back to top
2025. július 19. 02:16
Kezdőlap Blog Oldal 126

A szurkolók többségének tetszik a Trackhouse új festése, de van egy rossz hírünk

0

Davide Brivio, a Trackhouse csapatfőnöke elárulta, a téli teszteken nem a kedden bemutatott festést fogják használni, és a szezon későbbi részében is lehetnek változások. Mindez annak a függvénye, hogy milyen szponzorokat tudnak magukhoz csábítani.

Ahogyan arról mi is beszámoltunk, a Trackhouse a MotoGP csapatai közül elsőként leleplezte 2025-ös megjelenését. A motorfestés, illetve a versenyzők ruházatának színösszeállítása pedig jelentősen változott a tavalyihoz képest. A közvetítésben a szurkolók szavazhattak, és az eredmény alapján a többségnek tetszik az új verzió.

Elindult a bemutatók sora a MotoGP-ben, a Trackhouse rögtön vadonatúj festést leplezett le (képek)

Nos, nekik van egy rossz hírünk. Davide Brivio már a keddi bemutatón elmondta, hogy az idény során változhat az általuk használt Apriliák külseje. Másnap rendeztek egy sajtóbeszélgetést, amelyen többek között erre is rákérdeztek. A Trackhouse csapatfőnökének válaszából pedig kiderült, hogy lényegében még rövid távra sem terveznek ezzel a színkombinációval

Mindenekelőtt a téli teszten másfajta festést láthattok majd – jelentette ki az eseményen részt vevő újságíróknak. – A kedden bemutatott festés a Trackhouse egyfajta céges színösszeállítása volt. Hasonló külsőben láthattátok a motort és a [NASCAR-csapat] autóját. Szóval ezek a mi színeink. A téli tesztre egy [másik] festéssel készülünk. Emellett tárgyalásokat folytatunk a lehetséges partnerekkel a jövőre vonatkozóan. Ha jól mennek a dolgok, akkor köszönthetünk néhányat, aminek következtében felül kell vizsgálnunk az arculatunkat. Tavaly például az idény közepén változtattuk meg a festést. 2025-öt illetően nincs erre tervünk, de igyekszünk kreatívak lenni, és az év során látni fogtok néhány különböző festést.”

Valóban, a Trackhouse tavaly az amerikai zászló színeiben jelent meg a rajtrácson, és a szezon közel felét, kilenc fordulót ilyen külsővel teljesített. Aztán jött a Brit Nagydíj, ahol vasárnap minden csapatnak egyedi festést kellett pályára vinnie, Spielbergben pedig már a kék mellett az ezüst dominált Miguel Oliveira, illetve Raúl Fernández versenygépén.

Ami az idei várható változtatásokat illeti, ez jelentős részben a szponzorok hiányának tudható be, hiszen a Gulfon kívül az amerikai istálló egyelőre nem rendelkezik jelentős támogatóval. A késlekedésnek részben az az oka, hogy a csapat tavaly mutatkozott be a MotoGP-ben, és nem maradt elég idő a megállapodások megkötésére. Most viszont már együttműködnek a NASCAR-projekttel ezen a téren.

Izgalmas együttműködést jelentettek be a MotoGP-ben

Ez nem könnyű – utalt Brivio a szponzori szerződések tető alá hozására. – Ha megnézitek, van néhány nagy márka a MotoGP-ben. Mi, a Trackhouse újak vagyunk ebben a sorozatban. Tavaly kezdtünk, és létrehoztunk egyfajta kereskedelmi részleget. Ez normál esetben a NASCAR [projektjében] tevékenykedik, most viszont a MotoGP-ében. Azon is dolgozunk, hogy lássuk, vannak-e olyan márkák a NASCAR-ban, amelyeket érdekel a globális, világszintű megjelenés, amelyhez a MotoGP jó platform lehet.”

A Trackhouse tulajdonosa kitűzte az egyértelmű célt: Azért vagyunk itt, hogy nyerjünk

Hajnalig tartó bulizás a futamok előtt? – Rossi csak részben tagadott

0

Valentino Rossi elárulta, első gyermekének születése óta jóval korábban kel, mint azelőtt, és ennek kapcsán arra a kérdésre is válaszolt, hogy valóban hajnalig tartott-e a buli a futamok előtti éjjel versenyzői pályafutásának elején. A kilencszeres világbajnok megfogalmazott egy óvatos jóslatot a 2025-ös szezont illetően.

Valentino Rossi neve az elmúlt időszakban több okból is bekerült a hírekbe. A hétvégén ismét vendégül látta a motoros világ színe-javát a 100 km dei Campioni, azaz a „Bajnokok 100 km-e” keretében, majd néhány nappal később autóversenyzői pályafutásával kapcsolatban érkezett fontos bejelentés. Másfél héttel ezelőtt pedig arról számolt be, hogy megszületett lánya, Gabriella.

