back to top
2025. május 14. 16:06
Kezdőlap Blog Oldal 133

Razgatlıoğlunak szüksége volt az újabb győzelemre, Bautista elárulta, direkt nem támadta Bulegát

A Superbike-világbajnokság második estorili futamának dobogósai, Toprak Razgatlıoğlu, Nicolò Bulega és Álvaro Bautista értékeltek a leintés után.

Ezen a hétvégén Estorilban vendégeskedett a Superbike-világbajnokság mezőnye, ahol a sérüléséből már teljesen felépülő Toprak Razgatlıoğlu az első után a második futamot is behúzta. A török pilóta ezzel 46 pontra növelte az előnyét a tabellán Nicolò Bulegával szemben. Így, ha a jerezi szezonzáró első futamán legfeljebb 9 ponttal szerez kevesebbet az újoncnál, már azon a szombaton bebiztosítja a második bajnoki címét.

Razgatlıoğlu a második helyről vágott neki a vasárnapi „rendes” versenynek. A rajt viszont nem sikerült jól neki, és rövidesen már csak ötödik volt. A megtorpanását azonban gyorsan maga mögött hagyta, és sorban levadászta az ellenfeleit. Végül aztán hatalmas fölényben, közel 6 másodperces előnnyel nyerte meg a viadalt.

Razgatlıoğlu fölényes győzelmet aratott, Bulega egy második hellyel tartotta életben a bajnoki reményeit

„Nagyon boldog vagyok a győzelmem miatt – jelezte Razgatlıoğlu. – A Superpole futamon ugyanis nagyon balszerencsés módon, szinte teljesen a kockás zászlónál veszítettem el az első helyet. De mindegy is, hihetetlen munkát végeztünk ezen a hétvégén, és végre sikerült újra győznünk. Erre pedig szükségem volt, a bajnokság szempontjából meg ezekre a pontokra volt szükségem. Majd meglátjuk, hogy mi lesz Jerezben [a szezonzárón]. Köszönöm a csapatomnak a nagyszerű munkát. Ezen a hétvégén napról napra tudtunk fejlődni a motorral.”

Igazán jól indult a vasárnap Bulegának, hiszen egy nagyszerű hajrával az utolsó centimétereken megverte Razgatlıoğlut a Superpole futamon. A délutáni versenyen aztán a pole pozícióból ő sem vett különösebben jó rajtot, és a negyedik helyig esett vissza. Ám később sorban megelőzte a vetélytársait a török pilótát kivéve. Az újoncnak a viadalon volt egy igazán emlékezetes megmozdulása, ugyanis hatalmasat mentett, de emiatt beesett csapattársa ölébe. Álvaro Bautista viszont nem támadta meg, így Bulega egy második hellyel életben tartotta a bajnoki reményeit.

„Matematikailag még harcban vagyunk a bajnoki címért, de őszintén szólva nagyon nehéz feladat lenne a megszerzése – mondta Bulega. – Topraknak ugyanis nagyszerű szezonja van. Viszont már az is egy valóra vált álom, hogy elmondhatom magamról: még harcban vagyok a bajnoki címért az első itteni évemben. Szóval nagyon elégedett vagyok, köszönök mindent a csapatomnak. Sok tapasztalatot tudtam gyűjteni a következő idényre.”

Bautista a harmadik helyről rajtolva az 1-es kanyarban átvette a vezetést, amit aztán a futam negyedéig meg is őrzött. Csakhogy akkor jött Razgatlıoğlu, akivel nem tudott mit kezdeni, ahogy később Bulegával sem. A verseny végén aztán bár láthatóan gyorsabb volt az olasz pilótánál, nem támadta a bajnoki versenyfutásban még érdekelt csapattársát, így harmadikként intették le.

„Jól rajtoltam, de aztán Topraknak túl jó volt a tempója, szóval nem tudtam követni – kezdte Bautista. – Aztán volt egy rossz megmozdulásom a 6-os kanyarban, így Nicolò megelőzött. Akkor azt mondtam, hogy rendben, talán ő gyorsabb, mint én. De aztán ugyanúgy ment, mint én, ugyanazokkal a problémákkal, gondokkal küzdött. Toprakot így nem lehetett megfogni.”

„Aztán így ment végig a verseny, követtem [Bulegát] – tette hozzá. – Őszintén szólva, átlagos körülmények között talán megpróbáltam volna még valamit. Viszont azt gondolom, most az volt a csapat érdeke, hogy segítsem Nicolòt, hiszen neki még van valamennyi esélye a bajnoki címre. Egy csapat vagyunk, a jó és a rossz időszakokban is, szóval most mindenkinek mindent bele kell adnia, hogy megszerezzük ezt a címet. Ez persze nagyon nehéz lesz, de együtt megpróbáljuk kihozni ebből a helyzetből a lehető legtöbbet.”

A még be sem fejezett amerikai pályán pótolhatják jövőre az Argentin Nagydíjat?

0

Egy feltételezés szerint a teljesen még be sem fejezett Flatrock Motorsports Park ugorhat be jövőre a MotoGP-naptárba, ha az Argentin Nagydíj ismét kikerülne onnan. Az Amerikai Egyesült Államokban épülő pálya több szempontból is ideális választás lenne a sorozat számára.

