvan arra, hogy a tabellán dobogós pozícióban zárjon. Mindezt látva nemrég feltették neki a kérdést: nem kellett volna-e már korábban elhagynia a Hondát a Ducati kedvéért?

A Ducati vezére szerint Marc Márquez Ausztráliában bebizonyította, hogy újra a „MotoGP csúcsán” van

„Haha, nem, nem és nem! A Hondával ugyanis sok mindent elértünk, és így úgy érzem, hogy valamennyire mindig is a Hondához fogok tartozni – válaszolta Márquez a Crash.net-nek. – Viszont jelenleg egy Ducatival versenyzek, és jövőre már gyári Ducati-pilóta leszek. Szóval most természetesen a Ducati színeit próbálom eredményesen képviselni. De azért a Honda nagyon fontos része volt és lesz is a pályafutásomnak, talán a legfontosabb része, ezt még nem lehet tudni.”

„De tavaly már elmentem a Ducatihoz azt mondva: »semmi más nem érdekel, csak a legjobb motorral akarok versenyezni« – idézte fel. – Így pedig majd a jövőben, amikor visszavonulok, nyugodt leszek, hiszen mindent kipróbáltam.”

Márquezt az átigazolása idején több helyről is kritizálták, amiért nem tartott ki még tovább a gödörbe került Honda mellett. Ráadásul sokan azt vetették fel, hogy a Ducatival a könnyebb utat választotta, hiszen a bolognai gyártó pár éve dominálja a királykategóriát. A cerverai pilóta viszont ezek helyett inkább magára és a céljaira koncentrál, amelyekből elmondása szerint a legfontosabbat máris elérte.

„Persze, amikor így váltasz, egy ennyire jó motorra ülsz fel, akkor nagy nyomást helyezel magadra, és sok negatív megjegyzés érhet, ha nem éred el, amit szerettél volna – fejtette ki a 31 éves versenyző. – De én máris elértem, amit akartam. Ugyanis ezzel a váltással az volt a fő célom, hogy megpróbáljam meghosszabbítani a karrieremet, azáltal, hogy újra versenyképesnek érzem magam. Aztán, ha nyerek még egy bajnoki címet, az már egy másik lapra fog tartozni, hiszen a fő elképzelésem már teljesült.”

Lorenzo szerint nem a 2019-es volt Marc Márquez utolsó bajnoki címe, de nem lesz könnyű dolga

Bagnaia dominált, Bastianini nagyot hajrázott, Martínnak nem került sokba a bukás a burirami időmérőn

0

Francesco Bagnaia új körrekordot felállítva nyerte meg a Thai Nagydíj időmérőjét Enea Bastianini és Jorge Martín előtt. A spanyol pilóta annak ellenére tudott az első sorba kvalifikálni, hogy Marc Márquezhez hasonlóan bukott a hajrában. Bastianinit nem zavarták meg az esések, és a végén javítva tudott odaérni a második helyre.

A megszokottaknak megfelelően szombat reggel rendezték meg az időmérőt a MotoGP mezőnyének a Thai Nagydíjon. A bokszutca kinyitása előtt 30 fokos volt a levegő, 43 a burirami pálya hőmérséklete. Az első szakaszban Fabio Di Giannantonio, Augusto Fernández, Nakagami Takaaki és Aleix Espargaró – aki a pénteki bukása ellenére vállalni tudta a részvételt – mellett a Yamaha, a gyári Honda, a KTM és a Trackhouse duója kényszerült arra, hogy motorra üljön az edzés eredményének megfelelően. Az amerikai istálló esetén ezúttal is Lorenzo Savadori helyettesítette a sérült Miguel Oliveirát.

Marc Márquez körrekorddal zárta az élen a thaiföldi edzést, épphogy továbbment az egyik Honda

A Q1 mezőnye Fabio Quartararo vezetésével gurult ki a pályára. A francia pilóta így természetesen élre állt, de rövidesen már a KTM-ek vették át az irányítást. Brad Binder 1:29.760 másodperccel felugrott a táblázat tetejére, mögé 13 ezredes lemaradásban Jack Miller került oda.

Viszont Quartararo tudott erre válaszolni, és 1:29.659-cel visszavette az első helyet. Azonban a Ducatit hajtó Fabio Di Giannantonio még nála is jobb volt 8 ezreddel, így az ő vezetésével értek el az etap feléhez.

A rövid szünet után a hajrára természetesen újra megtelt a pálya. Az első próbálkozásokból ismét Binder jött ki a legjobban, a dél-afrikai versenyző 1:29.535-tel visszavette a vezetést.

Azonban az utolsó percekben többen is tudtak javítani, előbb Di Giannantonio és az 1:29.429-es, majd kisebb meglepetésre Quartararo és az 1:29.406-os idő került a táblázat legelőkelőbb helyére. Végül Binder már nem tudott ennél jobbat futni, így Espargaróval és Millerrel együtt lemaradt a továbbjutásról.

