back to top
2025. július 19. 18:27
Kezdőlap Blog Oldal 128

Reagált a szakításra Bastianini egykori menedzsere, elárulta az elválás okát

0

Carlo Pernat elárulta, a tavalyi év vége felé kórházban volt, és egészségügyi problémái akár az életét is veszélyeztethetik. Ezt megbeszélte Enea Bastianinvel, aki ennek tudatában döntött úgy, hogy más menedzser mellett folytatja pályafutását.

Az előző hét egyik fő híre volt a MotoGP-ben, hogy Enea Bastianini menedzserét immáron nem Carlo Pernatnak hívják. Az olasz versenyző ugyanis szakított a veterán üzletemberrel, és az MSM Group elnevezésű ügynökségnél folytatja a munkát. Ez utóbbit Enrico Zanarini vezeti, aki több futamgyőztes Forma–1-es pilótával dolgozott együtt.

Forma–1-ből ismert szakemberre váltotta le veterán menedzserét Bastianini

Bastianinit több mint tíz éve segítette a veterán menedzser, hiszen a közös munka akkor kezdődött, amikor a jelenleg 27 esztendős motoros 2013-ban negyedik lett a Red Bull Rookies Cupban, majd a következő idényben bemutatkozott a gyorsaságimotoros-vb mezőnyében. 2020-ban világbajnok lett a Moto2-ben, a legutóbbi két idényt pedig a gyári Ducatinál töltötte. Pernat reagált a szakítás hírére.

2024 októbere és novembere között kórházban voltam, tüdőtágulással küszködtem – nyilatkozta. – Ha súlyos hörghurutot kapok, akár bele is halhatok. Ezt rögtön megbeszéltem Eneával. Ügynökként mindig úgy dolgoztam ebben a sportágban, hogy minden futamon jelen voltam, végig így csináltam. Ezt nem lehet otthonról végezni.”

Pernat valóban nincs jó egészségi állapotban, aminek életkora mellett alighanem elsősorban a dohányzás az oka. Bastianini tehát emiatt határozott úgy, hogy más menedzserrel folytatja. „Eneának szüksége van egy megbízható emberre maga mellett – szögezte le honfitársa. – Néhány hónapig beszélgettünk erről, és meghozta a döntését.”

A veterán ügynök ezzel lényegében megcáfolta azt az elméletet, amire vélhetően sokan gondoltak a hír hallatán. Miután kiderült, hogy Bastianini nem maradhat a gyári Ducatinál, a KTM szatellitcsapatához, a Tech3-hoz szerződött. Az osztrák márka viszont azóta nagy bajba került pénzügyileg, és az is kérdésessé vált, hogy marad-e a MotoGP-ben. Ennek ismeretében pedig logikus volt az a feltételezés, hogy ez áll az elválás hátterében.

Pernatot ezzel együtt alighanem láthatjuk még a gyorsaságimotoros-világbajnokság paddockjában, már amennyiben egészségügyi állapota ezt megengedi. A Moto2-ben szereplő Tony Arbolinónak ugyanis továbbra is ő a menedzsere. Ahogyan a Superbike-vb mezőnyében is van érdekeltsége Andrea Iannone személyében.

Razgatlıoğlu megsérült, kihagyja a Superbike-vb első idei tesztjét

0

Toprak Razgatlıoğlu sérülés miatt nem lesz ott a Superbike-világbajnokság jerezi tesztjén. Hogy pontosan mi történt, arról nincs hivatalos információ, de állítólag egy edzésbaleset következtében meg kellett műteni a mutatóujját.

Toprak Razgatlıoğlu egyetlen céllal vág neki a 2024-es Superbike-világbajnokságnak: meg akarja védeni a tavaly szerzett vb-címét. A török motoros azonban már rögtön az év elején valamelyest hátrányba kerül a többiekhez képest, ugyanis nemrég kiderült, hogy nem lesz ott az év első hivatalos tesztjén, ahol majdnem a teljes mezőny motorra fog ülni.

A SPEEDWEEK.com igyekezett megszólaltatni valakit a bajor márka részéről, ám a cikk feltételezése szerint a német gyártónál hírzárlatot rendeltek el. A portál meg nem erősített információi ugyanakkor arra engednek következtetni, hogy Razgatlıoğlunak megsérült a mutatóujja egy edzésen, és meg kellett műteni.

Először vezetett 1-es rajtszámú BMW-t Razgatlıoğlu (kép)

Hogy a baleset hogyan, hol és mikor történt, arra egyelőre nincsenek válaszok. Utóbbira viszont adhat egy támpontot egy videó, amely még december 30-án került fel az Instagramra. A 28 éves pilóta ebben nem először csillogtatja meg lövészi képességeit, és ekkor látszólag egészséges, hiszen ehhez a tevékenységhez mindkét mutatóujjára nagy szükség van. A baleset tehát minden bizonnyal ennek a felvétele után történt.

