back to top
2025. május 13. 15:12
Kezdőlap Blog Oldal 127

Ez lett a végeredménye a Superbike-vb 2024-es kiírásának

0

A jerezi fordulóval véget ért a Superbike-világbajnokság idei kiírása. Már szombaton eldőlt, hogy egyéniben Toprak Razgatlıoğlu, csapatban és a gyártóknál a Ducati örülhetett. A Supersport-vb, a Supersport 300-as vb, valamint a női világbajnokság is lezárult, utóbbi az utolsó kanyarban dőlt el drámai módon.

Ezen a hétvégén rendezték a Superbike-világbajnokság jerezi fordulóját, a sorozat utolsó három versenyét. Az első futamot Nicolò Bulega nyerte, amivel bebiztosította a Ducati konstruktőri és a bolognaiak gyári istállójának csapatvilágbajnoki címét, a második Toprak Razgatlıoğlu viszont az egyéni tabellán tett szert behozhatatlan előnyre. A Superpole versenynek és a második viadalnak így már nem volt igazi tétje: előbbin az olasz, utóbbin a török pilótát intették le elsőként.

A Superbike-vb-hez hasonlóan a Supersport-világbajnokság elsősége is szombaton dőlt el: a jövőre az Italtrans Moto2-es csapatánál szereplő Adrián Huertas a harmadik hellyel biztosította be elsőségét. A Supersport 300-asoknál viszont az utolsó versenyen vált biztossá az egyéni győztes, de mivel Aldi Satya Mahendra végig az első tizenkettőben haladt, és végül hatodik lett, ráadásul Loris Veneman győzelem helyett ötödik lett, végül az indonéziai motoros ért fel a csúcsra. Az idén első alkalommal kiírt női vb-n viszont tényleg a tetőfokára hágtak az izgalmak: Ana Carrasco az utolsó kanyarig meglepetésre csak az ötödik helyen haladt, ami María Herrera győzelme esetén nem lett volna elég a sikerhez. Azonban az idősebbik spanyol versenyző nem vezetett, és a legvégén kétségbeesetten próbált előzni, aminek baleset lett a vége. Carrasco végül a harmadik helyen befutva lett világbajnok.

A 2024-es Superbike-világbajnokság végeredménye

Versenyzők
Helyezés Versenyző Gyártó Csapat Pont
1 Toprak Razgatlıoğlu BMW ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team 527
2 Nicolò Bulega Ducati Aruba.it Racing – Ducati 484
3 Álvaro Bautista Ducati Aruba.it Racing – Ducati 357
4 Alex Lowes Kawasaki Kawasaki Racing Team WorldSBK 316
5 Danilo Petrucci Ducati Barni Spark Racing Team 307
6 Michael van der Mark BMW ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team 245
7 Andrea Locatelli Yamaha Pata Yamaha Prometeon WorldSBK 232
8 Andrea Iannone Ducati Team GoEleven 231
9 Garrett Gerloff BMW Bonovo Action BMW 176
10 Remy Gardner Yamaha GYTR GRT Yamaha WorldSBK Team 140
11 Xavi Vierge Honda Team HRC 137
12 Iker Lecuona Honda Team HRC 134
13 Jonathan Rea Yamaha Pata Yamaha Prometeon WorldSBK 127
14 Axel Bassani Kawasaki Kawasaki Racing Team WorldSBK 108
15 Scott Redding BMW Bonovo Action BMW 107
16 Dominique Aegerter Yamaha GYTR GRT Yamaha WorldSBK Team 91
17 Michael Ruben RInaldi Ducati Motocorsa Racing 78
18 Sam Lowes Ducati Elf Marc VDS Racing Team 53
19 Nicholas Spinelli Ducati Barni Spark Racing Team 25
20 Tito Rabat Kawasaki Kawasaki Puccetti Racing 22
21 Bradley Ray Yamaha Yamaha Motoxracing WorldSBK Team 14
22 Alessandro Delbianco Yamaha GYTR GRT Yamaha WorldSBK Team/Yamaha Motoxracing WorldSBK Team 10
23 Tarran Mackenzie Honda Petronas MIE Racing Honda Team 7
24 Philipp Öttl Yamaha GMT94 Yamaha 5
25 Michele Pirro Ducati Aruba.it Racing – Ducati 3
26 Markus Reiterberger BMW ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team 3
27 Ivo Lopes Honda Petronas MIE Racing Honda Team 2
28 Nagasima Tecuta Honda Team HRC 1

 

Csapatok
Helyezés Gyártó Pont
1 Aruba.it Racing – Ducati 841
2 ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team 775
3 Kawasaki Racing Team WorldSBK 424
4 Pata Yamaha Prometeon WorldSBK 359
5 Barni Spark Racing Team 332
6 Bonovo Action BMW 283
7 Team HRC 271
8 GYTR GRT Yamaha WorldSBK Team 241
9 Team GoEleven 231
10 Motocorsa Racing 78
11 Elf Marc VDS Racing Team 53
12 Kawasaki Puccetti Racing 22
13 Yamaha Motoxracing WorldSBK Team 14
14 Petronas MIE Racing Honda Team 9
15 GMT94 Yamaha 5

 

Gyártók
Helyezés Gyártó Pont
1 Ducati 644
2 BMW 606
3 Kawasaki 339
4 Yamaha 307
5 Honda 185

Családi tragédia után teljesült a gyári BMW álma, Bulega beállította Bautista rekordját

0

Toprak Razgatlıoğlu és Michael van der Mark is kiemelte, hosszú ideje vártak már egy közös dobogóra, végül ez nem sokkal utóbbi családi tragédiája után jött össze. Az Álvaro Bautista újoncrekordját beállító Nicolò Bulega már most a jövő évi idénynyitóra készül.