A Q2-ben Marc Márquez, Jorge Martín, Enea Bastianini, Francesco Bagnaia, Maverick Viñales, Franco Morbidelli, Pedro Acosta, Álex Márquez és Marco Bezzecchi „csatlakozott” Quartararóhoz és Di Giannantonióhoz. Ekkora 45 fokra emelkedett a pálya hőmérséklete, így a legtöbben az előre kemény – hátulra közepes gumikiosztást választották. Az első nekifutásra Bagnaia vezetésével gurultak ki a pilóták, a címvédő pedig egy elég erős, 1.29.331-es körrel magához ragadta a vezetést. Ebben segítette, hogy több vetélytársa is hibázott.

Bagnaia a második próbálkozások alkalmával aztán tovább tudta javítani tudott az idején, és 1:29.076-tal új körrekordot állított fel. Martín nem is tudta megverni, de azért 54 ezredre megközelítette. A harmadik helyet Bezzecchi vette át, de neki már 248 ezred volt a hátránya a gyári Ducati motorosához képest.

Drámaian alakult a Q2 hajrája, hiszen rövid időn belül Marc Márquez, majd Martín, végül pedig Morbidelli is bukott. A sárga zászló pedig sokaktól elvette a javítás lehetőségét. A bokszutcából ismét korán kimenő  Bagnaia eközben elsőként befért 1:28 alá, ugyanis 1:28:700-re javította a körrekordot. Mögé a csapattársa zárkózott fel, Bastianininek 232 volt a lemaradása.

Az utolsó pillanatokban már kevesen tudtak javítani, bár Quartararo még bejött a második sorba. Részben az „rontotta” el sokak körét, hogy Zarco bukott. Így végül Martín az esése ellenére sem szorult ki az első sorból, amelyet Bagnaiával és Bastianinivel alkotnak majd. Egyébként ez volt a háromszoros világbajnok harmadik idei pole pozíciója. A Pramac motorosa mögött a Bezzecchi, Marc Márquez, Quartararo, Acosta, Digga, Álex Márquez, Viñales, Morbidelli, Zarco sorrend alakult ki.

A MotoGP burirami időmérőjének végeredménye

Nem vált be a kísérletezés, de Bagnaia így is elégedett a thaiföldi nyitónappal

0

Francesco Bagnaia elégedetten zárta a Thai Nagydíj pénteki napját, még ha nem is minden vált be neki a tréningeken. A címvédő több vetélytársával ellentétben nem küszködik a fékezéssel, és leszögezte, továbbra is ugyanúgy áll hozzá a felkészüléshez.

Francesco Bagnaia nagyobb megerőltetés nélkül abszolválta a Thai Nagydíj pénteki napjának legfontosabb célját, és könnyedén bejutott a szombati időmérő második szakaszába. A gyári Ducati pilótájának nem volt teljesen zökkenőmentes napja, ennek ellenére pozitívan értékelte a burirami nyitányon történteket.

Az olasz motoros az első szabadedzésen a harmadik, míg a jóval relevánsabb edzésen a negyedik helyet szerezte meg, miután utóbbin Marc Márquez, Jorge Martín és Enea Bastianini is előtte végzett. Ugyanakkor úgy véli, ennek elsősorban az volt az oka, hogy a kísérletezés nem hozta meg a sikert, ezt leszámítva viszont elégedett.

Bezzecchi hamar megfutotta a leggyorsabb kört, a Ducati tarolásával indult a thaiföldi hétvége

„Én annak látom, ami az érzetet illeti, mert azért lettünk ötödikek [valójában negyedikek – a szerk.], mert a tréningeken volt egy kis probléma a két motor egyikével – felelte arra a kérdésre, hogy jónak tartja-e a hétvége első napját. – Délelőtt jól éreztem magam, délután viszont, amikor más beállításokkal kellett próbálkoznom, nem működött annyira jól a motor. Ezért meg kellett állnom, kicsit át kellett alakítanom a másik motor beállításait, de erre nem volt lehetőség. Szóval az alkalmazkodással kicsit küszködtem, nem működött jól. Ezért a gyorskörök előtt újra változtattunk, és a másik irányba haladva megint jobban éreztem magam. Készen álltam a gyorskörre, és előzetes próbálkozás nélkül is gyorsnak bizonyultam. Szóval ez egy jó péntek volt.”

Az edzés után többen is kiemelték, hogy a fékezés a szokásosnál nagyobb nehézséget okozott nekik. Bagnaiát erről is megkérdezték, de ő nem érzett hasonló problémákat. Azt viszont elismerte, hogy a pálya bizonyos részein még nem állt össze teljesen a tempója, és több kanyart is megemlített, ahol saját elmondása szerint van hová javulnia.

