back to top
2025. május 13. 15:42
Kezdőlap Blog Oldal 125

Acosta megkapta az orvosi engedélyt a versenyzésre, de a „fájdalom lesz a határ” számára Buriramban

0

Pedro Acosta motorra ülhet a Thai Nagydíjon, mivel csütörtökön megkapta az orvosi jóváhagyást. Viszont az újonc továbbra is komoly fájdalmakkal küzd a Phillip Island-i bukása nyomán.

Nem alakult jól az Ausztrál Nagydíj Pedro Acosta számára. Az újonc ugyanis akkorát esett a sprinten, hogy ki kellett hagynia a főfutamot. Egyébként a következményeken kívül maga a bukás is meglepte, elmondása szerint még soha nem történt vele olyan, mint a szombati viadal tizenegyedik körében.

Acosta soha korábban nem szenvedett ilyen balesetet, a következő hétvégén sem biztos az indulása

Az esés után előbb a pálya orvosi központjába, majd a melbourne-i kórházba vitték, ahol kiderült, hogy szerencsére nem szenvedett el komolyabb törést. Azonban így sem engedélyezték neki, hogy vasárnap motorra üljön. Ráadásul sokáig az is kérdéses volt, hogy a Thai Nagydíjon részt vehet-e.

Csütörtökön délelőtt aztán átesett az utolsó ellenőrzésen, amely során megkapta az engedélyt arra, hogy rajthoz álljon Buriramban. Viszont bár szerencsére műtétre későbbre sem lesz szüksége – legalábbis a mostani állapota alapján –, a fájdalmai még nem teljesen múltak el.

A gyári Ducati és Martín is megszerezhet egy bajnoki címet a thaiföldi hőségben – hétvégi menetrend

„A hétvégén a fájdalom lesz a határ nekem, azt mondta az orvos – árulta el Acosta. – Persze majd meglátjuk, hogy valójában mi lesz. A jó dolog az, hogy már szinte minden mozgásformát fájdalom nélkül tudok végezni – inkább akkor érzek fájdalmat, amikor megfogok valamit.”

„De azért most már sokkal jobb az állapotom. Volt néhány napom fizioterápiával és más pályán kívüli dolgokkal. Mindenesetre már sokkal jobban érzem magam – jegyezte meg, majd rátért a sérülésére. – Részleges ínszalagszakadás volt. Ezt valahogy úgy írnám le, hogy elég erőszakosan »ment ki«, és ezzel mindent eléggé elrontott. Mindegy, az van, ami van, legalább az elmúlt pár napban már sokat javult, aminek örülnünk kell.”

Acosta kimondottan rosszkor szenvedte el ezt a sérülést, hiszen egy három egymást követő fordulóból álló sorozat első állomásán történt vele a szerencsétlenség. „Ezek a dolgok akkor jönnek, amikor jönniük kell – mondta filozofikusan. – De az biztos, hogy nem ez volt erre a legjobb pillanat. Meglátjuk, hogy mi lesz, és hogyan tudom ezt kezelni a hétvége folyamán. Legalább ez egy olyan pálya, amelyik kedvezhet nekünk, mivel itt sok a fékezés és a kigyorsítás. Majd meglátjuk, hogyan kezdjük a hétvégét, és hogyan tudunk boldogulni.”

A GasGas versenyzője végül a felépüléséről is szót ejtett. „Az orvosok néhány hetet mondanak, nagyjából kettőt – fedte fel Acosta. – Persze nehéz lenne megmondani, hogy pontosan mennyi lesz, mindenesetre most már jobban érzem magam, elég sokat javult az állapotom az elmúlt napokban. Eddig főleg az volt a probléma, hogy nem tudtam felemelni a karomat.”

A MotoGP Brnóhoz tartozik – megoldják a problémát, amely miatt a Cseh Nagydíj kikerült a naptárból

0

A tervek szerint tavasszal újraaszfaltozzák a brnói pályát. Korábban pont ennek az elmulasztása miatt vesztette el a helyét a Cseh Nagydíj. Emellett azt is bejelentették, hogy a város önkormányzata jelentős összeggel támogatja a forduló megrendezését.

A Cseh Nagydíj visszatérésének híre a magyar szurkolók szempontjából az idei szezon egyik legörömtelibb híre volt (persze csak a Balaton Park debütálása után). . Az Automotodrom Brno, vagy más néven Masaryk Circuit ugyanis sokáig a gyorsaságimotoros-vb egyik ikonikus pályája volt. 1965-től 2020-ig 1983 és 1992 kivételével minden évben rendezett világbajnoki fordulót (igaz, a királykategória mezőnye nem mindig versenyzett). A 2000-es évektől kezdve, különösen Talmácsi Gábor megjelenése után pedig a magyar szurkolók kedvenc helyszínévé vált, hiszen akkoriban ez volt a hazánkhoz legközelebbi futamhelyszín.

Hivatalos: debütáló Balaton Park, visszatérő Brno – íme a MotoGP előzetes 2025-ös versenynaptára

2021 óta viszont nem tartottak Cseh Nagydíjat, mivel a MotoGP mögött álló Dorna és az akkori fenntartók között nézeteltérés alakult ki. Ennek legfőbb oka az aszfalt állapota volt, amelyet szinte minden pilóta éles kritikával illetett. Ebből a szempontból fontos, hogy tavaly tulajdonosváltás történt, hiszen a Karel Hubáček vezette SHAKAI nevű cég megvásárolta a létesítményt az azt 2005 óta birtokló Karel Abrahamtól. Hubáčekék pedig hajlandóak azokra a dolgokra pénzt fordítani, amelyek ahhoz kellenek, hogy a királykategória visszatérjen a pályára.

Ezt nemrég egy az aszfaltcsíkon tartott sajtótájékoztatón jelentették be, amelyen a forduló szervezői és a pálya mostani fenntartói mellett a Cseh Autósklub és a brnói önkormányzat képviselői is részt vettek. Viszont ekkor azt is elárulták, hogy bár eredetileg ősszel akarták megkezdeni a munkálatokat legfontosabb részét, az későbbre tolódik.

„Az új aszfalton már nem tudunk tavasz előtt dolgozni, mivel az időjárás nem teszi ezt lehetővé. Addigra mindent előkészítünk, de az új aszfalt március előtt nem kerül fel. Így most azon dolgozunk, hogy idén mit tudunk megcsinálni – mondta a pályaigazgatói posztot magához vevő Hubáček. – Például tárgyalunk a Dornával arról, hogyan lehetne megváltoztatni néhány bukóteret.”

