back to top
2025. május 13. 08:38
Kezdőlap Blog Oldal 126

Hihetetlen, de még Marc Márquez mostani diadala után is előjött a kilenc évvel ezelőtti botrány

0

Egy újságíró némi párhuzamot vélt felfedezni a 2015-ös, valamint az idei Ausztrál Nagydíj között, és ennek kapcsán megkérdezte Francesco Bagnaiát, hogy Marc Márquez vajon szívességet tett-e neki. Az olasz motoros azonban nem gondolja, hogy ez járt leendő csapattársának fejében.

Érdekes mederbe terelte egy újságíró az Ausztrál Nagydíjat követő sajtótájékoztatót. Mint ismert, Marc Márquez emlékezetes győzelmet aratott, miután annak ellenére is sikerült az élre állnia, hogy a rajt után visszaesett a tizenharmadik helyre, miután kénytelen volt letépni a sisakfóliáját, amely pont a hátsó kereke alá került, annak kipörgését okozva.

Ennek az újságírónak azonban a 2015-ös botrány, pontosabban annak egyik előzménye jutott eszébe. A kérdés Bagnaiának szólt, ám úgy vezette fel, hogy kilenc éve szintén Márquez nyert, Jorge Lorenzót megelőzve, és „Olaszországban nagyon sokan azt gondolják”, hogy segíteni akart honfitársának. „Gondolod, hogy szívességet tett neked? – hangzott a konkrét kérdés.

Marc Márquez nagy csatában verte meg Martínt, a peches kezdés sem gátolta meg a diadalban

Mindez meglehetősen érdekes párhuzam, hiszen 2015-ben pont abban rejlett az ellentmondás, hogy bár az utolsó körben legyőzte Lorenzót, a Maláj Nagydíj ominózus sajtótájékoztatóján Valentino Rossi azzal gyanúsította meg Márquezt, hogy szándékosan segíti honfitársát. Itt viszont szó sincs ilyesmiről, szimplán elvett 5 pontot az egyik bajnokesélyestől. Ami nyilvánvalóan segítség volt a másiknak, de a nyolcszoros világbajnok szempontjából ez csak járulékos tényező.

A három jelen lévő versenyző nem bírta ki vigyorgás nélkül, amikor szóba került a 2015-ös eset, majd poénosra vették a választ. „Szívességet tettél nekem?” – kérdezte Bagnaia a Gresini motorosától. „Ma igen. Öt pontot elvettem [Martíntól], nem igaz?” – válaszolta Márquez. A címvédő aztán kifejtette véleményét.

Egy szúnyog miatt kellett megszegnie a versenyzők közötti megállapodást Marc Márqueznek

Szerintem inkább arról van szó, hogy nyerni akart – mondta ki a teljesen egyértelmű igazságot. – Most sokkal nagyobb esélye volt a győzelemre. Szombaton Jorge igazán erős volt, és igaz, hogy [Márquez] most is elrontotta a rajtot, de a tempója sokkal jobb volt, és végül nyert. Nem hiszem, hogy 2015-re gondolt.”

Bár tény, hogy Márquez korábban elmondta, Bagnaiának szurkol a bajnoki csatában, mivel jövőre ő lesz a csapattársa, életszerűtlen, hogy a pályán ez járt a fejében, miközben Martínnal csatázott. Később ő is reagált erre a felvetésre, és leszögezte, most és kilenc éve is a győzelem megszerzésére koncentrált a Phillip Island-i viadalon.

Aktív versenyző vagyok, és inkább nem gondolok a múltra, de mivel már vagy tíz éve itt vagyok, ugyanazt próbáltam csinálni, amit korábban is tettem Ausztráliában – magyarázta a 31 esztendős pilóta. – Nem ez volt az első alkalom, és remélem, nem is az utolsó: menedzseltem a futamot, és a végén igyekeztem megnyerni.”

Így áll a MotoGP-tabella az Ausztrál Nagydíj után

Nem csak a név változik – bemutatkozott a Kawasakit részben váltó Bimota motorja (kép)

0

A Bimota közzétett egy képet arról a motorról, amelyet pályára gurítanak a jerezi teszten. A Kawasakit félig-meddig váltó gyártó motorjának színvilága látványosan módosult, de nem ez az egyetlen változás a Ninja ZX-10RR-hez képest.

A Superbike-világbajnokság idei évének egyik legizgalmasabb híre volt, hogy a Bimota visszatér a sorozatba. Az olasz márka a Kawasaki projektjét veszi át, pontosabban csak részben, hiszen a vázat ők fogják gyártani, de a motorblokk ugyanaz a sornégyes változat marad. Nem véletlen, hogy a gyári csapat neve Bimota by Kawasaki Racing Team lesz.

Visszatér az ikonikus olasz márka a Superbike-világbajnokságra

Hétfőn pedig az is kiderült, hogyan fog festeni az új, KB998-as kódjelű motor, legalábbis annak első verziója. Az alapszín fekete lesz, de a piros is megjelenik a versenygépen. Persze a változást nem csupán ebben kell keresni: a burkolat kialakítása szintén módosult, hiszen az elején olyan szárnyelemek láthatóak, amelyek a Ninja ZX-10RR-en nem voltak ott.

Persze a csapat összetétele nem változik lényegesen, így a tapasztalat meglesz. Az állandóságot a pilótapáros is képviseli, hiszen mind Alex Lowes, mind Axel Bassani marad az újjáalakuló istállónál. Egyébként arra is fény derült, hogy jövőre milyen szerelésben fognak motorra ülni: a színösszeállítás nem meglepő módon a motor külsejére hajaz, vagyis a jól megszokott zöld innen is eltűnt.

Visszatérve a motorra, hamarosan a pályán is meg lehet csodálni a KB998-ast, hiszen Jerezben rendezik a szokásos végi tesztet, amely lényegében az első 2025-ös tesztként is felfogható. Az eseményen már a következő idényre szánt motorok gördülnek ki a csapatok garázsából délelőtt 10 és este 6 óra között.