Marc Márquez körrekorddal zárta az élen a thaiföldi edzést, épphogy továbbment az egyik Honda

„Számomra ez nem probléma – válaszolta a fékezési nehézségekre vonatkozó kérdésre. – Képes vagyok nagyon kemény féktávokra, éppen most láttuk a köridőn és az adatokon, hogy rendkívül keményen fékezek. Szóval ez nekem nem gond. Csak a négyes kanyarban van egy elég nagy hiányosságom, és a hármas szektorban, a hatos, illetve hetes kanyarban sem mentem túl jól. Ezt leszámítva viszont a fékezéssel momentán nincs baj.”

A mostanival együtt már csak három forduló van hátra a MotoGP idei szezonjából, így felmerül a kérdés, hogy Bagnaia másképp készül-e a hétvégék érdemi részére, és változott-e az ehhez való hozzáállása. „Ugyanolyan, mint a szezon többi szakaszában – szögezte le. – Egyszerűen dolgozni akarok a versenyhétvégén, hogy a futamra tökéletes legyek. Jelenleg semmilyen különbséget nem érzek a korábbiakhoz képest. Talán lesz egy kis változás, de most nincs.”

Martín még mindig nem engedte el a hetekkel ezelőtti incidenst: „Az az öt pont az enyém”

0

Jorge Martín továbbra sem érzi korrektnek az Emilia-romagnai Nagydíj hajrájában történt incidenst, amelynek következtében elvesztette a futamot. A spanyol motoros és a Pramac csapatmenedzsere, Gino Borsoi is kiemelte, hogy Marc Márqueznek és Enea Bastianininek sincs vesztenivalója, ami viszont a thaiföldi kezdést illeti, a bajnoki éllovas elégedetten értékelt.

A MotoGP mezőnye megkezdte a Thai Nagydíj hétvégéjét, és az első nap már le is zárult, a Ducati óriási fölényével. A mezőny tagjainak nyilvánvalóan az előttük álló feladatra kell koncentrálniuk, és ez különösen igaz a két bajnokesélyesre, Jorge Martínra és Francesco Bagnaiára. Előbbi azonban a jelek szerint még mindig nem tudott elengedni egy hetekkel ezelőtti esetet.

A második misanói hétvége főfutamának utolsó körében Enea Bastianini megkérdőjelezhető bevetődéssel előzte meg, és fosztotta meg őt a győzelemtől, és ezen a sportfelügyelők sem változtattak. Az incidens meglehetősen nagy port kavart, és Martín továbbra sincs kibékülve az ítélettel. „A misanói manőver inkorrekt volt – nyilatkozta. – Az az öt pont az enyém. Letért a pályáról, és teljesen kiszorított engem a kanyarban.”

A Pramac pilótája nem csak akkor veszített el 5 egységet egy, a bajnoki címre esélytelennek tűnő ellenfelével szemben, hiszen Phillip Islanden Marc Márquez vette el tőle az első helyet a hajrában. Ennek szabályosságával azonban nem vitatkozik. „Marc megmozdulása agresszív volt, az biztos – fogalmazott. – Ugyanakkor nem ért hozzám, ezért úgy érzem, rendben van. Kijátszotta minden lapját, lenyűgöző versenyt futott.”

Való igaz, Márquez vagy Bastianini többször is megnehezítette a bajnoki éllovasok dolgát, ráadásul Martínnak és Bagnaiának azt is figyelembe kell venniük, hogy a tabella harmadik, illetve negyedik helyezettje adott esetben nagyobb kockáztatásra is hajlandó. „Az én helyzetemben nehéz olyanokkal versenyezni, mint Enea vagy Marc – jelentette ki a tabella éllovasa. – Nehéz legyőzni őket, mert szinte semmi vesztenivalójuk nincs, úgyhogy nem annyira érdekli őket, ha elesnek.”

A csütörtöki sajtótájékoztatón Márquez is kifejtette véleményét a témában, és leszögezte, hogy a saját teljesítményére koncentrál, de bizonyos tényezőket olykor nem lehet befolyásolni, és előfordulhat, hogy akaratlanul is beleszól a küzdelembe. Gino Borsoi szerint a nyolcszoros világbajnokot és Bastianinit sem fogja túlzottan izgatni a bajnoki csata.

Marc Márquez kijelentette, Martín és Bagnaia is szenved, majd visszautalt a Rossi-féle botrányra

„Ők olyanok, mint két másik színész ebben az elképesztő filmben, akik szinte minden alkalommal képesek a győzelemért harcolni – mondta a GPOne.com-nak adott interjújában. – Elvehetnek tőlünk pontokat, ahogyan Peccótól is, egymással vívnak a vb harmadik helyéért. Nem hiszem, hogy bárkinek bármit is ajándékba adnának. Ha van esélyük a győzelemre, akkor rá fognak menni, és ha kell, kicsit többet is kockáztatnak, miközben Peccónak és Martínnak tartózkodniuk kell az ilyesmitől. Marcnak és Eneának nincs vesztenivalójuk, nekünk van. Át kell gondolnunk, hogyan menedzseljük az utolsó futamokat.”