Amikor néhány hete nyilvánosságra hozták a MotoGP 2025-ös szezonjának előzetes versenynaptárát, a szurkolók meglepődve láthatták, hogy az Argentin Nagydíj ismét szerepel benne. Idén a mezőny ugyanis nem látogatott el az Autódromo Termas de Río Hondóra, mivel az ország új – nagyjából egy éve hatalomra kerülő –kormánya megvonta a forduló megrendezéséhez szükséges támogatásokat. A politikai szélirány pedig azóta sem fordult meg, így nehéz elképzelni, hogy honnan szereznék meg a szervezők a szükséges forrásokat.

Hivatalos: debütáló Balaton Park, visszatérő Brno – íme a MotoGP előzetes 2025-ös versenynaptára

Így tehát könnyen megtörténhet, hogy jövőre újra törölni fogják az Argentin Nagydíjat. Idén a MotoGP nem pótolta a fordulót, de erre jövőre már jóval több ideje lesz felkészülni a sorozatnak. Viszont a termasi versenyhétvége március közepére van kiírva, amikor az európai pályák beugrása problémás lehet. Egyébként a következő idényben hivatalosan a Buddh International Circuit a tartalékhelyszín, és az indiai időjárás tekintetében a márciusi időpont is megfelelő lenne. Viszont a hírek szerint a szervezők ebben az esetben is anyagi problémákkal küzdenek, ami minden mást elfedhet.

A MotoGP-nek így feltételezhetően alaposan körbe kell néznie, ha tényleg márciusban akarja megejteni a pótlást. A SPEEDWEEK felvetése szerint ekkor akár a Flatrock Motorsport Parkot is figyelembe vehetik. Amennyiben tényleg ez a létesítmény kerülne be a naptárba, akkor jövőre 2013 óta először két királykategóriás fordulót tartanának az Amerikai Egyesült Államokban (hiszen Austin alapból is helyet kapott a 2025-ös kalendáriumban).

Több mint tíz év után ismét két amerikai helyszíne lehet a MotoGP-nek?

A Flatrock Motorsport Park mellett több érv is szólhat, amelyek közül a legfontosabb, hogy amióta a Liberty Media felvásárolta a MotoGP mögött álló Dornát, amerikai tulajdonosa van a királykategóriának. A Liberty pedig természetesen szívesen bővítené a „hazai” fordulóinak számát, hogy azt a szintén a cég által irányított Forma–1 esetén lehetett tapasztalni. Az USA ugyanis mindkét széria tekintetében az egyik legfontosabb piac számukra. Ráadásul a pálya Tennessee-ben fekszik, nem annyira messze a Trackhouse Racing főhadiszállásától. A MotoGP újdonsült amerikai csapata és szponzorai így biztosan nagyon örülnének egy itteni versenyhétvégének.

Viszont ezekkel együtt problémák is felmerülnek, különösen az, hogy még nem fejeződött be a pálya építése. A Road&Track júniusi beszámolója szerint ugyan az aszfalt jó néhány ponton már a helyére került, de az akkor készített képek tanúsága szerint még bőven folyt a munka. Persze azóta több hónap eltelt, így akár nagyon sokat haladhattak az építéssel, de annak állásáról nem rendelkezünk pontos információkkal.

A pálya hivatalos Instagram-oldalára augusztusban került ki egy bejegyzés, amely több fotót tartalmazott (cikkünk borítóképét is). Az ezekhez mellékelt szöveg szerint akkor már „az utolsó simításokat” végezték, hiszen éppen telepítették a rázóköveket és a kerítéseket. A legfrissebb légifelvétel körülbelül két hete került publikálásra, azon a pálya nagyobb része már valóban késznek tűnik, de ezt ténylegesen nem lehet így megállapítani.

Flatrock Motorsports Park, 2024, szeptermber
Fotó: Flatrock Motorclub

Viszont még ha maga a pálya nagyjából el is készült, nagyon sok munkát el kell ahhoz végezni, hogy a híres tervező, Hermann Tilke által felrajzolt 4,3 kilométeres nyomvonal fogadhassa a MotoGP mezőnyét. Ami a legfontosabb: véghez kell vinni a homologizációs folyamatot, de például még a lelátókat is fel kell építeni. Arról nem is beszélve, hogy Tennessee-ben szintén nem különösebben kedvező márciusban az időjárás …

Razgatlıoğlu fölényes győzelmet aratott, Bulega egy második hellyel tartotta életben a bajnoki reményeit

Toprak Razgatlıoğlu domináns győzelmet aratott a második estorili futamon, mögötte Nicolò Bulega és Álvaro Bautista ért célba. A török versenyző ezzel 46 pontra növelte az előnyét a tabellán, de még nem biztosította be magának a bajnoki címet. Danilo Petrucci viszont a hetedik hellyel megszerezte a trófeát a független pilóták külön értékelésében.

A szokásoknak megfelelően a második futammal fejeződött be az estorili forduló a Superbike-világbajnokság mezőnyének. A kimondottan izgalmasan alakuló Superpole verseny eredményének megfelelően Nicolò Bulega indult a pole pozícióból, míg mellette  – az első futamot megnyerő – Toprak Razgatlıoğlu és Álvaro Bautista várta a lámpák kialvását. A török pilótának ezen a viadalon nyílt először lehetősége arra, hogy lezárja a bajnoki versenyfutást. Ahhoz, hogy Razgatlıoğlu bebiztosítsa a címet, a győzelme esetén Bulega legfeljebb tizenkettediként zárhatott.

Bulega hihetetlen hajrával verte meg Razgatlıoğlut, az újonc történelmi győzelmet aratott Estorilban

A legjobb rajtot ezúttal Bautista és Andrea Locatelli vette, akik az első, illetve a második helyen fordultak el az 1-es kanyarban. Razgatlıoğlu egy időre megelőzte ugyan Bulegát, de az újonc rövidesen ismét elment mellette, így átvett a harmadik helyet.