Természetesen sok munka volt a színfalak mögött, hogy eljussunk az új motor leleplezésének napjáig, és az első nyilvános tesztelésig – nyilatkozta Guim Roda, aki a változások után is ellátja majd a csapatmenedzseri feladatokat. – Alex Lowes és Axel Bassani, valamint a bokszutcai csapat és a támogató személyzet jelenléte azt jelenti, hogy az alapvető feladatokra koncentrálhatunk: az új, KB998-as versenygépünk tesztelésére és az adatgyűjtésre a keddi, illetve az egész téli tesztelés folyamán, a BWO és a FIM által meghatározott tesztkorlátozási szabályokon belül. Ez egy nagyon új motor, teljes elkötelezettséget igényel majd tőlünk. Nagyon lelkesek vagyunk, hogy részesei lehetünk ennek az izgalmas projektnek, és megtiszteltetés számunkra, hogy miénk a felelősség, hogy a Bimota KB998 a lehető leghamarabb csúcsteljesítményt nyújtson.”

A Kawasaki gyári csapatként tehát elbúcsúzott a sorozattól, de a Ninja ZX-10RR nem, hiszen a Puccetti Racinghez igazoló Garrett Gerloff ezt a motort fogja használni. Ennek ellenére talán érdemes megnézni a versenygép mérlegét: nos, a 2017-es bemutatkozása óta összesen 87 futamot nyert, és az első négy évben kivétel nélkül minden bajnokságot megnyert, az egyénit Jonathan Rea révén. Idén viszont csak az idénynyitó hétvégén jött össze a győzelem, igaz, Phillip Islanden Lowes kétszer is diadalmaskodott.

Jó lesz nekünk a Bimota?

Az „elfeledett” konfliktus: így rendezte nézeteltérését Bagnaia és Aleix Espargaró (videó)

0

Francesco Bagnaiának és Aleix Espargarónak még az Ausztrál Nagydíj bemelegítésén akadt nézeteltérése, amelyet aztán a pilótaparádén beszéltek meg. Bár nem értettek egyet, de a jelek szerint sikerült fátylat borítaniuk a konfliktusra.

A bemelegítés alapesetben sem képezi fontos részét egy MotoGP-hétvégének, legalábbis nézői szempontból. Phillip Islanden pedig ez pláne így szokott lenni az európaiak számára, hiszen már maga a versenyt is hajnalban rendezik, a több mint négy órával korábbi esemény így még bőven éjszaka zajlott le. Beszédes, hogy a királykategória X-oldala is csak a végeredményt közölte.

Ennek fényében nem meglepő, ha egy kisebb konfliktus teljesen elsikkad. Ez történt Francesco Bagnaia és Aleix Espargaró összezörrenésének esetében is. A két pilóta a 4-es kanyarban találkozott egymással a pályán, amikor a címvédő utolérte a nála sokkal lassabban haladó spanyol versenyzőt, és nem voltak messze az ütközéstől.

Ezt követően mindketten gesztikulálni kezdtek a másiknak, majd az Aprilia motorosa odament ellenfele mellé, és ismét összeértek. Utána mindketten mentek a maguk dolgára, a pilótaparádé viszont lehetőséget adott arra, hogy megbeszéljék a történteket. Az alábbiakban a dialógusa olvasható. A fordítás során néhol módosítottunk a szóhasználaton az érthetőség kedvéért, de a mondanivaló tartalmán természetesen nem változtattunk.

Espargaró: Amikor megláttalak, valósággal megrémültem. Ahelyett, hogy megcsináltam volna a kanyart, felszedtem a motort.
Bagnaia: Nem tudtam mást tenni, különben lementem volna a pályáról. El kellett kezdenem lezárom a kanyarívet. Neked valószínűleg hideg volt a gumid, vélhetően nekem jöttél volna, úgyhogy szélesre mentél. Ekkor viszont még nem voltam dühös. Utána lettem mérges. Nem tetszett, hogy miután felszedted a motort, elküldtél a p*csába.
Espargaró: Elkezdtél nekem mutogatni, miközben az elején én nem is láttalak.
Bagnaia: Azért lettem ideges, mert elküldtél a p*csába.
Espargaró: Egy frászt.
Bagnaia: És mit csináltál utána? Kijöttünk a jobbosból, és felgyorsítottál, hogy mellém érj.
Espargaró: Nem.
Bagnaia: De.

A felvételekből nehezen lehet megítélni, hogy pontosan mi történt, mert a közeli felvétel kezdetén már mindketten mutogattak. Vélhetően az történt, hogy Espargaró meglepettségében valóban felemelte a kezét, amit Bagnaia dühös reakcióként értelmezett. Erre berágott, amire pedig a 35 esztendős motoros már tényleg ideges lett. Azonban mindez már nem számít, hiszen bár a képek tanúsága szerint nem jutottak egyetértésre, öleléssel zárták le a párbeszédet. A futamon aztán messze voltak egymástól, hiszen Bagnaia a harmadik lett, 20,399 másodperccel megelőzve a tizenhatodik Espargarót.

Igent mondana rá, de nem feltétlenül tartaná jó ötletnek Bulega, hogy ő pótolja Di Giannantoniót

0

Nicolò Bulega nem zárkózna el attól, hogy esetleg ő helyettesítse a hamarosan kés alá fekvő Fabio Di Giannantoniót, de felhívta a figyelmet ennek veszélyére. Az olasz motoros a Superbike-vb utolsó hétvégéjére és a következő idény kilátásaira is kitért.

Bármi is történik, az biztos, hogy a MotoGP idei szezonjának utolsó két hétvégéjén nem lesz ott az állandó mezőny összes versenyzője. Fabio Di Giannantonio ugyanis a Thai Nagydíj után búcsút int a 2024-es évnek, legalábbis ami a versenyzést illeti, ugyanis megoperáltatja sérült vállát, amely a spielbergi edzés óta keseríti meg az életét.

Eldőlt, Di Giannantoniónak ki kell hagynia az utolsó két idei fordulót

Arról viszont még nem érkezett hivatalos közlemény, hogy ki fogja őt helyettesíteni, így azt sem lehet tudni, hogy Sepangban és Valenciában ugyanaz a pilóta fogja-e őt pótolni. Utóbbira Michele Pirro kézenfekvő megoldás lenne, hiszen a Ducati tesztpilótájaként a két nappal későbbi teszten mindenképpen részt vesz. Azonban több, jelenleg a Superbike-világbajnokság mezőnyében szereplő neve is felmerült.

Jön a nagy visszatérés? – öt év után ismét a MotoGP-ben versenyezhet Iannone

Egybehangzó sajtóértesülések szerint Valentino Rossi a VR46 tulajdonosaként Andrea Iannone bevetését támogatja, amivel Gigi Dall’Igna, a bolognaiak versenyrészlegének általános igazgatója is egyetért. Rajta kívül azonban megjelent még két név a médiában: Danilo Petruccié és Nicolò Bulegáé. Utóbbi nem mondana nemet egy ilyen lehetőségre, de tudja, hogy előzetes tapasztalat nélkül borzasztóan nehéz dolga lenne.

