back to top
2025. július 18. 20:25
Kezdőlap Blog Oldal 124

Zsigovits hozta a legjobb magyar eredményt Kolozsváron, majd óriási pechje volt a Superenduro-vb-n

0

Billy Bolt ismét legyőzhetetlennek bizonyult a Superenduro-világbajnokság Prestige kategóriájában a kolozsvári fordulón, és maximális pontszámmal távozott. Az Európa-kupában szereplő, sérülten és betegen versenyző Zsigovits Norbert szállította a nap egyetlen magyar dobogós helyezését az első futamon, a második viadalon viszont hatalmas balszerencse érte, így már csak matematikai esélye maradt a bajnoki címre a budapesti versenynap előtt.

A kolozsvári fordulóval folytatódott a Superenduro-világbajnokság. A harmadik fordulóban összesen öt magyarnak lehetett szurkolni. A legtöbben az Európa-kupában képviseltették magukat, hiszen az egyébként sérüléssel és betegséggel is küszködő Zsigovits Norbert, Csizmazia Barnabás és ifj. Ott Kornél is ott versenyzett. A szintén nem százszázalékos Liszka Roland szokás szerint a juniorok között indult, míg Kiss Álmos az ifjúsági kategóriába nevezett.

Az Európa-kupában Csizmazia volt a leggyorsabb honfitársaink közül, ami a harmadik helyre volt elég, míg Zsigovits az ötödik, Ott pedig a nyolcadik legjobb időt futotta. Az első versenyen aztán a Prestige-tapasztalattal rendelkező motoros három helyet is javított, így második lett Grzegorz Kargul és Alessandro Azzalini között. Csizmazia visszaesett a negyedik pozícióba, míg Ott maradt a nyolcadik.

A fordított rajtrácsos viadal Zsigovits és Csizmazia számára is jól indult, hiszen az ötödik, illetve a hatodik helyre jöttek fel. Sőt, előbbi a futam során tovább javított, és a hajrában a harmadik helyen haladt Kargul és a bajnoki listavezető Fynn Hannemann mögött. Végül azonban pontot sem szerzett, ugyanis leesett a lánc a motorjáról, ezért nem tudott célba érni. Pozícióját Edward Hübner örökölte meg, míg Csizmazia ötödikként, Ott kilencedikként fejezte be a versenyt. Az összetettre már csak Zsigovitsnak van matematikai esélye a magyarok közül, ám kisebbfajta csoda kellene, hogy a Superenduro GP of Hungary után őt koronázzák meg.

Az ifjúsági kategória esetében nem véletlenül fogalmaztunk úgy, hogy Kiss szerepelt a nevezési listán. Ennek oka, hogy a szabadedzésen még részt vett, de a kvalifikáción és a futamokon már nem, mivel eltörte a lábát. Ami a versenyek végeredményét illeti, az elsőt Fraiser Lampkin nyerte Ramón Godino Gómez és Michal Laska előtt, a másodikon pedig szintén ez a trió zárt az első háromban, csak éppen az első kettő fordított sorrendben ért célba.

A junior-világbajnokság időmérőjén Liszka a hatodik helyet szerezte meg. A rajt azonban nem sikerült jól a 20 esztendős versenyző számára, így az elején visszaesett a tizedik pozícióba. Aztán viszont szépen motorozott, és az ellenfelek, köztük Milan Schmüser és Marc Fernández Serra hibáit kihasználva visszazárkózott a hatodik helyre. A győzelmet Henry Strauss szerezte meg Manuel Gómez Martínez és Toby Shaw előtt.

A második, fordított rajtrácsos viadal eleje, ha lehet, még az előzőnél is rosszabbul sikerült Liszkának, és a tülekedés végére egészen az utolsó, tizennegyedik pozícióig zuhant vissza. Ezután viszont ismét nem lehetett panasz a teljesítményére, és hat helyet is vissza tudott szerezni. A diadal ezúttal Fernández Serráé lett Strausst és Shaw-t megelőzve.

Az biztos, hogy ez nem Liszka napja volt, legalábbis ami a rajtokat illeti, ugyanis a harmadik versenyen is rosszul jött ki számára a helyezkedés, és az utolsó helyről volt kénytelen folytatni a futamot. A forgatókönyv hasonló volt, mint az előző két alkalommal, ezúttal hét pozíciót tudott javítani. A viadalt Schmüser nyerte Alex Puey és Fernández Serra előtt.

A Prestige Superpole-ján Billy Bolt több mint másfél másodperces előnnyel futotta meg a legjobb időt Jonathan Walker és Mitchell Brightmore előtt, majd mindhárom versenyt megnyerte. Igaz, az utolsó futamon megnehezítette a saját dolgát, hiszen kétszer is elesett, így mindkétszer vissza kellett előznie Brightmore-t. Ezen a viadalon Walker lett a harmadik, az elsőn fordított sorrendben futottak be a címvédő mögött, míg a fordított rajtrács után némi meglepetésre Cooper Abbott lett a második Walker előtt. Az esemény krónikájához hozzátartozik, hogy Dominik Olszowy az első versenyen megsérült, így kihagyta a másik két futamot, de szerencsére nincs szó óriási bajról.