Mivel már minden lényeges kérdés eldőlt, ünnepi hangulatban zajlott a Superbike-világbajnokság jerezi szezonzáró futama. Mindez azonban nem jelenti azt, hogy nem voltak csaták: Toprak Razgatlıoğlu és Nicolò Bulega még egyszer utoljára összecsaptak 2024-ben, Michael van der Mark pedig megszerezte, majd megőrizte a harmadik helyet.

Füstölő motor zárta le az idei Superbike-vb-t, Razgatlıoğlu megakadályozta Bulegát a triplázásban

Miután a török pilóta szombaton bebiztosította végső győzelmét, vasárnap már többet kockáztathatott. A Superpole versenyen azonban hiába előzte meg a gyári Ducati motorosát, végül kikapott tőle, délután viszont sikerült az élen maradnia, miután Philipp Öttl motorblokkjának elfüstölése miatt idő előtt leintették a viadalt. A 28 esztendős motoros azonban nem csak saját sikerének örült.

Nagyon boldog vagyok ma, mert Mickey-nak is összejött a dobogó – nyilatkozta a leintés utáni interjúk során. – Neki és nekem is ez volt az álmom. Köszönöm a csapatomnak, mindenki keményen dolgozott, főleg a második futam előtt. Jelentősen változtattunk a beállításokon, és végre újra nyertünk. Ez rendkívül fontos, mert nagy csatát vívunk a Ducatikkal. Minden versenyzőnek gratulálok, a szezon véget ért, én pedig nagyon boldog vagyok. Köszönöm minden szurkolónak, ahogyan a FIM-nek és a Dornának is nagy köszönet jár. Jövőre találkozunk.”

Bulegának ezúttal nem volt ellenszere Razgatlıoğluval szemben, és talán a piros zászló miatt sincs oka bosszankodni, mert akkor már kezdett leszakadni róla. Azonban a második hely is azt jelentette, hogy megszerezte idei huszonnegyedik dobogóját, amivel beérte Álvaro Bautistát az újoncok között. A későbbi kétszeres Superbike-világbajnok 2019-ben végzett ugyanennyiszer az első háromban, ugyanakkor ő a MotoGP-ből érkezett, míg csapattársa kisebb kategóriákban versenyzett korábban. Másfelől viszont azt is meg kell jegyezni, hogy mindkettőjüknek könnyebb dolga volt, mint a korábbi újoncoknak, hiszen 2018-ig csak két versenyből állt egy forduló.

Egész hétvégén gyors voltam – kezdte az olasz pilóta. – Szerettem volna megcsinálni a triplát, de Toprak nagyon gyors volt. Nem éreztem magam tökéletesen a [motor] elejével. Ilyen hőmérsékleti körülmények között talán másra van szükség. Mindenesetre boldog vagyok, nagy tempójú versenyt vívtunk Toprakkal, és örülök, hogy így fejeztem be a bajnokságot. Már várom a jövő évi ausztráliai első futamot.”

Van der Mark az első körökben ellentmondást nem tűrő módon jött fel a harmadik helyre, majd később agresszívan megvédte azt Andrea Iannonéval szemben. Ennek köszönhetően a BMW másodszor örülhetett kettős dobogónak, hiszen az első aragóniai futam után Razgatlıoğlu és Garrett Gerloff ünnepelhettek, de a gyári csapat idén először duplázott. A holland motorosnak azért sem volt könnyű dolga, mert az előző héten családi tragédia érte.

Egész idényben arról álmodtunk, hogy Toprakkal együtt álljunk a dobogón – fogalmazott. – Az volt az álmunk, hogy az egész BMW-vel ott legyünk a pódiumon, és egyre közelebb voltunk, ám az idei mezőny rendkívül erős. Éreztük a dobogó szagát, és ma minden a helyére került. Fantasztikus ez a pódium, szeretném megköszönni az egész csapatnak a támogatást. Nehéz volt az előző két hét, hiszen elveszítettem anyukámat. Szóval ezt neki ajánlom.”

Füstölő motor zárta le az idei Superbike-vb-t, Razgatlıoğlu megakadályozta Bulegát a triplázásban

0

Toprak Razgatlıoğlu nyerte a Superbike-vb második jerezi futamát, miután Philipp Öttl motorblokkjának elfüstölése miatt idő előtt leintették a versenyt. Nicolò Bulegának nem jött össze a triplázás, míg Michael van der Mark hozta a BMW-nek a kettős dobogót.

Nemcsak a Superbike-vb jerezi hétvégéje, hanem a teljes sorozat is az utolsó futamát rendezték meg vasárnap délután. A Superpole versenyen elért győzelmének köszönhetően Nicolò Bulega indulhatott a pole pozícióból, mellőle a világbajnok Toprak Razgatlıoğlu és Alex Lowes várhatták a piros lámpák kialvását. Iker Lecuona nem tudott rajthoz állni a versenyen, miután délelőtt eltört a lábközépcsontja, a baleset miatt csapattársa, Xavi Vierge hosszú körös büntetést kapott.