Csodás hír, megszületett Rossiék második gyermeke

Persze az apai örömök és tennivalók nem lesznek szokatlanok a 45 esztendős exmotoros számára, hiszen bő három éve barátnője már életet adott egy másik lánygyermeknek, Giuliettának. Ezzel kapcsolatban elárulta, hogy bizonyos módosításokat be kellett vezetnie az életébe, például az alvás területén, hiszen innentől kezdve időben fel kellett kelnie.

Rossiékat megverték hazai pályán, meglepő győzteseket avattak a Doktor háziversenyén

A gyerek érkezésével teljesen megváltoztak a játékszabályok, olyannyira, hogy reggelente mindig hallgatlak titeket – nyilatkozta a Radio Deejay nevű olasz rádiócsatorna vendégeként. – Most korábban kelünk, mert Giuliettát el kell vinnünk az óvodába. És én vagyok az, aki reggelente tejet készít. 7:45-kor kell felkelnem.”

Fontos információ vált hivatalossá Rossi idei évével kapcsolatban

A műsorvezető maradt az alvás témájánál, ám ezután a lefekvésről kérdezett, ráadásul sokat visszament az időben. Rossi már a 90-es évek második felében versenyzett a gyorsaságimotoros-világbajnokság különböző kategóriáiban, amikor sokszor előfordult, hogy akár a futamok előtti estén is buliztak. A kilencszeres világbajnok elismerte, hogy előfordult, hogy fogyasztott alkoholos italt, de a házigazda által említett időpontot tagadta. „A négy óra nekem kicsit túlzásnak tűnik – fogalmazott. – Nem, nem mondhatom, hogy nem fordult elő, hogy a verseny előestéjén ittam valamit, és kicsit sokáig maradtam fenn, de nem négyig, talán egyig.”

Persze most már Rossi évek óta nem versenyez a MotoGP-ben, ám az akadémistái közül négyen is tagjai a királykategória mezőnyének. Közülük a legsikeresebb Francesco Bagnaia, akinek idén is jó esélye lesz a világbajnoki cím megszerzésére, ám csapattársa, a gyári Ducatihoz igazoló Marc Márquez igencsak megnehezítheti a dolgát. Rossi azonban bízik növendékében.

A Ducati gyári csapatának versenyzői a bajnoki cím legnagyobb esélyesei – utalt honfitársára és saját korábbi riválisára az olasz Sky Sportsnak, majd elmondta, a háromszoros világbajnok igyekszik erőt meríteni a 2024-es kudarcból. – Bagnaia rendkívül izgatott, mert helyre akarja hozni a tavalyi vereséget. Szóval reméljük, hogy hozzá tudja tenni azt a plusz öt százalékot.”

Az „önelemző” Bagnaia még a nászútján is gondolt a tavalyi hibáira

Idő előtt véget ér a téli szünet a Honda új tesztpilótáinak

0

A Honda a héten privát tesztet bonyolít le Buriramban, hogy folytassák a fejlesztési munkát. Az eseményen az állandó versenyzők nem vesznek részt, csak a két új tesztpilóta, Aleix Espargaró és Takaaki Nakagami.

Kedden bizonyos szempontból elindult a MotoGP új szezonja, hiszen a Trackhouse-szal megkezdődtek a motorbemutatók. Arra viszont még több hetet várni kell, hogy a gépek pályára is guruljanak. Legalábbis ami a hivatalos programot illeti, a Honda ugyanis már jóval korábban rendez egy privát eseményt a tesztpilótáival.

A helyszín Buriram lesz, ahol majd február 28-a és március 2-a között a szezonnyitó Thaiföldi Nagydíj hétvégéjét is megtartják. A teszt azonban ennél jóval hamarabb, már ezen a héten, pénteken és szombaton le fog zajlani. Igaz, nem az állandó versenyzők közreműködésével, hanem a két új tesztpilóta, Aleix Espargaró és Takaaki Nakagami fogják segíteni a fejlesztési munkát.

Bár a holtszezonban hivatalosan nem lehet MotoGP-motort pályára vinni, a Honda, valamint a Yamaha kivételt képe ez alól, hiszen a két japán gyártó továbbra is a D besorolásban van a koncessziós szabályok alapján. Mindez lényegében korlátlan tesztelési lehetőséget jelent, egyedül az évi maximum 260 gumiszett jelenti a limitet.