A Prestige kolozsvári fordulójának végeredménye

  1. Billy Bolt 63 pont

2. Jonathan Walker 49 pont

3. Mitchell Brightmore 43 pont

A Prestige állása

  1. Billy Bolt 182 pont

2. Jonathan Walker 124 pont

3. Ashton Brightmore 106 pont

A junior-vb kolozsvári fordulójának végeredménye

  1. Henry Strauss 43 pont

2. Marc Fernández Serra 41 pont

3. Toby Shaw 41 pont

A junior-vb állása

  1. Marc Fernández Serra 135 pont

2. Alex Puey 112 pont

3. Toby Shaw 109 pont

8. Liszka Roland 88 pont

Az ifjúsági vb kolozsvári fordulójának végeredménye

  1. Ramón Godino Gómez 37 pont

2. Fraiser Lampkin 37 pont

3. Michal Laska 30 pont

9. Liszka Roland 26 pont

Az ifjúsági vb állása

  1. Ramón Godino Gómez 105 pont

2. Fraiser Lampkin 95 pont

3. Michal Laska 91 pont

13. Kiss Álmos 13 pont

Az Európa-kupa kolozsvári fordulójának végeredménye

1. Grzegorz Kargul 40 pont

2. Fynn Hannemann 28 pont

3. Alessandro Azzalini 28 pont

5. Csizmazia Barnabás 24 pont

7. Zsigovits Norbert 17 pont

10. ifj. Ott Kornél 15 pot

Az Európa-kupa állása

  1. Fynn Hannemann 100 pont

2. Grzegorz Kargul 80 pont

3. Alessandro Azzalini 76 pont

5. Zsigovits Norbert 74 pont

6. Csizmazia Barnabás 58 pont

7. ifj. Ott Kornél 57 pont

A Yamahánál nem hisznek a KTM-nek: Ez az ügy sem nekik, sem nekünk nem jó

0

Pit Beirer, a KTM motorsport-igazgatója kijelentette, hogy mind közel, mind hosszú távon kitartanak a MotoGP-ben történő részvételük mellett. A gyári Yamaha csapatfőnöke, Massimo Meregalli viszont kételyeket fogalmazott meg azzal kapcsolatban, hogy a KTM rossz anyagi helyzete valóban nem fogja rányomni a bélyegét a márka MotoGP-programjára.

Kétségtelenül a KTM nehéz anyagi helyzete, amelybe a motoreladásai számának bezuhanása hozta a gyártót, a téli időszak egyik legfontosabb témája. Február végén jöhet el a következő döntő pillanat a cég átszervezésében, mivel a legfrissebb hírek szerint a vezetőségnek egy nagyon komoly összeget kell addig összeszednie. Ráadásul egyelőre az sem világos, hogy a motorsport tekintetében milyen lépések megtételére kényszerül a vállalat.

Vészesen szűkös határidőt kaphatott a KTM vezetősége, de a befektetők bíznak a cég megmenekülésében

Korábban felvetődött, hogy a KTM akár már a 2025-ös MotoGP-szezont sem kezdi meg. Ám a gyártó versenyrészlegénél a szokásos módon zajlik a felkészülés az idényre, így ezt a lehetőséget jó eséllyel elvethetjük. Ám a Der Standard értesülése szerint a kiszállás 2026-ban jöhet el, ami abból a szempontból nem lenne meglepő, hogy a Boston Consulting Group vizsgálata szerint 2023-ban 95 millió eurót költött a KTM a motorsportra, aminek nagy részét így meg tudná takarítani. Azonban utóbb ezt is egyértelműen cáfolták a vállalat részéről.

„A KTM Motorsportnál egy dolgot világossá szeretnénk tenni: a szívünk a versenyzésért dobog, és ezen semmi sem változtat – jelentette ki Pit Beirer, a márka motorsport-igazgatója a SPEEDWEEK-nek. – A KTM motorsportprogramja, a MotoGP, a Moto2 és a Moto3 még a jelenleg zajló átszervezési folyamatban is szerves részét képezi a vállalat jövőjének. Érvényes szerződésünk van a Dornával, a MotoGP promóterével, és 2025-ben, illetve 2026-ban is versenyezni fogunk!”

„Természetesen ez tényleg egy kihívásokkal teli időszak, de az elkötelezett partnereinkkel, szponzorainkkal és potenciális befektetőkkel együtt keményen dolgozunk azon, hogy olyan megoldást találjunk, amellyel a KTM hosszú távon és fenntarthatóan a motorsportban maradhat. Nemcsak 2026-ig, hanem azon túl is – tekintett előre. – A sport, a csapataink és a versenyzőink iránti szenvedélyünk most is töretlen, és továbbra sem vesszük le figyelmünket a sportról.”