Az viszont biztosnak tűnik, hogy nagy baj nincs, mert bár Razgatlıoğlu a január 22-én és 23-án esedékes jerezi teszten nem vesz részt, 28-án és 29-én a tervek szerint már ott lesz Portimãóban. Egyelőre ennyit lehet tényként állítani, de könnyen lehet, hogy pár nap múlva okosabbak leszünk, mert szerdán lesz a gyári BMW motorbemutatója, ahol adott esetben válaszolhat az ezzel kapcsolatos kérdésekre.

Ami a további előszezoni programot illeti, a jerezi és a portimãói tesztek után jön egy kisebb szünet, majd a mezőny tagjai szokás szerint az idénynyitó helyszínén, Phillip Islanden teljesítik a felkészülés utolsó részét február 17-én és 18-án. Ugyanezen a héten pedig az első fordulót is megrendezik az ausztráliai helyszínen.

Kiderült, hányadik helyszín lesz a Balaton Park Circuit, íme a Superbike-vb 2025-ös versenynaptára

Azért választotta Marc Márquezt a Ducati, hogy ne valamelyik ellenfélnél kössön ki?

0

Wayne Gardner úgy véli, a Ducatinál azért Marc Márquezt vitték fel a gyári csapathoz, mert nem akarták, hogy egy másik márkához szerződjön. Az egyszeres világbajnok szerint Jorge Martín átigazolásával érdekesebbé vált a MotoGP.

A MotoGP előző idényének első fele a pályán kívüli eseményeket illetően egyértelműen a gyári Ducati 2025-ös üléséről szólt. Papíron Enea Bastianini, Jorge Martín és Marc Márquez voltak rá esélyesek, de elég hamar egyértelművé vált, hogy ez valójában egy kétszereplős „párharc” a spanyol versenyzők között. Ebből végül a nyolcszoros világbajnok került ki győztesen.

A közvélemény egy része azonban nem értett egyet a döntéssel, mondván, a Pramac akkori pilótája jóval fiatalabb honfitársánál, ráadásul a világbajnoki címért harcolt. Nemrég az 500 köbcentiméteres géposztály 1987-es világbajnok, Wayne Gardner szólalt meg a témában, és szavai arra utalnak, hogy szerinte a Ducatinál nemcsak azt nézték, hogy rövid, illetve hosszú távon melyikükkel járnának jobban, hanem azt is figyelembe vették, hogy a hoppon maradt motoros minden bizonnyal egy másik gyártónál folytatja.

Mire lesz képes Marc Márquez a gyári Ducatinál? – egykori mérnökének pontos elképzelése van

Nem lepődtem meg – nyilatkozta a Motosannak. – Hogy őszinte legyek, ha én lettem volna a helyében, valószínűleg kitartok Jorge mellett. Marc viszont egy nagyon tehetséges versenyző, ez nem kétséges. Mindketten spanyol pilóták, nem igaz? Szerintem a Ducati annyit csinált, hogy nem tette lehetővé az ellenfeleknek Márquez megszerzését. Jobb, ha náluk van, nekik dolgozik, és nem ellenük. Tudják, hogy Marx mennyire jó. A jelek szerint sokat fejlődött, amióta a Ducatihoz igazolt.”

Az ausztrál expilóta szavait némileg alátámasztja az az értesülés, hogy a Ducati vezetése állítólag először Martínt választotta, Márquezt pedig a Pramachoz akarták tenni. Az pedig tény, hogy az Olasz Nagydíj sajtónapján utóbbi leszögezte, Paolo Campinoti alakulata számára nem opció. Hétfőn aztán hivatalossá vált, hogy Martín távozik a bolognaiak kötelékéből, majd szerdán az is, hogy valóban Márquez megy a gyári csapathoz.

Összehozhatja Bagnaia és Marc Márquez a Ducatinak azt, ami még nem történt meg a MotoGP-ben?

Nyilvánvalóan a Ducati rendelkezik a legjobb motorral a mezőnyben, és ez már évek óta így van – folytatta Gardner. – Marc pedig a Hondával birkózott, ezért volt ennyi bukása. Még mindig elég sokat esik, de most már kicsit kiegyensúlyozottabb, és úgy vélem, ennek az az oka, hogy sokkal jobb a motor. Ami viszont a Ducati szempontjait illeti, nem kockáztathatják meg, hogy Márquez egy rivális csapatnál kössön ki. Jobb, ha a saját istállójukba teszik, és akkor tudják, hogy a következő idényben nyerni fognak Pecco [Bagnaiával] vagy Marckal. Szóval hozniuk kellett egy döntést, és ez történt.”