Razgatlıoğlut aztán Jonathan Rea is átugrotta, így a listavezető lecsúszott az ötödik helyre. Eközben előbb Alex, majd Sam Lowes is bukott, később pedig Tarran Mackenzie is elesett.

A futam eleji felvillanás után a Yamaha pilótái kissé tempót veszítettek, így szinte egyszerre Bulega elment Locatelli mellett, Razgatlıoğlu pedig Rea-t előzte, sőt az alanyai motoros aztán a harmadik helyet is átvette. Az iwataiak gyári duójára ezután felzárkózott Iker Lecuona, akit Danilo Petrucci már több mint másfél másodperces hátrányból követett. Eközben Garrett Gerloff kiesett a versenyből egy technikai probléma miatt.

Razgatlıoğlu a futam negyedéhez érve összeszedte magát, és elkezdett folyamatosan gyorsulni. Rövidesen aztán utolérte Bulegát, akit aztán elég könnyedén meg is előzött.

Ráadásul Razgatlıoğlunak ez nem volt elég, hiszen Bautistát is üldözőbe vette. 15 körrel a leintés előtt aztán oda is ért mögé, majd a 6-os kanyarban hibázott egy kisebbet a címvédő, így a BMW versenyzője átvette a vezetést, és elkezdett távolodni a mezőny többi részétől.

Bautistát rövidesen Bulega is megelőzte, de aztán a szurkolói egy hajmeresztő jelenetnek lehettek szemtanúi. Az újoncnak hatalmasat kellett mentenie, ami miatt teljesen leszakadt Razgatlıoğluról, rövid időn belül már nagyjából 3 másodperc volt köztük a különbség.

Eközben mind Locatelli, mind a nagyon jó tempót diktáló Lecuona bukott, a negyedik helyet így Rea vette át. Mögötte ekkor Michael van der Mark, Andrea Iannone, Xavi Vierge és Danilo Petrucci haladt. Tito Rabat pedig egy technikai probléma miatt kigurult a bokszutcába.

Razgatlıoğlu folyamatosan gyorsabb tudott lenni az üldözőinél, így az utolsó körökre már több mint 5 és fél másodperccel vezetett Bulega előtt. Az olasz pilótát viszont közvetlen közelről követte a csapattársa, de érdemben nem támadta. Rea negyedik helyét senki sem veszélyeztette, de az ötödik pozícióért van der Mark és Iannone vívott egy parázs csatát, amiből a holland motoros jött ki győztesen.

Végül innen már semmi és senki sem veszélyeztette Razgatlıoğlu győzelmét, aki így az idei tizenhetedik diadalát aratta. Mögötte Bulega ért célba, akinek így 46 pontra nőtt a hátránya a tabellán. Bautista hozott egy újabb harmadik helyet, mögötte pedig a van der Mark, Vierge, Petrucci sorrend alakult ki. A Barni Racing versenyzője ezzel a hetedik hellyel bebiztosította a bajnoki címét a független pilóták külön értékelésében. A legjobb tízet Iannone, Michael Ruben Rinaldi és Axel Bassani tette teljessé.

Stoner továbbra is küzd a betegségével, mégis aktívabb szerepet vállalna a versenyzés világában

0

Casey Stoner elárulta, hogy még mindig nem hagyta teljesen maga mögött a betegségét, amely miatt 2012-ben visszavonul a MotoGP-ből. Viszont Stoner ma már sokkal jobb állapotban van, mint korábban, és szívesen átadná a tudását és a tapasztalatát valakinek, aki „megérdemli”.

Két MotoGP-bajnoki címmel és harmincnyolc királykategóriás futamgyőzelemmel a zsebében hozta nyilvánosságra 2012-ben Casey Stoner, hogy visszavonul. Az ausztrál kiválóság a bejelentése idején 26 és fél éves volt, így döntésével szinte mindenkit meglepett. Jóval később, 2019-ben aztán elárulta, hogy miért lépett hátra: már akkor is a krónikus fáradtság szindróma kínozta. Ez a betegség pedig mind a mai napig megnehezíti az életét, még ha már jóval kevésbé hátráltatja is.

Minden idők legnagyobbja lehetett volna, de ő meg akart halni

„Még mindig próbálok túllépni a krónikus fáradtság szindrómán – mondta Stoner a Ducati Diaries podcastben. – Bár azért az elmúlt néhány évben már jobb lett. De ebben a periódusban továbbra is sok hullámvölgyem volt, olyan hosszú időszakok, amikor csak ültem a kanapén. Nagyon szeretném már ezt magam mögött tudni.”

„Korábban emiatt választottam el nagyjából teljesen magam a MotoGP és úgy általában a sport világától – tette hozzá. – Túl nehéz volt nézni [a versenyeket], mert akkor arra sem voltam képes, hogy akár csak kimenjek, és legalább valamit csináljak. Emiatt pedig nagyon rám tört a depresszió. Szóval leválasztottam magam az iparágról.”

A magát a MotoGP-től korábban eltávolító Stoner több évig szinte egyáltalán nem szólalt meg a nyilvánosságban. Ez viszont azóta megváltozott, már egészen rendszeresen ad interjúkat, kinyilvánítja a véleményét. Idén erre „hivatalos formában” is lehetősége nyílik, hiszen a TNT Sports kommentátoraként és műsorvezetőjeként fog dolgozni az Ausztrál Nagydíj alatt. A jövőre nézve pedig már az is el tudja képzelni, hogy akár ennél aktívabb szerepet vállaljon, leginkább a tehetségkutatás és gondozás területén.