Bulega ismét legyőzte Razgatlıoğlut, nagy balesetet szenvedett a két gyári Honda

Bulega jól jött el, és Razgatlıoğlu is maradt a második, Lowes viszont elveszítette a harmadik pozíciót Andrea Locatellivel szemben. Danilo Petrucci a hatodik helyre esett vissza, sőt, még az 1. körben Andrea Iannone is megelőzte. A Barni pilótája így nagyon rossz helyzetben volt az összetettbeli negyedik helyért folytatott küzdelemben.

A 2. körben Lowes megtámadta Locatellit, de nem járt sikerrel. Ellentétben Razgatlıoğluval, aki a következő kör elején rendkívül rövidet fékezve bevetődött Bulega mellé, és átvette a vezetést. Csapattársa, Michael van der Mark szintén előzött, és feljött a negyedik pozícióba Lowesszal szemben.

A 4. kör elején a Honda egyik szabadkártyás pilótája, Tommy Bridewell elesett, majd Tarran Mackenzie is hasonlóan járt. Eközben az élmezőnyben Van der Mark tovább javított, és feljött a harmadik pozícióba. Locatellit aztán Lowes agresszív manőverrel terelte le az ideális ívről, aminek következtében Iannone mindkettőjüket maga mögé utasította. A gyári Yamaha pilótája mellett ráadásul még Petrucci is elment.

A 6. körben Álvaro Bautista is megelőzte Locatellit, ám aztán lelassult, és lesodródott a pályáról, így visszaesett a tizenegyedik pozícióba. A következő körökben aztán próbált zárkózni, és előbb Axel Bassanit, majd Jonathan Rea-t is maga mögé utasította. A gyári Kawasaki motorosa mellett nem sokkal később Dominique Aegerter is elment.

Közvetlenül féltáv előtt Iannone megtámadta Van der Markot, aki keményen védekezett a 13-as kanyarban, és a GoEleven pilótája lecsúszott a pályáról, így visszaesett a hatodik pozícióba. Mögöttük Garrett Gerloff próbált elmenni Locatelli mellett, de sikertelenül. Bautista számára pedig véget ért a verseny, ugyanis a következő kör 6-os kanyarjában bukott.

Bulega időközben nem szakadt le Razgatlıoğluról, és a 13. körre utol is érte vetélytársát. Az olasz motoros azonban a hajráig nem tudott mit kezdeni a bajnokkal. Ellentétben Iannone és Lowes esetével, hiszen előbbi el tudott menni a brit motoros mellett. Hátrébb Aegerter számára is véget ért az idény, hiszen elesett.

Ahogyan Philipp Öttl is feladta a küzdelmet, és ez az egész idény zárását. A német motoros Yamahájában ugyanis elfüstölt a motorblokk, és a pályára folyt olaj miatt piros zászlóval megszakították a futamot. Mivel a táv kétharmadán már túl voltak, véget ért a futam és ezzel a szezon is. Ennek következtében nyert Razgatlıoğlu Bulega előtt, Van der Mark pedig kettős dobogót hozott a BMW-nek, a gyári csapat esetében ez először történt meg idén.

A Superbike-vb második jerezi futaménak végeredménye

Quartararo többször is majdnem nagyot bukott, de utána biztató tempót produkált

0

Fabio Quartararo elárulta, az Ausztrál Nagydíj elején komoly gondot okozott neki, hogy megint lassan melegedtek fel a gumijai. A verseny második felével viszont elégedett volt a francia pilóta.

Nehéznek ígérkezett Fabio Quartararo számára az Ausztrál Nagydíj. A 25 éves motoros mindössze a tizenkilencedik helyet szerezte meg az időmérőn, így Pedro Acosta sérülése miatt tizennyolcadikként kezdhette meg a főfutamot. A rajtnál viszont remekül jött el, és az 1. kör végén a tizedik pozícióban regisztrálták.

Marc Márquez nagy csatában verte meg Martínt, a peches kezdés sem gátolta meg a diadalban

Utána viszont Raúl Fernández, Johann Zarco és Jack Miller is elment mellette, mivel a Yamaha pilótája igencsak szenvedett, és örült, hogy a motoron maradt. A verseny második részében aztán magára talált, és az utolsó hét körben maga mögé utasította három említett ellenfelét, és Marco Bezzecchi kiesésének köszönhetően kilencedik lett.

Kár érte – nyilatkozta a TNT Sportsnak. – Remekül rajtoltam, de a futam első része sajnos nehéz volt. Rengetegszer előfordult, hogy [kis híján] highside-ot produkáltam. Rá kell jönnünk, miért tart ilyen sokáig felmelegíteni a hátsó abroncsot. Ami a többit illeti, az utolsó tizenöt körrel elégedettek lehetünk. Elég jó volt a tempónk. Remélhetőleg kitaláljuk, hogyan melegítsük fel rendesen a gumit.”

Quartararóval, illetve a Yamahával nem először fordul elő, hogy nehezen melegíti fel a gumikat, és ez hátráltatja a verseny során. Az Indonéz Nagydíj elején ugyanúgy közel volt az eséshez, aztán viszont szintén jó volt a sebessége, akkor végül hetedikként ért célba. Ezzel a problémával azonban nyilvánvalóan muszáj kezdeniük valamit.

Az első körökben nagyon rosszul éreztem magam a hátsó gumi miatt – jelentette ki. – Volt néhány highside-közeli pillanatom, és nem tudtam tartani az élen motorozó srácok tempóját. A verseny második része nagyszerű volt, és elégedett lehetek, mert az utolsó tíz kör különösen szép volt. Néhány dolgot szerintem tanulhatunk ebből a versenyből.”