Megnyugtató üzenet a KTM versenyrészlegétől: A legkevésbé sem gondolunk arra, hogy feladjuk

Bár pillanatnyilag úgy tűnik, hogy a MotoGP-ben történő részvétel valóban nem forog veszélyben, az nem túl bíztató, hogy KTM saját döntése nyomán már kiszállt a cég számára szintén fontos hardenduro-világbajnokság mögül. Viszont az Aprilia versenyrészlegének vezérigazgatója szerint attól így sem kell félni, hogy a MotoGP elveszíti az osztrák gyártót, de úgy hiszi, a helyzetet komoly jelzésként kell kezelni. Nemrég aztán egy másik rivális gyártó prominens képviselője is megszólalt a KTM-mel kapcsolatban, és ő már valamivel kevésbé volt optimista.

„Ez az ügy sem nekik, sem nekünk nem jó – mutatott rá a Yamaha gyári alakulatának csapatfőnöke, Massimo Meregalli a GPOne-nak. – Én is csak annyit tudok, amennyit olvastam, és egyelőre nehezen tudnám megmondani, hogy pontosan mik lesznek ennek a következményei. Azt folyamatosan tagadják, hogy gondjaik lesznek a versenyzéssel. Hát, mondjuk azt, hogy talán ezt nehezemre esik teljes mértékben elhinni. És a japánok is aggódnak, hiszen ez a helyzet senkinek sem jó. De eddig még nem foglalkoztunk részletesen a témával.”

A KTM helyzete figyelmeztetés a MotoGP számára, és nagyon is komolyan kell venni?

Újra csak az egyik Márquez a fedélzeten – bemutatkozott a Gresini csapata (kép)

0

Megtartotta motorbemutatóját a Gresini istállója. Az eseményen a csapat idei két versenyzője, Álex Márquez és az újonc Fermín Aldeguer is részt vett.

Folytatódott a motor-, illetve festésbemutatók sora a MotoGP-ben. A szurkolóknak egyelőre arra kell berendezkedniük, hogy kétnaponta rendeznek ilyen eseményt, hiszen kedden a Trackhouse, csütörtökön a gyári Aprilia volt a soros. Szombaton este aztán a Gresini következett (hétfőn pedig a gyári Ducatit is megpillanthatjuk).

Ami a helyszínt illeti, a motorsportkedvelők számára jól ismert imolai pálya adott otthont a ceremóniának. Bár a gyorsaságimotoros-világbajnokságot csak hatszor fogadta, legutóbb 1999-ben, de a Superbike-vb versenynaptárnak a mai napig része, ahogyan néhány évvel ezelőtt a Forma–1-be is visszatért (igaz, onnan jó eséllyel hamarosan kikerül).

A Gresini tavaly remek szezont produkált, és csak a 2024-es motort használó gyári Ducati, valamint a Pramac előzte meg őket a csapatvilágbajnoki tabellán. Az istálló két pole pozícióval, valamint egy sprint- és három főfutamgyőzelemmel zárta az idényt. Igaz, ezeket mind Marc Márquez szállította, aki idén már nincs a fedélzeten, hiszen neki két nap múlva lesz jelenése.

„Elértük karrierünk csúcsát” – ilyen volt Marc Márquezzel dolgozni a Gresini sportigazgatója szerint

A Gresini ugyanakkor nem maradt Márquez nélkül, hiszen a nyolcszoros világbajnok öccse, Álex a harmadik idényére készül az olasz alakulat színeben. A 28 esztendős versenyző tavaly ugyan csak 4 ponttal maradt el egy évvel korábbi önmagától, de 2023-ban háromszor is kihagyta a hétvége érdemi részét. A visszaesés, amely részben a Ducati aktuális és előző évi motorjai közötti különbség növekedésében keresendő, abban is megmutatkozik, hogy 2024-ben a pole pozíciók és a dobogók száma is eggyel csökkent, így csak utóbbiból „maradt”. Igaz, az meglehetősen emlékezetesre sikeredett, hiszen bátyjával együtt ünnepelhetett.

Miért rossz Marc Márquez csapattársának lenni? – öccse beszámolt az azonos istálló árnyoldaláról

A spanyol pilóta természetesen jelen volt a bemutatón (ahol egyébként a Moto2-es és a MotoE-motor festésére is fény derült), ahogyan honfitársa és egyben új csapattársa, Fermín Aldeguer is. A mindössze 19 esztendős motorost még a tavalyi idény rajtja előtt szerződtette a Ducati, miután a 2023-as évadot rendkívül meggyőzően zárta. A legutóbbi szezonban viszont elmaradt a várakozásoktól, és bár három futamot nyert, mindössze ötödikként zárt a Moto2 összetettjében.

Sikerül-e a MotoGP legfiatalabb újoncának az, ami Acostának tavaly nem jött össze?