A hazai pályán mindig zseniális Stonert méltatták a MotoGP idei élmenői

„Lassan ismét egyre jobban érdekel ez a dolog, most, hogy már több energiával rendelkezem – emelte ki Stoner. – Így már jobban látom, hogy valójában mi történik. Szeretnék valamennyit dolgozni, mondjuk kiválasztani néhány versenyzőt, bár nem feltétlenül mennék végig a teljes kiválasztási folyamaton.”

„Szerintem sokat tudnék adni [a fiatal pilótáknak], mivel egészen más perspektívából nézem a dolgokat, mint sok más ember – magyarázta. – Úgy gondolom, hogy vannak bizonyos dolgok a MotoGP-ben, amelyeket jobban csináltam, mint mások. Persze vannak olyanok is, amelyekről tudom, hogy azokat nem csináltam elég jól. De vannak bizonyos területek, amelyeken sokat tanultam, és ezeket a dolgokat még soha senkinek nem adtam tovább. Szóval nem bánnám, ha lehetőségem nyílna arra, hogy a megfelelő emberekkel együtt dolgozzak, és így hasznosítani tudjam a sokéves tapasztalatomat. Úgy, hogy a tudásomat valakinek átadom, aki megérdemli, hogy segítsek neki a céljai elérésében.”

Ez különböztette meg Stonert a korszak többi legendájától egykori ellenfelük szerint

Bulega hihetetlen hajrával verte meg Razgatlıoğlut, az újonc történelmi győzelmet aratott Estorilban

Az utolsó centimétereken utasította maga mögé Nicolò Bulega Toprak Razgatlıoğlut Estorilban, így az újonc nyerte meg a Superpole futamot. A célvonalnál 3 ezredmásodpercet mértek kettejük közt, ami a Superbike-világbajnokság történelmének legkisebb különbsége egy viadal első két helyezettje között. Álvaro Bautista nagyszerű motorozással megszerezte a harmadik helyet.

A Superpole futammal indult a Superbike-világbajnokság estorili fordulójának zárónapja. A pole pozícióból – az első futamot megnyerő – Toprak Razgatlıoğlu várta a lámpák kialvását, az első sort Danilo Petrucci és Jonathan Rea tette teljessé. A bemelegítés során jó páran nem ültek motorra, mivel nyirkos volt a pálya felülete, de az a verseny idejére már sokkal jobb állapotba került.

Razgatlıoğlu későn „ébredt”, de így is övé a pole, Bautista nehéz helyzetben a bukása után Estorilban

Razgatlıoğlunak és Petruccinak is jól sikerült a rajt, meg tudták őrizni az első, illetve a második helyet. A harmadik pozíciót a kiválóan meglóduló Andrea Locatelli ragadta magához, ezzel a negyedikre tolva hátra északír csapattársát, Rea-t.

A 1. körben Razgatlıoğlut előbb Petrucci, majd rövidesen a Yamaha gyári duója, Locatelli és Rea is megelőzte. Viszont a 2. kör legelején, a célegyenes végén a japán gyártó mindkét pilótáját átlépte, majd a Barni Racing versenyzőjét is maga mögé utasította a török motoros.

Eközben Nicolò Bulega folyamatosan kapaszkodott, a 3. körben már a második helyen motorozott, és így üldözőbe vehette bajnoki riválisát, Razgatlıoğlut. Az olasz pilóta mögött Locatelli és Petrucci haladt, akiket sorrendben Xavi Vierge, Álvaro Bautista és Rea követett.

A futam közepéhez érve Razgatlıoğlu magabiztosan vezetett Bulega előtt, folyamatosan tartotta a 4 és 8 tizedmásodperc között változó különbséget. Mögöttük ekkor Locatelli haladt, de Bautista lépésről lépésre közeledett hozzá. Rea pedig a hetedik helyért csatázott az eddigre visszaeső Viergével, de furcsa módon bukott.

Bautista végül elkapta Locatellit, a címvédő könnyedén ment el az olasz pilóta mellett a célegyenes végén. Bulega a hajrára fordulva megfutotta az addigi legjobb estorili versenykört, így a viadal végére szinte teljesen utolérte a vetélytársát.

Viszont az utolsó körben sokáig úgy tűnt, hogy Razgatlıoğlu sikeresen visszaveri az újonc támadását, hiszen ő kanyarodott rá elsőként a célegyenesre. Viszont Bulega nagyszerűen gyorsított ki az utolsó kanyarból, és egy hihetetlen hajrával legyőzte a listavezetőt, és így 3 ponttal csökkentette a hátrányát. A célvonalnál 3 ezredet mértek kettejük közt, ami a Superbike-világbajnokság történelmének legkisebb különbsége egy viadal első két helyezettje között. A harmadik pozíciót végül Bautista szerezte meg, mögötte a Locatelli, Petrucci, Alex Lowes, Vierge, Iker Lecuona, Andrea Iannone sorrend alakult ki.

Hiába versenyez vele Bagnaia és Martín is, a Ducati nem fejleszti tovább az idei motorját

0

Francesco Bagnaia elmondásából kiderült, hogy a Ducati nem fejleszti tovább a Desmosedici GP24-et, és Bolognában már a jövő évi motorra koncentrálnak. Ennek a hátterében az áll, nincs elegendő alkatrészük, hogy minden GP24-gyen ülő pilótát kiszolgáljanak az új fejlesztésekkel, erre pedig egy megállapodás kötelezi őket.