„Elfogadhatatlan”, „nevetséges”: Quartararót megint az amatőrnek tűnő baki hátráltatta a hajrában

Quartararónak egy másik probléma is többször hátráltatta a közelmúltban: mind a második misanói, mind a motegi főfutam végén kifogyott a benzin a motorjából, ami legalább egy pozíciójába került. Most viszont nem fordult elő ilyesmi. „Az üzemanyag rendben volt, ezen a pályán nem szokott gond lenni vele – fogalmazott. – Elegendő volt a futam befejezéséhez.”

Bulega ismét legyőzte Razgatlıoğlut, nagy balesetet szenvedett a két gyári Honda

0

Nicolò Bulega nyerte a Superbike-vb jerezi Superpole versenyét, megelőzve Toprak Razgatlıoğlut és Alex Lowest. A gyári Hondák nagy balesetet szenvedtek, Iker Lecuonát el is kellett szállítani az orvosi központba.

Bár szombaton már minden eldőlt, természetesen a vasárnapi napot is teljesíteni kell a Superbike-világbajnokság jerezi hétvégéjén. A szokásoknak megfelelően délelőtt a Superpole versenyt rendezték meg, amelynek pole pozíciójából ezúttal is Nicolò Bulega indul. Mellőle a bajnoki címét bebiztosító Toprak Razgatlıoğlu, valamint Alex Lowes várta a piros lámpák kialvását.

Bulega verhetetlen volt a jerezi Superpole-on, de Razgatlıoğlunak sincs oka az aggodalomra

Az első sor tagjai jól kapták el a rajtot, és bár úgy tűnt, hogy Razgatlıoğlu megelőzheti Bulegát, ez végül nem sikerült neki, sőt, ehelyett Lowes ellen kellett védekeznie. A gyári Kawasaki pilótájának azonban szintén nem sikerült az előzés, és Danilo Petruccira kellett figyelnie.

Razgatlıoğlu aztán a 2. körben már sikerrel járt, és átvette a vezetést, miközben a két gyári Honda összeütközött. Iker Lecuona járt rosszabbul, aki lent maradt, és alighanem a fájdalom miatt rázta a fejét. Végül azonban időben el tudták őt vinni a bukótérből, ahogyan a motorokat is, így nem kellett megszakítani a versenyt. Az ifjabbik spanyol motorost elszállították az orvosi központba.

A következő körökben Bulega nem maradt le, és a 6. körben vissza is előzte Razgatlıoğlut. Innentől kezdve egyértelmű volt, hogy az olasz pilóta ismét legyőzi riválisát, Lowes pedig bejött a harmadik pozícióba. A végén a legnagyobb izgalmat Álvaro Bautista szolgáltatta, aki a hajrában Jonathan Rea-t és Dominique Aegertert is maga mögé utasította, így megszerezte a vízválasztó kilencedik helyet. Közöttük Petrucci, Andrea Locatelli, Michael van der Mark, Andrea Iannone és Garrett Gerloff lett a sorrend.

A Superbike-vb jerezi Superpole versenyének végeredménye

Di Giannantonio némi keserűséggel távozik, szerinte a tempójában benne volt a dobogó

0

Fabio Di Giannantonio összességében elégedett az Ausztrál Nagydíjon mutatott teljesítményével, de van benne némi keserűség az időmérőn történt bukása miatt. A VR46 motorosa szívesen befejezné a szezont, de tudja, hogy hosszú távon nem ez a jó döntés.

Bár nem sok képernyőidőt kapott, hiszen a futam jelentős részében minimális különbség volt az első két helyezett között, Fabio Di Giannantonio volt az Ausztrál Nagydíj egyik legjobbja. Az olasz pilóta negyedikként ért célba, 2,897 másodperccel Francesco Bagnaia mögött, de teljesítménye így is megsüvegelendő, hiszen nyolc pozíciót javított.

Marc Márquez nagy csatában verte meg Martínt, a peches kezdés sem gátolta meg a diadalban

A VR46 motorosa ugyanis csupán a tizenkettedik rajtpozíciót szerezte meg, miután az időmérőn elesett. Saját szempontjából kár volt érte, hiszen az edzésen kifejezetten ígéretes teljesítményt nyújtott, és mind a sprinten, mind a főfutamon bebizonyította, hogy kifejezetten erős ezen a hétvégén. Éppen ezért kettős érzések kavarognak benne.

Nagyon gyorsak voltunk, ez volt a legjobb futamunk az évben – nyilatkozta. – Tudtuk, hogy nagy esély előtt állunk ezen a hétvégén, mert végig gyorsak voltunk, és kicsit eszem is a kefét, amiért a szombat délelőtti időmérőn elestem, mert ha előrébb rajtolok, talán megpróbálhattunk volna dobogóra állni. Ugyanakkor örülök, mert remek munkát végeztünk.”

Bár Marco Bezzecchi büntetése és bukása segített Di Giannantoniónak, a többieket tisztán önerőből előzte meg, és így jött fel a negyedik pozícióba. Pedig elmondása szerint nem volt tökéletes a motorbeállítás, de így is gyors tudott lenni. Egyértelmű, hogy az egyszeres MotoGP-futamgyőztes a legjobb teljesítményét nyújtotta spielbergi sérülése óta.