Martín elégedett a kezdéssel

Martín természetesen azért a legfrissebb aktualitásról, vagyis a Thai Nagydíj pénteki napjának alakulásáról is szót ejtett. A 26 esztendős pilóta mindkét tréningen a második helyet szerezte meg, vagyis könnyedén bejutott a szombati időmérő második szakaszába. A nyolcszoros MotoGP-futamgyőztes elárulta, előzetesen nem volt nyugodt.

„Örülök, hogy versenyképes vagyok – fogott bele az értékelésbe. – Sokat idegeskedtem a héten. Gondolatban előre láttam, mi fog következni, de amint kimentem a pályára, és minden rendben volt, elszálltak ezek a démonok. Pecco és Marc is erős, szóval kihívásokkal teli hétvége lesz, de harcban vagyok [az első helyért].”

Martín az edzésen 11 századdal maradt el Márqueztől, ám kiemelte, hogy több szempontból sem könnyítette meg saját dolgát. „Erősnek éreztem magam, de a kemény keverékű [gumit] választottam, és azzal nehezebb volt – magyarázta. – Ráadásul nagyon elhasználódott, hiszen huszonkét körös volt. Küszködtem, hogy tudjam tartani ugyanazt a tempót.”

Marc Márquez körrekorddal zárta az élen a thaiföldi edzést, épphogy továbbment az egyik Honda

Hogy mi lesz a sprint- és a főfutamon, azt egyelőre nehéz megjósolni, és persze a kvalifikáció végeredményétől is sok függ. Martín tavaly triplázott, de vasárnap nem volt könnyű dolga, hiszen a hajrában Brad Binder és Bagnaia is szorongatta. Hasonló eredmény esetén nyilvánvalóan növelné pontelőnyét, de ha másképp alakulnak az események, a kármentésre is készen áll.

„Meglátjuk, hogy Marckal fogunk-e megérkezni az utolsó kanyarba, vagy valaki mással – hangsúlyozta. – Minden hétvége döntő jelentőséggel bír. Magamra szeretnék koncentrálni. Ha van esélyem növelni a pontelőnyöm, meg fogom próbálni. Ha nem, ha Pecco erős, akkor igyekszem minél kevesebbet veszíteni. Nem fogom felhúzni magam a pontok miatt, semmi értelme. Gyors és versenyképes akarok lenni.”

Már jövő héten munkába áll az Aprilia új kulcsembere

0

Fabiano Sterlacchini, az Aprilia leendő technikai igazgatója már a Maláj Nagydíj hétvégéjén megkezdi a munkát a noaleieknél. A pozíciót jelenleg betöltő Romano Albesiano csak a valenciai forduló után távozik a márkától, de Buriramba nem utazott el.

Ahogyan arról mi is beszámoltunk, komoly vándorlás lesz a technikai csúcsvezetők terén. Fabiano Sterlacchini még nyáron hagyta el a KTM-et, és a motegi hétvége pénteki napján hivatalossá vált, hogy az Aprilia technikai igazgatója lesz. A noaleiektől távozó Romano Albesiano pedig a Hondánál fog betölteni hasonló pozíciót.

Hivatalos: A Hondához és az Apriliához is új technikai igazgató érkezik

Az olasz gyártó akkori tájékoztatása alapján az új szerzemény november 18-án, vagyis a Valenciai Nagydíj másnapján áll munkába. Ám, mint kiderült, valójában már a jövő heti sepangi hétvégén megkezdi a munkát. „Fabiano ott lesz velünk Malajziában megfigyelői szerepben, hogy jegyzeteljen, és elkezdjen dolgozni a jövőn – nyilatkozta az Aprilia szóvivője az Autosportnak. – [Albesiano] a valenciai hétvége vasárnapjáig az Aprilia garázsában marad.”

Ahogyan arra az utolsó mondat is utalt, Albesiano nem távozik idő előtt, de félreáll, hogy utódjának lehetővé tegye a munka mihamarabbi megkezdését. A Hondához igazoló szakember egyébként nincs jelen Buriramban, ahol a Thai Nagydíjat fogják megrendezni ezen a hétvégén. Maverick Viñales ugyanakkor nem tulajdonít nagy jelentőséget ennek a körülménynek.

Az az igazság, hogy semmi különöset nem észleltem – jelentette ki. – Mindig minden egyes csavart átnézünk, hogy a motor százhúsz százalékosan működjön. Albesiano továbbra is úgy dolgozik, ahogyan eddig. Nem tudom, hogy Sterlacchini mikor érkezik meg, csak annyit mondhatok, hogy amióta Japánban bejelentették, hogy a jövő évre távozik, Romano változatlanul elkötelezett maradt. A motort illetően nem ment tovább, de minden rendben van.”