„Úgy látom, hogy a most aláírt memorandum egy újabb mérföldkövet jelent a hagyományaink fenntartásában – folytatta. – Nagyra értékeljük az összes érintett fél együttes erőfeszítését, hogy hosszú távúan támogatást nyújtsanak egy olyan eseménynek, amelynek a helyi jelentősége messze túlmutat a motorsporton.”

2021-re fordulva az újraaszfaltozás elmulasztása mellett a forduló pénzügyi hátterét illetően is voltak problémák. Viszont most a megjelentek arról is biztosították a nagyközönséget, hogy ilyen téren sem lesznek gondok a Cseh Nagydíjjal, részben a brnói önkormányzat által a mostani megállapodásban garantált támogatás miatt.

„A memorandum aláírásával egyértelművé tettük, hogy érdekeltek vagyunk a gyorsaságimotoros-világbajnokság látogatásában –jelentette ki Marketa Vankova, Brno polgármestere. – Emiatt évente 35 millió koronát [nagyjából 515 millió forintot – a szerk.] biztosítunk a forduló megrendezésére. Erre pedig úgy tekintünk, mint városunk globális promóciójába való befektetésre. A MotoGP Brnóhoz tartozik. Már nagyon várom július harmadik hétvégéjét, amikor a világ legjobb motorversenyzői fognak összecsapni a Masaryk Circuiten.”

A Ducati vezére szerint Marc Márquez Ausztráliában bebizonyította, hogy újra a „MotoGP csúcsán” van

0

Gigi Dall’Igna értékelte Marc Márquez ausztráliai futamgyőzelmét. A Ducati versenyrészlegének általános igazgatója nem fukarkodott a dicsérő szavakkal.

Emlékezetesre sikerült Marc Márquez számára az Ausztrál Nagydíj. A nyolcszoros világbajnok már szombaton megmutatta, hogy fekszik neki a Phillip Island-i pálya, hiszen az időmérőn és a sprinten is második lett. Azonban a főfutama szörnyűen indult: a rajt előtt egy szúnyog miatt letépte a sisakfóliáját, amely beesett a motorja alá. Emiatt aztán a hátsó kereke látványosan kipörgött, és így az első métereken nagyon visszaesett, egy ideig a tizenharmadik helyen haladt.

Egy szúnyog miatt kellett megszegnie a versenyzők közötti megállapodást Marc Márqueznek

Végül azonban ez sem állította meg, hiszen sorban megelőzte az összes vetélytársát, majd begyűjtötte az idei harmadik főfutamgyőzelmét. Erről a teljesítményről nemrég Gigi Dall’Igna, a Ducati versenyrészlegének általános igazgatója is megemlékezett. Az olasz szakember biztosan elégedetten figyelte Márquezt, hiszen a spanyol pilóta jövőre már a bolognaiak gyári alakulatát fogja erősíteni.

„Ez volt az idei szezon tizenhatodik Ducati-győzelme! Ráadásul hat motorunk zárt az első hat helyen, ez egy újabb nagyszerű eredmény, amelyet együtt ünnepelhetünk – nyilatkozta Dall’Igna. – És egyben egy újabb nagyszerű alkalom arra, hogy köszönetet mondjunk mindazoknak, akik a Ducati Corse csodálatos családjához tartoznak. Marc Márquez fantasztikus módon bezsebelte az idei harmadik győzelmét, és ezzel ismét megerősítette, ha erre egyáltalán szükség volt, hogy újra nagyon is ott van a MotoGP csúcsán.”

„És ezt a maga utánozhatatlan módján, egy hihetetlen felzárkózással, amellyel azonnal, lefegyverzően az élmezőny közelébe ért, majd egy [Jorge] Martínnal vívott körömrágós párbajban vitte véghez – folytatta a dicséretet. – Ez egy igazi mestermű volt tőle, az egyik legkedvesebb pályáján. »Megvadult«, nem kímélte magát, ahogy akkor szokta, amikor győzelmet szimatol. Ilyenkor pedig fékezhetetlen. De az erősségét igazán az mutatta meg, hogy egy ennyire szerencsétlen rajt után azonnal talpra állt, és győztes mentalitással minden és mindenki fölé erőltette magát. Még Martínnal szemben is meg tudta ezt csinálni, bár az igazat megvallva neki kétségtelenül több vesztenivalója volt, mint Márqueznek, a bajnoki küzdelem miatt.”

Marc Márquez ismét bizonyította, más bolygóról érkezett

A gyári Ducati és Martín is megszerezhet egy bajnoki címet a thaiföldi hőségben – hétvégi menetrend

0

A mostani hétvégén következik a 2024-es Thai Nagydíj. Buriramban a Ducati gyári istállója 2022 után újra megszerezheti a csapatvilágbajnoki címet, Jorge Martín pedig a független versenyzők között érhet fel ismét a csúcsra. A Moto2-ben szinte biztosan eldől a legfontosabb kérdés, hiszen Ogura Aj már-már a kezében érezheti a trófeát.   

Az előttünk álló hétvégén rendezik meg a gyorsaságimotoros-világbajnokság Thai Nagydíját. A helyszín az elmúlt években megszokott Buriram International Circuit, másnéven Chang International Circuit lesz. Külön érdekességet jelent a pályával kapcsolatban, hogy jövőre már itt indul az idény, és így az utolsó szezon előtti kollektív tesztet is itt fogják tartani. A mezőny tehát nagyjából négy hónapon belül háromszor is megfordul majd a környéken.

Hivatalos: Thaiföldön indul a 2025-ös és a 2026-os MotoGP-szezon

Ez kissé furcsa módon majdnem megegyezik az eddigi Thai Nagydíjak számával, ugyanis eddig csupán négyszer tartották meg a nevezett fordulót. A 2018-as debütálás után 2019-ben még visszatért a sorozat Thaiföldre, de a koronavírus miatt a következő két szezonban az ország nem került be a naptárba. Viszont 2022-ben végre sor kerülhetett a harmadik Thai Nagydíjra, tavaly pedig a negyedikre.

A forduló legeredményesebb pilótája Marc Márquez, mivel az első két alkalommal ő diadalmaskodott. Jorge Martín szintén két győzelemmel rendelkezik, hiszen tavaly mind szombaton, mind vasárnap ő volt a legjobb. Rajta kívül még Miguel Oliveira mondhatja el magáról, hogy MotoGP-viadalt nyert Thaiföldön. Viszont a királykategóriás mezőnyből Luca Marini és Francesco Bagnaia a Moto2-ben, Fabio Di Giannantonio pedig a Moto3-ban egyszer-egyszer szintén nem talált legyőzőre.