Hogy 2025-ben mire lehet számítani a Gresinitől, az több tényezőtől függ. Azt már nagyjából lehet tudni, hogy Álex Márqueztől mire lehet számítani: az ötszörös királykategóriás dobogós néhány pályán kiemelkedő teljesítményre képes, és ezeken a helyszíneken adott esetben a győzelemért is harcolhat, amennyiben az idei Ducati nem lesz túlságosan erős a GP24-eshez képest (és az ellenfelek sem tesznek csodát). Aldeguernek pedig elsősorban az lesz a feladata, hogy minél hamarabb felvegye a MotoGP ritmusát. Vele szemben talán az lehet az elsődleges elvárás, hogy ő szerezze a legtöbb pontot a három újonc közül, hiszen motorja jó eséllyel alkalmas lesz erre.

Iannone szerint idén erősebb lesz, mint tavaly, de a többiek is javulni fognak

0

Andrea Iannone szerint egyelőre nehéz megmondani, milyen célokért küzdhet az idényben. Az olasz motoros úgy véli, a tavalyi tapasztalatokkal a háta mögött javulni fog 2024-hez képest, ám az ellenfelektől is erősebb teljesítményre számít.

A MotoGP mellett a Superbike-világbajnokság motorbemutatói is megkezdődtek. Pénteken a GoEleven idei festését leplezték le. A külső persze nem sokat változott a tavalyi évhez képest, de azt mindenképpen meg kell említeni, hogy a csapatnak új főszponzora lett a PATA révén, és a Barracuda is csatlakozott. Ami magát a színösszeállítást illeti, a fehér az eddiginél hangsúlyosabb szerepet kapott.

Az olasz istálló Ducatiját továbbra is Andrea Iannone vezeti. A jelenleg 35 esztendős pilóta tavaly tért vissza a versenyzés világába, miután letöltötte a doppingolásért kapott négyéves eltiltását. Az újrakezdés összességében nem alakult rosszul, hiszen egy futamgyőzelemmel és további négy dobogóval nyolcadik lett az összetettben.

Tavaly [úgy jöttem ide, hogy előtte] hosszú évekig nem versenyeztem – nyilatkozta a bemutató utáni sajtóeseményen. – Találtam egy csapatot, amelyet most már ismerek. Igaz, két tényező változott. Az egyik az elektronika, amelyről tudjuk, hogy nagyon fontos szempont a bajnokságban. Majd meglátjuk, hogy ez előny lesz-e vagy sem. Nem tudom, mire számíthatok, mert olyasvalakivel [kell együttműködnöm], akit nem ismerek, és akivel soha nem dolgoztam közösen. Ugyanakkor remélem, hogy összhangba tudunk kerülni, rögtön jó munkát tudunk végezni, és olyan teljesítményt nyújtunk, amelyet mindannyian elvárunk.”

Iannone arra utalt, hogy idén új versenymérnöke lesz, így nyilvánvalóan össze kell csiszolódniuk a hatékony munka érdekében. Hogy ezzel jól jár-e, az majd kiderül, az viszont biztosan pozitívum, hogy most már egyetlen helyszín sem jelent neki újdonságot (persze a Balaton Park Circuitet leszámítva, de ott a többiek sem jártak). Nem véletlen, hogy az előző szezonban főleg azokon az aszfaltcsíkokon ment jól, ahol korábban tesztelt.

Most már nagyobb tapasztalattal rendelkezem – jelentette ki. – Ismerek néhány olyan pályát, amelyekről tavaly alig tudtam valamit. Tisztában vagyok a formátummal és azzal, hogy mi vár rám egy versenyhétvége során. Az emberek jelentős eredményeket várnak, azért is, mert komoly támogatást kaptunk. Ebben reménykedem, a magunk részéről mindent megtettünk. A potenciálunkat [viszont] csak akkor fogjuk látni, amikor megérkezünk Jerezbe, illetve főleg az első futamon.”

Iannone úgy véli, ennél többet nem tehetett volna a Superbike-vb újoncaként

Hogy Iannone, illetve a GoEleven idén mire lehet képes, azt jelenleg nehéz megmondani. Mindenesetre a legmagasabb céllal egyelőre nem szeretne foglalkozni. Nem akarok a bajnokságról beszélni, [ehhez] túl sok mindenre van szükségünk ahhoz, amiről nem tudom, hogy rendelkezésre áll-e – fogalmazott. – Jerezben majd meglátjuk, hogyan muzsikál a csapat. A tavalyi szezonban év közben fejlődtünk, és a bajnokság utolsó szakaszában bizonyos szempontból nyugodtabb voltam. Azonban, ahogyan mondtam, új emberek jönnek, úgyhogy majd kiderül, mi lesz.”