Ami Martínt illeti, idén a gyári Apriliánál fog versenyezni, és többen is azon az állásponton vannak, hogy ha alkalmas lesz rá a motor, akkor megszorongathatja a Ducatikat, akár a gyári párost is. Gardner szintén optimista a váltást illetően. „Martín megy az Apriliához – jelentette ki. – Úgy vélem, elképesztő lesz ezzel a motorral. Őszintén szólva azt gondolom, hogy ez még érdekesebbé teszi a bajnokságot.”

Új főnökük nem akarja elkerülni Martín és Bezzecchi konfliktusát: „Elküldhetitek egymást a p*csába”

Korábban nem látott felvétel jelent meg a MotoGP idei újoncainak bemutatkozásáról (videó)

0

A MotoGP nemrég közzétett egy új videót, amely testközelből mutatja be az idei újoncok, Ai Ogura, Somkiat Chantra és Fermín Aldeguer debütálását, amelyre a barcelonai teszten került sor.

Három újonc kapott helyet a MotoGP idei állandó mezőnyében: Ai Ogura a Trackhouse, Somkiat Chantra az LCR, Fermín Aldeguer pedig a Gresini pilótája lesz a 2025-ös szezonban. A szokásokhoz híven mindhárman a tavalyi idényzárót követő teszten, amelyet ezúttal Barcelonában tartottak, ülhettek fel először a királykategóriás motorjukra. Azt már mind Chantra és Ogura, mind Aldeguer saját beszámolójából megtudhattuk, hogy nem volt könnyű dolguk a gyakorláson. Nemrég pedig egy másik nézőpontból tekinthettünk vissza a debütálásukra.

Újoncsors: Chantra majdnem szívrohamot kapott a teszt előtt, Ogurát a MotoGP-sztárok tették idegessé

A MotoGP ugyanis publikált egy korábban nem látott – cikkünk végén megtalálható – videót, amely a három újonc tesztjére fókuszál. Elsőként Ogura napját mutatták be a készítők, aki saját bevallása szerint „izgatottan és idegesen” vágott neki a gyakorlásnak. A kamera a kamionba, majd a garázsba is elkísérte a tavalyi Moto2-es világbajnokot, aki az üléspróba után kiemelte, érezhetően más méretű a MotoGP-gép, mint a középső kategóriás. A japán versenyzőt ezután a Trackhouse csapatfőnöke, Davide Briatore és új csapattársa, Raúl Fernández is üdvözölte.

Chantrát szintén köszöntő, nyugtató szavak fogadták a paddockban, de kissé meglepő módon azok többek között Hervé Poncharaltól, a Tech3 csapatfőnökétől jöttek. A thai pilóta később, már overállba öltözve írta le az LCR csapattagjainak, hogyan érezte magát a motoron. Chantrának a megfelelő tapadás megtalálásához nem más, mint elődje, Nakagami Takaaki adott tanácsokat, a fékek „nehezen érhető” működését pedig Francesco Bagnaiával beszélte meg.

Utolsóként Aldeguer kerül reflektorfénybe, akit azonnal munka közben, a garázsban láthatunk, mialatt a Gresini mérnökeinek megerősíti, hogy „jó” az üléspozíciója. A pályán töltött idő után pedig Marc Márquezhez fordult, kettejük beszélgetése során pedig a barcelonai pálya finomságai mellett az is szóba került, mennyire nehezen tudja észrevenni egy pilóta, hogy már csúszik motorjával egy-egy kanyarban.

Az „önelemző” Bagnaia még a nászútján is gondolt a tavalyi hibáira

0

Jól telt a téli szünet Francesco Bagnaia számára, hiszen többek között ekkor ejtették meg feleségével a nászútjukat. Bagnaia előretekintett az idei szezonra, azt gondolja, hogy a gyári Aprilia pilótái kemény ellenfelei lesznek. Az olasz motoros megpróbál majd a tavalyinál jobb teljesítményt nyújtani, aminek érdekében sokat elemezte önmagát.

Sűrű hónapok állnak Francesco Bagnaia mögött. Az olasz versenyző előbb végleg elbukta a tavalyi bajnoki címet Jorge Martínnal szemben, majd a barcelonai teszten már Marc Márquez csapattársaként kellett pályára gördülnie. Szerencsére azért mindezek után a feltöltődésre is jutott ideje. Feleségével, Domizia Castagninivel, aki nyáron tartották az esküvőjüket, a téli szünetben tudtak elutazni a nászútjukra. Viszont Bagnaiának január 20-án már a gyári Ducati bemutatóján lesz jelenése, így nem csoda, hogy már a következő idényre is gondol.

