back to top
2025. május 13. 20:05
Kezdőlap Blog Oldal 128

Aldeguer diadalmaskodott, az utolsó körben döntötte el a Canettel vívott emlékezetes csatáját

0

Fermín Aldeguer nyerte a Phillip Island-i Moto3-as futamot Arón Canet és Senna Agius előtt. A verseny utolsó köre egy hihetetlenül parázs csatát hozott, Aldeguer és Canet oda-vissza megelőzték egymást. Ogura Aj negyedik lett, így ezúttal elmaradt a bajnokavatás.  

A Moto3 futama után a Moto2 versenyével folytatódott az Ausztrál Nagydíj zárónapjának programja. Az időmérő eredményének megfelelően Fermín Aldegueré volt a pole pozíció, mellette Arón Canet és Alonso López állt fel a rajtrácsra. Az időjárás a középső géposztály mezőnyéhez is kegyes volt, a viadal előtt 16 fokos volt levegő, 36 fokos a Phillip Island-i pálya hőmérséklete. Az izgalmakat fokozta, hogy Ogura Aj először kapott lehetőséget arra, bebiztosítsa magának a bajnoki címet. Ám a japán pilóta dolgát nem könnyítette meg, hogy csak kilenedik lett a kvalifikáción.

Aldegueré és Ortoláé a pole, az éllovasok gyengélkedtek a kisebb kategóriák időmérőin

Aldeguer nem vett túl jó rajtot, így Canet vette át a vezetést, és még López is elment a csapattársa mellett. Utóbbi aztán gyorsan az első helyet is átvette, miközben Dennis Foggia és Jake Dixon akadtak össze, mindketten a kavicságyban fejezték be a versenyt.

A 2. körben Canet újra élre állt, de aztán Aldeguer egymás után kettő előzött, és visszavette a vezetést. Ezt követően szinte folyamatos volt a pozíciócsere az élen, amiből időlegesen López jött ki győztesen. Emiatt Manuel González felzárkózott rájuk, aki mögött Tony Arbolino és Ogura közeledett az első csoportra.

A viadal negyedére az első négy elszakadt a többiektől, de akkor González kiment letölteni az első hosszúkörös büntetését. A Gresini versenyzője csak egy helyet esett hátra, csak Ogura előzte meg. Viszont az élen álló trió nagyon, több mint 2 és fél másodperccel lelépett, sőt Canet némileg még a Speed Up Racing duóját is otthagyta.

Zonta van den Goorbergh elesett, miközben Aldeguer elment a csapattársa mellett, majd nagy tempót diktálva pillanatokon belül utolérte Canetet. A 8. körben hosszas előkészítés után meg is tudta előzni a honfitársát, tehát újra élre állt.

Aldeguer a futam közepéhez érve több mint fél másodperccel lelépett az üldözőitől, akik egymás között cserélgették a második helyet, amit aztán Canet tudott megragadni. Őket az Ogurát megelőző Senna Agius már nagyon messziről, 5 és fél másodperces hátrányból követett, Jaume Masià pedig bukott, ahogy később Szaszaki Ajumu és Deniz Öncü is.

Aldeguer a futam második felére fordulva magabiztosan tartotta a vezető helyet, de 7 tizednél jobban nem tudta leszakítani Canetet. Ellenben López 7 körrel a vége előtt már több mint 4 másodpercre volt tőlük, őt pedig Agius és Barry Baltus követte, mivel ekkora már utóbbi is megelőzte Ogurát.

A tizenhetedik körben Aldeguer hibázott, ami miatt Canet hirtelen megérkezett mögé. A Fantic Racing pilótája nem várt sokáig, és átvette a vezetést, majd elkezdett távolodni a vetélytársától. Viszont rövidesen már újra ott lihegett a nyomában Aldeguer.

Az üldözésnek pedig három körrel a vége előtt meglett az eredménye: Canet hibázott, és így Aldeguer visszavette a vezetést. López pedig bukott, így Agius lépett fel a dobogóra, akit ekkor már megint Ogura üldözött.

Az utolsó kör hihetetlenül parázsra sikerült: Canet előbb megelőzte Aldeguert, de a 19 éves pilóta nem nyugodott ebbe bele, és agresszívan bement mellé. Canet szintén nagyon agresszívan próbált védekezni, de nem tudta megtartani az első helyet. Aldeguer így learatta idei harmadik győzelmét. Végül Agius hazai pályán odaért a dobogó alsó fokára, Ogura negyedik lett, így ezúttal elmaradt a bajnokavatás. Mögötte a Diogo Moreira, González, Baltus, Arbolino, Sergio García, Marcos Ramírez sorrend alakult ki.