Hátulról indultam, úgyhogy előznöm és csatáznom kellett – fogalmazott. – Én voltam a leggyorsabb a bolyomban, de kicsit elrontottam a térképet, és nem tudtam őket könnyen megelőzni. Aztán, amikor az utolsó körökre belelendültem, elmentem mellettük, sőt, kicsit el is húztam. Ez egy meglehetősen pozitív hétvége volt, mert újra úgy vezettem, ahogyan szeretnék vezetni, agresszív tudok lenni, és jól kezelem a gumikat.”

A dobogóra viszont így nem volt esélye, hiszen Bagnaia hiába szakadt le Marc Márquezről és Jorge Martínról, a harmadik helye nem forgott veszélyben. Di Giannantonio azért is sajnálja kifejezetten a szombati bukását, mert úgy gondolja, hogy enélkül még a címvédő ellen is lehetett volna esélye, és a 2023-as futam után talán ismét ott lehetett volna a Phillip Island-i pódiumon.

Kicsit irigykedem, mert tavaly itt dobogóra álltam, és ezt ma meg akartam ismételni – jelentette ki. – Úgy vélem, lett is volna rá lehetőség, mert Pecco nem volt annyira messze a teljesítményt illetően. Boldogan távozom, de egy trófeával kevesebbel, bár optimistának kell lennünk, mert a sérülésem után ismét fejlődés volt tapasztalható, és újra magas szinten vagyunk.”

Di Giannantonio esetében kiemelendő, hogy Enea Bastianinit és Franco Morbidellit is legyőzte, akik vele ellentétben gyári specifikációjú Ducatin ülnek. Elsősorban Márquez kapcsán kerül szóba sokszor, hogy a tavalyi gép valójában mekkora hátrányt jelent. A VR46 pilótája szerint ez helyszínenként változik, most láthatóan nem jelentett túlságosan nagy különbséget.

Néhány pályán kicsit könnyebb, máshol nehezebb, de őszintén szólva úgy vélem, igazán magas szinten teljesítettem – válaszolta az erre vonatkozó felvetésre. – Márquez jobban szerepel, mint mi, de szerintem remekül motorozom, és nagyon elégedett vagyok a szezonhoz való hozzáállásommal. Elégedettnek kell lennünk, mert mindig maximalizáltuk a rendelkezésünkre álló technikai csomagot, ami nagyszerű, de van egy kis lemaradásunk a GP24-esekhez képest. Szeretném úgy befejezni az idényt, hogy dobogót hozok a csapatnak, és ma némi keserűséggel távozom, mert ott volt a lehetőség, nem voltunk olyan messze. Thaiföldön újra megpróbáljuk.”

Bár az idényből még három forduló van hátra, Di Giannantonónak már csak egy lehetősége lesz arra, hogy idén megszerezze első (főfutamos) dobogóját a VR46 színeiben. Utána ugyanis megműtteti sérült vállát, hogy az előszezoni tesztekre teljesen felépüljön. Ugyan mostani teljesítményét látva szívesen ott lenne Sepangban és Valenciában is, de tudja, hogy hosszú távon a korai operáció a kifizetődő.

Eldőlt, Di Giannantoniónak ki kell hagynia az utolsó két idei fordulót

Bár még nem a végleges GP25-ös lesz, sajnálom, hogy nem tudom majd tesztelni az új motort Valenciában, de azt is, hogy az utolsó két futamot kihagyom, mert ha az ember ilyen teljesítményt nyújt, folytatni akarja – magyarázta. – Azonban intelligensnek kell lennem, és a jövőre gondolva el kell fogadnom ezt a helyzetet.”

Marc Márquez részletezte ritka balszerencséjét, Martín a végén belátta, nincs értelme kockáztatni

0

Marc Márquez elárulta, soha nem szokta letépni a sisakfóliáját a rajt előtt, de az Ausztrál Nagydíj előtt kénytelen volt, majd egy iedig nem hitt a győzelemben. Jorge Martín próbált váltani, miután először elvesztette a vezetést, Francesco Bagnaia pedig kicsit javult, de ennél többet nem tudott volna elérni.

A végéig izgalmas futamot hozott az Ausztrál Nagydíj a MotoGP-ben. A verseny túlnyomó részében Jorge Martín vezetett, ám a közepén Francesco Bagnaia, a végén Marc Márquez előzte meg, és utóbbira már nem volt válasza. Ennek ellenére így is növelte előnyét a bajnokságban a harmadikként, nagy hátrányban célba érő címvédővel szemben.

Marc Márquez nagy csatában verte meg Martínt, a peches kezdés sem gátolta meg a diadalban

Pedig a futam nagyon nem úgy indult, hogy a nyolcszoros világbajnoknak lesz esélye a győzelemre, hiszen a sprinthez hasonlóan a főverseny első méterei sem sikerültek neki. Ezúttal magát a rajtot rontotta el, méghozzá elképesztően peches módon: a letépett sisakfóliája bekerült a kereke alá, amely így kipörgött, és a 31 esztendős motoros egészen a tizenharmadik helyig esett vissza, de a hetedik pozícióig szinte rögtön vissza tudott zárkózni. Ezután viszont remek tempót produkált, majd miután elment Bagnaia mellett, türelmesen várt honfitársa mögött, mígnem a 24. körben megelőzte, és bár Martín egyszer még visszatámadott, egy körrel később bevitte a mindent eldöntő csapást.