„A telem egy tündérmese volt. A nászutunk sokkal szebb volt, mint amilyenre bármikor is számítottam. Szóval a mostani határozottan egy olyan tél volt, amikor kipihenten tudtam készülni a visszatérésre. Azóta pedig újra elkezdtem motorozni, hiszen ez az, amit mi a legjobban szeretünk” – mondta Bagnaia Valentino Rossi háziversenyére utalva.

Rossiékat megverték hazai pályán, meglepő győzteseket avattak a Doktor háziversenyén

„Az idei biztosan egy szórakoztató szezon lesz mindenki számára, de egyben nagyon kemény is, hiszen a korábbinál több versenyhétvégét fognak tartani – tekintett előre. – A küzdelem pedig a tavalyinál is nagyobb lesz, én ugyanis azt hiszem, hogy két ilyen gyári versenyzővel [Martínnal és Marco Bezzecchivel] nagyon gyors tud majd lenni. Azt persze észre kell vennünk, hogy a KTM milyen nehéz télen megy keresztül, de a versenyzőik azért nagyon erősek. És valószínűleg a Yamaha és a Honda is előre fog lépni, különösen a Yamaha. Szóval majd meglátjuk, hogy mi lesz. Azt mindenképp át kell gondolnunk, hogy tavaly mit rontottunk el, és meg kell próbálnunk jobban teljesíteni.”

Bagnaia tavalyi szezonja igazán kétarcúra sikerült. Ott volt az a hét bukása, amelyeket vagy egy sprinten, vagy egy főfutamon szenvedett el. Ezekkel persze sok pontot dobott el, ami egy az egyik fő oka volt a bajnoki vereségének. Azonban, ha vasárnap nem bukott, szinte megállíthatatlan volt: az általa befejezett 17 főfutamból 11-et megnyert (és 5 másik alkalommal második vagy harmadik lett). Ezzel pedig a MotoGP-érát vizsgálva feljött a Valentino Rossival megosztott második helyre az egy szezonban megnyert futamok rangsorában. Egyébként a lista első két helyén egyaránt Márquezt találjuk, aki egy-egy idényben 12, illetve 13 viadalt húzott be.

Bagnaia Marc Márquez legutóbbi vb-címéhez hasonlította előző idényét – egy „apróságot” leszámítva

Az persze nehezen lenne elvárható, hogy Bagnaia idén egy az egyben megismételje ezt a teljesítményt, bár ő abban bízik, még feljebb tudja rakni a lécet. „Hogy az ilyesmi nem megismételhető? Hát mindig meg kell próbálni még jobban teljesíteni – válaszolta. – Ha legalább húsz futam lesz [amennyit tavaly megrendeztek], az azt jelenti, hogy lehetséges ugyanannyit nyerni, tehát meg is kell próbálni egy kicsivel még több sikert elérni.”

„De én magam is tudom, hogy ki kell küszöbölnöm bizonyos hibákat, főleg, amit a sprinteket illeti. Az a jó, hogy sokat elemzem magam. Még amikor nászúton is voltam, akkor is sokat gondolkoztam a tavalyi szezon bizonyos momentumain” – jegyezte meg nevetve.

Hiába barátok, Marini kerek-perec kimondta: Bagnaia önhibájából bukta el a bajnoki címet

Aleix Espargaró elárulta, „ki nem állhatta” Marc Márquezt a pályafutása első felében

0

Aleix Espargaró meglátása szerint utódja, Jorge Martín harcban lehet idén a világbajnoki címért. Espargaró a pályafutására visszatekintve beismerte, sokszor túl temperamentumos volt. Az expilóta emellett a Valentino Rossihoz és a Marc Márquezhez fűződő viszonyáról is beszélt.

Egy kifejezetten hosszú MotoGP-pályafutás zárult le a tavalyi szezon végeztével, hiszen Aleix Espargaró a visszavonulás mellett döntött. Espargaró több gyártónál is megfordult a királykategóriában, ám a neve igazán az Apriliával kötődött össze. Espargaró tagadhatatlan érdemeket szerzett a noalei gyártó szintlépése során, idén viszont már a Hondát segíti. A „szelleme” azonban nem hagyja el teljesen az Aprilia garázsát, mivel az utódja a közeli jóbarátja, Jorge Martín lett. A 2025-ös szezon egyik nagy kérdése így pont az, hogy címvédő mennyire lesz versenyképes a Ducatitól még messze lévő Apriliával. Bár maga Martín nem volt túl optimista, Espargaró bízik abban, hogy honfitársa már idén jó eredményt fog elérni.