Alonso bajnokhoz méltó győzelmet aratott, amellyel beállította Rossi rekordját

0

David Alonso az idei tizenegyedik futamgyőzelmét aratta Phillip Island-en. Ezzel pedig beállította Valentino Rossi 1997-es győzelmi rekordját, már ami a legkisebb géposztályt illeti. A kolumbiai pilóta Daniel Holgado és Adrián Fernández előtt fejezte be az izgalmasan alakuló viadalt.

Szokás szerint a legkisebb kategória futamával indult el az Ausztrál Nagydíj vasárnapi programja. Az időmérő eredményének megfelelően Iván Ortolá, Collin Veijer és Adrián Fernández alkották az első sort, a bajnoki címét már bebiztosító David Alonso csak a tizedik rajtkockába állt fel. A körülmények a forduló utolsó napjára szinte tökéletesek lettek: a lámpák kialvása előtt 16 fokos volt a levegő, 31 a Phillip Island-i pálya hőmérséklete.

Aldegueré és Ortoláé a pole, az éllovasok gyengélkedtek a kisebb kategóriák időmérőin

Ortolá jó rajtot vett, simán megtartotta a vezető helyet, azonban pár kanyar múlva hibázott, így a nagyszerűen elinduló David Muñoz került az élre. Mögé Stefano Nepa zárkózott fel, aki egy hosszúkörös büntetés tudatában vágott neki a versenynek.

Nepa a 2. körben egy rövid időre átvette a vezetést, majd kiment letöltetni a büntetése első felét. David Almansa bukott, miközben a hazai pályán motorozó Joel Kelso állt élre, miután maga mögé utasította Muñozt és Ortolát is. Alonso ekkor tűnt fel a közvetlen élmezőnyben: a negyedik helyen.

A 3. körtől Kelso és Muñoz, tehát a Boé Motorsports duója kezdett csatázni az első helyért. Az ütközetbe viszont bekapcsolódott Furuszató Taijó, Alonso, Fernández és Ortolá is, végül egy időre az utóbbi ragadta magához a vezetést. A mezőnyben előbb Scott Ogden, majd Filippo Farioli is bukott, Nepa pedig letöltötte a büntetése második felét.

A viadal harmadához érve Alonso folyamatos előrelépkedés után átvette a vezetést, a második helyre tolva vissza ezzel Ortolát. A harmadik helyre Szuzuki Tacuki ugrott fel, akit a hasonlóan jó felzárkózást bemutató Daniel Holgado – a spanyol pilóta a futam elején a tizenkilencedik helyen is haladt – üldözött, miközben Nicola Carraro elesett.

 

Holgado a táv felét elérve elkapta Ortolát, de aztán hibázott egy kisebbet, így Muñoz és Fernández is elment mellette. Ezalatt Veijernek mentenie kellett Ángel Piqueras miatt, aminek következményeképp összeért Ortolával, így mindketten a kavicságyban kötöttek ki.

A verseny utolsó harmadára fordulva Fernández vette át a vezetést, majd kicsit le is tudta rázni az üldözőit. A második helyért nagy csata alakult ki, amiből ekkor a korábban egy hiba miatt visszaeső, majd újra felkapaszkodó Alonso jött ki győztesen. A kolumbiai pilótát Jamanaka Riuszej és Holgado követte.

A hajrát elkezdve Alonso visszavette a vezetést, és Fernándezt még Muñoz is lenyomta. Az idei bajnoki másfél tizedre le tudta rázni a spanyol motorost. Az első ötöt Holgado és a büntetése letöltése után újra felbukkanó Nepa tette teljessé, de aztán a LevelUp – MTA pilótája kiszélesítette a pályát, és emiatt visszaesett a középmezőnybe.

Végül Alonsóra már senki sem tudott veszélyes lenni, így learatta idei tizenegyedik futamgyőzelmét. Ezzel pedig beállította Valentino Rossi 1997-es győzelmi rekordját, már ami a legkisebb géposztályt illeti. A második helyet egy hatalmas csata során Holgado szerezte meg, akit Fernández és az újra felzárkózó Nepa követett a célvonalnál. Mögöttük a Muñoz, Jamanaka, Furuszató, Luca Lunetta, Piqueras sorrend alakult ki.

Mérföldkövet jelentő újítás hozza vissza a sportág legendáját a Superenduro-vb mezőnyébe

0

A Superenduro-vb bejelentette, hogy az idei kiírástól kezdve elektromos motorokkal is el lehet indulni az elitkategóriában, igaz, némi korlátozással. Ennek hozadékaként a hatszoros világbajnok Taddy Błażusiak visszatér a sorozatba.