Az elmúlt évekhez hasonlóan idén is elég jó szezonja van a Ducatinak. A bolognaiak már most bebiztosították maguknak a gyártói világbajnoki címet, és abban sem kell kételkedniük, hogy az egyik pilótájuk viszi majd haza az egyéni pontvadászat trófeáját. Bár matematikailag nem csak nekik, valójában Jorge Martínnak és Francesco Bagnaiának van esélye a cím megszerzésére.

Jelenleg a Ducati első számú ügyfelénél, a Pramacnál versenyző Martín a tabellán 10 pontos előnyben van vetélytársával szemben, aki viszont a márka gyári csapatát erősíti. Egy ilyen helyzetben könnyen azt lehetne gondolni, hogy a gyártó belenyúl a versengésbe a „saját” pilótája oldalán, azonban ebben az esetben nincs erről szó.

A gyári Ducati főnöke szerint „paradoxon, egy nyílt seb”, hogy most Martín vezeti a bajnokságot

Mind Martín, mind Bagnaia a Ducati idei motorját, a Desmosedici GP24-et vezeti. Erre a gépre pedig már nem fog több fejlesztés érkezni (egyébként az utolsó jelentősebbet, amely a burkolat alsó részét érintette, a Brit Nagydíjon vetették be). A háttérben ugyanis született egy megállapodás, amely garantálja, hogy mindketten megkapják az összes újítást, ahogy csapattársaik, Enea Bastianini és Franco Morbidelli is. A költségekre eléggé odafigyelő bolognaiak pedig valószínűleg már nem érzik annak a szükségét, hogy még jobbá tegyék a GP24-et, hiszen az a legtöbbször úgyis messze kimagaslik a mezőnyből – az eddigi tizenhat főfutamból csupán hármat nem ezzel nyertek. Borgo Panigaléban a figyelmet így már a jövő évi motorra, a GP25-re összpontosítják.

„Még Misanóban [a kollektív teszten] kipróbáltam egy új vázat, amelyet viszont sem én, sem Jorge nem fogunk tudni használni idén – árulta el Bagnaia az Autosportnak. – Alapvetően azért [nem tudjuk idén használni], mert ez egy olyan fejlesztés, amelyet a szerződés alapján a Ducatinak fel kell tudnia ajánlani minden olyan pilótának, aki GP24-gyel versenyez. De sajnos ehhez nincs elég alkatrész.”

„Lényegében mindkettőnk motorja [az enyém és Martíné] a szezon végéig ugyanolyan marad, amilyen most – emelte ki a címvédő. – Ez persze kár, mivel [a váz] fontos előrelépést jelentene, amely valószínűleg segítene abban, hogy jobb eredményeket érjek el. De a Ducati mindig is egyértelmű volt ezzel kapcsolatban, szóval a két motor a szezon végéig ugyanolyan lesz. A váz pedig a jövő évi motornak lesz a kiindulópontja.”

Újra befagyasztják a motorblokkfejlesztést a MotoGP-ben, de nem minden jóslat vált valóra

Martín jövőre már az Apriliát fogja erősíteni, tehát ő természetesen nem tesztelhette a Bagnaia által említett vázat. Viszont elmondása szerint minden más fontos dolgot tényleg mindig megkap. „A Ducati százszázalékosan támogat engem – jelentette ki a spanyol pilóta. – A motorom tökéletes, és meg vagyok arról győződve, hogy ez így is marad a szezon végéig.”

Petrucci: Elfogadhatatlan Marc Márquez kifütyülése, emiatt bocsánatot kértem tőle Mugellóban

0

Danilo Petrucci felidézte, hogy bocsánatot kért Marc Márqueztől, amikor a spanyol pilótát a helyi szurkolók kifütyülték a 2019-es Olasz Nagydíj után. Petrucci kiemelte, nagyra értékeli, hogy Francesco Bagnaia idén Misanóban egy hasonló helyzetben leintette az olasz fanatikusokat.

Több szempontból is emlékezetesre sikerült Marc Márqueznek az idei San Marinó-i Nagydíj főfutama. A nyolcszoros világbajnok csak a kilencedik helyről rajtolt, de a kedvezőtlen körülményeket kihasználva élre állt, majd megnyerte a viadalt. Ezt viszont a helyi szurkolók nem fogadták kimondottan jól, hiszen az eredményhirdetéskor a misanói közönség egy része kifütyülte. Ezzel a nem túl szimpatikus gesztussal ráadásul a Gresini tulajdonosa szerint a csapat nemrég elhunyt alapítójának emlékét is sikerült megsérteniük.

Viszont nem ez volt az első alkalom, amikor Márquez és az olasz szurkolók közt meglévő feszültség így tört a felszínre. Többek között a 2019-es Olasz Nagydíj után is füttyszó köszöntötte a dobogón az akkori második helyezettet. Ám a mugellói pódium tetején Danilo Petrucci állt, aki az idei események – amely szerinte Márquez és Valentino Rossi közös történetének az eredménye – kapcsán felidézte, bocsánatot kért a vetélytársától.