Valami mindig történik, de ezúttal… – kezdte nyilatkozatát a leintés után. – Soha nem tépem le a fóliát a start előtt, mert veszélyes a rajt szempontjából, meg minden. Ezúttal viszont éreztem valamit, amikor összeültettem a motort. Ekkor nem volt más esélyem, letéptem, és sajnos a kerekem alá került. Láttam, és próbáltam eltávolítani, de lehetetlen volt, és amikor felengedtem a kuplungot, kipörgött a kerék. Nem tudom, hol voltam az első kanyarban, de sok versenyzőt megelőztem. Egy ponton azt gondoltam, hogy Martínt lehetetlen utolérni, ám a hatodik körben kezdtem ráérezni a ritmusra, Nyugodtabb volt az egész, mert előtte elég stresszesen alakult. Nagyon örülök a győzelemnek. Martín végig nyomta, mi pedig óvtuk a gumikat, hogy miénk legyen az utolsó támadás.”

A Pramac versenyzője ezúttal is hiba nélkül jött el a rajtnál, ám a szombati nappal ellentétben ezúttal nem tudott komoly előnyt kialakítani. A 12. körben aztán elkövetett egy kisebb hibát, amelyet Bagnaia ki is használt, de szinte azonnal visszavette a vezetést. Aztán le is szakította bajnoki riválisát, Márquez viszont tapadt rá, és a végén el is ment mellette. Egy ideig közel maradt honfitársához, de két körrel a vége előtt úgy döntött, hogy inkább a biztos második helyet választja, illetve azt, hogy 20 pontra növeli előnyét a bajnoki tabella élén.

Nehéz futam volt, az biztos – jelentette ki. – Erős volt a tempóm, de az érzés nem volt ugyanolyan, mint tegnap. Nagyon fújt a szél, és kezdtem elveszíteni a [motor] elejét, így nem tudtam túlságosan ellépni. Miután Pecco megelőzött, azt mondtam magamban, hogy »rendben, kicsit változtatni kell az energiaszinten, picit jobban kell nyomni«. 27 végi köröket futottam, 1:27.8, 1:27.9. Utána tudtam, hogy Marc ott van, és a négyes kanyarban fog próbálkozni. Nem volt vesztenivalója, az biztos. Próbáltam visszaelőzni, de egy manőver túlságosan kockázatos lett volna. Szóval megszereztem a második helyet, újabb tíz pont [előny Bagnaiával szemben], és Thaiföldön ugyanígy fogok próbálkozni.”

Márquez és Maverick Viñales rossz rajtjának köszönhetően Bagnaia harmadikként fordult, majd a hosszú körös büntetését leöltő Marco Bezzecchi is kikerült előle. Egy ideig közel tudott maradni Martínhoz, sőt, néhány méteren át vezetett, utána viszont leszakadt az első kettősről, és végül több mint 9 másodperces hátrányban ért célba.

Ennél több nem volt benne – vélekedett. – A mai nap szintén nehéz volt, úgyhogy rendben van. Most két olyan futam következik, amelyeken sokkal jobban szoktam érezni magam. Valamelyest sikerült fejlődnünk mára, mindent megpróbáltam, hogy együtt maradjak Jorgéval és Marckal, de a kanyarbejáratoknál nagyon szenvedtem, jobb munkát végeztek nálunk.”

Marc Márquez nagy csatában verte meg Martínt, a peches kezdés sem gátolta meg a diadalban

0

Marc Márquez az újabb rossz rajtja ellenére nyerte meg az Ausztrál Nagydíjat a MotoGP-ben, miután a hajrában megelőzte Jorge Martínt. Utóbbi így is növelte előnyét a harmadikként záró Francesco Bagnaia előtt.

A Moto3 és a Moto2 főfutama után a MotoGP versenyével zárult az Ausztrál Nagydíj hétvégéje. A pole pozícióból természetesen ismét a sprintet is megnyerő Jorge Martín indulhatott, mellőle Marc Márquez és Maverick Viñales várták a piros lámpák kialvását, Francesco Bagnaia pedig csak ötödikként vághatott neki a viadalnak.

Martín óriási fölénnyel nyerte az időmérőt, Marc Márquez sem tudta megszorítani a száradó pályán

Pedro Acosta viszont nem állt fel a rajtrácsra, mivel a sprinten elszenvedett highside-jában úgy megsérült a bal válla, hogy nem kapta meg az orvosi engedélyt a versenyzésre. Marco Bezzecchi pedig egy hosszú körös büntetés tudatában vágott neki a versenynek, amelyet a Viñalesszel történt szombati ütközése miatt kapott. Bármennyire is nagy volt az esésük, ők szerencsére megúszták komolyabb sérülés nélkül, így elindulhattak a vasárnapi viadalon. Álex Márqueznek szintén hasonló szankciót kellett letöltenie, mivel még Japánban kiütötte Joan Mirt. Ők és a mezőny összes többi tagja is kemény első és lágy hátsó abroncsot választott.

Nincs döntés Bezzecchi és Viñales balesetének ügyében, de egy büntetést így is kiosztottak

Martín a szombati naphoz hasonlóan remekül jött el, Marc Márquez viszont ezúttal már a rajtot elrontotta, miután elképesztő módon ráment saját eldobott sisakfóliájára, és visszaesett a hetedik helyre, igaz, Enea Bastianinit hamar visszaelőzte. Viñales még jobban visszaesett, így Bezzecchi jött fel a második pozícióba, Bagnaia pedig a harmadikba. Mögöttük Franco Morbidelli és Brad Binder volt a sorrend, de a Pramac olasz versenyzőjének apró hibája miatt hamarosan helyet cseréltek.