Csendben visszavonult a versenyzéstől a MotoGP-veterán, a jövőben új kollégái kaphatnak lehetőséget

Mindkét résztvevő motoros újnak számít ebben a szerepkörben. Espargaró az idei évre igazolt a Hondához, hiszen az elmúlt bő két évtizedben állandó jelleggel versenyzett a gyorsaságimotoros-vb különböző kategóriáiban. Tavaly viszont úgy döntött, hogy ebből a szerepköréből visszavonul, de alighanem néhány versenyen láthatjuk majd szabadkártyásként.

Nakagami a Hondánál nem számít újnak, hiszen a teljes királykategóriás karrierjét az LCR-nél teljesítette, de már Moto2-es korában is az aszakai márka kötelékében volt. A japán motoros szintén a tesztcsapatot fogja erősíteni, de Espargaróval ellentétben leginkább hazájában fog dolgozni, ennélfogva jó eséllyel legfeljebb Motegiben kap majd versenyzési lehetőséget.

Nekik tehát hamarabb véget ér a téli szünet, ráadásul úgy, hogy a szezonzáró montmelói tesztet követően még mindketten motorra ültek a tavalyi év végén. Espargaró november 26-án és 27-én tesztelt Jerezben Joan Mirrel, Luca Marinivel és Johann Zarcóval együtt, míg Nakagaminak december 18-án és 19-én volt jelenése Sepangban Stefan Bradl társaságában. Utóbbi Buriramban nem kap szerepet.

A Honda a karácsonyi időszakban sem pihent meg, Nakagami bemutatkozott új szerepében

A Trackhouse tulajdonosa kitűzte az egyértelmű célt: Azért vagyunk itt, hogy nyerjünk

0

Justin Marks elárulta, nemcsak azért vannak a mezőnyben, hogy versenyezzenek, hanem azért, hogy győzzenek. A Trackhouse tulajdonosa mindkét pilótáját szép szavakkal illette csapata bemutatóvideójában.

Ahogyan arról mi is beszámoltunk, a Trackhouse mutatta be elsőként idei motorfestését. Az amerikai istálló, mondhatni, berúgta az ajtót, hiszen 2025-ös megjelenése jelentős mértékben eltér a tavalyitól. Bár a kék alapszín megmaradt, de egyrészt az árnyalat változott, ráadásul ehhez élénksárga társult, vagyis alighanem jól felismerhetőek lesznek majd a pályán.

A MotoGP YouTube-csatornáján látható élő közvetítésben többek között Justin Marksot, a Trackhouse tulajdonosát is megszólaltatták, aki egyértelmű célkitűzést fogalmazott meg. „Ez az ötödik éve a csapatunknak, és a második, hogy a MotoGP-ben versenyzünk – kezdte. – Nemcsak azért vagyunk itt, hogy versenyezzünk, hanem azért, hogy nyerjünk. 2025-ben is ezen az úton fogunk haladni.”

Elindult a bemutatók sora a MotoGP-ben, a Trackhouse rögtön vadonatúj festést leplezett le (képek)

A Trackhouse néhány megvillanást leszámítva felejthető első idényt produkált, és csupán a kilencedik helyet szerezték meg a csapatvilágbajnoki tabellán. Ami az idei évet illeti, két Moto2-es világbajnokkal vágnak neki a szezonnak a negyedik idényét kezdő Raúl Fernández, valamint a frissen felkerült Ai Ogura személyében.

A MotoGP-ben nagyszerű versenyzőink lesznek – jelentette ki. – Raúl Fernández maradása nagy előny, a Moto2-es világbajnok Ai Ogura megszerzése pedig tökéletessé teszi a dolgot. Davide Brivióval mint az egység vezetőjével optimális helyzetben vagyunk. 2024-ben mindent meg kellett tanulnunk, a teljes MotoGP-t meg kellett értenünk. Most szeretnénk megfelelően elkezdeni a munkát.”

Bár a spanyol versenyző tavaly kikapott házon belül Miguel Oliveirától, Marks úgy véli, erős szezont produkált, és hangsúlyozta, mindent megtesz azért, hogy „felkészüljön a következő lépésre”. Ami pedig Ogurát illeti, a 43 esztendős üzletember szeret újoncokkal dolgozni, és látni, ahogyan kibontakoztatják a tehetségüket. Véleménye szerint mindhárom debütáló motoros magas szintet képvisel, de náluk mégiscsak a Moto2 tavalyi győztese versenyez.

A Ducati mérnökzsenije meggyőződéssel állítja, Marc Márquez jobb versenyző Martínnál

0

Gigi Dall’Ignát nem érdekli, hogy melyik versenyzője nyeri a világbajnoki címet, és az 1-es rajtszám is csak akkor izgatja, ha jövőre sem náluk lesz. A Ducati versenyrészlegnek általános igazgatója elárulta, Jorge Martínnak a teljesítménye alapján nem tudták megadni az általa kért összeget, és megvédte azt a döntésüket, hogy Marc Márquezt választották.