Nem tudok a MotoGP-ről – válaszolta az Eurosportnak, amikor arról kérdezték, hogy ő lehet-e Di Giannantonio helyettese. – Nagyon szeretném kipróbálni, mert minden versenyzőnek ez a célja, hogy ott próbálja ki magát. Ugyanakkor talán nem lenne a legjobb döntés, ha tesztelés nélkül elmennék egy MotoGP-versenyre.”

A gyári Ducati pilótája hozzátette, „ha kipróbálhatnám, miért ne tenném meg?”. Bulega egyébként a 2015-ös Valenciai Nagydíjtól a 2021-es idényig szerepelt a gyorsaságimotoros-világbajnokság különböző géposztályaiban, de csak a Moto2-ig jutott, ahonnan a Supersport-vb mezőnyébe szerződött. Ott második évében megnyerte az összetettet, így idén bemutatkozhatott a Superbike-vb-n.

Újoncként pedig kifejezetten jó teljesítményt nyújtott, és meggyőző különbséggel verte meg csapattársát, a szezonnak kétszeres címvédőként nekivágó Álvaro Bautistát. Bár Toprak Razgatlıoğluval és a brutális győzelmi sorozatával ő sem tudott mit kezdeni, az idényzáró jerezi hétvégén aratott két sikerével jelezte, hogy jövőre ez talán már másképp lesz.

Ez lett a végeredménye a Superbike-vb 2024-es kiírásának

Nagyon boldog vagyok, mert ez a maximum, amit megtehetek, vagyis a lehető legtöbbet elértük, aminek örülök – utalt arra, hogy bár szombaton matematikailag is eldőlt, hogy nem lehet világbajnok, de aznap semmiképpen nem érhette szó a ház elejét, hiszen amúgy megnyerte a futamot. – Gratulálok Topraknak, mert megérdemli ezt a bajnoki címet, az egész idényben rendkívül gyors volt. Ami viszont engem illet, a gondolkodásom szempontjából fontos volt az itteni győzelem a következő évre nézve.”

Bulega összesen huszonnégy dobogóig jutott, amivel pont Bautista 2019-es újoncrekordját állította be, ám vele ellentétben a spanyol motoros a MotoGP-ből érkezett. Ennek fényében viszont jövőre már komolyabb elvárásokkal kell szembenéznie, ami nyilvánvalóan nagyobb terhet is jelent. A 25. születésnapját múlt hét szerdán ünneplő pilóta tisztában van a megváltozó körülményekkel.

Idén semmilyen nyomás nem volt rajtam, mert ez volt az első évem, és nem a bajnoki cím elhódítása volt a feladatom – magyarázta. – Szóval igazán boldog vagyok, és nagyon büszke mindarra, amit tettünk, mind én, mind a csapatom. Jövőre viszont már nem leszek újonc, egy év tapasztalat lesz a hátam mögött. Igyekszem majd a legjobbamat nyújtani, mint mindig, de ez egy világbajnokság, vagyis az ember nyerhet és veszíthet is, ugyanakkor az a cél, hogy minden alkalommal [a dobogóért] harcoljunk.”

Egy szúnyog miatt kellett megszegnie a versenyzők közötti megállapodást Marc Márqueznek

0

Marc Márquez elárulta, egy szúnyog miatt tépte le sisakfóliáját az Ausztrál Nagydíj rajtja előtt, aminek következtében aztán az első métereken nagyon visszaesett. Francesco Bagnaia látta, mit tesz márkatársa, aki ezzel ugyan megszegte a pilóták közötti szóbeli megállapodást, de a címvédő megérti, hogy nem volt más választása.

Marc Márqueznek rengeteg győzelme volt már a MotoGP-ben, nem beszélve az alsóbb kategóriás sikereiről, de az biztos, hogy az Ausztrál Nagydíjon elért sikere a legkülönlegesebbek közé tartozik. A spanyol versenyző ugyanis a rajt után visszaesett a tizenharmadik helyre, ám ez sem akadályozta meg abban, hogy megnyerje a futamot.

Marc Márquez nagy csatában verte meg Martínt, a peches kezdés sem gátolta meg a diadalban

Az igazán elképesztő viszont az, hogy mi okozta a rossz kezdést. A nyolcszoros világbajnok letépett a sisakrostélyáról egy fóliát, amely behullott a motor alá. Ezt látva próbálta onnan kiszedni, de valószínűleg csak rontott a helyzeten, végül pedig a hátsó kereke látványosan kipörgött. Mint kiderült, egy szúnyog idézte elő az egész kalamajkát.

Marc Márquez részletezte ritka balszerencséjét, Martín a végén belátta, nincs értelme kockáztatni

Amikor az első eszközt állítottam, volt itt egy rovar, és nem láttam tisztán – nyilatkozta, miközben sisakrostélyának közepére mutatott. – Úgy döntöttem, eltávolítom, gondolván, hogy a szélnek köszönhetően a bokszfal felé fog szállni. Azonban a hátsó gumim felé ment. Arra gondoltam, hogy »ez elképesztő pech, nem lehet igaz«. Azonban ez történt. [Az a pilóták közötti megállapodás, hogy] jobb, ha a rajtrácson nem távolítjuk el a sisakfóliát, mind [a saját] biztonságunknak, mind a többiekének az érdekében. Ugyanakkor, mint tudjuk, Ausztráliában rendkívüli méretű rovarok vannak. Nem volt más választásom.”

Francesco Bagnaia az ötödik pozícióból kezdhette meg a viadalt, így premierplánban láthatta, mi zajlik a második rajtkockában. A címvédő úgy véli, leendő csapattársa nem a megfelelő oldalt választotta, amikor eldobta a fóliát, és azzal is tisztában volt, hogy ezzel megszegte a Márquez által is emlegetett szóbeli megegyezést.

Láttam, hogy letépi a fóliáját, de amikor el akarta dobni, rossz irányba tette, mert a szél arrafelé fújt – fogalmazott az egyébként harmadikként záró motoros. – Ezért a szél a motorja alá fújta. Megpróbálta eltávolítani, de a motorja alatt volt, és közeledett a rajt. Nem volt ideális. Láttam, és elgondolkodtam rajta. Beszéltünk róla, hogy a rajtrácson nem dobjuk el a leszakított fóliát, miután a 2020-as misanói futamon [Jack] Millernek volt problémája ezzel kapcsolatban.”