A helyszínre áttérve, az aszfaltcsík Buriram tartományban, azon belül is az azonos nevű városban (a név egyébként magyarul annyit tesz, hogy „a boldogság városa”) található, a fővárostól, Bangkoktól mintegy 410 kilométerre. Ahogyan az az újkori aszfaltcsíkok esetében megszokott, Hermann Tilke tervei alapján építették, a kapuit 2014-ben nyitotta meg.Ami a vonalvezetést illeti, a hét jobb- és öt balkanyart tartalmazó pálya 4,554 kilométer hosszú, és 12 méter széles.

A körrekordot Martín tartja 1:29.287 másodperccel, amellyel tavaly megszerezte a pole pozíciót. A versenyben futott leggyorsabb kör ennél régebbi, hiszen Márquez 2019-ben teljesítette az 1:30.904-es kört. A sebességrekordot Johann Zarco tartja, a francia pilóta 337,5 km/h-val száguldott a mérési pontnál 2022-ben. Ennek kapcsán érdemes megjegyezni, hogy a célegyenes, illetve a 3-as és a 4-es kanyar közötti szakasz sem túl hosszú, ám az 1-es és a 3-as kanyar közti pályarész már 1 kilométeres. Itt ugyan hivatalosan van egy kanyar, de valójában csak egy törésről van szó, és a versenyzők ezen a ponton nem fékeznek, hanem teljes gázon mennek át.

A mezőnyben ezúttal nem lesz jelen egy korábbi győztes, a 2022-es thaiföldi MotoGP-futamot megnyerő Oliveira ugyanis még mindig az Indonéziában összeszedett sérülésével küzd. A portugál versenyzőt ismét az Aprilia tesztpilótája, Lorenzo Savadori fogja helyettesíteni. Di Giannantonio viszont Oliveirával szemben még pont ott lesz a rajtrácson. Az olasz motoros a forduló után egy műtéten fog átesni, így ezen a hétvégén láthatjuk majd idén utoljára. Ennek megfelelően nagy célokat tűzött ki maga elé.

„Nekem ez lesz az év utolsó versenye – nyilatkozta a VR46 pilótája. – Most minden más lesz, mint Phillip Islanden, a pálya vonalvezetését és az időjárást tekintve is. Azt remélem, hogy képesek leszünk jól teljesíteni, és akkor talán a szezon legjobb futamával és eredményével zárhatunk. Ez akkor lenne igaz, ha a dobogóért harcolhatnék.”

Eldőlt, Di Giannantoniónak ki kell hagynia az utolsó két idei fordulót

A Di Giannantonio által elmondottak nemcsak azok személyes vonatkozásai miatt érdekesek, hanem mivel rámutatott, az időjárás megint tényező lehet. Az előző fordulóban, az Ausztrál Nagydíjon a folyamatos csapadékkal és a hideggel kellett megküzdenie a mezőnynek, Thaiföldön azonban másfajta problémákkal találják majd magukat szemben a pilóták. Az előrejelzések szerint Buriramban péntektől vasárnapig szinte nyári hőség fog uralkodni, a legmagasabb hőmérséklet akár a 33 fokot is elérheti. A körülményeket várhatóan még nehezebbé fogja tenni az állandóan magas páratartalom, sőt cikkünk írásakor úgy néz ki, hogy szombaton még záporok is érkezhetnek a pálya környékére.

Az idei tapasztalatok alapján a kedvezőtlen körülmények pedig Márqueznek kedvezhetnek, aki Phillip Islanden megszerezte az idei harmadik főfutamgyőzelmét. Ám a nyolcszoros világbajnoknak a hétvégén ismét meg kell villannia, ha nem akar teljesen kiszállni a bajnoki harcból. Jelenleg 79 pont a hátránya Martín mögött, és mivel a Thai Nagydíj után már csak két forduló van hátra – amelyeken maximum 74 pontot lehet szerezni –, legalább 5 pontot kellene hoznia honfitársán ahhoz, hogy versenyben maradjon. Ugyanez fokozottan igaz Enea Bastianinire, akinek 93 pont a hátránya, így neki 19 pontot kellene hoznia a listavezetőn. Egyébként Márquez kiszállása egyben azt is jelentené, hogy ismét Martín nyeri a független (nem gyári csapatnál versenyző) pilóták külön értékelését.

Marc Márquez ismét bizonyította, más bolygóról érkezett

Ráadásul a hétvégén a csapata, a Pramac bebiztosíthatja, hogy idén ők legyenek a legjobb független alakulat. Viszont erre azért jóval kevesebb esély mutatkozik, mivel ehhez Martínnak és Franco Morbidellinek közösen 43 ponttal kellene többet szereznie, mint a Márquez testvéreknek. Martínt persze ezek a dolgok jóval kevésbé érdeklik, mint a „rendes” bajnoki cím, amiért Bagnaiával kell megküzdenie. Többek között az Ausztrál Nagydíjon elért sprintgyőzelmével mostanra 20 ponttal elhúzott az olasz motorostól.

Azonban Buriramból adott esetben nemcsak Martín, hanem a Ducati gyári csapata is egy trófeával távozhat. Bagnaiáénak 160 pont az előnye a Pramackal szemben, amiből még 12-őt elbukva is megnyerik a csapatvilágbajnoki címet (a „maradék” két hétvégén egy istálló legfeljebb 148 pontot gyűjthet). Az pedig külön érdekes ebben, hogy a bolognaiak gyári istállója pont a Pramactól „veheti vissza” a címet, hiszen miután 2021-ben és 2022-ben is megszerezték azt, tavaly alulmaradtak a toszkán alakulattal szemben.

Így áll a MotoGP-tabella az Ausztrál Nagydíj után

A Moto2 kapcsán már jóval kevesebbet kell számolgatni. A listavezető Ogura Ajnak ugyanis 65 pontra nőtt az előnye Ausztráliában, már Arón Canettel szemben, míg Fermín Aldeguer és Sergio García hátránya további 1 egység. A jövőre már a MotoGP-ben versenyző Ogurát akkor koronázzák meg vasárnap biztosan, ha a futam leintéséig legalább 51 pontot megtart az előnyéből. A képlet leegyszerűsítve így a következő: ha Ogura legalább ötödik, vagy mindhárom ellenfele a legjobb hármon kívül zár, a japán pilóta a középső géposztály idei világbajnoka.

Végezetül szeretnénk olvasóink figyelmét felhívni, hogy vasárnap hajnalban óraátállítás lesz. Az alábbi menetrendben az ezzel összehangol időpontok szerepelnek a forduló zárónapján.