Martín: Egyáltalán nem az a célom, hogy jövőre megnyerjem a világbajnokságot

„Én nem vagyok olyan tehetséges, még csak meg sem közelítem azokat a versenyzőket, akik általában a világbajnoki címért mennek – mondta Espargaró a DAZN EspargaBros című új dokumentumfilmjében. – És ha nekem sikerült futamokat nyernem ezzel a motorral, pole pozíciókat szereznem, több pályán rekordokat felállítanom, akkor Jorge miért ne harcolhatna vele a világbajnoki címért? Szóval szerintem harcban lesz, de nem azt mondom, hogy idén biztosan bajnok lesz az Apriliával. Viszont úgy gondolom, hogy az Aprilia jó munkát végez.”

A pályafutása végére Espargaró egy köztiszteletnek örvendő központi figurája lett a MotoGP-nek, pedig korábban még önmaga szerint sem volt könnyű természetű. „Általában azok fizettek meg főként a haragomért és a dühömért, akikkel a legjobban kijövök, akiket a leginkább szeretek – ismerte be. – Ez a bizalom néha hibák elkövetésére késztetett, és ez mindig kísérteni fog. De ha valamire büszke lehetek, az az, hogy egyáltalán nem vagyok képmutató. Mindig képes voltam hűséges lenni ahhoz, aki valójában vagyok, és magamból mindig meg tudtam mutatni a jót és a rosszat is. Szóval nagyon temperamentumos voltam az egész sportolói pályafutásom alatt.”

Hogyan fognak emlékezni Aleix Espargaróra? – ő maga elárulta, hogy minek örülne

Espargaró korábban nemcsak a szerettei, hanem a MotoGP-t az ő idejében egyaránt meghatározó Valentino Rossi és Marc Márquez felé is erős érzelmeket táplált. Ezek azonban ellentétes előjelűek voltak, hiszen míg a Doktort kedvelte, Márquezre nem nézett jó szemmel. Utóbbinak az volt az oka, hogy Márquez a 2010-es 125 köbcentis vb-i és a 2012-es Moto2-es szezonban is az öccse, Pol Espargaró közvetlen bajnoki riválisa volt. A párharcaikból pedig nem a fiatalabb Espargaró fivér jött ki jól.

„Amikor fiatal voltam, Valentino [Rossi] volt a példaképem. Csodálatos volt, hogy Valentino mellett versenyezhettem. Idősebb vagyok, mint Marc [Márquez], így régen Marc még »nem létezett« – idézte fel Espargaró. – A [visszavonulásomkor] Marc és én sisakot cseréltünk, és akkor elmondtam neki, hogy az egész karrierem alatt szenvedtem miatta, végig őt üldöztem. Illetve, hogy szerintem az egész bajnokságban nem volt nála tehetségesebb versenyző. Viszont a pályafutásom első részében ki nem állhattam, mert ő volt a testvérem kriptonitja.”

„Ki akartam deríteni, mi a fenét csinál ez a srác” – ezt tanulta Marc Márquez mellett korábbi csapattársa

Megnyugtató üzenet a KTM versenyrészlegétől: A legkevésbé sem gondolunk arra, hogy feladjuk

0

Wolfgang Felber szerint a szokásos módon zajlik a következő MotoGP-szezonra történő felkészülésük. A KTM országúti versenyzés technológiájáért felelős alelnöke olyan műhelytitkokat is elárult, minthogy mennyi időre pakolnak be az idény elején és milyen lesz az idei motorjuk.

November vége óta a szemünk előtt zajlik a KTM agóniája. Az osztrák vállalat a motoreladásainak beesése, illetve az előnytelen termelési szerkezete miatt indult meg a gödör mélye felé. A MotoGP-szurkolókat persze leginkább az foglalkoztatja ezzel kapcsolatban, hogy a KTM marad-e a királykategóriában. Bizonyos értesülések szerint a gyártó a közeljövőben kiszállhat a sorozatból, ám nem 2025-ben, hanem 2026-ban, bár a vezetői elkötelezettek a folytatás mellett. Természetesen a komoly anyagi problémák hatással lehetnének a KTM idei szezonjára is, viszont úgy tűnik, hogy a versenyrészlegnél egyelőre nagyjából minden rendben van.

Vészesen szűkös határidőt kaphatott a KTM vezetősége, de a befektetők bíznak a cég megmenekülésében

„Ami a következő szezonra való felkészülést illeti, jelenleg minden a szokásos módon zajlik – szögezte le a motorfejlesztést irányító Wolfgang Felber a SPEEDWEEK-nek. – Az elmúlt években minden folyamatot úgy alakítottunk ki, hogy az adott év harmadik hetében már építjük az új gépeket. Ez pedig 2025-ben is így lesz: jövő hétfőn kezdjük el az összes motor összeszerelését.”