Bagnaia a négy évvel ezelőtti Emilia-romagnai Nagydíjra utalt, amelynek rajtja előtt Fabio Quartararo ugyanúgy eldobta a sisakfóliáját. Az pedig beszorult az ausztrál versenyző légbeömlőjébe, feladásra kényszerítve őt. A gyári Ducati pilótája ugyanakkor megérti, hogy Márqueznek nem volt más választása. „Soha nem hoztunk szabályt erre vonatkozóan – folytatta. – Szóval ez inkább azon múlik, hogy a versenyző mit érez. Elismerem, hogy ha az ember sisakrostélyán van egy bogár, az ellehetetleníti a látást, vagy rossz hatással van a koncentrációra, úgyhogy jobb letépni.”

A Gresini motorosa végül olyannyira megoldotta a szituációt, hogy remek tempójának köszönhetően győzni tudott. Az elején oda kellett figyelnie, hiszen a többiekénél jóval lassabb motorja nem volt a legbiztonságosabb, éppen ezért nem is akart manőverezni az egyenesben. Utána viszont remekül helyezkedett, és a következő kanyarokban rengeteg pozíciót hozott vissza.

Veszélyes helyzet volt, nagy volt a füst – jelentette ki. – A rajt után próbáltam nem nagyon mozgolódni, mert tudtam, hogy a többiek [mindkét oldalról] jönnek. Igyekeztem elkerülni a kontaktot. Aztán, amikor az első kanyarhoz érve megláttam [Luca] Marinit, a két Yamahát és sok versenyzőt magam előtt, azt mondtam magamban, hogy »fogalmam sincs, hol állok, de [nagyon hátul]«. Utána, a második kanyarban viszont már újra a hatodik helyen voltam. Nem tudom, mit csináltam, vissza kell néznem.”

Így áll a MotoGP-tabella az Ausztrál Nagydíj után

Acosta soha korábban nem szenvedett ilyen balesetet, a következő hétvégén sem biztos az indulása

0

Pedro Acosta elárulta, pályafutása során először fordult elő vele, hogy a kanyarbejáraton valósággal katapultálta őt a motor. Nem kizárt, hogy a GasGas újoncának a Phillip Island-i főfutam után a Thai Nagydíjat is ki kell majd hagynia.

Bár kétségtelenül Marco Bezzecchi és Maverick Viñales ütközése volt az Ausztrál Nagydíj sprintjének és alighanem az egész hétvégének a leglátványosabb balesete, nem ők jártak a legrosszabbul a királykategória mezőnyéből. Az előző körben Pedro Acosta ugyanis akkorát bukott, hogy ki kellett hagynia a másnapi futamot.

A spanyol versenyző a 11. körében tartott, amikor a 6-os, vagyis a Sieria-kanyarban hatalmas highside-ot produkált. Elmondása szerint először tapasztalt meg ilyesmit. „Sokszor buktam már karrierem során, de ez volt az első alkalom az életemben, hogy a motor levegőbe repített a kanyarbejáraton” – nyilatkozta a történtek után.

Az incidens után Acostát elvitték az orvosi központba, ahol megállapították, hogy törést szerencsére nem szenvedett. A másnapi indulásával kapcsolatban viszont akkor még nem hoztak döntést, ám helyi idő szerint vasárnap reggel eldőlt, hogy a bemelegítésen és a főversenyen sem vehet részt. „Miután reggel alkalmatlannak nyilvánították az Ausztrál Nagydíjra, Pedro elment a melbourne-i kórháza, ahol további vizsgálatokat végeztek el a bal vállán. – olvasható a csapat közleményében. – Újra megerősítették, hogy nincs törés, ami pozitívum.”

A kétszeres világbajnok szempontjából ráadásul a lehető legrosszabbkor jött egy ilyen bukás, ugyanis egy tripla hétvége első felvonásán szenvedte el. Ezen a héten Thaiföldön, utána pedig Malajziában fog összecsapni a mezőny. Utóbbi persze még viszonylag messze van, előbb annak kell kiderülnie, hogy Buriramban ott lehet-e.

A sprinten történt balesete során a válla nagy erővel csapódott a földhöz, ami a meghúzódott szalagok miatt fájdalmat okozott Pedrónak – folytatódott a Tech3 GasGas közleménye, amely megerősítette, egyelőre nem biztos Acosta thaiföldi indulása. – Jót fog tenni neki a Thai Nagydíj előtti néhány nap, hogy pihentesse a testét, Buriramban pedig majd újra kiértékelik a helyzetét.”

Acosta számára azért is fontos, hogy ott legyen Thaiföldön, mert még harcban van egy „mini bajnoki címért”: Brad Binder jelenleg 11 ponttal előzi meg őt a tabella ötödik helyén, amely egyben a legjobb olyan pozíció, amelyet nem a Ducati egyik pilótája foglal el. „Annyit tudunk tenni, hogy gyors felépülést kívánunk Pedrónak, és remélhetőleg látjuk őt Thaiföldön” – fogalmazott Nicolas Goyon, a Tech3 GasGas csapatmenedzsere.

Így áll a MotoGP-tabella az Ausztrál Nagydíj után

Bezzecchi kiosztotta Viñalest, mutogatás helyett ő ellenfeléért aggódott volna fordított helyzetben

0

Marco Bezzecchi szerint Maverick Viñales furcsán bánt a fékkel az Ausztrál Nagydíj sprintjén bekövetkezett balesetük előtt, míg a spanyol versenyző szerint riválisa elmérte a féktávot. A VR46 versenyzőjét feldühítette ellenfelének viselkedése az incidens után, amely mások szerint is ijesztő volt.

Bár az Ausztrál Nagydíj főfutama is szolgáltatott beszédtémát, a legnagyobb port alighanem a sprintfutamon történt óriási baleset kavarta. Marco Bezzecchi és Maverick Viñales az ötödik helyért csatáztak, és az utolsó előtti körben a spanyol versenyző megelőzte riválisát. A VR46 pilótája azonban nem hagyta magát, ám elszámította magát, és beleszállt ellenfelébe.