A Thai Nagydíj hétvégéjének menetrendje

PÉNTEK
4:00 – 4:35 Moto3 1. edzés
4:50 – 5:30 Moto2 1. edzés
5:45 – 6:30 MotoGP 1. szabadedzés
8:15 – 8:50 Moto3 2. edzés
9:05 – 9:45 Moto2 2. edzés
10:00 – 11:00 MotoGP Edzés
SZOMBAT
3:40 – 4:10 Moto3 3. edzés
4:25 – 4:55 Moto2 3. edzés
5:10 – 5:40 MotoGP 2. szabadedzés
5:50 – 6:05 MotoGP 1. időmérő
6:15 – 6:30 MotoGP 2. időmérő
7:50 – 8:05 Moto3 1. időmérő
8:15 – 8:30 Moto3 2. időmérő
8:45 – 9:00 Moto2 1. időmérő
9:10 – 9:25 Moto2 2. időmérő
10:00 – MotoGP Sprintverseny
VASÁRNAP
4:40 – 4:50 MotoGP Warm up
6:00 – Moto3 Verseny
7:15 – Moto2 Verseny
9:00 – MotoGP Verseny

A Bimota már a második napon kisajátította az első két helyet a Superbike-vb jerezi tesztjén

0

Axel Bassani végzett az élen a Superbike-vb jerezi tesztjének második napján, amelyen már Nicolò Bulega és a BMW sem vett részt. A második helyen csapattársa, Alex Lowes zárt, míg a harmadik pozíciót Garrett Gerloff szerezte meg, akinek a gépét szintén Kawasaki-motorblokk hajtja.

Szerdán rendezték a Superbike-világbajnokság jerezi tesztjének második napját. Ekkor már még kevesebben gurultak pályára, mint kedden, hiszen a tizenegy helyett csupán nyolc motoros körözött a pályán ebből a kategóriából. A BMW már az első nap délutánján befejezte tesztprogramját, ahogyan a kedden toronymagasan az élen záró Nicolò Bulega sem szerepelt másnap. Rajtuk kívül Nagasima Tecuta és Florian Marino sem gördült ki a garázsból, utóbbi helyett ezúttal már az állandó versenyzők képviselték a visszatérő Bimotát.

Balhéval, Bautista bukásával és Bulega elsőségével indult a „2025-ös idény” a Superbike-vb-n

Sőt, nemcsak képviselték, hanem az élre vitték a márkát. Axel Bassani húsz perccel a leintés előtt vette át a vezetést 1:39.527-es körével, de tíz perccel később még tovább javult, és 1:38.478-cal végzett az élen. A 76 körig jutó versenyző mögé csapattársa, a 67 kört teljesítő Alex Lowes zárkózott fel 201 ezredes lemaradással.

Persze ez csupán egy teszt, ráadásul meglehetősen csonka létszámmal, és még nagyon messze a 2025-ös idény kezdete, így nem árt hangsúlyozni, hogy az eredményekből nem érdemes messzemenő következtetéseket levonni. Ez igaz a harmadik helyet megszerző Garrett Gerloffra (90 kör) is, aki Bassanival és Lowesszal ellentétben nemcsak Kawasaki-blokkal, hanem Kawasaki-vázzal is szerepelt.

A negyedik pozícióban a Honda következett Xavi Viergével, aki ezúttal két motort tesztelt, és ezeken összesen 86-szor ment körbe a pályán. Ami márkatársait illeti, Tarran Mackenzie hatodikként, míg Tommy Bridewell nyolcadikként zárt. Utóbbi egy highside-ot is elszenvedett a 6-os kanyarban, aminek következtében rövid időre meg kellett szakítani a körözést.

Bulega kiválásával (és azzal, hogy Scott Reddinget egyik napon sem engedték pályára) ketten maradtak a Ducatitól. A gyári alakulatot Álvaro Bautista képviselte, míg Ryan Vickers a Motocorsánál fog versenyezni jövőre. Viergéhez hasonlóan mindketten két gépet próbálgattak: előbbi változtatott a beállításain, viszont már néhány órával korábban befejezte a napot, így 53 körrel végzett a negyedik helyen, míg utóbbi 66 körrel hetedik lett, miután az utolsó órában elesett az 1-es kanyarban.

Hiába veszít „métereket”, Zarco úgy érzi, a Honda újra „egy kategóriában” van a többiekkel

0

Johann Zarco örömmel vette tudomásul, hogy az Ausztrál Nagydíjon képes volt tartani a középmezőny tempóját. Bár a Hondának még mindig vannak hiányosságai, a francia motoros úgy érzi, most már nem csak névlegesen szerepelnek ugyanabban a kategóriában, mint a többiek.

Ami a végeredményt illeti, Johann Zarcónak nem volt különösebben jó hétvégéje Phillip Islanden. A 34 esztendős versenyző a tizennegyedik helyet szerezte meg az időmérőn, majd a sprintet nem tudta befejezni. A főfutamon ugyan pontot szerzett, de csak tizenkettedik lett, vagyis nem sikerült elérnie az Indonéziában vagy Japánban megszerzett helyezést.

Az LCR pilótája ennek ellenére kifejezetten elégedetten nyilatkozott. Zarco ugyanis három másik márka képviselőjével, Fabio Quartararóval, Raúl Fernándezzel és Jack Millerrel alkotott egy bolyt, és bár végül őt intették le utolsóként a kvartett tagjai közül, az elejétől a végéig meglehetősen jónak érezte a versenyen mutatott sebességét.

Quartararo többször is majdnem nagyot bukott, de utána biztató tempót produkált

Lenyűgöző volt a tempó – nyilatkozta. – Nem hittem el, amit a műszerfalon láttam. Majdnem az egész futamot 1:29 másodpercen belüli körökkel teljesítettük. Teljes mértékben arra összpontosítottam, hogy mindent ismétlésszerűen végezzek, és együtt maradtam az előttem lévő srácokkal. Boldog vagyok, mert lenyűgöző volt a versenytempó.”

Persze, ahogyan a legtöbb futamon, úgy ezúttal is a Honda szerezte a legkevesebb pontot, mind gyártóként, mind az összes pilóta eredményét figyelembe véve. Zarco azt is kiemelte, hogy továbbra is vannak gondok a motorral, ennek ellenére úgy érzi, hogy most már nem annyira kilátástalan a helyzet, mint amilyen az idény korábbi szakaszában volt.

Marc Márquez nagy csatában verte meg Martínt, a peches kezdés sem gátolta meg a diadalban

A motornak még mindig megvan az a korlátja, hogy nem tudom úgy befordítani, ahogyan akarom, és nem vagyok képes kontrollálni a kigyorsítási tapadást, ezzel továbbra is küszködöm – magyarázta. – Nagyon konzervatívnak kell lennem, métereket veszítek a többiekhez képest. Ugyanakkor nem szabad elfelejteni, hogy néhány hónappal ezelőtt még úgy tűnt, hogy nem egy kategóriában versenyzünk. Most ott mentünk a többiekkel, és csak tíz másodpercre voltunk Pecco [Bagnaiától], ami pozitív.”