„Mindent úgy időzítünk, hogy az év harmadik hetének végén össze tudjuk pakolni a dobozokat a nagy sepangi tesztelésre – magyarázta a KTM országúti versenyzés technológiájáért felelős alelnöke. – Onnantól kezdve aztán a motorok hosszú ideig úton lesznek. Csak az európai szezonnyitó, a jerezi forduló előtt érkeznek majd vissza Munderfingbe, a versenyrészleg központjába.”

A KTM-nél száz pontból álló tervet dolgoztak ki a versenyprogramok megmentésére

Felbert természetesen arról is megkérdezték, hogy ilyen helyzetben milyen motorral rukkolnak elő. „Egyértelműen egy evolúciós [az előzőre épülő] modellről beszélünk a 2025-ös esetében – elemezte az RC16 új specifikációját. – Radikálisan új megközelítésről ugyanis szó sem lehetett. És a tényleges első bejáratást már az utolsó 2024-es tesztek során elvégeztük. A 2025-ös változat akkor a remélt módon működött, és így az alapokat már megszilárdítottuk. A terv most az, hogy ennek megfelelően az összes motort új alkatrészekkel építjük meg.”

„Persze lesznek különbségek az egyes motorok között az ergonómiát tekintve, hiszen az minden versenyzőnél más és más, valamint a hátsó fék működtetésének megoldásait tekintve is – árulta el a vázspecialista. – És egyébként néhány korábbi, keveset futott alkatrészt is átvehetünk idénre. Nincs értelme kidobni például egy alig néhány kilométert teljesített kormányelemet.”

Az persze nem elég egy ilyen program sikeres túléléséhez, hogy a benne dolgozók csupán elvégezzék a munkájukat, hanem elszántságra és kitartásra is szükség van. Szerencsére a KTM versenyrészlegénél ezekből nem szenvednek hiányt. „Versenysportban veszünk részt. Megvan az eszünk, a számológépünk és a motivációnk is. A legkevésbé sem gondolunk arra, hogy feladjuk” – mondta harciasan Felber.

Márkatársa szerint a KTM felelősséggel tartozik azért, hogy Acosta világbajnok legyen

Rossiékat megverték hazai pályán, meglepő győzteseket avattak a Doktor háziversenyén

A tavalyi győztes páros, Valentino Rossi és Luca Marini duója csak második lett az 100 km dei Campioni főfutamán, mivel Diogo Moreira és Thomas Chareyre jobbnak bizonyult náluk. A harmadik helyet Elia Bartolini és Lorenzo Baldassarri hozták el a szombati viadalról.

A mostani hétvégén már a tizedik alkalommal tartották meg az 100 km dei Campioni, azaz a „Bajnokok 100 km-e” elnevezésű versenyt. A Valentino Rossi által szervezett kétnapos eseményre ezúttal is Rossi saját pályáján, a tavulliai Ranch-on került sor, tehát a résztvevők dirt tracken mérték össze tudásukat. A nevezők között idén is számos jól ismert motorost találhattunk, akik egyike örülhetett pénteken. Luca Marini ugyanis a tavalyi év után ismét megnyerte az 100 km dei Campioni egyéni versenyét Franco Morbidelli és a hajrában bukó házigazda előtt.

Marini nyerte az utolsó kanyarban eleső Rossi háziversenyének első felvonását

Szombaton aztán eljött az esemény főfutamának, a névadó 100 km dei Campioninak az ideje. Ezen a versenyen a pilóták szokás szerint párokban indultak, és a párok tagjainak öt körönként kötelezően helyet kellett cserélnie a pályán. A viadal teljes hossza értelemszerűen 100 kilométer volt, ami 50 kört jelentett. A duók kezdő tagjai, ahogy az a lentebbi videón is látszik, csapattársaik „segítségével” rajtoltak el.

Fő esélyesként a tavalyi győztes páros, Rossi és féltestvére, Luca Marini várta a versenyt, főleg, hogy az övék volt a pole pozíció. Azonban végül a helyi duónak meg kellett elégednie a második hellyel, mivel Diogo Moreira és Thomas Chareyre jobbnak bizonyult náluk. A második Moto2-es idényére készülő Moreira és a nyolcszoros Supermoto-világbajnok Chareyre meglepő együttese a rajt után átvette a vezetést, majd domináns teljesítménnyel, Rossiék előtt nyolc másodperces előnnyel diadalmaskodott.

A harmadik helyet az idén a Supersport 300-as vb-n induló Elia Bartolini és a MotoE-be váltó Lorenzo Baldassarri párosa szerezte meg. A dobogón aztán persze mindenki nagyon jól érezte magát, amiben a pezsgőn kívül a nyakakba akasztott hagyományos szalámifüzér is segítette őket.