Mérföldkövet jelentő változtatást jelentettek be a Superenduro-világbajnokság hivatalos honlapján. Az idei, 2024–25-ös kiírásban ugyanis már elektromos motorokkal is el lehet indulni. Tavaly még elkaszálták az újítást, erre a szezonra viszont már zöld utat kapott, miután a FIM, a sorozat új promótereként jelen lévő UP Agency, valamint a vezető elektromosmotor-gyártók megállapodtak a feltételekről.

Igaz, ez jár némi korlátozással. Egyelőre csak a Prestige, vagyis az elitkategóriába engedik be ezeket a motorokat, de ez még a legkevesebb. Ezeknek a gépeknek ugyanis létrehozták az Open alkategóriát, ám ez a MotoGP egykori rendszerével ellentétben nem kedvezményeket jelent, épp ellenkezőleg: extra súllyal és teljesítménykorlátozással jár. Az Enduro21 úgy tudja, egészen pontosan maximum 48 lóerőről és minimum 123 kilogrammról van szó.

Ennek egyik hozadéka, hogy egyéves kihagyás után visszatér a sorozatba a sportág legendája, Taddy Błażusiak, aki a 2009–10-es és a 2014–15-ös idény között zsinórban hatszor nyerte meg a Superenduro-vb-t, illetve annak elődjét. A lengyel motoros egy Stark VARG-ot fog vezetni, miután már tavaly aláírt a Stark Future Racinghez, de akkor végül mégsem tették lehetővé az elektromos gépek indulását. Csapattársa a svéd Eddie Karlsson lesz.

Indul a 2025-ös Superenduro GP of Hungary jegyértékesítése

Rendkívül boldog vagyok, hogy zöld utat kaptunk, és versenyezhetünk – nyilatkozta a 41 éves versenyző. – A motorfejlesztés szempontjából a lehető legtöbbet hoztuk ki az elmúlt évből, és jó pozícióban vagyunk. Természetesen még nem tudjuk, pontosan hol állunk a többiekhez képest, de néhány előszezoni futamon versenyképesek voltunk. Sajnos a teljesítményt illetően lelassítanak minket, és őrületes mértékű súlyt pakoltatnak fel, ami nem igazán passzol az Open kategória szellemiségéhez, de vállaljuk a kihívást, és a legjobbunkat fogjuk nyújtani, az biztos.”

Nem az elektromos motorok engedélyezése lesz az egyetlen újítás a Superenduro-világbajnokság következő kiírásán. A 2024–25-ös idényben ugyanis bevezetik az ifjúsági világbajnokságot, amelyben 14-től 18 éves korig lehet részt venni, az arra jogosultak pedig 125 köbcentiméteres motort fognak hajtani. Ennek a kategóriának a mezőnye a Prestige-hez és a junior-vb-hez hasonlóan minden helyszínen ott lesz.

Mindez azt jelenti, hogy a magyar közönség is láthatja a tehetséges fiatalokat. Budapest ugyanis idén is fogadja a sorozatot, a Superenduro GP of Hungary a bajnokság ötödik fordulója lesz február 8-án. Nemrég a jegyértékestés is elindult, a belépőket a Superenduro.hu honlapján lehet megvásárolni.

A Bagnaiát megelőző Bastianini leszögezte, csapattársát ugyanúgy ellenfélnek tekinti, mint mindenkit

0

Enea Bastianini a Phillip Island-i sprinten elment a bajnoki címért küzdő csapattársa mellett, így „elvett” tőle egy pontot. Francesco Bagnaia ezután kijelentette, szerinte Bastianini helyesen járt el, és ő sosem fog csapatutasítást kérni. A viadal harmadik helyén záró pilóta pedig arról beszélt, Bagnaiát ugyanúgy ellenfélnek tekinti a pályán, mint mindenki mást.

Ahogy közeledünk a szezon végéhez, úgy válik egyre értékesebbé minden egyes pont, amelyet a bajnokesélyesek megszereznek, vagy esetleg elhullajtanak. Az Ausztrál Nagydíj sprintjéből Jorge Martín a lehető legtöbbet hozta ki, hiszen megnyerte a futamot, és így 12-vel növelte a pontjainak számát. Az előnye pedig 6 egységgel lett nagyobb, mivel ellenfele, Francesco Bagnaia a 6 pontot érő negyedik helyen zárt.

Martín nagyobb ellenállásra számított Marc Márqueztől, aki majdnem nekiment honfitársának

Pedig Bagnaia akár eggyel több pontot is szerezhetett volna, ha a hatodik körben Marc Márquez után a nyolcszoros világbajnokot üldöző csapattársa, Enea Bastianini nem előzi meg. Ám a címvédő úgy látja, Bastianini egyáltalán nem hibázott, amikor elment mellette.