Zarco szavai kapcsán fontos hangsúlyozni, hogy az Ausztrál Nagydíj hétvégéjéből soha nem érdemes messzemenő következtetéseket levonni a pálya jellege miatt, a következő helyszínek sokkal mérvadóbbak lesznek az erőviszonyokat illetően. A MotoGP mezőnye ezen a héten Thaiföldre, Buriramba látogat, ahol kiderülhet, hogy az egyszeres királykategóriás futamgyőztes optimizmusa mennyire volt megalapozott.

Így áll a MotoGP-tabella az Ausztrál Nagydíj után

Razgatlıoğlu továbbra is a MotoGP-ben akar versenyezni, de Marc Márquez példáját nem követné

0

Kenan Sofuoğlu kijelentette, még mindig az a cél, hogy Toprak Razgatlıoğlu 2026-ban a MotoGP-ben induljon. A török versenyző menedzsere azt is hozzátette, hogy mindenképpen gyári specifikációjú motort szeretnének.

Toprak Razgatlıoğlu már első évében megnyerte a Superbike-világbajnokságot a BMW-vel, amivel a közvélemény jelentős részét nagyon meglepte. A török pilóta remek teljesítményt nyújtott, és az idény közepén megdöntötte a zsinórban elért győzelmek rekordját. Sokan úgy vélik, hogy a MotoGP-ben is megállná a helyét, és a jelek szerint erről még mindig nem tett le, ahogyan menedzsere, az ötszörös Supersport-világbajnok Kenan Sofuoğlu sem.

Nyáron maga a jelenleg 41 éves exmotoros dobta be a követ az állóvízbe, amikor kijelentette, a BMW tudtára adták, hogy szeretnének a királykategóriába igazolni. Ezt aztán igyekeztek elsimítani, hiszen a két fél 2025-ig kötött szerződést, ám azután ilyesmi nem gátolja meg őket a váltásban, legalábbis a mostani helyzet alapján. Sofuoğlu pedig leszögezte, továbbra sem tettek le a csúcskategóriáról.

Ha ez blöff volt, nem jött össze: Razgatlıoğlu menedzsere máris visszakozott a MotoGP kapcsán

2026-ban szeretnénk a MotoGP-be igazolni, ez a célunk – nyilatkozta a GPOne.com-nak adott interjújában. – Minden előttünk álló lehetőséget meg fogunk vizsgálni. Ha nem kapunk megfelelő ajánlatot, akkor talán itt, ebben a bajnokságban maradunk. Jelenleg a BMW a prioritásunk, de nem tudjuk, mi lesz 2025 után. Meg kell néznünk, milyen opciók kínálkoznak, aztán meglátjuk, mit csinálunk.”

Hogy mi számít megfelelő ajánlatnak? Nos, az biztos, hogy Razgatlıoğlu és menedzsere gyári specifikációjú motort akarnak. Mindez persze nem feltétlenül jelent gyári csapatot, hiszen például a Pramac idén és jövőre is a legújabb gépet kapja, csak 2025-től már nem a Ducatitól, hanem a Yamahától. Egy ilyen konstrukció tökéletesen megfelelne nekik, de a szatellitcsapatnál versenyző és azzal szerződésben álló, tavalyi motort hajtó Marc Márquez idei helyzete már nem.

Gyári csomagot és szerződést szeretnénk, ahogyan az például a Pramac és Jorge Martín esetében működik – fogalmazott Sofuoğlu. – Egy olyan megállapodás nem érdekel minket, mint amilyennel Marc Márquez rendelkezik a Gresininél. Azért mondom ezt, mert Marc mögött nagy támogatás és erő áll, míg nekünk Törökországban nincs szponzorációnk, nemhogy súlyunk a támogatást illetően. Szóval meglátjuk, hogyan kell cselekednünk.”

Hogy a török versenyző-menedzser párosnak sikerül-e elérnie a célját, az jövőre kiderül, mindenesetre aligha lesz egyszerű dolgok. Bár Razgatlıoğlu kétségtelenül kiválóan szerepel a Superbike-vb mezőnyében, egyfelől a MotoGP-motorra át kell állni, másfelől 2026-ban már a 30. életévét fogja betölteni, vagyis addigra már finoman szólva sem lesz fiatal, legalábbis motorsportos mércével.

Megy még valaha Razgatlıoğlu a MotoGP-be? – akár Rossi is segíthet megvalósítani az álmot

Marc Márquez ismét bizonyította, más bolygóról érkezett

0

Minden évben van egy futam, amely visszaadja a motorsportba vetett hitem, amely bebizonyítja, hogy a MotoGP bizony a kétkerekű motorsportok királynője, a gépeket megülő versenyzők pedig a sport koronázott királyai, a két lábon járó gladiátorok netovábbja.

Bizonyára kitalálták, hogy Phillip Islandről beszélek, arról a helyszínről, amely az esetek túlnyomó részében az év futamát adja. Így volt ez most is, és bár igaz, hogy nem egy utolsó körig elnyújtott test test elleni küzdelem döntött a győzelemről, mégis mindaz, amit itt láttunk volt a gyorsasági motorversenyzés alfája-ómegája, a Grand Prix-sport esszenciája.

Tudják, miért? Egészen pontosan azért, mert végre nem a szárnyakról, abroncsokról, fejlesztésekről, és leszorítóerőről beszéltünk, hanem színtiszta motorversenyzést láthattunk, zsigerből fakadó gyorsaságot, puszta tehetségből származó bravúrt, és, mint mindig, hihetetlen jeleneteket, amelyek ép ésszel már-már felfoghatatlanok.

Kezdem azzal, hogy a szezon legnagyobb átlagsebességet produkáló helyszíne nemrég új aszfaltot kapott, így ennek, valamint az új Michelin-abroncsok extra tapadásának köszönhetően a mezőny lefelé kerekítve ötven másodperccel gyorsabban teljesítette a futamot, mint tavaly. Pedig az aszfalt hőmérséklete csak három fokkal volt melegebb, mint 2023-ban. Elképesztő számok ezek, ha pedig azt írom, ez körönként 1,9 másodpercet jelent, talán önök sem hiszik el. Pedig így történt.