Mivel óriási volt a tempó, az ütközésnek hatalmas bukás lett a vége. Az első képek alapján az olasz motoros járt rosszabbul, őt hordágyon kellett levinni, majd az orvosi központ után egy melbourne-i kórházba is elszállították, hogy teljeskörűen kivizsgálják. Végül el tudott indulni a másnapi versenyen, ahogyan a gyári Aprilia versenyzője is, akinek be kellett kötni a bal karját.

Nincs döntés Bezzecchi és Viñales balesetének ügyében, de egy büntetést így is kiosztottak

Furcsa helyzet előzte meg a szombati balesetet – nyilatkozta Bezzecchi. – Maverick a szélárnyéknak köszönhetően megelőzött, a motorom pedig elindult balra, úgyhogy kicsit meg kellett döntenem, hogy újra egyenesbe álljon. Amikor ezt megtettem, Maverick elém került, és nagyon korán fékezett. A videón látható, hogy fékez, felengedi a féket, és újra fékez. Ha az ember a megfelelő ponton fékez, akkor nem engedi fel a féket. Szóval beszippantott.”

A sportfelügyelők a 25 éves motorost látták hibásnak, és hosszú körös büntetésre ítélték, amelyet a főversenyen kellett letöltenie. Mindez rosszul érintette, hiszen addig a második helyen haladt, majd nem sokkal azután, hogy kiment az ívre, elesett. Ezzel együtt nem vitatkozott a döntéssel. „Ami a büntetést illeti, megértem, hogy nem volt könnyű megítélni a történteket, és hogy általában a hátul haladó a hibás” – fogalmazott.

A baleset után Viñales azonnal felpattant, Bezzecchi viszont a földön maradt, és eleinte nem lehetett tudni, hogy pontosan mekkora a baj. A 29 éves versenyzőt viszont ez láthatóan nem igazán izgatta, és dühösen bemutatott vetélytársának. Utóbbi ezt egyáltalán nem tartja helyénvalónak, és szavai alapján a későbbi kommunikációjával sem volt kibékülve.

Nem érdekel a büntetés, ami érdekel, az Viñales viselkedése – folytatta. – Beszéltünk az orvosi központban, és mondta nekem, hogy az a fontos, hogy nem sérültünk meg. Utána beszélt veletek [az újságírókkal – a szerk.], és nagyon dühös volt. Nem tetszett a közvetlenül a bukás után tanúsított viselkedése, ha fordítva történt volna, akkor én aggódtam volna érte ahelyett, hogy bemutatok neki, és többször is elküldöm őt a pokolba. A lényeg azonban az, hogy mindketten jól vagyunk.”

Természetesen Viñales is beszélt az esetről, és a Bezzecchi által sérelmezett reakciójára is kitért. A tízszeres MotoGP-futamgyőztes a néhány másodperccel korábban történtek fényében nem lát kivetnivalót cselekedetében. „Több mint háromszáz kilométer per órával jönnek nekem, mit csináljak, adjak egy puszit?” – értetlenkedett.

A jövőre a Tehc3 KTM-hez igazoló versenyző szintén nem úszta meg a történteket, még ha az orvosi központban hamar zöld utat is kapott a másnapi indulásra. Viñales ugyanis több zúzódást szenvedett, de ennél sokkal rosszabbul is járhatott volna. Ami az előzményeket illeti, szerinte elegendő helyet biztosított Bezzecchinek.

Nagy fájdalmaim vannak – fogalmazott. – Nagy bukás volt, rendkívül gyors tempónál estem be a kavicságyba. A sisak szerencsére ellátta a feladatát, és az Arainak, valamint az Alpinestarsnak is jár a köszönet, mert mindig biztonságban tartanak, ami fantasztikus. Semmim nem tört el, de mindenem nagyon fáj, különösen a kezem és a karjaim. A saját szemszögemből úgy éreztem, hogy megpróbált visszaelőzni, miután elmentem mellette. Nyilvánvalóan tisztában voltam vele, hogy nem tudom lezárni az ívet, ezért fékeztem, és hagytam neki egy kis helyet. Azonban valószínűleg elmérte a fékezési pontot, és amikor fékezett, nekem jött. Szerencsére mindketten jól vagyunk.”

Az ütközésből többek között Fabio Di Giannantonio profitált, bár az ötödik pozíciót végül nem ő örökölte, mert a guminyomásszabály megsértése miatt időbüntetést kapott. VR46 idősebbik motorosa ugyanakkor igencsak megrémült, egyrészt a látvány miatt, másrészt azért, mert több leszakadó alkatrész is eltalálta őt.

Nagyon ijesztő pillanat volt, higgyétek el – bizonygatta a sajtó munkatársainak. – Amikor ugyanis az ember háromszázötven kilométer per órával megérkezik oda, és látja, hogy előtte két motor szó szerint kirobban, az ijesztő. Már csak azért is, mert a motorjaik néhány darabja eltalálta a bőrruhámat, a sisakomat és a kijelzőmet. Szerencsére úgy tűnik, mindenki jól van.”

Lorenzo Savadori nem volt a közelben az incidens pillanatában, ennek ellenére ő is pórul járt. A Miguel Oliveirát helyettesítő pilótát Bezzecchi sárvédője találta el, miután egy másik versenyző motorja keresztülment rajta, és a levegőbe repült. Bár először versenyzésre alkalmatlannak nyilvánították, végül elindulhatott a főfutamon, amelyen kiesett.

Így áll a MotoGP-tabella az Ausztrál Nagydíj után

Az egyik balesetet szenvedett motorról leszakadt darab a pályán volt, és az előttem lévő versenyző felrepítette a motorjával, így eltalálta a karomat – magyarázta. – Semmi nem tört el, de egy, a könyökömben lévő ideg kapta a teljes ütést, ezért nincs benne erő. Nagyon veszélyes helyzet volt, mert szerintem az első sárvédő volt a pályán, és háromszáznegyven kilométer per órás sebességnél nem láttam.”

Savadori esetétől függetlenül is többekben felmerült, hogy piros zászlóval le kellett volna inteni a futamot, mondván, a pályára került törmelékek veszélyes helyzetet teremtettek. Ezen a véleményen volt a Savadori által ideiglenesen képviselt Trackhouse csapatfőnöke, Davide Brivio is, aki a jelenleg a MotoGP riportereként, jövőre viszont már a sportfelügyelői testület elnökeként dolgozó Simon Crafarral közölte is álláspontját.

Így áll a MotoGP-tabella az Ausztrál Nagydíj után

0

Ezen a hétvégén rendezték meg a gyorsaságimotoros-világbajnokság Ausztrál Nagydíját. A Phillip Island-i forduló során Jorge Martín előnye 10 pontról 20-ra nőtt a MotoGP-tabella élén.