„Márquez volt előttem, akivel Enea harcol a világbajnoki harmadik helyért – nyilatkozta Bagnaia. – Szóval helyes, hogy ezt tette, hiszen a szezon végén elhagyja a csapatot, és szeretne a harmadik helyen végezni a bajnokságban. Nem én leszek az, aki csapatutasítást kér, soha nem tettem ilyet, és nem is fogok.”

Bagnaia vitorlához hasonlította motorját, szerinte Martín „játszadozott” velük

A jövőre már a KTM szatellitalakulatát erősítő Bastianini szintén elég egyértelműen fogalmazott, amikor felvetették neki, ennyire szoros állás esetén – jelenleg 16 pont a különbség Martín és Bagnaia között – nem kellene-e a csapattársát segítenie.

„Az nyilvánvaló, hogy mindenkinek saját magára kell gondolnia, különben nem lennénk itt [a MotoGP-ben] – kezdte Bastianini. – Miután a pályára gurulunk, akkor vele [Bagnaiával] is ellenfelek vagyunk, és ezt mindenki tudja. Aki másképp gondolkodik, az sem jóhiszeműen teszi. Nekem mindenesetre most az a legfontosabb, hogy a bajnokságra koncentráljak, és ez így lesz az idény végéig.”

Razgatlıoğlu, a friss bajnok: amikor a BMW-hez igazoltam, mindenki azt mondta, véget ért a karrierem

A leintése után az első jerezi futam dobogósai, Nicolò Bulega, az újdonsült bajnok Toprak Razgatlıoğlu és Andrea Locatelli értékeltek.

Annak ellenére, hogy hihetetlenül jó teljesítményt nyújtva megszerezte a pole pozíciót, Nicolò Bulega valószínűleg nem várta annyira a jerezi szezonzáró első futamát. Az újonc ugyanis már előre tudta, a viadalon valószínűleg az utolsó esélyét is elveszíti a bajnoki címre. Ez végül meg is történt, de erről később. Bulega jó rajtot vett, megtartotta a vezető helyet, majd a futam közepétől egyértelművé vált, ha nem esik, ő lesz a győztes. Végül tényleg őt intették le elsőként, idén már az ötödik alkalommal. A sikerével pedig bebiztosította a Ducati számára a gyártók és a csapatok pontvadászatának első helyét is.

Hiába Bulega domináns győzelme, Razgatlıoğlu megszerezte a második világbajnoki címét

„Nagyon boldog vagyok a mai győzelmem miatt – jelentette ki Bulega. – A lehető legtöbbet hoztam ki a motorból. Gratulálok Topraknak a bajnokság megnyeréséhez, ő az egész szezonban nagyon erős volt. De azért nagyon elégedett vagyok, hogy sikerült megnyernem az utolsó forduló első futamát, ez jó jel lehet a következő idényre.”

Toprak Razgatlıoğlu a második helyről rajtolt, amelyet végig meg is őrzött. A verseny feléig üldözte Bulegát, de aztán leszakadt róla, és könnyeden bemotorozott mögötte. Ezzel pedig bebiztosította a második Superbike-világbajnoki címét. Egyébként az alanyai versenyző személyében először került BMW-pilóta a sorozat csúcsára. Mellékesen pedig Troy Corser és James Toseland után ő lett a harmadik, aki két gyártóval is begyűjtötte az egyéni vb-címért járó trófeát. Mindezt pedig látványosan ünnepelte meg, amivel megmutatta, ő egy „másik világból” érkezett.

„A mostani szezon nem volt egyszerű számomra – robbant ki az aranyszínű overálba öltözött Razgatlıoğluból. – Amikor idénre a BMW-hez igazoltam, mindenki azt mondta, hogy ezzel véget ért a pályafutásom. Viszont most, hogy megszereztük a világbajnoki címet, mindenki rájöhetett, mire vagyok képes ezzel a motorral, és hogy a BMW egy győztes gép. Nagyon boldog vagyok. Köszönöm a csapatnak, mindenki nagyszerű munkát végzett az összes versenyhétvégén. Szóval megérdemeltük ezt, és végre meg is nyertük a bajnokságot. Azt, hogy mit hoz a jövő, majd meglátjuk.”