Iannone arra a kérdésre azért válaszolt, hogy mi kell a bajnoki címért való esetleges csatához. „Olyan kiegyensúlyozottságra van szükség, amely tavaly több okból sem volt meg – magyarázta. – Idén már van néhány adatunk, és szerencsére nem lesz új a motor. Papíron tehát jobban kell alakulnia. Ugyanakkor véleményem szerint kicsit magasabban lesz a léc. Én a földön maradok. Tudom, hogy a csapatnak nagyok az elvárásai, és én is sokat várok tőlük. Szóval majd meglátjuk, hogy 2025 végén hol tartunk. Az első három-négy futamot követően meg fogjuk tudni, hogy csapatként mire érdemes törekednünk.”

Az egyszeres Superbike-világbajnoki futamgyőztes kifejtette, miért gondolja azt, hogy a riválisok javulni fognak. „A gyári BMW-k és Ducatik továbbra is ott lesznek – vélekedett. – A Yamahák száma kicsivel nőni fog, és Ducatiból is több lesz a pályán. A Bimota új motorral érkezik, amelynek szuperkoncessziója is lesz. A Honda az előző idényben javult, és biztos, hogy ezen a télen is dolgoztak. Mindenki kicsit jobb lesz, mint tavaly.”

A BMW bemutatóján kimondták, lehet, hogy Razgatlıoğlu a vártnál később tér vissza a sérüléséből

Hamarosan ismét beleshetünk a kulisszák mögé: érkezik a MotoGP sorozatának új évada (videó)

0

Jövő pénteken indul a MotoGP sorozatának, a ’There Can Be Only One’-nak a harmadik évada. Az előzetes érdekes és izgalmas jeleneteket ígér.

Azok után, hogy a 2021-es idényről készült, a Forma–1-es ’Drive To Survive’ sorozatra hajazó ’Unlimited’ nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, a MotoGP az elmúlt két évben saját szériát készített. A ’There Can Be Only One’ (Csak egy maradhat) című sorozat idén sem marad el, vagyis a szurkolók betekinthetnek a tavalyi szezon kulisszái mögé.

Az előzetes már meg is jelent, és ez alapján valóban lesznek érdekes jelenetek. A sorozat természetesen feldolgozza Jorge Martín és Francesco Bagnaia bajnoki versenyfutását, amely végül előbbi győzelmével ért véget. A párharc csúcspontja talán a Maláj Nagydíj első köreiben jött el, amikor a két versenyző óriási csatát vívott egymással. A nézők ezeket a jeleneteket is újraélhetik.

A szezon a pályán kívül is tartogatott izgalmakat, főleg tavasszal és a nyár első napjaiban, hiszen ekkor derült ki, hogy ki lesz Bagnaia idei csapattársa a gyári Ducatinál. A sorozat ezt a történetszálat is feldolgozza: az előzetesben hallható Marc Márqueznek az a mondata, amellyel felborította az addigi forgatókönyvet, és döntéshelyzet elé állította a bolognaiakat: vagy ő, vagy Martín.

A nyolcszoros világbajnok ugyan nem volt harcban a végső győzelemért, ennek ellenére a pályán nyújtott teljesítménye is középpontba kerül. A 31 éves motoros drukkerei újraélhetik a sachsenringi felzárkózást vagy éppen az aragóniai diadalt, amikor kedvencük 1043 nap utén nyert újra (fő)futamot. Persze az olyan rosszabb pillanatok sem maradnak ki, mint a Bagnaiával történt portimãói ütközés, amelyet követően az akkori címvédő elmagyarázta ellenfelének, hogy egyikük sem tekinthető hibásnak, mégis elestek.

Az előzetes alapján a bajnokság első három helyezettjén kívül Pedro Acosta kap még kiemelt figyelmet. Az idén már a KTM gyári istállójánál szereplő versenyző tavaly talán még a legoptimistábbakat is meglepte újoncként. Bár a sok bukás miatt végül kikapott Brad Bindertől az összetettben, tempóban egyértelműen márkatársai fölé nőtt.

Az epizódok pénteken kerülnek fel a VideoPassra, ahol azok tudják megtekinteni, akik rendelkeznek előfizetéssel. Azonban azoknak sem kell csüggedniük, akik most nem férnek hozzá, hiszen az elmúlt két évből kiindulva februárban vagy márciusban minden bizonnyal a MotoGP YouTube-csatornájára is feltöltik a részeket, ahol már természetesen ingyenesen elérhetőek lesznek.

Bosszú a Ducati ellen? – Martín szerint értelmetlen lenne így gondolkodnia

0

Jorge Martín úgy véli, ha a Ducati elleni bosszú járna a fejében, akkor minden hétvégén bukna. A gyári Aprilia pilótája örül, hogy így alakultak a dolgok, és optimista a 2025-ös motort illetően.

A szokásosnál jóval nagyobb érdeklődés övezte a gyári Aprilia bemutatóját. Ennek oka pedig a pilótapárosban keresendő, főleg annak egyik tagjában. Maverick Viñalest és Aleix Espargarót ugyanis Marco Bezzecchi, valamint Jorge Martín váltotta fel, utóbbi pedig világbajnoki címvédőként az 1-es rajtszámot is elvitte Noaléba.