A 2024-es idény volt zsinórban a második olyan szezon a MotoGP-ben, amikor nem az volt a kérdés, hogy melyik gyártó versenyzője lesz a világbajnok, hanem az, hogy a Ducati kötelékéből ki ér fel a csúcsra. Ebben az időszakban sokszor hangoztatott elmélet volt, hogy a márka a gyári csapat versenyzőjének, vagys jelen esetben Francesco Bagnaiának a győzelmét szeretné látni, ennek ellenére tavaly Jorge Martín gyűjtötte a legtöbb pontot. A versenyrészleg általános igazgatójának mindenesetre teljesen mindegy, hogy melyik motorja bizonyul a legjobbnak.

A Ducati sikerkovácsa szerint a dominancia miatt nem kedvelik az ellenfelek, ami rosszulesik neki

Amikor az Apriliánál voltam, nem is tudom, hány csapat versenyzett a bajnoki címért az én motorjaimmal évről évre – nyilatkozta Gigi Dall’Igna. – Már megtapasztaltam az olyan helyzeteket, mint amilyet tavaly a Ducatival, Peccóval, illetve Martínnal átéltem. Emlékezzünk például [Marco] Simoncelli és [Álvaro] Bautista párharcára a kétszázötven köbcentis géposztályban 2008-ból. Szóval őszintén szólva nekem nem sokat számít, hogy az egyik vagy a másik lesz a bajnok.”

Martín azonban idén már nem a Ducatinál fog versenyezni, aminek az a következménye, hogy a bolognaiak elvesztették az 1-es rajtszámot. (Hogy ezt a spanyol motoros használni fogja-e, az még nem derült ki, de jó eséllyel igen.) Dall’Ignát azonban ez sem izgatja, hiszen ettől még az általa képviselt márka diadalmaskodott, az viszont nyilvánvalóan aggasztaná, ha idén nem szereznék vissza az 1-es számot, vagy legalábbis annak viselési lehetőségét.

Ezt el kell fogadnunk, és vállalnunk kell a felelősséget, mert mi döntöttünk így, nem Martín – szögezte le. – Végső soron, ha jövőre sem mi birtokoljuk az egyes rajtszámot, az az én hibám, pontosabban az én felelősségem lesz. Be kell ismernem, és a jövőben jobban kell teljesítenem, ha ez megtörténik. Ez a valóság. Meglátjuk, mit hoz a jövő, de ha hibáztam, elismerem. Mindig is ezt tettem.”

A Ducatinál pontosan tudták, mit kockáztatnak, amikor Martín helyett Marc Márquezt választották

Martín azért igazolt az Apriliához, mert a Ducati úgy döntött, hogy nem őt, hanem Marc Márquezt viszi fel a gyári alakulathoz. Dall’Igna ezzel kapcsolatban markáns véleményt fogalmazott meg. „A Ducati nem tudta biztosítani azt a pénzösszeget, amelyet Jorge Martín kért – árulta el. – A teljesítmény volt a szempont. Meggyőződésem, hogy Marc jobb, mint Martín. Ez a valóság, vagy talán csak az én álláspontom.”

Persze egy versenyző szerződtetésében ezen a szinten nem feltétlenül csak a puszta sebesség játszik szerepet. Ott vannak például a marketingszempontok, vagy az, hogy ki tud jobban hozzájárulni a motorfejlesztéshez. Dall’Igna elismerte, hogy bár utóbbit néha figyelembe vette, de elsődlegesen mindig a teljesítményt nézte, és ez Márquez esetében sem volt másképp.

Soha nem azért igazoltam le egy versenyzőt, hogy segítsen a motor fejlesztésében – hangsúlyozta. – Azt mérlegeltem, hogy néhányan közelebb vihetnek a dolgok megértéséhez, például [Jorge] Lorenzo vagy [Johann] Zarco, de általában azért választok ki egy pilótát, mert arra számítok, hogy nyer. Persze az nagy érték, ha különböző stílusú versenyzőkkel rendelkezünk, amikor igyekszünk rátalálni arra a motorra, amely mindenkinek megfelel. Ez pedig fontos számomra. Amikor nyílik egy jobb lehetőség, azt ki kell használni. Szerintem ez elég könnyen felfogható, és nem értem, miért lep meg annyira sok embert. Ez semmit nem változtat a gondolkodásmódunkon, hiszen Fermín Aldeguert is szerződtettük. Szerintem inkább ostobaságra, mintsem intelligenciára vall, ha megfosztjuk magunkat egy esélytől egy olyan dolog miatt, amely már inkább doktrína, semmint filozófia.”