Az elmúlt napokban Phillip Islanden vendégeskedett a gyorsaságimotoros-világbajnokság. Az Ausztrál Nagydíj során a MotoGP sprintjét Jorge Martín, a főfutamát pedig Marc Márquez nyerte. A Pramac motorosa ezzel 10-ről 20 pontra növelte előnyét Francesco Bagnaiával szemben a tabella élén, míg a nyolcszoros világbajnok visszaelőzte Enea Bastianinit a harmadik helyért folytatott küzdelemben. A Moto2 versenyén Fermín Aldeguer, a Moto3 viadalán pedig David Alonso zárt az élen. A középső kategóriában Ogura Aj előnye 65 pontra nőtt, ezúttal már Arón Canettel szemben, míg Aldeguer és Sergio García hátránya további 1 egység, így a japán versenyzőnek Thaiföldön jó esélye lest bebiztosítani a végső diadalt. Ez utóbbi a kolumbiai pilótának már sikerült a legkisebbeknél, mögötte Daniel Holgado 23 ponttal vezet Collin Veijer előtt.

MotoGP: versenyzők
Helyezés Versenyző Gyártó Csapat Pont
1 Jorge Martín Ducati Prima Pramac Racing 424
2 Francesco Bagnaia Ducati Ducati Lenovo Team 404
3 Marc Márquez Ducati Gresini Racing MotoGP 345
4 Enea Bastianini Ducati Ducati Lenovo Team 331
5 Brad Binder KTM Red Bull KTM Factory 192
6 Pedro Acosta KTM Red Bull GASGAS Tech3 181
7 Maverick Viñales Aprilia Aprilia Racing 171
8 Franco Morbidelli Ducati Prima Pramac Racing 151
9 Fabio Di Giannantonio Ducati Pertamina Enduro VR46 Racing 150
10 Aleix Espargaró Aprilia Aprilia Racing 136
11 Marco Bezzecchi Ducati Pertamina Enduro VR46 Racing 134
12 Álex Márquez Ducati Gresini Racing MotoGP 125
13 Fabio Quartararo Yamaha Monster Energy Yamaha MotoGP 93
14 Jack Miller KTM Red Bull KTM Factory 71
15 Miguel Oliveira Aprilia Trackhouse Racing 71
16 Raúl Fernández Aprilia Trackhouse Racing 66
17 Johann Zarco Honda CASTROL Honda LCR 40
18 Nakagami Takaaki Honda IDEMITSU Honda LCR 28
19 Álex Rins Yamaha Monster Energy Yamaha MotoGP 23
20 Augusto Fernández KTM Red Bull GASGAS Tech3 21
21 Joan Mir Honda Repsol Honda Team 20
22 Pol Espargaró KTM Red Bull KTM Factory 12
23 Luca Marini Honda Repsol Honda Team 9
24 Dani Pedrosa KTM Red Bull KTM Factory 7
25 Stefan Bradl Honda HRC Team 2
26 Remy Gardner Yamaha Monster Energy Yamaha MotoGP 0
27 Lorenzo Savadori Aprilia Aprilia Racing/Trackhouse Racing 0

 

 

MotoGP: csapatok
Helyezés Gyártó Pont
1 Ducati Lenovo Team 735
2 Prima Pramac Racing 575
3 Gresini Racing MotoGP 470
4 Aprilia Racing 307
5 Pertamina Enduro VR46 Racing Team 284
6 Red Bull KTM Factory 263
7 Red Bull GASGAS Tech3 202
8 Trackhouse Racing 137
9 Monster Energy Yamaha MotoGP 116
10 LCR Honda 68
11 Repsol Honda Team 29

 

MotoGP: gyártók
Helyezés Gyártó Pont
1 Ducati 611
2 KTM 285
3 Aprilia 267
4 Yamaha 104
5 Honda 60

 

Moto2: versenyzők
Helyezés Versenyző Motor Csapat Pont
1 Ogura Aj Boscoscuro MT Helmets – MSi 241
2 Arón Canet Kalex Fantic Racing 176
3 Fermín Aldeguer Boscoscuro Speed Up Racing 175
4 Sergio García Boscoscuro MT Helmets – MSi 175
5 Alonso López Boscoscuro Speed Up Racing 163
6 Manuel González Kalex QJmotor Gresini Moto2 163
7 Joe Roberts Kalex OnlyFans American Racing Team 153
8 Celestino Vietti Kalex Red Bull KTM Ajo 140
9 Tony Arbolino Kalex Elf Marc VDS Racing Team 135
10 Jake Dixon Kalex CFMoto Aspar Team 133
11 Marcos Ramírez Kalex OnlyFans American Racing Team 85
12 Jeremy Alcoba Kalex Yamaha VR46 Master Camp Team 79
13 Somkiat Chantra Kalex Idemitsu Honda Team Asia 78
14 Albert Arenas Kalex QJmotor Gresini Moto2 68
15 Senna Agius Kalex Liqui Moly Husqvarna Intact GP 63
16 Filip Salač Kalex Elf Marc VDS Racing Team 59
17 Darryn Binder Kalex Liqui Moly Husqvarna Intact GP 54
18 Diogo Moreira Kalex Italtrans Racing Team 47
19 Barry Baltus Kalex RW-Idrofoglia Racing GP 40
20 Deniz Öncü Kalex Red Bull KTM Ajo 34
21 Izan Guevara Kalex CFMoto Aspar Team 34
22 Zonta van den Goorbergh Kalex RW-Idrofoglia Racing GP 31
23 Dennis Foggia Kalex Italtrans Racing Team 18
24 Xavier Artigas Forward Klint Forward Factory Team 10
25 Bo Bendsneyder Kalex Pertamina Mandalika Gas Up Team 7
26 Jorge Navarro Forward Klint Forward Factory Team 6
27 Szaszaki Ajumu Kalex Yamaha VR46 Master Camp Team 4
28 Jaume Masià Kalex Pertamina Mandalika Gas Up Team 4
29 Mario Aji Kalex Idemitsu Honda Team Asia 4
30 Matteo Ferrari Kalex QJmotor Gresini Moto2 1

 