Bemutatta idei festését az Aprilia, kiderült, Martín melyik rajtszámot fogja használni (képek)

A spanyol motoros tavaly már nem először maradt le a gyári Ducati üléséről, hiszen 2023-ra Enea Bastianinit vitték fel helyette. Tavaly viszont igazán közel érezhette ezt a pályán kívüli sikert, ám az Olasz Nagydíj hétvégéjén a Ducati végül Marc Márquez mellett tette le a voksát. A 26 esztendős motorosban a szezon hátralévő részében valamennyire dolgozott a sértettség, de idén már nem erre az érzésre fog koncentrálni.

Ha dühösen mennék pályára, vagy úgy, hogy bosszút akarok állni a Ducatin, akkor minden hétvégén elesnék – nyilatkozta a bemutatón. – Az embernek nagyon racionálisan kell motoroznia, tudván, hogy mit csinál, és mindig meg kell próbálnia a legjobbját nyújtani. Úgy vélem, ha a dühtől vezérelve vagy a szükségesnél agresszívabban vezetnék, akkor nem a legjobbamat nyújtanám. Egyáltalán nem gondolok ilyesmire.”

Miután Martín számára egyértelművé vált, hogy a Ducati ezúttal sem őt választja, szinte azonnal aláírt az Apriliához, olyannyira, hogy ennek a bejelentése hamarabb megtörtént, mint Márquezé, vagyis ami kiváltotta ezt a lépést. Utólag viszont örül, hogy így alakultak a dolgok, mert már előtte sem érezte a teljes harmóniát a Ducatival.

Martínnak sosem volt kétséges, hogy idén az 1-est fogja használni, de a célja így sem elrugaszkodott

Nyilvánvaló, hogy miután legyőztem őket, megbánták – fogalmazta meg ezt a gondolatot immáron nem először. – Még mielőtt ez az egész megtörtént volna Mugellóban, nem tudom, miért, de legbelül mélyen már éreztem, hogy nem [a Ducati] az én helyem. Szóval nagyon örülök, hogy minden úgy történt, ahogy, mert ez vezetett ide, hogy megnyerjem a világbajnokságot, és elhozzam az egyes rajtszámot az Apriliához.”

Persze jó kérdés, hogy az RS-GP-n mit fog tudni kezdeni a Desmosedicikkel, főleg a gyári verziókkal. Az Aprilia a tavalyi idény közepén még a konstruktőri tabella második helyén állt, ám aztán a KTM megelőzte őket, sőt, helyenként még a Yamaha is jobbnak tűnt náluk. Martín azonban nem aggódik azon, hogy jó irányba mennek-e.

A szerződtetésem egyértelmű jele annak, hogy azért dolgoznak, hogy győztes projektet építsenek – hangsúlyozta. – Ez a csapat keményen dolgozott, de biztos vagyok benne, hogy az én érkezésemmel még többet fognak nyújtani. Ezt Fabiano Sterlacchini [technikai igazgató] leigazolásánál is láttuk, ahogyan sok más változás is megmutatta. Biztos vagyok benne, hogy meg fogják tenni ezt az előrelépést. Amikor a barcelonai teszten kipróbáltam a motort, össze tudtam hasonlítani a ’24-est az ideivel, és már akkor is nagy volt a különbség, most pedig a télen elvégzett munka és az [előszezoni] tesztek révén a 2025-össel közelebb leszünk a mezőny legjobb motorjaihoz.”

Martín még a másnapossággal küzdött, amikor először felült az Apriliára

Rossi nélkül Lorenzo és Marc Márquez sem „létezne”?

0

Michele Pirro elárulta, annak ellenére, hogy a Ducatinál egyetlen idényben sem volt állandó versenyző, soha nem unatkozott. A Ducati tesztpilótája testközelből láthatta a királykategória technikai fejlődését, ami pedig a szurkolói bázis növekedését illeti, Valentino Rossit tartja a folyamat kulcsfigurájának.

Sokáig úgy tűnt a tavalyi szezonban, hogy Michele Pirro ezúttal egyetlen futamon sem indulhat, mivel az új koncessziós szabályok szerint a Ducatinak egyetlen szabadkártya sem járt. Aztán viszont kiderült, hogy Fabio Di Giannantonio kihagyja az utolsó két hétvégét, és a szezonzáró Barcelonai Szolidaritási Nagydíjon honfitársa ülhetett fel a motorra, így tovább írta különleges rekordját.

A jelenleg 38 esztendős pilóta ugyanis csupán a 2012-es idényben volt állandó szereplője a királykategóriának, egy FTR nyergében. Aztán a Ducatihoz igazolt, ahol viszont csak tesztpilótaként számítottak rá. Ennek ellenére minden idényben rajthoz állhatott szabadkártyásként és/vagy helyettesként, és 2024-ben már zsinórban a tizenkettedik szezon zajlott le így. Bár dobogóra nem állt, előfordult, hogy közel volt hozzá.