A harmadik pozícióért nagy csata folyt a verseny közepéig, amikor is a hatodik pozícióból rajtoló Andrea Locatelli került a dobogós helyre. Alex Lowes innen már nem tudta támadni, így a végén az olasz pilóta örülhetett. „Azt hiszem, hogy megérdemeltük ezt az eredményt – kezdte Locatelli. – Hiszen ezen a hétvégén eddig végig jók voltunk, és a szezon második felében sokszor közel jártunk ahhoz, hogy odaérjünk a dobogóra. Az év közben több lépést is tettünk előre, aminek következményeképp most itt vagyunk. Már Estorilban is közel voltunk ehhez, de akkor nem volt szerencsénk. Őszintén szólva ez egy csodálatos nap volt, mivel tegnap még némileg küszködtem. De aztán nagyon jó munkát végeztünk, és a Superpole-tól az önbizalmunk is visszajött. Holnap megpróbálunk még ennél is jobbak lenni, de persze már most nagyon boldog vagyok. Nagyon jó az idény utolsó fordulójában felállni a dobogóra.”

Hiába Bulega domináns győzelme, Razgatlıoğlu megszerezte a második világbajnoki címét

Nicolò Bulega domináns teljesítménnyel nyerte meg a jerezi szezonzáró első futamát Toprak Razgatlıoğlu és Andrea Locatelli előtt. A török pilóta ezzel az eredménnyel bebiztosította a saját második, a BMW első egyéni Superbike-világbajnoki címét. Eközben a gyártók és a csapatok pontvadászatában is győztest hirdettek, előbbit a Ducati, utóbbit a bolognaiak gyári istállója húzta be.

A Superpole után az első futammal folytatódott a Superbike-világbajnokság szezonzárójának programja. Az „időmérő” eredményének megfelelően Nicolò Bulega, Toprak Razgatlıoğlu és Alex Lowes alkotta az első sort a rajtnál. A legtöbb szem persze a két bajnoki riválisra szegeződött, akik közül Razgatlıoğlu várta jobb helyzetből a viadalt. A török pilóta ugyanis tisztában volt vele: ha felállhat a dobogóra, akkor megszerzi a második trófeáját, bár persze más kimenetelek is kedvezhettek neki. A lámpák kialvása előtt 23 fokos volt a levegő, 29 a pálya hőmérséklete, és szinte teljes szélcsend honolt Jerezben.

Bulega verhetetlen volt a jerezi Superpole-on, de Razgatlıoğlunak sincs oka az aggodalomra

Razgatlıoğlu elég jól rajtolt, de Bulega megtartotta az első helyet. Lowes viszont hibázott, nekiment Danilo Petruccinak, így mindketten hátraestek, sőt az olasz pilóta rövidesen bukott is. A harmadik pozíciót így Andrea Locatelli vette át. Az első körben még a szabadkártyás Tommy Bridewell és Tarran Mackenzie akadtak össze.

Bulega az első körökben folyamatosan távolodott Razgatlıoğlutól, rövid idő alatt 6 tizedre eltávolodott tőle. A harmadik helyért Locatelli, Iker Lecuona és Lowes vívott parázs csatát, akiket Michael Ruben Rinaldi követett. Álvaro Bautistának viszont dicstelenül fejeződött be a futam, mivel a középmezőnyben motorozva bukott a 6-os kanyarban.

A viadal negyedére az élen álló kettős   teljesen lerázta az üldözőiket, de Razgatlıoğlu visszajött Bulegára, nagyjából 3 tizedre zárkózott fel az újoncra. Rinaldinak technikai problémája volt, így kiállt a bokszutcába. A harmadik helyért való csata résztvevőinek listája ekkor Locatellire és Lowesra szűkült.

Razgatlıoğlu a verseny középhez érve hirtelen leszakadt Bulegáról, de nagyjából másfél másodperces hátrányban stabilizálta a helyzetét. Lehetséges, hogy spórolni akart, amit könnyen megtehetett, mivel Locatelli nem közeledett rá. A futam innentől egyhangú vonatozásba fulladt, csak Bautista második bukására kaphatták fel a fejüket a nézők.

Az élmezőnyben egyáltalán nem változott az eredmény, így Bulega learatta idei ötödik győzelmét. Rajta kívül Razgatlıoğlu, Locatelli, Lowes, Lecuona, van der Mark, Xavi Vierge, Alex Bassani, Dominique Aegerter és Garrett Gerloff fért be a legjobb tízbe. Ráadásul Bulega a sikerével bebiztosította a Ducati számára a gyártók és a csapatok pontvadászatának első helyét is.