Moto2: csapatok
Helyezés Csapat Pont
1 MT Helmets – MSi 416
2 Speed Up Racing 338
3 OnlyFans American Racing Team 238
4 QJmotor Gresini Moto2 231
5 Elf Marc VDS Racing Team 194
6 Fantic Racing 176
7 Red Bull KTM Ajo 174
8 CFMoto Aspar Team 167
9 Liqui Moly Husqvarna Intact GP 117
10 Yamaha VR46 Master Camp Team 83
11 Idemitsu Honda Team Asia 82
12 RW-Idrofoglia Racing GP 71
13 Italtrans Racing Team 65
14 Pertamina Mandalika Gas Up Team 11
15 Klint Forward Factory Team 10

 

Moto2: gyártók
Helyezés Gyártó Pont
1 Kalex 362
2 Boscoscuro 353
3 Forward 16

 

Moto3: versenyzők
Helyezés Versenyző Motor Csapat Pont
1 David Alonso CFMoto CFMoto Aspar Team 346
2 Daniel Holgado Gas Gas Red Bull GasGas Tech3 232
3 Collin Veijer Husqvarna Liqui Moly Husqvarna Intact GP 209
4 Iván Ortolá KTM MT Helmets – MSi 191
5 Adrián Fernández Honda Leopard Racing 153
6 David Muñoz KTM Boé Motorsports 152
7 Ángel Piqueras Honda Leopard Racing 137
8 José Antonio Rueda KTM Red Bull KTM Ajo 128
9 Joel Kelso KTM Boé Motorsports 115
10 Jamanaka Riuszej KTM MT Helmets – MSi 106
11 Furuszató Taijó Honda Honda Team Asia 97
12 Luca Lunetta Honda Sic58 Squadra Corse 86
13 Szuzuki Tacuki Husqvarna Liqui Moly Husqvarna Intact GP 82
14 Stefano Nepa KTM LevelUp – MTA 78
15 Jacob Roulstone Gas Gas Red Bull GasGas Tech3 53
16 Matteo Bertelle Honda Rivacold Snipers Team 49
17 Joel Esteban CFMoto CFMOTO Gaviota Aspar Team 45
18 Riccardo Rossi KTM CIP Green Power 30
19 Filippo Farioli Honda Sic58 Squadra Corse 27
20 Nicola Carraro KTM LevelUp – MTA 22
21 Scott Ogden Honda MLav Racing 15
22 Xabi Zurutuza KTM Red Bull KTM Ajo 11
23 David Almansa Honda Rivacold Snipers Team 11
24 Vicente Pérez KTM/Honda Red Bull KTM Ajo/MLav Racing 3
25 Noah Dettwiler KTM CIP Green Power 2

 

Moto3: csapatok
Helyezés Csapat Pont
1 CFMoto Aspar Team 391
2 MT Helmets – MSi 297
3 Liqui Moly Husqvarna Intact GP 291
4 Leopard Racing 290
5 Red Bull GasGas Tech3 285
6 Boé Motorsports 267
7 Red Bull KTM Ajo 142
8 Sic58 Squadra Corse 113
9 LevelUp – MTA 100
10 Honda Team Asia 97
11 Rivacold Snipers Team 60
12 CIP Green Power 32
13 MLav Racing 15

 

Moto3: gyártók
Helyezés Gyártó Pont
1 CFMoto 346
2 KTM 291
3 Honda 244
4 Gas Gas 237
5 Husqvarna 236

 

Ez lett a végeredménye a Superbike-vb 2024-es kiírásának

0

A jerezi fordulóval véget ért a Superbike-világbajnokság idei kiírása. Már szombaton eldőlt, hogy egyéniben Toprak Razgatlıoğlu, csapatban és a gyártóknál a Ducati örülhetett. A Supersport-vb, a Supersport 300-as vb, valamint a női világbajnokság is lezárult, utóbbi az utolsó kanyarban dőlt el drámai módon.

Ezen a hétvégén rendezték a Superbike-világbajnokság jerezi fordulóját, a sorozat utolsó három versenyét. Az első futamot Nicolò Bulega nyerte, amivel bebiztosította a Ducati konstruktőri és a bolognaiak gyári istállójának csapatvilágbajnoki címét, a második Toprak Razgatlıoğlu viszont az egyéni tabellán tett szert behozhatatlan előnyre. A Superpole versenynek és a második viadalnak így már nem volt igazi tétje: előbbin az olasz, utóbbin a török pilótát intették le elsőként.

A Superbike-vb-hez hasonlóan a Supersport-világbajnokság elsősége is szombaton dőlt el: a jövőre az Italtrans Moto2-es csapatánál szereplő Adrián Huertas a harmadik hellyel biztosította be elsőségét. A Supersport 300-asoknál viszont az utolsó versenyen vált biztossá az egyéni győztes, de mivel Aldi Satya Mahendra végig az első tizenkettőben haladt, és végül hatodik lett, ráadásul Loris Veneman győzelem helyett ötödik lett, végül az indonéziai motoros ért fel a csúcsra. Az idén első alkalommal kiírt női vb-n viszont tényleg a tetőfokára hágtak az izgalmak: Ana Carrasco az utolsó kanyarig meglepetésre csak az ötödik helyen haladt, ami María Herrera győzelme esetén nem lett volna elég a sikerhez. Azonban az idősebbik spanyol versenyző nem vezetett, és a legvégén kétségbeesetten próbált előzni, aminek baleset lett a vége. Carrasco végül a harmadik helyen befutva lett világbajnok.