Marc Márquez nagy csatában verte meg Martínt, a peches kezdés sem gátolta meg a diadalban

És ami még csodálatos az ausztrál helyszínen, hogy a taktika, mint fogalom, ezen a hétvégén elvész, hiszen kinek lenne kedve verseny közben elmélkedni, miközben épp próbálja átélni a Siberiát, vagy a Doohan-kanyart, amely a célegyenes végén található szupergyors jobbos, amely előtt kiesik alólunk a motor, és a versenyzők elmondása alapján sokszor csak az óceánt látják az orruk előtt, mielőtt bezúgnak a kanyarba.

Nehéz megtalálni a helyes fékezési pontokat, nehéz ráérezni a pálya ritmusára, emiatt pedig csak az képes tökéletes köröket motorozni itt, aki bevállalós, és aki komfortosan érzi magát a motoron. Bár ez utóbbi nehezen definiálható, hiszen ki érezné magát biztonságban háromszáz felett, miközben vakon lendíti magát egy kétszáz feletti jobbosba, miközben az óceán felől érkező orkánszerű széllökések megpróbálják kitépni alóla a motort, amelyet ilyenkor persze sokféleképpen jellemezhetünk, csak stabilként nem.

Így kijelenthetjük, Phillip Island leginkább azoknak a versenyzőknek kedvez, akik bírják a brahit, kedvelik a régimódi motorversenyeket, és elvállalják azokat a helyzeteket, amelyekbe mások már beleborzonganának. Meg persze ott vannak ők, akik vezetik a világbajnokságot, mint Pecco Bagnaia vagy Jorge Martín, akiknek a pálya teljesen mindegy, mert pontosan tudják, a végső győzelemért mindenütt gyorsnak kell lenniük. Esetleg lesznek olyan helyszínek, ahol csak károkat enyhítenek. És persze ott van Marc Márquez, aki a fenti két tábor egyvelegét alkotja. A spanyol versenyző, bár szombaton még csak villantott, és második helyen zárta a sprintet Martín mögött, vasárnap már teljesen új célkitűzésekkel érkezett, és mindenki sejtette, valami nagy dobásra készül. Mert ezen a futamon bizony nem számítanak a GP23-as Ducati gyengeségei, gyakorlatilag semmi sem, kizárólag az, hogy ki mekkora lélekkel érkezett. Márquez viszont hozta a kötelezőt, és annyira megbonyolította saját versenyét, amennyire csak lehetett, miután letépett a plexijéről közvetlenül a rajt előtt egy fóliát, amelyet végül a szél a saját hátsó kereke alá fújt. Így már a rajtnál láthattunk tőle egy rolling burnoutot, és csak ezt követően nyerte a futamot. – legalábbis ezzel a gondolatmenettel poénkodott Márquez főmérnöke, a brit Frankie Carchedi.

Egy szúnyog miatt kellett megszegnie a versenyzők közötti megállapodást Marc Márqueznek

A nyolcszoros világbajnok így az első kanyar után bőven tízen kívül tanyázott, de az első kört már a hatodik helyen zárta. És pont úgy, ahogy ennek miértjére sincsenek pontos magyarázatok, úgy arra sem, hogy miként volt képes ezek után futamot nyerni. Bámulatos volt, elképesztő, ismét, olyannyira, hogy arra szavak nincsenek, és bár tudom, hogy nem különösebben kedvelik az effajta ömlengéseimet, azzal mégis tisztában kell lenniük, hogy az az istenadta tehetség, amivel ez a fiú rendelkezik, a mezőnyben másnak nincs meg. Egyszerűen tud valami olyat, amit tanulni nem lehet. Persze nem állítom, hogy kellő szorgalommal és alázattal nem lehet legyőzni, csupán csak azt, hogy az a tehetség, amit magában hordoz, egyedülálló, és sokak számára megmagyarázhatatlan.

A versenyzők közötti különbségek definiálása ezzel szemben már egyszerűbb, legalábbis a technikájukat tekintve. A hétvége során például azt is megtudtuk, hogy ilyen körülmények között leginkább abban rejlik Márquez előnye, hogy képes stresszelni az első abroncsot, és kisajtolni belőle a maximumot, miközben a többiek végig azt érzik, hogy az első gumi határai alig felismerhetőek, ezért vannak kitéve a folyamatos bukásoknak. Velük szemben Márquez élvezi, ha az eleje folyamatosan csúszik, ezáltal sokkal távolabb keresi a határokat, úgy, hogy közben olyan tapadást képes elérni az első abroncsnál, amely a többiek számára elérhetetlen. Azt is tudjuk már egy ideje, hogy a Ducati belső szabályzata alapján a versenyzők bármikor belenézhetnek egymás telemetriás adataiba, ugyanakkor Márquezéit rendszerint nem tudják értelmezni a márkatársak, így sokszor azt sem képesek megállapítani, hogy miért gyorsabb náluk.

Így áll a MotoGP-tabella az Ausztrál Nagydíj után

Ezek után pedig mindenki legnagyobb kérdése csak az lehet: vajon mire lesz képes a gyári motorral a gyári csapatnál, ha most, 2024-ben elég volt számára néhány hónap ahhoz, hogy megtanuljon homlokegyenest másként motorozni a Ducatival, mint tette azt az elmúlt évtizedben a Hondával, úgy, hogy közben pimasz módon gyors is mellette.

Az újságírók persze akkor nyugodtak, ha a dübörög a drámaláma, ezért a futam után megindították a 2015-ös szálat, amikor Valentino Rossi meggyanúsította Márquezt, hogy Jorge Lorenzo malmára hajtja a vizet, pont, amiért Phillip Islanden megnyerte a versenyt. Ahogy akkor abban, ebben sem volt mélyreható logika, ezért Bagnaia nagyon okosan úgy válaszolt: „Szerintem Marcot sokkal jobban érdekelte most a győzelem, és nem azért akarta megelőzni Martint, hogy a tőle elrabolt öt pontot így nekem ajándékozza. Ezért nem gondolom azt sem, hogy ennek az egésznek bármi köze lenne 2015-höz.”

Hihetetlen, de még Marc Márquez mostani diadala után is előjött a kilenc évvel ezelőtti botrány

Az itáliai címvédő így nagyon diplomatikusan lezárta a témát, viszont a futam után nem sokkal azt mégis megjegyezte: ha nincs az ominózus bukása Álex Márquezzel, most sokkal jobban állna pontok tekintetében. Ugyanakkor úgy vélem, erre a vonatra már kár lenne felszállnia, hiszen abban a bukásban sajnos ő is nyakig benne volt.