Valóban, egy-egy hétvégén ritkán érződik a technikai igazgató jelenlétének hiánya, és ez a thaiföldi fordulóra is igaz, legalábbis egyelőre. Viñales ötödik lett az edzésen, és kizárólag Ducatik előzték meg, ezzel együtt a márka továbbra sem találja korábbi formáját. Raúl Fernández csak tizennegyedik lett, míg Aleix Espargaró és Lorenzo Savadori az utolsó két pozícióban zártak, igaz, előbbi idő előtt befejezte a tréninget, utóbbi pedig beugróként szerepel.

Marc Márquez körrekorddal zárta az élen a thaiföldi edzést, épphogy továbbment az egyik Honda

Ami Sterlacchini érkezését illeti, Viñales számára ez már nem lesz releváns, hiszen jövőre már nem az Apriliánál, hanem a KTM-nél fog versenyezni. A noaleieknél egyébként pilótafronton is jelentős változás lesz, hiszen a négy állandó pilótájuk közül csak Fernández marad, Viñales, Espargaró és Miguel Oliveira helyére pedig Jorge Martín, Marco Bezzecchi, illetve Ogura Aj érkezik.

Acosta elárulta, milyen mértékben hátráltatja sérülése, amely nem akkora, hogy meg kelljen műteni

0

Pedro Acosta nagyobb probléma nélkül teljesítette a Thai Nagydíj hétvégéjének első napját. Bár némileg a motorján és a megszokott ritmusán is módosítani kellett, de a fájdalom nem okozott neki komoly gondot.

Pedro Acosta az Ausztrál Nagydíj sprintjén elszenvedte első nagyobb sérülését MotoGP-versenyzőként. A GasGas motorosának egy highside után meghúzódtak a szalagok a vállában, aminek következtében ki kellett hagynia a másnapi főfutamot. Sőt, sokáig az is kérdéses volt, hogy Buriramban elindulhat-e, de végül zöld utat kapott az orvosoktól.

Acosta megkapta az orvosi engedélyt a versenyzésre, de a „fájdalom lesz a határ” számára Buriramban

Ennek ellenére kérdéses volt, hogy a fájdalom mennyire hátráltatja őt a motorozásban. Nos, az eredmények alapján úgy tűnt, nem nagyon: mindkét tréninget a hetedik pozícióban zárta, a Q2-es részvétel szempontjából releváns edzésen 414 ezreddel maradt el az élen végző Marc Márquez idejétől. Ami viszont talán ennél is fontosabb, hogy a körülményekhez képest jól érezte magát.

Bezzecchi hamar megfutotta a leggyorsabb kört, a Ducati tarolásával indult a thaiföldi hétvége

Időre volt szükségem, hogy bemelegedjek – nyilatkozta Acosta, aki azt is elmondta, némileg változtatott megszokott ritmusán. – Általában nem szoktam bemelegíteni az edzések előtt, de most három-négy-öt körbe telt, mire bemelegedtem. Ezután minden rendben ment, és bár van fájdalom, ez nem őrületes mértékű, úgyhogy örülnünk kell.”

Az ezen a hétvégén is kiemelkedő Ducatikat leszámítva Acosta előbb a leggyorsabb, majd Maverick Viñales után a második leggyorsabb kört futotta meg. Ez is azt igazolja, hogy a 20 esztendős pilótát nem zavarja a fájdalom, legalábbis annyira, hogy az az idejének rovására menjen. Igaz, némileg a vezetési stílusán is változtatnia kellett.

Marc Márquez körrekorddal zárta az élen a thaiföldi edzést, épphogy továbbment az egyik Honda

Nem – válaszolta arra a kérdésre, hogy okoz-e neki gondot a fájdalom. – Az első szabadedzésen valamennyire át kellett állítanunk a motort, nyitottunk a kormányon, és kiszélesítettük. Az egyik oldalon jobban meg lehet tartani a motort lábbal. Látható, hogy normál esetben mindig kiteszem a lábam, amikor fékezek, most viszont próbáltam inkább a lábammal megtartani a motort. Ez volt számomra a legmegterhelőbb pályaesemény az egész hétvégén.”

Nem Acosta az egyetlen, aki sérült vállal vesz részt a hétvégén, hiszen Fabio Di Giannantonio már az Aragóniai Nagydíj óta így versenyez. Persze más jellegű esetekről van szó, de attól még tény, hogy a VR46 motorosát jövő héten megműtik, a kétszeres világbajnok esetében viszont erre nem kerül sor. „Nem sérült meg annyira, hogy meg kelljen operálni” – magyarázta.

A néhány bekezdéssel ezelőtt leírtakból következik, hogy Acosta volt a leggyorsabb a KTM pilótái közül. Nemrég elmondta, örül, amikor pénteken valamelyik márkatársa előtte végez, hogy lássa, miben kell fejlődnie. Most ez a helyzet nem áll fenn, de enélkül is tudja, hogy még rengeteg területen kell fejlődniük a hétvége hátralévő részére.

Sok mindenen kell javítanunk – szögezte le. – Ez a nap a döntésekről szólt: kiválasztottuk azt a burkolatot, amelyiket mostantól a szezon végéig használni fogunk. Az első szabadedzésen mindkét változatot kipróbáltam. Vannak pozitívumok és negatívumok is. Talán lehetővé teszik a másfajta vezetési stílust, de vannak negatívumok is.”