A legjobban persze nem Bulega örülhetett, hiszen azzal, hogy csak 5 ponttal csökkent a hátránya, eldőlt: 2021 után 2024-ben újra Razgatlıoğlunak hívják a Superbike-világbajnokot. Egyébként az alanyai versenyző személyében először került BMW-pilóta a sorozat csúcsára. Mellékesen pedig Troy Corser és James Toseland után ő lett a harmadik, aki két gyártóval is begyűjtötte az egyéni vb-címért járó trófeát. Mindezt pedig látványosan ünnepelte meg, amivel megmutatta, ő egy „másik világból” érkezett.

Méretes lyukat ütött egy sirály Miller motorjára, aki már egy nyulat is „levadászott” (videó)

0

Nehezen alakul eddig a hazai fordulója Jack Miller számára, hiszen az időmérőn egy nyulat, a sprinten pedig egy sirályt ütött el. A madárral való ütközés miatt jelentősen megsérült a motorja, de a bukását így sem fogta erre.

Nagy várakozásokkal tekinthetett az Ausztrál Nagydíjra Jack Miller, hiszen azt előre lehetett sejteni, hogy neki kedvezően rosszak lesznek az időjárási körülmények a hétvégén. Viszont sem a csapadék, sem a hazai közönség támogatása nem hozott eddig szerencsét neki. Tizenkettedik lett a pénteki edzésen, így részt kellett vennie az időmérő első szakaszában. A Q1-ből viszont nem tudott továbbjutni, mivel elütött egy nyulat, ami jelentősen megrongálta a KTM-je burkolatát (erős idegzetű olvasóink ezen a linken egy képet is találhatnak a motorba szorult halott állatról). Miller így a tizenhatodik helyről vágott neki a sprintnek, de a viadal is nagyon rosszul kezdődött számára.

Martín simán nyert, Marc Márquez nagyot mentett, Bagnaia szenvedett a látványos bukást hozó sprinten

Az első kör 1-es kanyarjában ugyanis szemből találkozott egy sirállyal, amely egy hatalmas lyukat ütött a motorja elejére. A madár szintén beszorult a KTM-be, pontosabban a burkolat és a fékkar közé, ami miatt nem tudott rendesen fékezni a futam első negyedében. Ráadásul az aerodinamikailag előnytelen „átalakítás” jelentősen belassította. Viszont az ausztrál pilóta még így sem fogta erre, hogy a nyolcadik körben végül bukott.

„Ez a szombat lehetett volna jobb is – mondta Miller. – A sprinten egészen jól rajtoltam egy nem túl kedvező rajtpozícióból, de az 1-es kanyarba bemenve egy sirály repült a motor elejének, ami messze van az ideálistól. Mindent megpróbáltam megtenni az első körben, hogy megszabaduljak tőle, de ez nem sikerült. Így aztán a feladatomra, vagyis a versenyzésre koncentráltam, ami aránylag jól ment. Kényelmesen ültem a motoron, jól éreztem magam, és a gumi is egyre jobb lett. Egészen jó volt a tempóm. Bár körülbelül 10km/h hiányzott a [végsebességből] a motor elején tátongó óriási lyuk miatt. De mégis képes voltam arra, hogy nyomjam. A jól sikerült rajt után még néhány előzést is végre tudtam hajtani.”

„Sajnos, amikor éppen csak megelőztem Frankie [Morbidellit] és Brad [Bindert], eldobtam a 10-es kanyarban – tért át versenyének véget vető esésre. – Semmi különös nem előzte meg a bukást, akkor is nagyjából ugyanolyan sebességgel mentem, mint az előző körbe.  Viszont amint kiengedtem a féket, elvesztettem az irányítást. Ez persze szomorúvá tett, de a sebességünkkel elégedett vagyok. Most majd megpróbáljuk újraszervezni magunkat, hogy holnap még erősebbek legyünk.”

Nincs döntés Bezzecchi és Viñales balesetének ügyében, de egy büntetést így is kiosztottak

Bulega verhetetlen volt a jerezi Superpole-on, de Razgatlıoğlunak sincs oka az aggodalomra

Nicolò Bulega új körrekordot futva nyerte meg jerezi Superpole-t Toprak Razgatlıoğlu és Alex Lowes előtt. Az újonccal senki sem tudott versenyre kelni, több mint 6 tizedmásodpercet adott a török pilótának. Razgatlıoğlu viszont valószínűleg így sem szomorkodik, mivel a bajnoki párharc szempontjából tökéletesen megfelel neki ez a rajthely. Amennyiben ugyanis az első futamon így érnek célba, akkor a BMW versenyzője felemelheti a trófeát.

A Superpole-lal vette kezdetét a Superbike-világbajnokság mezőnyének a jerezi szezonzáró érdemi része. A bokszutca kinyitása után 19 fokos volt levegő hőmérséklete a dél-spanyolországi pálya környékén, de a nap szépen sütött.