A Ducati igazgatója mást várt idén Marc Márqueztől, szerinte jövőre jóval nehezebb dolguk lesz

Elindult a bemutatók sora a MotoGP-ben, a Trackhouse rögtön vadonatúj festést leplezett le (képek)

0

A Trackhouse mutatta be elsőként 2025-ös színösszeállítását, és, ahogyan arra valamennyire számítani lehetett, a tavalyitól merőben eltérő festéssel jelentkeztek.

Megkezdődött a bemutatók sora a MotoGP-ben. Elsőként a Trackhouse leplezte le motorját, pontosabban annak festését. Az amerikai istálló az észak-karolinai Charlotte-ban tartotta az eseményt, az európaiak számára a tavalyinál jóval barátságosabb barátságosabb időpontban, magyar idő szerint este 6 órakor. A motorral együtt egyébként a NASCAR-ban használt autó külsejét is megismerhette a nyilvánosság.

Izgalmas együttműködést jelentettek be a MotoGP-ben

A Trackhouse bemutatója abból a szempontból kifejezetten érdekesnek ígérkezett, hogy a Gulf Oil International kiemelt támogatója lett a csapatnak. Az elsősorban az autósportbeli szerepvállalásáról ismert kenőanyaggyártó vállalat színvilága ihletett már néhány ikonikus festést, így joggal lehetett rá számítani, hogy most is előrukkolnak valamilyen újdonsággal. Ezt megerősítette a bemutató előtt néhány órával közzétett amolyan „előzetes”, amelyben már látszott, hogy igencsak megújult az általuk használt Aprilia külseje, ahogyan a versenyzők ruházatáé is.

A Trackhouse tavaly teljesítette slő szezonját a MotoGP-ben, bár valójában csak a nevét és a tulajdonosi hátterét tekintve volt szó új csapatról, hiszen a szakembergárdát és az infrastruktúrát megörökölték az RNF-től, amelynek a helyét átvették a rajtrácson. A bemutatkozó idény a sachsenringi hétvégét leszámítva felejthetőre sikeredett, olyannyira, hogy még a Yamaha is megelőzte őket, és kilencedikként zárták a csapat-világbajnokságot. Ami pedig a gyártói összetettet illeti, az Aprilia 302 pontjából csupán 43-at szerzett a szatellitcsapat valamelyik versenyzője.

Utóbbiak közül Raúl Fernández maradt a csapat tagja. A spanyol motoros az RNF-es időszakot is beleszámítva a harmadik szezonját kezdi meg az istállóval, összességében pedig a negyediket a MotoGP-ben. A 2024-es szezonban a bukásáig vezette a Katalán Nagydíj sprintjét, és mind azon, mind a sachsenringi hétvégén az első sorból rajtolt, ám ezeket leszámítva szürke teljesítményt nyújtott, és annak ellenére is kikapott Miguel Oliveirától, hogy utóbbi lényegében öt hétvégét kihagyott sérülés miatt. Persze hozzá kell tenni, hogy a 2021-es Moto2-es világbajnok a 2023-as motorral kezdte az évet, és a szezon közepén váltott.

Raúl Fernández kemény szavakkal illette a szezonjukat: Nem fejlődtünk, semmit sem értettünk meg

A portugál motoros idén már a Pramacot fogja erősíteni, a helyére pedig egy újonc érkezik Ai Ogura személyében. A 24. születésnapját tizenkét nap múlva ünneplő pilóta négy szezont töltött a Moto2-ben, ebből hármat a Honda Team Asia színeiben. Bár a japánokkal is felmehetett volna a királykategóriában, ő ehelyett megszakította velük az együttműködést, ami több szempontból is jól sült el, hiszen tavaly világbajnok lett, és szinte biztos, hogy az Aprilia révén jobb motoron teljesítheti első királykategóriás évét.

Korábban nem látott felvétel jelent meg a MotoGP idei újoncainak bemutatkozásáról (videó)

Davide Brivio maradt a csapatfőnöki székben, a veterán Wilco Zeelenberg viszont 2024 befejeztével leköszönt a csapatmenedzseri pozícióból. A Trackhouse így nélküle kezdi meg az új idényt, amelyben az előzővel ellentétben már mindkét versenyző végig gyári specifikációjú motort vezethet, ami nyilvánvalóan előny, kérdés, hogy ebből képesek lesznek-e profitálni.

Az Aprilia továbbra sem hajlandó visszatérni a Superbike-világbajnokságba, avagy a „MotoGP B”-be

0

Massimo Rivola leszögezte, akkor gondolkoznának el a Superbike-világbajnokságba való beszálláson, ha a motorok jobban hasonlítanának az utcai gépekhez. Az Aprilia Racing vezérigazgatója szerint a szériamotoros sorozat jelenleg inkább a „MotoGP B bajnokságára” hajaz.