Valenciában negyedik lettem, [és ezen kívül is előfordult, hogy] az első tízben végeztem, hatodikként vagy hetedikként – nyilatkozta a ’PecinoGP’ YouTube-csatornáján közzétett videóban. – Azonban nem, nem unatkoztam. Soha nem volt lehetőségem végigcsinálni egy egész évet, de teljesen más volt egy csapat tagjának lenni, és az egész szezonban csak egy futamon indulni.”

A Ducati sikerkovácsa szerint a dominancia miatt nem kedvelik az ellenfelek, ami rosszulesik neki

Szerepénél fogva Pirro végignézhette a Ducati útját a teljes reménytelenségtől egészen a valóságos rémuralomig. Ezzel párhuzamosan pedig a MotoGP technikai fejlődését is láthatta, és tökéletesen tisztában van vele, hogy most már sokkal nagyobb fizikai megterhelést jelent egy futamhétvége, mint néhány évvel ezelőtt. „Nézd meg, mi történt Andrea Iannonéval – utalt arra, hogy honfitársa Sepangban öt év után ült újra királykategóriás motoron. – A MotoGP egy másik kategória, egy másik kávéház. Volt szerencsém a MotoGP-ben versenyezni, és láttam az egész fejlődést.”

Persze a sportág nem csupán technikai szempontból lépett előre hatalmasat, hanem például a rajongótábort illetően is. A 2000-es, illetve a 2010-es években ugyanis a sorozat népszerűsége robbanásszerűen megnőtt. Mindez leginkább Valentino Rossinak volt köszönhető, és Pirro szerint ezzel közvetve másoknak, akár a legnagyobb riválisainak is segített.

Valentino kulcsfontosságú volt Olaszországban és úgy általában a motorsportban – jelentette ki. – Úgy vélem, ha Valentino nem lett volna, [Jorge] Lorenzo, [Marc] Márquez és megannyi versenyző nem lenne annyira híres, mint most. Valentino szerethető és karizmatikus volt a 2000-es években. Az emberek emiatt kezdték el követni a MotoGP-t Olaszországban és szerintem világszerte is.”

Az ellenfelei emelik Marc Márquezt Rossi fölé – véli Lorenzo édesapja

Magyar siker született a Dakar-ralin a motorosoknál

0

A román színekben versenyző, de egyébként erdélyi magyar Gyenes Emánuel megnyerte a Dakar-ralinak azt a motoros alkategóriáját, ahol a segítség nélkül induló versenyzőket értékelik. A 40 éves pilóta az utolsó napon előzte meg riválisát az összetettben.

Minden további részlet testvéroldalunk alábbi cikkében olvasható.

Yazeed Al Rajhi és a motoros Daniel Sanders nyerte a Dakart

 

Radikális változások jöhetnek a gyorsaságimotoros-vb egyik kategóriájában

0

Sajtóértesülések szerint a MotoGP kereskedelmi jogait birtokló Dorna Sports jelentős átalakításokat hajtana végre a Moto3-ban. Ezek a módosítások a kategóriák közötti átállást is nagymértékben segítenék.

A The Race értesülései szerint 2027-től jelentősen átalakul a Moto3 felépítése. Ez a változás egyrészt elhozná az egymárkás bajnokságot, másrészt a motorblokkok hengerűrtartalma is megnövekedne, a jelenlegi 250 köbcentiről 500 köbcentire.

A reformokat a növekvő költségekkel magyarázzák. Mivel a Dorna egyre inkább szélesíti határait és egyre több Európán kívüli helyszínnel szerződik le (2026-tól Brazíliába is ellátogat a mezőny), ezért a logisztikai költségek hihetetlen módon elszálltak és megnehezítik a kisebb csapatok életét.

Hivatalos: a MotoGP 2026-ban visszatér Brazíliába

A márkakupává alakulást követően a motorszállító minden bizonnyal a Honda és a KTM közül fog kikerülni, bár, ha ezt a döntést ma kellene meghozni, akkor valószínűleg előbbi jönne ki győztesen. Mint ismeretes, a KTM pénzügyi gondokkal küzd. Ezzel szemben a Hondának már van tapasztalata ebben a szisztémában, ugyanis 2010 és 2018 között ők voltak a Moto2 kizárólagos motorszállítói.

A Moto3 „szintlépése” a hengerűrtartalom növekedésével jótékony hatást fejtene ki a jövő bajnokai számára, ugyanis csökkenne a különbség a harmad- és a másodosztály között. Jelenleg nagyítóval kell keresni azokat a Moto3-as világbajnokokat, akik azonnal megállták a helyüket a Moto2-ben (Pedro Acosta is „csak” az 5. helyen zárt újonc szezonjában, ez a legjobb eredmény Maverick Viñales 3. pozíciója óta).