Marc Márquez reagált Rossi ellene vívott „háborújának” legújabb fejezetére

„Ennek a sportnak nem része, hogy ezt csináljuk – mutatott rá Petrucci a kifütyülésekről beszélve a MOW Magnak. – Ez ugyanis azt jelenti, hogy elfeledkezünk arról, a pilóta az életét kockáztatja, amikor motorra száll. Sajnálom, hogy ez megtörtént, és kissé dühít, hogy még ennyi év után is mindig visszamegyünk oda [Márquez és Rossi rossz viszonyához]. A két főszereplőt persze teljesen megértem, tekintve, hogy nekik ez egy nyitott ügy marad, amíg élnek. De azokat nem értem, akik csak külső szemlélői voltak ennek a történetnek. De sajnos egyeseknek ez is elég ilyen dolgokhoz, nem igaz? Marc Márquez kifütyülése, mint ahogy bárki másé is, elfogadhatatlan és nagyon rossz.”

„Amikor én nyertem Mugellóban [2019-ben] a Ducatival, Marc szintén a dobogón végzett – mondta a korábbi MotoGP-pilóta, aki akkor aratta első diadalát a bolognai gyártóval. – Elmesélek egy háttértörténetet: ha megnézi valaki a képeket, láthatja, volt egy pillanat, amikor közel hajoltam a füléhez. Hát akkor bocsánatot kértem tőle azért, amit éreztem. Szégyelltem magam, pedig amúgy abban a pillanatban mondhatni részeg voltam az örömtől. Szóval igen, bocsánatot kértem tőle. Azokat a füttyöket szívesen kitörölném annak a számomra felejthetetlen napnak az emlékéből. És ez csak Olaszországban történik meg, máshol nem fütyülnek a versenyzőknek. Soha!”

Marc Márquez megtanulta kezelni a pfujolást: Egyik fülemen be, a másikon ki

Idén Misanóban Márquez megnyerte a futamot, míg a helyi kedvenc Francesco Bagnaia lett a második. Amikor Bagnaia meghallotta, hogyan üdvözölték a szurkolók a jövő évi csapattársát, egy kézmozdulattal jelezte nekik, ezt nem kellene csinálniuk. Ezzel pedig Petrucci figyelmét is felkeltette.

„Nagyon nagyra értékeltem Pecco gesztusát, amelyet a misanói dobogón mutatott be, és nagyon remélem, hogy ez volt az utolsó ilyen alkalom – reménykedett a most már a Superbike-világbajnokságon vitézkedő motoros. – Többek között azért is, mert ha azt hiszik, hogy füttyszóval megfélemlíthetik Marc Márquezt, akkor nem értik, hogy egy ilyen ember csak felszívja magát az ilyen dolgokon. Adnak neki még néhány tizedet, azzal, hogy fütyülnek…”

Marc Márquez elárulta, miben kell fejlődnie, majd leszögezte, Bagnaia gesztusa „sokat elmond róla”

Rossi elismerte, az ő hibája volt, hogy évekig fújtak egymásra Biaggival

0

Valentino Rossi két összeszólalkozást is felelevenített Max Biaggival, akivel híresen rossz viszonyt ápolt. Az ifjabbik olasz exmotoros bevallotta, hogy mindez az ő hibája volt.

Valentino Rossinak megvoltak a maga rivalizálásai, miközben a modern korszak legsikeresebb és messze legismertebb versenyzőjévé vált. A kilencszeres világbajnok számos konfliktusban benne volt, és ezek időről időre előkerülnek. A 45 esztendős exmotoros nemrég felidézte az első komoly ellentétét, amelynek Max Biaggi volt a másik főszereplője.

A két versenyző már akkor háborúzott egymással, amikor még nem is egy kategóriában szerepeltek. Emlékezetes, amikor Rossi 1997-ben még a 125 köbcentiméteres kategória pilótájaként egy szexbabával a kezében teljesítette a levezető kört, utalva ezzel arra, hogy akkoriban Biaggit hírbe hozták a szupermodell Naomi Campbell-lel. Azonban már korábban is volt egy érdekes szóváltásuk.

Biaggi szerint egyedül Rossi nem hívta fel súlyos balesete után

Abban az évben az Apriliáról Hondára váltott a 250-es [géposztályban] – idézte fel Rossi a La Gazzetta dello Sportnak. – Mindenki azt mondta, hogy csak az olasz motornak köszönhetően nyert, és ezzel én is egyetértettem. Amikor megérkeztünk Szuzukába, összefutottunk egy étteremben. Max néhány újságíróval együtt vacsorázott. Amikor elmentem mellette, a »125-ös Max Biagginak« nevezett. Azt válaszoltam, hogy »itt van a 250-es Valentino Rossi«.”

2000-ben végül Rossi is fellépett a királykategóriába, és ténylegesen egymás ellen kezdtek el versenyezni. Végül az akkor még ifjú kihívó volt az, aki minden szempontból felült a gyorsasági motorversenyzés trónjára, és elhomályosította a korábban négy 250-es vb-címet szerző Biaggit. A két pilóta harca a 2001-es Katalán Nagydíjon tettlegességig fajult – bár egyikük sem vallotta be, hogy ők is benne voltak a két baráti társaság verekedésében –, de verbális csörtéik is szép számmal voltak. Rossi fel is elevenített egyet.

Egyedül szálltam be a liftbe – emlékezett vissza. – Aztán megérkezett Biaggi és a fizioterapeutája, Mario Laghi. Ez volt az az időszak, amikor sokat bosszantottuk egymást. Max megkérdezte, hogy »miért b*szogatsz?«. Nem emlékszem a válaszomra, de éreztem a támadást. Teljesen átgázolt rajtam. Onnantól kezdve mindig nagyon óvatos voltam a liftekben.”