A többi MotoGP-pilóta közül Franco Morbidelli a harmadik, Francesco Bagnaia és Marco Bezzecchi együtt a hatodik, Augusto Fernández a tizenegyedik, Enea Bastianini a tizenötödik, Miguel Oliveira pedig tizenhatodik helyen végzett. Pedro Acosta a Man-szigeti TT legendájával, Michael Dunloppal állt össze, ez azonban nem hozott nekik szerencsét, hiszen az utolsó pozícióban fejezték be a versenyt.

A 2025-ös 100 km dei Campioni végeredménye

  1. Thomas Chareyre és Diogo Moreira
  2. Valentino Rossi és Luca Marini
  3. Lorenzo Baldassarri és Elia Bartolini
  4. Andrea Migno és Franco Morbidelli
  5. Filippo Farioli és Mattia Pasini
  6. Francesco Bagnaia és Marco Bezzecchi
  7. Dominique Aegerter és Tito Rabat
  8. James Douglas Beach és Sammy Halbert
  9. Xavier Artigas és José Antonio Rueda
  10. Nicolò Bulega és Federico Fuligni
  11. Augusto Fernández és Andrea Locatelli
  12. Manuel González és Ivan Ortolá
  13. Matteo Ferrari és Tatsuki Suzuki
  14. Lasse Kurvinen és Tim Neave
  15. Enea Bastianini és Mattia Casadei
  16. Andrea Mantovani és Miguel Oliveira
  17. Davey Todd és Ryan Vickers
  18. Filippo Fuligni és Matteo Patacca
  19. Matteo Gabarrini és Marco Gaggi
  20. Luca Ottaviani és Alberto Surra
  21. Federico Caricasulo és Stefano Nepa
  22. Michael Dunlop és Pedro Acosta

Márkatársa szerint a KTM felelősséggel tartozik azért, hogy Acosta világbajnok legyen

0

Pol Espargaró kijelentette, az idő a KTM ellen dolgozik Pedro Acostát illetően, aki fiatal versenyzőként türelmetlen. A mattighofeniek tesztpilótája úgy véli, meg kell adniuk az eszközöket ahhoz, hogy honfitársa a vb-címért tudjon harcolni, és meg is nyerje azt.

Pedro Acosta túlzás nélkül üstökösként robbant be a MotoGP-be. Bár az alsóbb kategóriákban elért sikerei alapján lehetett rá számítani, hogy bemutatkozása jobb lesz, mint egy átlagos újoncé, de még így is felülmúlta a várakozásokat. Bár az összetettben végül kikapott Brad Bindertől, mind a sprintekre, mind a főfutamokra igaz, hogy a Ducati versenyzőin kívül csak ő tudott egynél többször az első háromban zárni.

A teljesítménye pedig idén jó eséllyel javulni fog, kérdés, hogy a KTM mennyire fogja tudni segíteni céljai elérésében. Annál is inkább, mert az osztrák márka óriási pénzügyi gondokkal néz szembe, és egyáltalán nem kizárt, hogy jövőre már nem lesz ott a MotoGP mezőnyében. Ha pedig sikerül megúszni a kényszerű kiszállást, akkor is kérdéses, hogy mennyire tudják tartani a lépést a motorfejlesztést illetően. Pol Espargaró tisztában van vele, hogy inkább előbb, mint utóbb mutatniuk kell valamit, ha meg akarják tartani a 20 esztendős motorost.

Egy kis időre van szükségünk, és szerintem ez az, ami ellenünk szól – jelentette ki a KTM tesztpilótája a DAZN ’EspargarBros’ című dokumentumfilmjében, amely elsősorban a bátyjával, Aleix Espargaróval való kapcsolatát dolgozza fel. – Pedro egy fiatal srác, óriási tehetséggel rendelkezik, és győzni akar. Nem szeretne tovább várni, türelmetlen, ahogyan fiatalon mindannyian azok voltunk, mert nyerni akartunk.”

Csak idő kérdése, hogy Acosta megszerezze első futamgyőzelmét a MotoGP-ben?

Az elmúlt hónapokban felmerült problémákra reagálva mind Acosta, mind menedzsere, Albert Valera igyekezett megnyugtatni a kedélyeket, hogy minden úgy megy tovább, ahogyan eddig is zajlott, igaz, utóbbi azt is leszögezte, hogy ha szükségét látja, kész elvinni ügyfelét a KTM-től. Ezt a döntést hosszabb távon akár eredménytelenség is szülheti, ennek kapcsán az ifjabbik Espargaró hangsúlyozta, hogy segíteniük kell honfitársát.