Az Aprilia 2018 óta nincs jelen a Superbike-világbajnokság mezőnyében, sőt, gyári csapatként már 2015-ben kiszállt a sorozatból. A széria kereskedelmi jogait birtokló Dorna szívesen látná a noalei márkát, ám nagyon úgy tűnik, hogy ez egy ideig nem fog megvalósulni. Massimo Rivola, az Aprilia Racing vezérigazgatója ugyanis ismét leszögezte, hogy ehhez jelentős változások kellenének.

A MotoGP 2027-től jelentősen átalakul technikai fronton, és fennáll annak a veszélye, hogy az ottani motorok lassabbak lesznek a Superbike-vb-n használt gépeknél. Persze megvan a szándék, hogy utóbbiban is korlátozzák a sebességet, de egyelőre nincsenek olyan drasztikus intézkedések, mint a prototípus-bajnokságban. „Szerintem sem túlságosan okos dolog túl lassúvá tenni a MotoGP-motorokat – nyilatkozta Rivola. – Az első érvem az volt, hogy nem lehetünk lassabbak a Superbike-oknál.”

Ami a csatlakozás kérdését illeti, az olasz szakember továbbra is mereven elzárkózik ettől. Legalábbis addig biztosan, amíg nem vezetik be az általa javasolt változtatásokat. Szerinte ugyanis a sorozatnak úgy lenne értelme, ha a versenymotorok közelebb lennének az utcai változathoz, és az áruk között sem lenne akkora különbség, mint jelenleg.

Hivatalos: korlátozzák a motorblokkok teljesítményét a Superbike-világbajnokságon

Én úgy látom, hogy a Superbike-ok egyetlen jövőjét a Superstock-szabályok jelentik – fogalmazott. – Meg kellene tartaniuk ezt a menő nevet, de le kellene venni a kijelzőket és a visszapillantó tükröket, aztán versenyezhetnének. Minden gyártó ezt az üzenetet akarja közvetíteni, mert akkor el is tudják adni a motorokat. Emellett egy árplafon is kellene a szériamotorokra vonatkozóan, mert nevetséges, hogy negyvenötezer eurós gépek versenyeznek huszonötezres eurósok ellen.”

Ezek a változtatások azonban egyelőre nincsenek a láthatáron, így az Aprilia csatlakozása sem várható. Olyannyira, hogy Rivola igencsak lesújtó véleménnyel van a Superbike-vb mostani formájáról. „Minket nem érdekel a Superbike-világbajnokság, mert jelenleg úgy néz ki, mint a MotoGP B bajnoksága – vélekedett. – Ha tisztességes szabályokat hoznak, akkor nagy örömmel leszek ott.”

Az Aprilia anno az RSV4-essel versenyzett a Superbike-bajnokságban, és szerzett három egyéni, valamint négy gyártói bajnoki címet. A motor azonban manapság már nem felel meg az ottani szabályoknak, hiszen a hosszútávú versenyzés előírásaihoz igazították. „Azért homologizáltuk az endurance-ra az 1100-ast, mert úgy gondoljuk, hogy ezért a kategóriáért érdemes” – magyarázta Rivola.

Fontos információ vált hivatalossá Rossi idei évével kapcsolatban

0

A BMW bejelentette, hogy milyen pilótafelállással vág neki az idei hosszútávú-világbajnokságnak. Ebből kiderült, hogy Valentino Rossi nem vált kategóriát.

Valentino Rossi autós pályafutása tavaly ismét szintet lépett, hiszen bemutatkozott a hosszútávú-világbajnokság, azaz a WEC mezőnyében. A kilencszeres gyorsaságimotoros-világbajnok a BMW márkáját, és azon belül a WRT csapatát képviselte az LMGT3-as kategóriában. Első idénye pedig meglehetősen jól sikerült a 46-os számú egység számára.

A nyolc fordulóból ugyan csak négyszer szereztek pontot, ám ilyenkor rendre az első ötben értek célba. A győzelem egyszer sem sikerült, a másik négy helyezésből egyet-egyet szereztek. A két dobogó egyaránt 6 órás versenyeken jött össze, Imolában másodikként, míg Fudzsiban harmadikként értek célba. A legfontosabb viadalon, a Le Mans-i 24 óráson viszont nem látták meg a kockás zászlót. A tabellán végül a hatodik pozícióban zártak saját géposztályukban.