Szintén 2001-ben Assenben kezet fogtak egymással, és a viszony enyhülni kezdett, Biaggi pedig nemrég úgy fogalmazott, hogy az idő múlásával egyre inkább vágyik a találkozásra, és el tudja képzelni, hogy idős korukban együtt borozgassanak. Bő húsz éve viszont tényleg nagy volt a feszültség közöttük, és Rossi elismerte, hogy ezt elsősorban ő gerjesztette.

Így reagált Biaggi Rossi kedves szavaira, még egy közös borozgatást is el tudna képzelni

Visszatekintve azt mondanám, hogy az én hibám volt – vallotta be. – Nem kedveltem Maxot. Szinte mindannyian emilia-romagnaiak voltunk, míg ő Rómából származott. Nem tetszett, ahogyan felépítette az interjúit. Emellett nagy Loris Capirossi-rajongó voltam, és Doriano Rombonit is kedveltem. Amikor megérkeztem a bajnokságba, ezeket elmondtam az újságíróknak. Gondolom, nem volt boldog. Elvégre ő volt az olasz motorversenyzés csúcsán, én pedig azt mondtam, hogy nem kedvelem őt. Rögtön rosszul indult a kapcsolatunk, de ez az én hibám volt.”

Teljesen másképp alakulhatott volna Rossi karrierje, ha Biaggi nem ráncigálja az oroszlán bajszát

Razgatlıoğlu kockázatvállalása bejött, Lecuona nem volt biztos benne, hogy megvan-e a dobogó

0

Toprak Razgatlıoğlu ezúttal „orvosi vizsgálaton” esett át ünneplés gyanánt, majd elárulta, kockáztatott a gumiválasztással a Superbike-vb első estorili futama előtt. Nicolò Bulega szerint kihozta a maximumot a versenyéből, míg Iker Lecuona elsírta magát, miután megbizonyosodott róla, hogy két és fél év után ismét dobogóra állhat.

Eseménydúsan alakult a Superbike-világbajnokság estorili hétvégéjének első futama. A pole pozícióból induló Toprak Razgatlıoğlu az első kanyarban visszaesett a negyedik helyre, ezután viszont erődemonstrációt tartott, és közel 10 másodperces előnnyel nyert. Mellette Nicolò Bulega, valamint Iker Lecuona állhatott a dobogón, miután kihasználták az előttük történt bukásokat.

Razgatlıoğlu a rossz kezdés után is agyonverte a mezőnyt, Bautista végleg kiszállt a bajnoki csatából

A gyári BMW versenyzője ezzel 44 egységre növelte előnyét a pontversenyben, ráadásul most már matematikailag is csak Bulega előzheti meg, ugyanis Álvaro Bautista elesett, és nem szerzett pontot. A török motoros először nyert futamot, amióta visszatért sérüléséből, amit stílszerűen egy orvosi vizsgálat imitálásával ünnepeltek meg. Ezután pedig elmondta, hogy a gumiválasztásában volt némi rizikó.

Először is el kell mondanom, hogy kockáztattam, mert a nullás gumit használtam, amelyet szerintem senki nem tett fel – nyilatkozta a leintés utáni interjúk során. – Azonban a futamon jól működött, mert remek tempóm volt, és csak erre koncentráltam. Ismét nyertem, ami számomra elképesztő, és nagyon boldog vagyok, annál is inkább, mert látom, hogy a csapat is örül. Holnapra egyvalamiben javulnunk kell, és további két futamgyőzelemért fogok harcolni. Mindenki kőkeményen dolgozik, én pedig erősebben tértem vissza. Holnap meglátjuk, ismét a legjobbamat fogom nyújtani.”

Razgatlıoğlu akár már a vasárnapi második futam után bebiztosíthatja vb-címét, de ebben a tekintetben nem a saját kezében van a sorsa. Bulega ugyanis nagyot mentett, miután a Superpole-on csak ötödik lett, majd Jonathan Rea kiterelte őt a kavicságyba, így visszaesett a nyolcadik pozícióba. Ezt követően viszont felzárkózott a harmadik helyre, amelyből Bautista bukása miatt hamarosan második lett. Az olasz motoros ezúttal a szokásosnál valamivel bővebben értékelt.

Ez volt az első pályaesemény teljesen száraz körülmények között, úgyhogy az első körökben le kellett tapogatnom valamit a motoromon – kezdte Bulega, aki a Superbike-vb pilótájaként először versenyez Estorilban. – Nem volt rossz, hiszen nagyszerűen visszazárkóztam, miután Johnny a kettes kanyarban kiszorított. Utána nyugodt maradtam, és próbáltam visszajönni. Toprak ma… Nem ma, hanem mindig, de ma is rendkívül gyors volt, és a második hely volt a legjobb eredmény, amelyet ma elérhettem.”

Razgatlıoğlu győzelme és Bulega második helye már-már megszokottnak számít, Iker Lecuona harmadik pozíciója viszont cseppet sem. A spanyol versenyző csupán a tizennegyedik helyet szerezte meg a kvalifikáción, a futamon viszont kiváló tempót produkált, és mivel sokan elestek előtte, felállhatott a pódiumra. A Honda ezzel a 2023-as indonéziai forduló óta először szerzett dobogót, míg Lecuona legutóbbi dobogójáig további egy évet kell visszamenni: a 24 esztendős motoros a 2022-es asseni hétvégén ért célba utoljára az első háromban.