Amennyire Maverick Viñales is abban a szombati horrorbalesetben, amely után sokan még levegőt is alig kaptak. Megkockáztatom, eddig ez lehetett a szezon egyik legijesztőbb pillanata. Történt ugyanis a szombati sprinten, hogy az apriliás megelőzte a célegyenes végén Marco Bezzecchit, majd már a féktávon behúzta motorját az olasz elé, így gyakorlatilag visszasorolta magát, hogy a hajmeresztő egyes kanyart a lehető legjobb helyről tudja indítani. Az Aprilia aeroelemei által generált szélárnyék és a piszkos levegő kombinációja viszont beszippantotta az olaszt, aki így bőven kétszáz feletti tempónál ütötte ki Viñalest. Az eset utáni vélemények azonban már teljesen eltérőek voltak. Olyan szakértők, mint a pálya mellett álló szakkommentátor, és a többszörös világbajnok, az ausztrál pályát igencsak jól ismerő legenda, Casey Stoner, egyértelműen az aeroelemeket tették felelőssé, míg voltak olyanok is, akik Bezzecchi felelősségét érezték az eset mögött. Tény, nem ez volt az első eset, hogy az itáliai versenyző ütközik valakivel hasonló szituációban, amiért kivétel nélkül az aerocsomagot, és annak szívóhatását okolta. Ezért a Bezzecchit elmarasztalók úgy gondolták: ideje lenne felkészülnie a hasonló helyzetekre a jövőben, és korábban fékezni.

Bezzecchi kiosztotta Viñalest, mutogatás helyett ő ellenfeléért aggódott volna fordított helyzetben

Bezzecchi az eset miatt kapott is egy hosszú körös büntetést a másnapi futamra. A döntés hatására a Bezzecchit védő tábor viszont ismét felszólalt, és hevesen kritizálni kezdte az aeroelemeket, újfent a megkérdőjelezve létjogosultságukat. A MotoGP-ben jártas mérnökök, újságírók, volt versenyzők kivétel nélkül állították, Bezzecchinek nem volt ideje felkészülni a történtekre, és amikor Viñales bemotorozott elé, már tudta, hogy bajban vannak, ezért markolt bele az első fékbe. A bukástól viszont ez sem mentette meg őket. Voltak versenyzők is, akik név nélkül elmondták, néhány éve egyébként is született egy megállapodás a versenyzők között, hogy ilyen módon egyik helyszínen sem zárják be egymás előtt az íveket, nemhogy a naptár egyik legfélelmetesebb helyszínén, a legveszélyesebb kanyar előtt. Ennek hatására azóta ismét egyre többen követelték az aerocsomagok azonnali betiltását, mert úgy vélik, ha a Dornának és az FIM-nek a kommunikációban ennyire fontos a versenyzők biztonsága, akkor épp ezeket tiltanák be azonnali hatállyal.

Viñales visszavágott Bezzecchinek: Még annyit sem mondott, hogy „sajnálom”

Joggal kérdezhetik, ha Phillip Island valóban egy ósulis pálya, és nem a motor számít, akkor miért nem tudtak domborítani azok a gyártók, amelyek egész évben lépéshátrányban vannak? Nos, erre egy ideje mindenki keresi a választ, és minden bizonnyal meg is találták, ez pedig sokadjára is az abroncsokhoz vezethető vissza.

Kijelenthetjük, hogy a Michelin új, extra tapadós hátsó keveréke leginkább a Ducatinak kedvez, néhányan pedig egyenesen azt feltételezik, hogy a francia beszállító kifejezetten nekik akart kedveskedni ezzel. A többi gyártó egyszerűen nem talál megoldást a problémáira, ezen belül leginkább arra, hogy a futam első felében, amikor szükség lenne a hátsó abroncsok jótékony hatására, nem tudnak lépést tartani a többiekkel. Vagy, amennyiben igen, úgy a futam második felében veszítenek jelentős mértékben a tapadásból.

A japán gyártók közül jelenleg most inkább a Yamaha van lépéselőnyben, ezért Fabio Quartararo esetével lehet a legegyszerűbben alátámasztani a fentieket. Míg a francia versenyző a szombati sprintfutamon huszonegy másodperces hátrányban ért célba, addig a kétszer olyan hosszú vasárnapi főfutamon ez a hátrány lecsökkent tizennyolc másodpercre. A köridők alapján pedig egyértelműen kirajzolódik, hogy a verseny második felében rendszeresen a legjobb öt környékén volt, az utolsó harmadában pedig könnyedén hozta azokat az időket, amelyekkel végül az első három dobogóra állhatott. Ez pedig annyit jelent, hogy Quartararo akkor válik igazán versenyképessé, amikor gyengül az abroncsok tapadása, viszont a futam elején tapasztalt extra tapadásból nem tud profitálni. Leginkább emiatt nem volt képes még egy olyan pályán sem domborítani, mint Phillip Island.

Quartararo többször is majdnem nagyot bukott, de utána biztató tempót produkált

Azt is tényként közölhetjük, hogy a Ducati nyolcmotoros stratégiája és a csapatok közötti teljesen szabad adatelemzés is megkönnyíti a helyzetüket, hiszen egy adott problémára sokkal gyorsabban találhatnak megoldást. Ugyanakkor nem győzöm hangsúlyozni, az elmúlt húsz évben rengeteget dolgoztak azért, hogy mindez így legyen. Az eredményeket nem a polcról vették le, hanem iszonyatos pénzt és munkát öltek ebbe a projektbe, és a stratégiájukkal sem értett mindig mindenki egyet.

Így ameddig a bolognaiak továbbra is szüretelnek, a többieknek csak a végtelen munkák mezeje maradt, hogy ismét talpra álljanak. A hétvégét pedig már új helyszínen, Thaiföldön várja a mezőny. Az újonc Pedro Acosta ausztrál kiruccanása ismét nem sikerült fényesen. Miután a spanyol bukott a szombati sprinten, úgy beütötte a vállát, hogy kérdéses a burirami indulása.

Acosta soha korábban nem szenvedett ilyen balesetet, a következő hétvégén sem biztos az indulása

Viñales visszavágott Bezzecchinek: Még annyit sem mondott, hogy „sajnálom”

0

Ahogyan Marco Bezzecchi nem volt kibékülve Maverick Viñalesnek a balesetük után tanúsított viselkedésével, úgy ez fordítva is igaz volt. A spanyol versenyző úgy véli, a főfutam végére elfogytak a gumijai.

Nemcsak az Ausztrál Nagydíj hétvégéjének, hanem az idei szezonnal az egyik leglátványosabb balesetét szenvedte el Marco Bezzecchi és Maverick Viñales a sprinten. Mint ismert, az utolsó előtti körben az olasz versenyző nekiment a gyári Aprilia pilótájának, miközben az ötödik helyért csatáztak, és mindketten nagyot buktak.