Szokatlan baleset történt a bokszbejáratnál, Quartararo a fejét fogta (videó)

0

Furcsa balesetet hozott a Thai Nagydíj Moto2-es szabadedzése: Zonta van den Goorbergh hátulról nekiment az álló Tony Arbolinónak a bokszbejáratnál. Az olasz pilóta csak bottal tud járni, ennek ellenére folytathatta a hétvégét az incidens után, amely sokkal rosszabbul is végződhetett volna.

Meglehetősen szokatlan balesetet hozott a Moto2-esek szabadedzése, amelyet magyar idő szerint pénteken hajnalban rendeztek meg. A mezőny a gyakorlás közepénél járt, amikor Tony Arbolino megállt a bokszbejáratnál, és felemelt kézzel jelezte, hogy valamilyen problémája van. Zonta van den Goorbergh azonban nem volt elég figyelmes, és hátulról telibe találta ellenfelét.

Igen, szó szerint az ellenfelét, hiszen a két motor alig ért össze, ellenben a holland pilóta Kalexe telibe találta Arbolino bal lábát. Az olasz versenyző ugyan motoron maradt, de azonnal leszállt róla, és a földre rogyott. A vele közismerten jó barátságot ápoló Fabio Quartararo a garázsban lévő televízión keresztül nézte az eseményeket, és a balesetet látva csak fogta a fejét.

Arbolinót végül előbb az orvosi központba, majd a pályához közeli kórházba szállították, de folytathatta a hétvégét, és annak ellenére másodikként zárta az első edzést, hogy a járáshoz botra volt szüksége. Ugyanakkor nem csak ebben a tekintetben alakulhatott volna rosszabbul az eset: a Marc VDS versenyzőjének jelzésére egy pályamunkás a segítségére sietett, akit Van den Goorbergh kis híján szintén eltalált. Simon Patterson, a The-Race.com újságírója elsősorban emiatt követelt eltiltást a 18 esztendős pilótának.

FRISSÍTÉS:  Van den Goorberghet bokszutcai rajtra kötelezték a sportfelügyelők felelőtlen vezetés miatt, amivel veszélyt idézett elő. Azonban Arbolino sem úszta meg a szankciót az eset kapcsán. A döntéshozók azt rótták fel neki, hogy a korábbi bukását követő probléma miatt nem a bokszutca bejáratánál kellett volna megállnia, hanem le kellett volna húzódnia egy biztonságos helyre. Ennek következtében háromhelyes rajtbüntetéssel sújtották.

Marc Márquez körrekorddal zárta az élen a thaiföldi edzést, épphogy továbbment az egyik Honda

0

Marc Márquez pályacsúccsal végzett az első helyen a Thai Nagydíj edzésén, megelőzve Jorge Martínt és Enea Bastianinit. Johann Zarco mindössze 1 ezreddel előzte meg Brad Bindert, ez azonban a továbbjutásról döntött.

A szabadedzéssel folytatódott a Thai Nagydíj hétvégéjének pénteki napja a MotoGP-ben. Az időjárás továbbra is barátságos volt a mezőnnyel, amely szokás szerint a Q2-es pozíciókért harcolt. Az első tíz helyezettnek ugyanis nem kell részt vennie a szombati időmérő első szakaszában.

Bezzecchi hamar megfutotta a leggyorsabb kört, a Ducati tarolásával indult a thaiföldi hétvége

A versenyzők többsége elöl és hátul is kemény gumin kezdett, de a lágy első és a közepes hátsó abroncs is jó néhány motoron előkerült. Az első mért kört Álex Rins futotta meg, a gyári Yamaha pilótája 1:32.458 másodperccel kezdett. Ennél azonban jóval gyorsabb volt Jorge Martín, aki 1:31.045-tel az élre állt az első próbálkozások után.

A második mért körök után Marc Márquez vette át a vezetést 1:30.537-tel, 92 ezreddel megelőzve Pedro Acostát, aki az első szabadedzés után zöld utat kapott a további szereplésre. A GasGas újonca azonban ezután 1:30.230-cal ugrott fel az eredményjelző tetejére, majd további 21 ezreddel faragta le a legjobb köridőt. Martín 82, míg Francesco Bagnaia 105 ezreddel volt lassabb nála.

Marc Márquez azonban szintén javult, és 104 ezreddel megelőzte honfitársát. miközben Lorenzo Savadori a 12-es kanyarban eldobta a motort. Bagnaia 9 százados hátránnyal feljött a második pozícióba, Fabio Quartararo pedig az ötödik legjobb időt motorozta. A közvetlenül mögötte álló Enea Bastianini néhány perccel később szintén elesett.