Rossiék újra dobogóra állhattak, amihez a Doktor hihetetlen hajrája is kellett

A holtszezon során felmerült, hogy Rossi esetleg kategóriát vált, és idén már a Hypercarban szerepel, ám ennek nem igazán volt realitása, hiába próbálhatta ki az autót. Kedden pedig végleg eldőlt, hogy marad az LMGT3-ban, hiszen a BMW bejelentette, hogy melyik autójukat kik fogják vezetni a szezon során. Rossi a BMW továbbfejlesztett modelljét, az M4 GT3 Evót hajtja majd, amely természetesen továbbra is a 46-os számot fogja viselni.

Rossi így próbálta ki a BMW csúcskategóriás modelljét (videó)

Az FIA besorolása alapján a 45 éves exmotoros ezüst licenccel rendelkezik, vagyis papíron a trió második legerősebb tagja. A bronz fokozatú versenyző a tavalyi évhez hasonlóan az ománi Ahmad Al Harthy, Maxime Martin viszont a Mercedeshez igazolt. Az ő helyét a kétszeres ADAC GT Masters-bajnok, a Nürburgringi 24 órás viadalt szintén kétszer megnyerő dél-afrikai Kelvin van der Linde veszi át.

Rossi tavaly a WEC mellett a GT World Challenge Europe Endurance Cupban versenyzett rendszeresen, emellett a Sprint Cupban és az Intercontinental GT Challenge-ben is rajthoz állt néhányszor. Az egyelőre kérdéses, hogy ezekben a sorozatokban ismét indul-e, mindenesetre tavaly úgy fogalmazott, hogy idén több MotoGP-hétvégén szeretne ott lenni, ráadásul nemrég megszületett második gyermeke.

Csodás hír, megszületett Rossiék második gyermeke

Nagyon örülök, hogy az FIA WEC-ben folytathatom, mivel a tavalyi év egy erős bemutatkozó szezonnak bizonyult – nyilatkozta. – Volt néhány jó futamunk, köztük két dobogós helyezés, és szeretnénk megpróbálni erősebbek és gyorsabbak lenni. Keményen fogunk dolgozni a BMW-vel együtt, hogy javítsunk a teljesítményünkön, és minden viadalon versenyképesebbek legyünk. Természetesen Le Mans a legfontosabb, tavaly balszerencsések voltunk, de 2025-ben a dobogóért fogunk küzdeni.”

Marc Márquez: A fő célomat már elértem, egy újabb bajnoki cím csak bónusz lenne

0

Marc Márquez elárulta, azzal, hogy a Ducatihoz igazolt, már teljesítette a célját, hiszen meghosszabbította a pályafutását, és újra versenyképes lett. A spanyol motoros úgy véli, egy újabb bajnoki cím már csak bónusz lenne.

Marc Márquez idén a gyári Ducati színeiben fog versenyezni, és nagy valószínűség szerint övé lesz a mezőny két, vagy ha úgy tetszik, három legjobb motorja közül az egyik. Ennélfogva sokan azt várják, hogy 2025-ben ismét harcoljon a világbajnoki címért, és felérjen a csúcsra, ő azonban már azzal is elégedett, ahova az elmúlt évben eljutott.

A jelenleg 31 éves versenyző 2023-ban nehéz döntést hozott meg, hiszen elhagyta legnagyobb sikereinek helyszínét, a Hondát, és a Gresinihez igazolt. Tavaly pedig sikerült kiharcolnia, hogy idén és jövőre ő legyen Francesco Bagnaia csapattársa a bolognaiak gyári istállójánál. Ugyanakkor időről időre hangsúlyozza, hogy a japán márkának mekkora jelentősége volt karrierjében.

Sok mindent elértünk a Hondával, és úgy éreztem, hogy a Honda része vagyok – nyilatkozta a MotoGP hivatalos honlapjának. – Most viszont már a Ducatinál versenyzek, és gyári pilóta leszek. Természetesen igyekszem majd jól képviselni a márkám színeit. A Honda ugyanakkor nagyon fontos része volt az életemnek, vagy talán a legfontosabb. Soha nem lehet tudni.”

Azért választotta Marc Márquezt a Ducati, hogy ne valamelyik ellenfélnél kössön ki?

Márquez pályafutása csúcsán sokkal jobb teljesítményt nyújtott a Honda többi versenyzőjénél, ám később ez visszaütött az aszakai gyártónak. 2020-as sérülése után ugyanis szépen lassan nyilvánvalóvá váltak a motor gyengeségei, és egy ponton túl már a nyolcszoros világbajnoknak is elege lett a folyamatos szenvedésből. Ennek köszönhetően történt az átigazolás, és úgy véli, akármi is történik, elégedetten zárhatja majd le a pályafutását.