A 4. körben Bezzecchi letöltötte a hosszú körös büntetését, nem sokkal később pedig elesett a 4-es kanyarban. Marc Márquez közben még egy pozíciót szerzett, és Binder megelőzésével feljött a negyedik helyre, két körrel később pedig már Morbidellit is maga mögé utasította. Előtte Bagnaiának nagyobb előnye volt vele szemben, de egyáltalán nem volt messze, ahogyan Martín sem a címvédőtől.

A Gresini versenyzője néhány kör múlva Bagnaiát is utolérte, majd a 12. körben Martín lecsúszott az ívről, így hirtelen hárman kezdtek el csatázni. Bagnaia egy pillanatra át is vette a vezetést, de aztán a Pramac motorosa visszaelőzte, sőt, jövő évi csapattársa is elment mellette. Az idősebbik spanyol pilóta egyébként időközben megdöntötte a 2013 óta fennálló versenyben futott körrekordot, amelyet egyébként pont ő maga tartott.

A következő körökben aztán a címvédő le is szakadt két márkatársáról, Márquez viszont tapadt Martínra. Sokáig azonban nem volt támadás, a 24. körben viszont a Gresini versenyzője bebújt honfitársa mellé, és átvette a vezetést. A tabella éllovasában viszont volt tartalék, és visszaállt az élre, de csak néhány másodperc erejéig, hiszen a 31 éves pilóta agresszív módon bedobta mellé a motort.

Az utolsó két körre aztán Martín nem próbálkozott tovább, és elengedte Márquezt, aki így a rossz rajtja ellenére megnyerte a Phillip Island-i főfutamot. A Pramac pilótája így sem lehet szomorú, hiszen 20 pontra növelte előnyét az egyébként több mint 9 másodperces hátrányban lévő Bagnaiával szemben. A negyedik helyet végül Fabio Di Giannantonio szerezte meg Bastianini, Morbidelli, Binder és Viñales előtt. A japán motorok közül a kilencedikként záró Fabio Quartararo lett a legjobb, míg a legjobb Honda a tizenkettedik Johann Zarcóé volt.

A MotoGP Phillip Island-i főfutamának végeredménye

Aldeguer diadalmaskodott, az utolsó körben döntötte el a Canettel vívott emlékezetes csatáját

0

Fermín Aldeguer nyerte a Phillip Island-i Moto3-as futamot Arón Canet és Senna Agius előtt. A verseny utolsó köre egy hihetetlenül parázs csatát hozott, Aldeguer és Canet oda-vissza megelőzték egymást. Ogura Aj negyedik lett, így ezúttal elmaradt a bajnokavatás.  

A Moto3 futama után a Moto2 versenyével folytatódott az Ausztrál Nagydíj zárónapjának programja. Az időmérő eredményének megfelelően Fermín Aldegueré volt a pole pozíció, mellette Arón Canet és Alonso López állt fel a rajtrácsra. Az időjárás a középső géposztály mezőnyéhez is kegyes volt, a viadal előtt 16 fokos volt levegő, 36 fokos a Phillip Island-i pálya hőmérséklete. Az izgalmakat fokozta, hogy Ogura Aj először kapott lehetőséget arra, bebiztosítsa magának a bajnoki címet. Ám a japán pilóta dolgát nem könnyítette meg, hogy csak kilenedik lett a kvalifikáción.

Aldegueré és Ortoláé a pole, az éllovasok gyengélkedtek a kisebb kategóriák időmérőin

Aldeguer nem vett túl jó rajtot, így Canet vette át a vezetést, és még López is elment a csapattársa mellett. Utóbbi aztán gyorsan az első helyet is átvette, miközben Dennis Foggia és Jake Dixon akadtak össze, mindketten a kavicságyban fejezték be a versenyt.

A 2. körben Canet újra élre állt, de aztán Aldeguer egymás után kettő előzött, és visszavette a vezetést. Ezt követően szinte folyamatos volt a pozíciócsere az élen, amiből időlegesen López jött ki győztesen. Emiatt Manuel González felzárkózott rájuk, aki mögött Tony Arbolino és Ogura közeledett az első csoportra.

A viadal negyedére az első négy elszakadt a többiektől, de akkor González kiment letölteni az első hosszúkörös büntetését. A Gresini versenyzője csak egy helyet esett hátra, csak Ogura előzte meg. Viszont az élen álló trió nagyon, több mint 2 és fél másodperccel lelépett, sőt Canet némileg még a Speed Up Racing duóját is otthagyta.

Zonta van den Goorbergh elesett, miközben Aldeguer elment a csapattársa mellett, majd nagy tempót diktálva pillanatokon belül utolérte Canetet. A 8. körben hosszas előkészítés után meg is tudta előzni a honfitársát, tehát újra élre állt.

Aldeguer a futam közepéhez érve több mint fél másodperccel lelépett az üldözőitől, akik egymás között cserélgették a második helyet, amit aztán Canet tudott megragadni. Őket az Ogurát megelőző Senna Agius már nagyon messziről, 5 és fél másodperces hátrányból követett, Jaume Masià pedig bukott, ahogy később Szaszaki Ajumu és Deniz Öncü is.

Aldeguer a futam második felére fordulva magabiztosan tartotta a vezető helyet, de 7 tizednél jobban nem tudta leszakítani Canetet. Ellenben López 7 körrel a vége előtt már több mint 4 másodpercre volt tőlük, őt pedig Agius és Barry Baltus követte, mivel ekkora már utóbbi is megelőzte Ogurát.