Sokáig aztán nem változott az élmezőny sorrendje, egyedül Franco Morbidelli jött be Bastianini elé, majd körülbelül félidőnél Quartararo 88 ezredes lemaradással feljött a második helyre. Azonban csak néhány percig maradt ott, hiszen Acosta 25 ezreddel felülmúlta az idejét, így övé volt a képzeletbeli ezüstérmes pozíció.

A hosszú hajrá kezdetét jelezte, hogy előbb Johann Zarco, majd őt eggyel hátrébb taszítva Jack Miller jött fel az ötödik helyre. Brad Binder azonban náluk is jóval gyorsabb volt, és 82 ezredes előnnyel átvette a vezetést. A dél-afrikai motoros aztán tovább gyorsult, és 1:29.949-re módosította az addigi legjobb időt.

Raúl Fernández a második, Quartararo a a harmadik pozícióba ugrott fel, majd Acosta 109 ezreddel felülmúlta márkatársát, így ismét az élre állt. Sokáig azonban nem volt az eredményjelző tetején, ugyanis Quartararo 18 ezreddel nála is gyorsabb volt. A Trackhouse pilótája javított, és feljött a harmadik helyre, míg Bagnaia a negyedik pozíciót foglalta el 10 perccel a leintés előtt.

A Yamaha motorosa szintén nem sok időt töltött az élen, hiszen Martín 1:29.543-mal átvette a vezetést, 103 ezreddel megelőzve Bagnaiát. Maverick Viñales azonban honfitársánál is gyorsabb volt, de a Pramac pilótája 1:29.275-tel, új körrekorddal vette vissza a vezetést. Bastianini eközben feljött a harmadik pozícióba, míg Zarco az ötödik legjobb időt futotta meg.

Az utolsó percekben Bagnaia 85 ezredes hátrányban feljött a második helyre, de aztán visszacsúszott a harmadikra, ugyanis Marc Márquez 1:29.165-tel átvette a vezetést. Hátrébb Acosta feljött a tizedik pozícióba, kiütve ezzel Quartararót a továbbjutók közül. Marco Bezzecchi miatt azonban az újoncnak is aggódnia kellett, de tovább tudott javítani, így végül hetedikként zárt, Quartararo végül tizenkettedikként zárt Binder mögött, honfitársának, Zarcónak viszont meglett a továbbjutás, miután 1 ezreddel megverte a dél-afrikai pilótát. Előtte Marc Márquez, Martín, Bastianini, Bagnaia, Viñales, Morbidelli, Acosta, Álex Márquez és Bezzecchi volt a sorrend. Aleix Espargarót mg meg kell említeni: a gyári Aprilia pilótája még az első szabadedzésen esett nagyot, és bár indulhatott az edzésen, de azt idő előtt befejezte. A továbbiakról szombaton döntenek az orvosok.

A MotoGP burirami edzésének végeredménye

Marc Márquez kijelentette, Martín és Bagnaia is szenved, majd visszautalt a Rossi-féle botrányra

0

Marc Márquez saját tapasztalatából kiindulva úgy véli, Jorge Martín és Francesco Bagnaia sem élvezi a világbajnoki címért folyó csatát. A Gresini versenyzője igyekszik a lehető legjobbját nyújtani, és nem befolyásolni két márkatársa párharcát.

Bár még Marc Márqueznek és Enea Bastianininek is van matematikai esélye, óriási csoda lenne, ha nem Jorge Martín és Francesco Bagnaia között dőlne el a MotoGP idei egyéni világbajnoki címe. A Pramac motorosa három fordulóval a vége előtt 20 ponttal vezet a címvédő előtt, a másik két versenyző hátránya viszont 79, illetve 93 egység, így ők akár már a Thai Nagydíj után elveszíthetik matematikai esélyüket.

Persze Márqueznek így is van tapasztalata, hogy milyen egy igazán kiélezett bajnoki csata. Hat királykategóriás elsőségéből kettőt csupán az utolsó futamon biztosított be, így tisztában van vele, milyen érzéseket vált ki az ezzel járó nyomás. Éppen ezért úgy véli, Martínnak és Bagnaiának sem igazán szórakoztató a jelenlegi szituáció.

Természetesen ez egyikük számára sem könnyű helyzet – nyilatkozta a Thai Nagydíj hétvégéjét felvezető sajtótájékoztatón. – Régen volt, de emlékszem, mit érezhet az ember ilyen szituációban. Nem élvezi, csak szenved, mert tisztában van vele, hogy három futamon belül kiderül, világbajnok-e vagy sem. Ettől eltekintve jó formában vannak, rendkívül gyorsak. Martínnak persze megvan ez a kis előnye. Peccónak talán valamivel nagyobb kockázatot kell vállalnia, hogy ezt behozza, de ő már tudja, hogyan kell bajnokságot nyerni, hiszen kétszeres [királykategóriás] világbajnok. Martínnak pedig megvan a lehetősége, úgyhogy meglátjuk.”