Bár a balesetet a VR46 motorosa okozta, utána ő kritizálta riválisát, igaz, nem az incidens, hanem az utána tanúsított viselkedése miatt, mondván, mutogatott a földön fekvő ellenfelének. Ugyanakkor a spanyol versenyző sem volt kibékülve azzal, ahogyan vetélytársa kezelte a szituációt. „Nem jött oda, és nem mondott semmit, még annyit sem, hogy »sajnálom« – nyilatkozta.

Bezzecchi kiosztotta Viñalest, mutogatás helyett ő ellenfeléért aggódott volna fordított helyzetben

A sportfelügyelők Bezzecchit látták hibásnak, ezért hosszú körös büntetéssel sújtották a főfutamra. Viñales igyekezett diplomatikusan véleményezni a döntést, de szavaiból kivehető, hogy egyetért az ítélettel. „Ők döntik el, hogy osztanak-e ki büntetést, és [ha igen, akkor] melyiket, szóval erről nincs mit mondanom – fogalmazott. – Szerintem üzenniük kell, és ez jó.”

Bár egyikük sem úszta meg sérülés nélkül az ütközést, végül mindketten elindulhattak a másnapi főversenyen. Viñalesnek a bal felkarját be kellett kötni, míg a jobb zúzódásokat szenvedett. Ennek ellenére jó futamot produkált. „Elég jól éreztem magam, jobban, mint amire számítottam – jelentette ki. – Délelőtt nem éreztem jól magam a kezem miatt, de jó színvonalon tudtam motorozni, és igyekeztem együtt maradni a Ducati srácaival.”

Végül nyolcadikként ért célba, miután a hajrában elfogytak az abroncsai. „Nem volt rossz a motor viselkedése, de a futam vége felé a hátsó gumi elkezdett elfogyni, és úgy tűnt, hogy a többieknek nincs ilyen problémájuk – folytatta. – Tudtam, hogy nem támadhatok tovább, ezért arra összpontosítottam, hogy a lehető legjobb [pozícióban] fejezzem be a versenyt.”

A MotoGP mezőnyének nincs megállás, hiszen ezen a héten már a Thaiföldi Nagydíj hétvégéjét teljesítik. Ebből a szempontból kifejezetten rosszul jött volna egy komolyabb sérülés, de szerencsére ilyesmiről egyikük esetében sincs szó. „Fantasztikus, hogy nem sérültem meg, és versenyezhetek Thaiföldön” – mondta Viñales.

Balhéval, Bautista bukásával és Bulega elsőségével indult a „2025-ös idény” a Superbike-vb-n

0

Kedden lezajlott a Superbike-világbajnokság jerezi tesztjének első napja. Scott Reddingnek a BMW nem tette lehetővé, hogy felüljön a Ducatira, Álvaro Bautista miatt meg kellett szakítani a körözést, míg Nicolò Bulega toronymagasan zárt az élen.

Ahogyan az ilyenkor lenni szokott, a mezőny egy része tesztelés céljából ott maradt Jerezben a Superbike-világbajnokság szezonzárója után, hogy már a 2025-ös szezonra készüljenek. A helyszínen ugyanis két napig körözhetnek a versenyzők, ennek első fele pedig kedden zajlott le, és a Yamaha kivételével minden márka képviseltette magát. A legnagyobb érdekességet azonban egy olyan versenyző esete jelentette, aki egyetlen métert sem tett meg.

Vasárnap vált hivatalossá, hogy Scott Redding marad jelenlegi csapatánál, amely jövőre már MGM Bonovo néven fog indulni. Ez utóbbinál azonban jóval fontosabb, hogy a német istálló Ducatira váltott, ami meglehetősen nagy gondot okozott. A csapat hivatalosan csak januárban kaphatja meg felszerelését, így a bolognaiak a tesztcsapat egyik motorját akarta odaadni a brit motorosnak. Csakhogy ő hiába bontotta fel a 2025-ig szóló szerződését a BMW-vel, mivel ennek feltételeiről nem sikerült megegyezniük, a bajorok nem hagyták jóvá, hogy részt vegyen a teszten. Redding így hétköznapi viseletben nézte a pályán köröző motorokat, amelyekhez várhatóan szerdásn sem fog tudni csatlakozni.

Ami a többi Ducatit illeti, a többi Ducatit illeti, Nicolò Bulega a saját ligájában játszott, és mindkét motorjával gyorsabb volt, mint bárki más a mezőnyben. Az olasz versenyző összesen 86 kört tett meg, és 1:38.142 másodperccel végzett az élen, 1,425 másodperccel megelőzve Álvaro Bautistát. Az immáron címvédőnek nem mondható spanyol pilóta az első óra végén nagyot bukott a 2-es kanyarban, aminek következtében meg kellett szakítani a körözést, de később vissza tudott térni a pályára, és végül 85 körrel fejezte be a napot. Rajtuk kívül a Motocorsánál állandó versenyzőként debütáló Ryan Vickers hajtott Panigale V4 R-t, ő 68 kört motorozott, és az ötödik helyen végzett.

A teszt egyik leginkább várt eseménye volt, hogy a pályán is bemutatkozhatott az új Bimota KB998-as. A motort azonban nem az állandó versenyzők egyike, Alex Lowes vagy Axel Bassani vezette, hanem a tesztpilótai szerepet betöltő, 72 körig jutó Florian Marino, aki kilencedikként zárt. A vázat tekintve a mezőny egyetlen megmaradt Kawasakiját működtető Puccetti Racing új igazolása, Garrett Gerloff harmadikként zárt, és 77 kört teljesített.

A Honda kénytelen volt nélkülözni a záróforduló Superpole versenyén lábközépcsonttörést szenvedett Iker Lecuonát, akit azóta sikeresen megműtöttek. Csapattársa, Xavi Vierge (80 kör) negyedikként zárt, rajta kívül Tarran Mackenzie (70 kör), Nagasima Tecuta (46 kör) és Tommy Bridewell (69 kör) kaptak lehetőséget, akik sorrendben a hatodik, a nyolcadik, illetve a kilencedik pozíciót szerezték meg.

A BMW-t csak a tesztpilóták, Markus Reiterberger (48 kör) és Sylvain Guintoli (64 kör) képviselték, utóbbi először vezetett versenymotort azóta, hogy bejelentette, legkisebb fia rákban szenved. A bajorok csupán délután 2-ig tesztelték motorblokkjukat, ekkor ugyanis befejezték programjukat, és már csak jövő héten gördülnek pályára Aragóniában. A német versenyző a hetedik, a francia a tizenegyedik pozícióban zárt.