A tizenhetedik körben Aldeguer hibázott, ami miatt Canet hirtelen megérkezett mögé. A Fantic Racing pilótája nem várt sokáig, és átvette a vezetést, majd elkezdett távolodni a vetélytársától. Viszont rövidesen már újra ott lihegett a nyomában Aldeguer.

Az üldözésnek pedig három körrel a vége előtt meglett az eredménye: Canet hibázott, és így Aldeguer visszavette a vezetést. López pedig bukott, így Agius lépett fel a dobogóra, akit ekkor már megint Ogura üldözött.

Az utolsó kör hihetetlenül parázsra sikerült: Canet előbb megelőzte Aldeguert, de a 19 éves pilóta nem nyugodott ebbe bele, és agresszívan bement mellé. Canet szintén nagyon agresszívan próbált védekezni, de nem tudta megtartani az első helyet. Aldeguer így learatta idei harmadik győzelmét. Végül Agius hazai pályán odaért a dobogó alsó fokára, Ogura negyedik lett, így ezúttal elmaradt a bajnokavatás. Mögötte a Diogo Moreira, González, Baltus, Arbolino, Sergio García, Marcos Ramírez sorrend alakult ki.

Alonso bajnokhoz méltó győzelmet aratott, amellyel beállította Rossi rekordját

0

David Alonso az idei tizenegyedik futamgyőzelmét aratta Phillip Island-en. Ezzel pedig beállította Valentino Rossi 1997-es győzelmi rekordját, már ami a legkisebb géposztályt illeti. A kolumbiai pilóta Daniel Holgado és Adrián Fernández előtt fejezte be az izgalmasan alakuló viadalt.

Szokás szerint a legkisebb kategória futamával indult el az Ausztrál Nagydíj vasárnapi programja. Az időmérő eredményének megfelelően Iván Ortolá, Collin Veijer és Adrián Fernández alkották az első sort, a bajnoki címét már bebiztosító David Alonso csak a tizedik rajtkockába állt fel. A körülmények a forduló utolsó napjára szinte tökéletesek lettek: a lámpák kialvása előtt 16 fokos volt a levegő, 31 a Phillip Island-i pálya hőmérséklete.

Aldegueré és Ortoláé a pole, az éllovasok gyengélkedtek a kisebb kategóriák időmérőin

Ortolá jó rajtot vett, simán megtartotta a vezető helyet, azonban pár kanyar múlva hibázott, így a nagyszerűen elinduló David Muñoz került az élre. Mögé Stefano Nepa zárkózott fel, aki egy hosszúkörös büntetés tudatában vágott neki a versenynek.

Nepa a 2. körben egy rövid időre átvette a vezetést, majd kiment letöltetni a büntetése első felét. David Almansa bukott, miközben a hazai pályán motorozó Joel Kelso állt élre, miután maga mögé utasította Muñozt és Ortolát is. Alonso ekkor tűnt fel a közvetlen élmezőnyben: a negyedik helyen.

A 3. körtől Kelso és Muñoz, tehát a Boé Motorsports duója kezdett csatázni az első helyért. Az ütközetbe viszont bekapcsolódott Furuszató Taijó, Alonso, Fernández és Ortolá is, végül egy időre az utóbbi ragadta magához a vezetést. A mezőnyben előbb Scott Ogden, majd Filippo Farioli is bukott, Nepa pedig letöltötte a büntetése második felét.

A viadal harmadához érve Alonso folyamatos előrelépkedés után átvette a vezetést, a második helyre tolva vissza ezzel Ortolát. A harmadik helyre Szuzuki Tacuki ugrott fel, akit a hasonlóan jó felzárkózást bemutató Daniel Holgado – a spanyol pilóta a futam elején a tizenkilencedik helyen is haladt – üldözött, miközben Nicola Carraro elesett.

 

Holgado a táv felét elérve elkapta Ortolát, de aztán hibázott egy kisebbet, így Muñoz és Fernández is elment mellette. Ezalatt Veijernek mentenie kellett Ángel Piqueras miatt, aminek következményeképp összeért Ortolával, így mindketten a kavicságyban kötöttek ki.

A verseny utolsó harmadára fordulva Fernández vette át a vezetést, majd kicsit le is tudta rázni az üldözőit. A második helyért nagy csata alakult ki, amiből ekkor a korábban egy hiba miatt visszaeső, majd újra felkapaszkodó Alonso jött ki győztesen. A kolumbiai pilótát Jamanaka Riuszej és Holgado követte.

A hajrát elkezdve Alonso visszavette a vezetést, és Fernándezt még Muñoz is lenyomta. Az idei bajnoki másfél tizedre le tudta rázni a spanyol motorost. Az első ötöt Holgado és a büntetése letöltése után újra felbukkanó Nepa tette teljessé, de aztán a LevelUp – MTA pilótája kiszélesítette a pályát, és emiatt visszaesett a középmezőnybe.

Végül Alonsóra már senki sem tudott veszélyes lenni, így learatta idei tizenegyedik futamgyőzelmét. Ezzel pedig beállította Valentino Rossi 1997-es győzelmi rekordját, már ami a legkisebb géposztályt illeti. A második helyet egy hatalmas csata során Holgado szerezte meg, akit Fernández és az újra felzárkózó Nepa követett a célvonalnál. Mögöttük a Muñoz, Jamanaka, Furuszató, Luca Lunetta, Piqueras sorrend alakult ki.