Amikor a Hondánál voltam, néha azt mondták, hogy »a Honda az Honda, és a Hondának köszönhetően nyer« – fogalmazott. – Azonban voltak más Hondák is. Ha az ember jó versenyző, és elmegy a Hondához, majd kijelenti, hogy »nem érdekel a pénz, csak a legjobb motort akarom«, akkor a legjobb motort adják neki, ha jó. Én viszont pont az ellenkezőjét tettem. Elmentem a Ducatihoz, és azt mondtam, hogy »semmi nem érdekel, csak a legjobb motort akarom vezetni«. Most már békében leszek magammal, amikor visszavonulok, mert mindent megpróbáltam.”

Amikor az ember megtesz egy ilyen lépést, természetesen nagy nyomást helyez magára, és negatív megjegyzéseket kaphat, ha nem éri el, amit szeretne – folytatta. – Én viszont már elértem, amit akartam: meghosszabbítottam a pályafutásomat, és újra versenyképes lettem. Ha nyerek még egy bajnoki címet, az csak bónusz lesz. A fő célomat ugyanakkor már elértem.”

Óriási árat kell fizetnie Marc Márqueznek, hogy ismét a világbajnoki címért harcolhasson

Nem mindenki hisz az egyik MotoGP-nagydíj megrendezésében?

0

Bár a szezon második fordulójáról van szó, a MotoGP egyes csapatai továbbra sem foglaltak repülőjáratot Argentínába. A sorozat kereskedelmi jogait birtokló Dorna ezzel együtt optimista a forduló megvalósulását illetően.

Az elmúlt időszakban mind a Superbike-világbajnokság, mind a MotoGP esetében gond volt az argentínai fordulóval. Előbbi 2023-ban a San Juan Villicum versenypályán tartotta volna a szezonzárót, ám a helyi promóter felbontotta a szerződést, míg utóbbinál a 2024-es termasi hétvége maradt el.

A döntések elsődleges oka az ország gazdaságának borzalmas állapota volt. 2024 áprilisában döbbenetesen magas, 292,2 százalék volt az infláció mértéke. Javier Mile elnök még az azt megelőző év decemberében lépett hivatalba, és azóta szigorú megszorító politikát folytat, amelybe akkor nem fért bele a MotoGP-futam megtartása.

Az argentin gazdaság már évek óta hanyatlóban van, és csak a remény apró jelei látszanak, éppen ezért érte meglepetésként a közvéleményt, hogy az Argentin Nagydíj bekerült az idei versenynaptárba, és ha minden jól megy, a március 14-e és 16-a közötti hétvégén rendezik meg. A SPEEDWEEK.com ugyanakkor felhívta rá a figyelmet, hogy a viszonylagos időbeli közelség ellenére nem minden csapat foglalta le a repülőjáratát. Ezek az istállók bizonyára az újabb törléstől tartanak, mivel ebben az esetben rajtuk marad a költség.

Hivatalos: debütáló Balaton Park, visszatérő Brno – íme a MotoGP előzetes 2025-ös versenynaptára

Szintén a szakportál értesülése, hogy a MotoGP kereskedelmi jogait birtokló Dorna „majdnem száz százalékig biztos” a pozitív forgatókönyvben. Ráadásul azok után, hogy tavaly nemcsak az Argentin, hanem a Kazah és az Indiai Nagydíjat is lemondták (és a Balaton Park Circuit sem tudott beugrani pótlásként), a Dorna bizonyos „óvintézkedések” mellett döntött. „Azoknak a szervezőknek, akik nagydíjat akarnak rendezni, mostantól kezdve letétet kell fizetniük, amelyet elbuknak, ha lemondják” – nyilatkozta korábban Carmelo Ezpeleta, a szervezet vezérigazgatója.

Ami tény, hogy az első részletfizetés megvan, és bár a gazdaság még mindig nincs jó állapotban, a novemberi 155 százalékos infláció azért már javulásnak számít a bő fél évvel korábbi állapothoz képest. 2025-ben pedig talpra állás várható, és bizonyos kutatások szerint 3,6, mások alapján 5 százalékos GDP-növekedésre lehet számítani. Mindez elsősorban a mezőgazdaság, a bányászat és az olajtermelés fellendülésének köszönhető.

Az viszont biztos, hogy akármi is lesz, a termasi helyszín jövőre már nem fogadja a MotoGP mezőnyét, hiszen a tervek szerint az Argentin Nagydíj 2026-ban a fővárosba, Buenos Airesbe költözik. A helyszín az Autódromo Oscar y Juan Gálvez lesz, ahol 1960-ban még világbajnokságon kívüli futamot rendeztek, majd 1961 és 1999 között tíz alkalommal látogatott el oda a gyorsaságimotoros-vb mezőnye.

A még be sem fejezett amerikai pályán pótolhatják jövőre az Argentin Nagydíjat?