Érdekes tényező dobhatja fel Martín és Bagnaia csatáját, eldől a Superbike-vb – hétvégi menetrend

Az első boly Toprak Razgatlıoğlu vezetésével jött ki a bokszutcából, a török pilóta Michael van der Markot húzta. A holland versenyző így is csak a második helyre jött be, mivel 374 ezredmásodperccel elmaradt csapattársától, aki 1:38.306-tal az élre állt.

Viszont rövidesen már Alex Lowes vezetett, mivel 4 ezreddel gyorsabbnak bizonyult az éllovasnál. A bajnoki címre pályázó Nicolò Bulega a csapattársa, Álvaro Bautista mögött motorozott, aminek meg is lett az eredménye. Az újonc előbb 1:38.215-tel átvette az első helyet, majd ezt 1:38.141-re javította, amivel új körrekordot állított fel.

A hajrára – hasonlóan az első próbálkozáshoz – Razgatlıoğlu csoportja jött ki előbb a pályára. Viszont Jonathan Rea pont előttük bukott, ami elvette tőlük a javítás valódi lehetőségét. Bulegát azonban ez nem befolyásolta, az olasz motoros hatalmasat, több mint fél másodpercet lépett előre, hiszen 1:37.596-re javította a vezető időt és egyben a körrekordot.

Bulegát innen már senki sem fenyegette, bár Razgatlıoğlu a végén még össze tudott rakni egy az előzőnél jobb kör. Az órája 1:38.202-nél állt meg, amivel bejött a második helyre. Mögötte a Lowes, Danilo Petrucci, Iker Lecuona, Andrea Locatelli, Xavi Vierge (tehát két Honda-pilóta került be a legjobb tízbe), van der Mark, Michael Ruben Rinaldi sorrend alakult ki. Bautista csak a tizenötödik pozícióban zárt.

A jerezi Superpole végeredménye

Bagnaia vitorlához hasonlította motorját, szerinte Martín „játszadozott” velük

0

Francesco Bagnaia szerint ennél többet nem tudott volna kihozni az Ausztrál Nagydíj szombati napjából, miután a pénteki beállítások nem működtek. A címvédőnek elsősorban a szél okozott nagy nehézséget.

Nem alakult jól az Ausztrál Nagydíj hétvégéjének szombati napja Francesco Bagnaia számára. Azok után, hogy pénteken magabiztosan nyilatkozott, másnap csupán az ötödik helyet tudta megszerezni az időmérőn, ráadásul jelentősen, több mint 1 másodperccel elmaradt bajnoki riválisától, a pole pozíciót megszerző Jorge Martíntól.

Martín óriási fölénnyel nyerte az időmérőt, Marc Márquez sem tudta megszorítani a száradó pályán

A sprintet aztán jól kezdte, és Marc Márquez hibájának köszönhetően feljött a negyedik helyre, majd Brad Bindert és Marco Bezzecchit maga mögé utasítva másodikként motorozott. Ekkor azonban Martín már messze volt tőle, és nemhogy közeledett volna rá, hanem hátrafelé kellett figyelnie. Végül Márquez és Enea Bastianini is maga mögé utasította, így csak negyedikként intették le.

Martín simán nyert, Marc Márquez nagyot mentett, Bagnaia szenvedett a látványos bukást hozó sprinten

Őszintén szólva nem igazán vagyok elégedett vagy boldog, de ennél többet nehéz lett volna ma elérni – nyilatkozta a MotoGP hivatalos honlapjának. – Délelőttől kezdve kicsit küszködtem a széllel száraz körülmények között. Tegnap sokat javult az érzetem, de ez ma nem működött. Különböző dolgokkal próbálkoztunk a futamra. Kicsit változtattunk a beállításokon, és ami jó volt, az elromlott, a rossz pedig nem javult. Szóval semmiben nem fejlődtünk, sőt, még rosszabb lett.”

Mivel Martín győzelméhez egy pillanatig nem férhetett kétség, Bagnaia hátránya 16 pontra nőtt vele szemben. Persze sokszor előfordult már, hogy a főverseny egészen más futamképet hozott a sprinthez képest, és Bagnaia is számtalanszor támadt fel a hétvége legfontosabb eseményére, de a szombati különbséget elnézve nehéz elképzelni, hogy megforduljon a kettőjük közötti erősorrend.

Meghatároztuk a teendőt, és úgy gondolom, ez holnap működhet – fogalmazott a 27 esztendős motoros. – Ugyanakkor ezt a délelőtti bemelegítésen ki kell próbálnunk, reménykedve a száraz pályás körülményekben, hogy letesztelhessük. Úgy vélem, Martín jelenleg sokkal gyorsabb. Ma játszadozott velünk, meglátjuk, mi lesz holnap.”