A gyári Ducati és Martín is megszerezhet egy bajnoki címet a thaiföldi hőségben – hétvégi menetrend

Elképzelhető, hogy Márquez akaratlanul is befolyásolhatja a bajnokság kimenetelét. Az Ausztrál Nagydíj hajrájában megelőzte Martínt a győzelemért, így tulajdonképpen 5 pontot elvett tőle, ami akár sokat jelenthet a végelszámolásnál. Mindezt persze nem lehet felróni neki, inkább az vetne fel kérdéseket, ha a tempóelőnye ellenére nem próbálkozott volna, bár az is magyarázható lenne, mondván, nem kockáztatott. Mindenesetre ez nem egy könnyű helyzet, ám a Ducatin belül nem beszéltek róla.

Van elég tapasztalatom ahhoz, hogy kezeljem ezeket a szituációkat – szögezte le. – Ugyanakkor akár a vb-címért, akár egy másik versenyző ellen küzd az ember, egy előzési kísérlet közben nem arra gondol, hogy kiüti a másikat. Ezt mindig megpróbálja elkerülni. Azonban, ahogyan Ausztráliában is láttuk, ha meg kell próbálnom erősnek lenni, és hinni a bennem rejlő potenciálban, akkor megteszem. A harmadik helyért küzdök a bajnokságban, ami nem az első pozíció, de számomra fontos. Szóval a legjobbamat fogom nyújtani, persze mindig próbálok vigyázni, ahogyan azt minden pilótával megtettük más helyzetben. Az ember soha nem akar kiütni egy másik pilótát, de ezt néha nem tudja kontrollálni. Még 2015-ben sem voltam [a két bajnokesélyes között], és elméletileg pontokat vettem el valakitől. Ezt nem lehet irányítani, de száz százalékot fogok adni.”

Márquez ezzel a MotoGP-történelem legnagyobb botrányának előzményére utalt. Az az évi Phillip Island-i futamon az utolsó körben utasította maga mögé Jorge Lorenzót, elorozva előle a győzelmet, ám a soron következő sepangi forduló előtti sajtótájékoztatóján Valentino Rossi ennek tudatában is azzal vádolta meg, hogy a Yamaha másik pilótáját segíti. A többi pedig, ahogyan mondani szokás, történelem.

Hihetetlen, de még Marc Márquez mostani diadala után is előjött a kilenc évvel ezelőtti botrány

Bezzecchi hamar megfutotta a leggyorsabb kört, a Ducati tarolásával indult a thaiföldi hétvége

0

Marco Bezzecchi volt a leggyorsabb a Thai Nagydíj első szabadedzésén, megelőzve öt másik Ducatit. Aleix Espargaró nem tudott azonnal felkelni esése után, ám szerencsére nincs komoly baja.

Magyar idő szerint hajnalban kezdődött a Thai Nagydíj első szabadedzése a MotoGP-ben. Az előző két helysínnel, Motegivel és Phillip Islanddel ellentétben kifogástalan időjárási körülmények fogadták a mezőny tagjait. A levegő hőmérséklete 30, az aszfalté pedig 47 fokos volt a kezdés pillanatában.

A gyári Ducati és Martín is megszerezhet egy bajnoki címet a thaiföldi hőségben – hétvégi menetrend

Ami a gumiválasztást illeti, a mezőny tagjai kivétel nélkül kemény hátsó abroncson kezdett, az első esetében viszont változatos volt a helyzet: valamivel többen a lágy mellett tették le a voksukat, a többiek a kemény mellett döntöttek. Az első próbálkozások után Fabio Di Quartararo 1:32.933 másodperccel állt az élre.

A köridők persze rohamosan javultak, és a következő gyorsköröket követően Jorge Martín 1:31.356-tal vezetett, megelőzve a két LCR-t. Ezután jött Francesco Bagnaia, aki 108 ezreddel múlta felül bajnoki riválisát, Marco Bezzecchi viszont nála is gyorsabb volt, és 1:31.040-nel állt az élre. A harmadik helyen a sérüléséből nem teljesen felépülő Pedro Acosta állt, 4 ezreddel lemaradva a címvédőtől.

A nap első királykategóriás bukását Aleix Espargaró produkálta, aki bár nem  tudott azonnal felállni a 12-es kanyar melletti kavicságyban, később kiderült, nincs komoly baja. Nem sokkal később Bezzecchi 1:30.492-re faragta a leggyorsabb kört, 38 ezreddel megelőzve Martínt, és 2 tizeddel Bagnaiát. A negyedik helyre Marc Márquez zárkózott fel 301 ezredes hátrányban.

Ezután nagyon sokáig nem változott az élmezőny sorrendje. Olyannyira, hogy hiába Martín piros szektorai, az első négy sorrendje maradt ugyanaz. Mögéjük két másik Ducati, Álex Márquez és Enea Bastianini jöttek fel, őket pedig Acosta, Jack Miller, Nakagami Takaaki, valamint Quartararo követte az első tízet illetően.

A MotoGP első burirami szabadedzésének végeredménye