Felelősséget kell vállalnunk azért, hogy Pedro elég eszközt kapjon ahhoz, hogy képes legyen nyerni – fogalmazott a 33 esztendős motoros, majd hozzátette, a legmagasabb cél elérésére törekednek. – Nem csupán ahhoz, hogy harcoljon a bajnoki címért, hanem ahhoz is, hogy elérje, hogy ez megvalósuljon. Nekünk ugyanis szükségünk van erre, ahogyan neki is.”

Ebből a szempontból nem jó hír, hogy a KTM állítólag ideiglenesen leállította a motorfejlesztéseket a MotoGP-ben, bár ez talán nem annyira drámai, mint amilyennek elsőre hangozhat. A későbbiekben a tesztpilótáknak, köztük Espargarónak is fontos feladatuk lesz, hiszen jellemzően ők próbálják ki először az új alkatrészeket, és az ő visszajelzéseik alapján dől el, hogy az állandó versenyzők is megkapják-e.

A körrekordot futó Marc Márquezzel és más sztárokkal edzett a gyorsaságimotoros-vb magyar pilótája

0

A héten jó néhány versenyző gyakorolt az új valenciai pályán, köztük Marc Márquez is, aki a Ducati új Supersport-motorjával máris beállította a géposztály nem hivatalos körrekordját. A helyszínen ott volt az idén a MotoE-ben szereplő Varga Tibor is, aki a nyolcszoros világbajnokkal és Jorge Martínnal is készített közös képet.

Bár a gyorsaságimotoros-világbajnokság versenyzői a holtszezonban me, ülhetnek fel saját munkaeszközükre, azt senki nem tiltja meg nekik, hogy más kategóriájú gépekkel eddzenek. A héten Valenciában gyűltek össze viszonylag sokan, de nem a nagydíj helyszínén, a Ricardo Tormo versenypályán, hanem a tavaly átadott Aspar Circuiten.

A pilóták között volt Marc Márquez is, aki a Ducati Supersport-motorjának, vagyis a Panigale V2-esnek a legújabb verzióját próbálta ki. Ez az erőt tekintve elmarad elődjétől, viszont a könnyű ikerhengeres motorblokknak köszönhetően jóval könnyebb a 2024-es változatnál, így a bolognaiak javulást várnak tőle. Mint kiderült, a spanyol motoros igencsak jó időt futott vele, pedig eredetileg nem is ezzel a motorral ment volna.

Éppen karácsony előtt jártunk, amikor telefonon beszéltem Marckal a szokásos ünnepi jókívánságok kapcsán, és megtudtam, hogy erre a napra egy edzést tervez a valenciai Aspar Circuiten – írta Claudio Domenicali, a Ducati vezérigazgatója saját LinkedIn-profilján. – Az volt az elképzelése, hogy egy 2024-es Panigale V2-essel tréningezik, mivel azt mondták neki, hogy a vadonatúj 2025-ös modellünk még nem áll rendelkezésre versenybeállításokkal.”

Túlságosan kíváncsi voltam a véleményére az új, gyerekcipőben járó pályamotorunkról – folytatta az olasz üzletember. – Így hát miközben utaztam a hegyekbe síelni, felhívtam néhány embert, hogy elintézzem, hogy legalább néhány kört megtegyen azzal a motorral, amelyet a hivatalos bemutatóvideóhoz, illetve -fotókhoz használtunk. Meglepetésemre a nap végén kaptam egy hívást Marctól. Nemcsak azt mondta el, hogy tetszik neki a motor kezelhetősége, a nagyon kényelmes üléspozíciója, valamint az »elektromos« erőátvitele, hanem azt is, hogy 1:12.2-es kört sikerült összeraknia. A csapatom pedig tájékoztatott, hogy ez megegyezik a Supersport géposztály nem hivatalos körrekordjával.”

Márquez ráadásul a hírek szerint az utcai változattal futotta meg ezt a kört, majd a 2024-es gépre is felült, amely már teljes versenyfelszereltségben várta. Persze nem csak ő körözött a pályán: a Crash.net beszámolója alapján David Alonso egy régebbi, míg Álex Márquez, Daniel Holgado, Izan Guevara, Tony Arbolino, valamint Sergio García egy 2017-es Yamaha R6-ost hajtott. Ángel Piqueras és a Márquezék által támogatott Máximo Quiles egy Honda CBR600RR-t hajtottak.

A névsor viszont biztosan nem teljes, hiszen Jorge Martín biztosan jelen volt. Ahogyan a gyorsaságimotoros-vb legújabb magyar versenyzője, az idén a MotoE-ben szereplő Varga Tibor is, aki saját elmondása szerint bőven kapott elismerést, miután látták a tempóját. A 17 esztendős pilóta nem mellékesen a friss világbajnokkal és az idősebbik Márquezzel is fotózkodott.