Ahogyan arra már korábban is utalt, Bagnaiának a szél okozta a legnagyobb problémát. Phillip Islanden gyakori jelenség az erős légmozgás, és ehhez mindenkinek alkalmazkodnia kell. Bár a leintés utáni interjúk során Martín is panaszkodott a szélre, úgy tűnik, őt ez kevésbé zavarta, mint a gyári Ducati versenyzőjét.

Olyan motorra [van szükségem], amely jobban segít zárni az íveket, én pedig kevésbé érzem a szelet, mert az eleje minden gyors kanyarban olyan volt, mint egy vitorla – magyarázta Bagnaia. – Ennek hatására a kanyarbejáratokon szélesre mentem, és elvesztettem az elejét. Szóval elég nehéz volt zárni az íveket. Próbáltam közeledni Jorgéra, de amint jobban nyomtam, elkezdtem egyre jobban küszködni. Ezért vissza kellett vennem, de igyekeztem minél előrébb végezni.”

Nincs döntés Bezzecchi és Viñales balesetének ügyében, de egy büntetést így is kiosztottak

0

Fabio Di Giannantoniót szabálytalan guminyomás miatt 8 másodperccel megbüntették az Ausztrál Nagydíj sprintje után. Marco Bezzecchi és Maverick Viñales ütközéséről csak vasárnap születik döntés, mivel előbbit kórházba szállították, ráadásul egy harmadik versenyző is áldozatául esett a bukásuknak. Pedro Acosta vasárnapi indulása szintén veszélybe került.

Eseménydúsan alakult az Ausztrál Nagydíj sprintfutamának hajrája. A futam során többen is elvesztették az irányítást a motorjuk felett, közülük Pedro Acosta bukása volt a legnagyobb. Nem sokkal az ő esése után pedig Marco Bezzecchi nekiment Maverick Viñalesnek, és nagy tempónál kerültek a kavicságyba. Az pedig már csak a leintés után derült ki, hogy Fabio Di Giannantoniót vizsgálják a guminyomásszabály esetleges megszegése miatt.

Martín simán nyert, Marc Márquez nagyot mentett, Bagnaia szenvedett a látványos bukást hozó sprinten

Kezdjük ennek a kimenetelével, mert az a legegyszerűbb. A 26 esztendős motorosnál valóban észleltek szabálytalanságot, így a szabályoknak megfelelően 8 másodpercet hozzáadtak az idejéhez. Ennek következtében a pályán megszerzett ötödik pozíció helyett hetedikként rangsorolták, a szankcióból pedig Franco Morbidelli, valamint Raúl Fernández profitált.

Bezzecchi és Viñales incidensét illetően ellenben egy ideig még nem születik döntés, ugyanis a sportfelügyelők vasárnapra napolták el az ítéletet. Ennek vélhetően az az oka, hogy az egyik érintettet nem tudják meghallgatni: Bezzecchinél ugyan nem találtak törést az orvosi központban, ennek ellenére Melbourne-be szállították, hogy teljeskörűen kivizsgálják.

Frissítés: Casey Stoner az Instagramon jegyezte meg, hogy szerinte az „aero” tehetett a balesetről, ami miatt túl nagy lett a két pilóta sebessége.

A gyári Aprilia motorosa szintén meglátogatta az orvosi központot, ahol versenyzésre alkalmasnak nyilvánították, ennek ellenére nem úszta meg következmények nélkül a balesetet. Törés szerencsére nála sincs, de több helyen is megzúzódott, és a képek tanúsága alapján egy kötés van a bal felkarján, amelyet potenciálisan ultrahangos vizsgálatnak fognak alávetni.

Ráadásul a balesetükben nem csak ők ketten jártak pórul. Simon Patterson, a The-Race.com újságírója az X-en arról számolt be, hogy Lorenzo Savadorit eltalálta Bezzecchi motorjának sárvédője, miután az előtte haladó gépéről felpattant. A Miguel Oliveirát helyettesítő pilótának emiatt zsibbad a jobb karja. A brit újságíró szerint versenyzésre alkalmatlannak nyilvánították az olasz motorost, aki egyébként a tizenötödik helyen zárt.

Ami Acostát illeti, a GasGas újonca szerencsére szintén megúszta a törést látványos highside-ja után, de vasárnapi indulása így is kétséges, erről aznap döntenek az illetékesek. A spanyol pilótának a válla fáj, és a szalagjai is sérülhettek. A 20 esztendős motoros egyébként zsinórban a harmadik futamát nem tudta befejezni bukás miatt.