Azt már korábban bejelentették, hogy a MotoGP is jelentős változások elé néz 2027-től. A királykategória motorjainak hengerűrtartalma a jelenlegi 1000 köbcentiről 850 köbcentire csökken, amitől a Dorna a biztonság javulását várja. Hasonló a helyzet a Moto3-ban is, hiszen a paddockban már évek óta pedzegették a 250-es erőforrások kivonásának és az 500-as ikerblokkok bevezetésének szükségességét.

Így változik meg a MotoGP, hivatalossá váltak a 2027-es új szabályok

Két évet ölt a projektbe, de botránya után nagyon hamar távozott csapatától a legendás versenyző

0

Taddy Błażusiak felbontotta a szerződését a Superenduro-világbajnokságon szereplő Stark Future csapatával. A lengyel pilóta már az első fordulóban is csak egy futamon ért célba, de az igazi botrány a legutóbbi versenynapon robbant ki.

Véget ért Taddy Blazusiak és a Stark Future együttműködése a Superenduro-vb Prestige kategóriájában. A hatszoros világbajnokság még 2023-an igazolt az elektromos motorokkal versenyző istállóhoz, ám az előző idényben nem engedték rajthoz állni az ilyen meghajtású gépeket. Idén már igen, ám ebben sem volt sok köszönet.

Egyoldalúan felbontom a szerződést a Stark Future cégével, és nem vagyok hajlandó részt venni a következő versenyeken – tájékoztatta követőit a lengyel motoros a közösségi médiában. – Emellett szeretnék bocsánatot kérni a németországi futamon történt esetért, amely nem állt szándékomban, és a motor kiszámíthatatlan reakciója okozta.”

Kétarcú magyar szereplés: Csizmazia a győzelemért, Zsigovits a túlélésért küzdött a Superenduro-vb-n

Błażusiak tehát már a szombati kolozsvári fordulón sem lesz ott, ahogyan a többi versenynapon sem, beleértve a február 8-án esedékes Superenduro GP of Hungaryt. A szakítás nem volt előjel nélküli, hiszen az idény finoman szólva sem indult ideálisan a 41 esztendős pilóta számára. Olyannyira, hogy az eddigi hatból mindössze egy futamot tudott befejezni.

Mindennek az alapja a FIM döntése volt. A szövetség külön alkategóriát hozott létre az elektromos motoroknak, és úgy határozott, hogy ezeknek a gépeknek extra súllyal kell menniük, és a teljesítményüket is korlátozták. Błażusiak így hiába lett második egy korábbi fedett pályás eseményen, ennek nem volt relevanciája, hiszen akkor még limit nélkül versenyzett.

Gliwicében aztán az első futamon csupán nyolcadik lett, a másodikon kiesett, a harmadikon pedig el sem indult. Riesában pedig, ahogyan arra ő is utalt, botrányt okozott azzal, hogy veszélyes módon ráemelte motorjának elejét az előtte lévő Tim Apolléra. A két fél között heves szóváltás alakult ki, majd Błażusiak a nap további részében nem ment pályára.

Szeretnénk tisztázni a Taddy Błażusiakkal való együttműködésünk végével kapcsolatos friss híreket – reagált a fejleményekre Anton Wass, a Stark Future alapítója és jelenlegi vezérigazgatója. – A Stark Future és Taddy útjai elváltak, ami egy értékes együttműködés lezárását jelenti. Taddy fontos része volt a Stark útjának, jelentős mértékben hozzájárult a VARG EX fejlesztéséhez, és olyan eseményeken mutatta meg a sebességét, mint a Superenduro of Champions, ahol a második helyet szerezte meg olyan kiváló versenyzők között, mint Jonny Walker vagy Brad Freeman.”

Sajnos a körülmények megváltoztak, miután a FIM úgy döntött, hogy az Open kategória ellenére büntetősúlyt vezet be az elektromos motorokra vonatkozóan, és ez a Superenduro-világbajnokság kezdetétől érvényes. Bár megértettük Taddy csalódottságát, nem tudtuk támogatni a közelmúltbeli döntéseit, beleértve a versenyzés megtagadását és a németországi Riesában elkövetett cselekedeteit. Ugyan csalódottak vagyunk a döntést követő események félremagyarázása miatt, továbbra is elkötelezettek vagyunk a tisztességes előremenetel mellett. Minden jót kívánunk Taddynak, hogy továbblépjen életének következő fejezetébe.”

Hogy ez az új fejezet mi lesz Błażusiak számára, azt egyelőre nem tudni, és az is kérdéses, hogy egyáltalán folytatja-e a versenyzést. Egyfelől pusztán az életkora miatt is felmerülhet a visszavonulás lehetősége, másrészt pedig ősszel súlyos edzésbalesetet szenvedett, amely ráadásul ennél is rosszabbul alakulhatott volna.

Centiken múlt, hogy nem halt meg a legenda, egy dróttal „próbálták megölni”