A 2024-es Superbike-világbajnokság végeredménye

Versenyzők
Helyezés Versenyző Gyártó Csapat Pont
1 Toprak Razgatlıoğlu BMW ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team 527
2 Nicolò Bulega Ducati Aruba.it Racing – Ducati 484
3 Álvaro Bautista Ducati Aruba.it Racing – Ducati 357
4 Alex Lowes Kawasaki Kawasaki Racing Team WorldSBK 316
5 Danilo Petrucci Ducati Barni Spark Racing Team 307
6 Michael van der Mark BMW ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team 245
7 Andrea Locatelli Yamaha Pata Yamaha Prometeon WorldSBK 232
8 Andrea Iannone Ducati Team GoEleven 231
9 Garrett Gerloff BMW Bonovo Action BMW 176
10 Remy Gardner Yamaha GYTR GRT Yamaha WorldSBK Team 140
11 Xavi Vierge Honda Team HRC 137
12 Iker Lecuona Honda Team HRC 134
13 Jonathan Rea Yamaha Pata Yamaha Prometeon WorldSBK 127
14 Axel Bassani Kawasaki Kawasaki Racing Team WorldSBK 108
15 Scott Redding BMW Bonovo Action BMW 107
16 Dominique Aegerter Yamaha GYTR GRT Yamaha WorldSBK Team 91
17 Michael Ruben RInaldi Ducati Motocorsa Racing 78
18 Sam Lowes Ducati Elf Marc VDS Racing Team 53
19 Nicholas Spinelli Ducati Barni Spark Racing Team 25
20 Tito Rabat Kawasaki Kawasaki Puccetti Racing 22
21 Bradley Ray Yamaha Yamaha Motoxracing WorldSBK Team 14
22 Alessandro Delbianco Yamaha GYTR GRT Yamaha WorldSBK Team/Yamaha Motoxracing WorldSBK Team 10
23 Tarran Mackenzie Honda Petronas MIE Racing Honda Team 7
24 Philipp Öttl Yamaha GMT94 Yamaha 5
25 Michele Pirro Ducati Aruba.it Racing – Ducati 3
26 Markus Reiterberger BMW ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team 3
27 Ivo Lopes Honda Petronas MIE Racing Honda Team 2
28 Nagasima Tecuta Honda Team HRC 1

 

Csapatok
Helyezés Gyártó Pont
1 Aruba.it Racing – Ducati 841
2 ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team 775
3 Kawasaki Racing Team WorldSBK 424
4 Pata Yamaha Prometeon WorldSBK 359
5 Barni Spark Racing Team 332
6 Bonovo Action BMW 283
7 Team HRC 271
8 GYTR GRT Yamaha WorldSBK Team 241
9 Team GoEleven 231
10 Motocorsa Racing 78
11 Elf Marc VDS Racing Team 53
12 Kawasaki Puccetti Racing 22
13 Yamaha Motoxracing WorldSBK Team 14
14 Petronas MIE Racing Honda Team 9
15 GMT94 Yamaha 5

 

Gyártók
Helyezés Gyártó Pont
1 Ducati 644
2 BMW 606
3 Kawasaki 339
4 Yamaha 307
5 Honda 185

Családi tragédia után teljesült a gyári BMW álma, Bulega beállította Bautista rekordját

0

Toprak Razgatlıoğlu és Michael van der Mark is kiemelte, hosszú ideje vártak már egy közös dobogóra, végül ez nem sokkal utóbbi családi tragédiája után jött össze. Az Álvaro Bautista újoncrekordját beállító Nicolò Bulega már most a jövő évi idénynyitóra készül.

Mivel már minden lényeges kérdés eldőlt, ünnepi hangulatban zajlott a Superbike-világbajnokság jerezi szezonzáró futama. Mindez azonban nem jelenti azt, hogy nem voltak csaták: Toprak Razgatlıoğlu és Nicolò Bulega még egyszer utoljára összecsaptak 2024-ben, Michael van der Mark pedig megszerezte, majd megőrizte a harmadik helyet.

Füstölő motor zárta le az idei Superbike-vb-t, Razgatlıoğlu megakadályozta Bulegát a triplázásban

Miután a török pilóta szombaton bebiztosította végső győzelmét, vasárnap már többet kockáztathatott. A Superpole versenyen azonban hiába előzte meg a gyári Ducati motorosát, végül kikapott tőle, délután viszont sikerült az élen maradnia, miután Philipp Öttl motorblokkjának elfüstölése miatt idő előtt leintették a viadalt. A 28 esztendős motoros azonban nem csak saját sikerének örült.

Nagyon boldog vagyok ma, mert Mickey-nak is összejött a dobogó – nyilatkozta a leintés utáni interjúk során. – Neki és nekem is ez volt az álmom. Köszönöm a csapatomnak, mindenki keményen dolgozott, főleg a második futam előtt. Jelentősen változtattunk a beállításokon, és végre újra nyertünk. Ez rendkívül fontos, mert nagy csatát vívunk a Ducatikkal. Minden versenyzőnek gratulálok, a szezon véget ért, én pedig nagyon boldog vagyok. Köszönöm minden szurkolónak, ahogyan a FIM-nek és a Dornának is nagy köszönet jár. Jövőre találkozunk.”

Bulegának ezúttal nem volt ellenszere Razgatlıoğluval szemben, és talán a piros zászló miatt sincs oka bosszankodni, mert akkor már kezdett leszakadni róla. Azonban a második hely is azt jelentette, hogy megszerezte idei huszonnegyedik dobogóját, amivel beérte Álvaro Bautistát az újoncok között. A későbbi kétszeres Superbike-világbajnok 2019-ben végzett ugyanennyiszer az első háromban, ugyanakkor ő a MotoGP-ből érkezett, míg csapattársa kisebb kategóriákban versenyzett korábban. Másfelől viszont azt is meg kell jegyezni, hogy mindkettőjüknek könnyebb dolga volt, mint a korábbi újoncoknak, hiszen 2018-ig csak két versenyből állt egy forduló.

Egész hétvégén gyors voltam – kezdte az olasz pilóta. – Szerettem volna megcsinálni a triplát, de Toprak nagyon gyors volt. Nem éreztem magam tökéletesen a [motor] elejével. Ilyen hőmérsékleti körülmények között talán másra van szükség. Mindenesetre boldog vagyok, nagy tempójú versenyt vívtunk Toprakkal, és örülök, hogy így fejeztem be a bajnokságot. Már várom a jövő évi ausztráliai első futamot.”

Van der Mark az első körökben ellentmondást nem tűrő módon jött fel a harmadik helyre, majd később agresszívan megvédte azt Andrea Iannonéval szemben. Ennek köszönhetően a BMW másodszor örülhetett kettős dobogónak, hiszen az első aragóniai futam után Razgatlıoğlu és Garrett Gerloff ünnepelhettek, de a gyári csapat idén először duplázott. A holland motorosnak azért sem volt könnyű dolga, mert az előző héten családi tragédia érte.

Egész idényben arról álmodtunk, hogy Toprakkal együtt álljunk a dobogón – fogalmazott. – Az volt az álmunk, hogy az egész BMW-vel ott legyünk a pódiumon, és egyre közelebb voltunk, ám az idei mezőny rendkívül erős. Éreztük a dobogó szagát, és ma minden a helyére került. Fantasztikus ez a pódium, szeretném megköszönni az egész csapatnak a támogatást. Nehéz volt az előző két hét, hiszen elveszítettem anyukámat. Szóval ezt neki ajánlom.”