Megmondom őszintén, először ünnepeltem, de a hármas kanyarban azt mondtam magamban, hogy »b*szki, most harmadik vagy negyedik vagyok nem tudom« – idézte fel az idegőrlő pillanatokat. – Amikor viszont beértem a bokszba, elsírtam magam. Nagyon nehéz évem van, néha még azon is elgondolkodtam, hogy nem vagyok elég jó ahhoz, hogy itt legyek. Sok sérülésem volt, a jó és a rossz dolgok váltakoztak. A legutóbbi versenyeken viszont rendkívül keményen dolgoztunk, és végre megvolt a tempónk ahhoz, hogy a dobogóért harcoljunk. Szeretnék köszönetet mondani a családomnak, a buborékomnak. Meg kell említenem a barátaimat, a barátnőmet, mindenkit, aki végig támogatott. Emellett persze az összes spanyolt, az egész családot, a csapatomat, a versenymérnökömet, nagyon jó munkát végeztek, ahogyan a szerelők is. Köszönöm, hogy továbbra is hisztek bennem, és reméljük, nem ez volt az utolsó.”

Razgatlıoğlu a rossz kezdés után is agyonverte a mezőnyt, Bautista végleg kiszállt a bajnoki csatából

0

Toprak Razgatlıoğlu nyerte a Superbike-vb első estorili futamát, miután a rossz rajtját követően valósággal erődemonstrációt tartott. Álvaro Bautista a második helyről bukott, így matematikailag is elbúcsúzott a címvédéstől, így viszont Nicolò Bulega örökölte meg ezt a pozíciót, Iker Lecuona pedig több mint másfél év után szerzett dobogót a Hondának.

Száraz pályán, de felhős körülmények között kezdődött meg a Superbike-világbajnokság estorili fordulójának első futama. A pole pozícióból Toprak Razgatlıoğlu indulhatott, mellőle Danilo Petrucci és Jonathan Rea várta a piros lámpák kialvását. A török versenyző első számú üldözői közül Nicolò Bulega az ötödik, míg Álvaro Bautista a bukása után csak a tizenegyedik helyről kezdhetett. Utóbbi esetében benne volt a pakliban, hogy már most elveszítse matematikai esélyét a címvédésre.

Razgatlıoğlu későn „ébredt”, de így is övé a pole, Bautista nehéz helyzetben a bukása után Estorilban

Razgatlıoğlu jól jött el, de utána Petrucci, Andrea Locatelli és Bulega is elment mellette az 1-es kanyarban. A török versenyző azonban hamar visszaelőzte a gyári Ducati pilótáját, akit aztán Rea is visszaelőzött, így közvetlenül Bautista előtt találta magát. A brit motoros még az 1. körben a tabella éllovasát is maga mögé utasította.

A 2. kör 1-es kanyarjában Locatelli átvette a vezetést, csapattársát viszont Razgatlıoğlu visszaelőzte. Rea aztán hibázott is, de még megtartotta pozícióját Bulegával szemben. Az első kieső Remy Gardner volt, aki rendkívül dühösen vette tudomásul a bukását. Az ausztrál motorost később elszállították az orvosi központba.

A 3. körben Razgatlıoğlu az 1-es kanyarban még nem járt sikerrel, nem sokkal később viszont már elment Petrucci mellett. A török versenyző ráadásul annak is örülhetett, hogy Bulega Rea-vel csatázva kisodródott a kavicságyba, és visszaesett a nyolcadik helyre. Nem sokkal később aztán megelőzte Axel Bassanit, Bautista pedig a hatszoros világbajnokot utasította maga mögé.

Razgatlıoğlu aztán Locatellit is utolérte, majd az 5. kör elején meg is előzte, Bautista pedig Petruccit múlta felül, és feljött a harmadik pozícióba. Hátrébb Alex Lowes ment el Rea mellett, aki azonban egy agresszív bevetődéssel visszajött elé. A következő kör elején a hatszoros világbajnokot mindketten megelőzték, aztán viszont Lowes hibázott, és visszaesett mögéjük.

Rea hamarosan visszaelőzte Bulegát, majd a 7. kör elején az olasz motoros visszavette a helyét vele szemben, Petrucci mellett pedig mindketten elmentek. Néhány másodperccel később Bautista Locatellit utasította maga mögé, így üldözőbe vehette Razgatlıoğlut. Hátrébb Bassani esett el a 6-os kanyarban, de ennél nagyobb dráma volt, hogy Petrucci is elesett.

A következő körökben az élmezőny kezdett szétszakadni, az ötödik helyért viszont izgalmas csata zajlott. A 9. kör elején Iker Lecuona megelőzte Rea-t, ám a gyári Yamaha pilótája nem hagyta magát. Mindketten agresszívak voltak, amiből a spanyol motoros került ki győztesként, ellenfele pedig visszaesett Alex Lowes mögé, miután lesodródott a pályáról.

Bulega időközben utolérte Locatellit, majd a 11. kör elején a jobb kigyorsításának köszönhetően el is ment honfitársa mellett. Ezzel Bautista mögött találta magát, aki néhány másodperccel hibázott is, így már szinte támadási közelségben volt. Sőt, a címvédő a 9-es kanyarban el is esett, és bár visszatért a pályára, de csak azért, hogy behajtson a bokszba. Innentől kezdve biztos volt, hogy ha Razgatlıoğlu az első két hely egyikén ér célba, akkor a spanyol motoros biztosan nem lesz világbajnok.

Bautista néhány perccel később visszatért a pályára, de nyilvánvalóan csak tesztelés céljából. Razgatlıoğlu eközben már 5 és fél másodpercre növelte előnyét Bulegával szemben, aki mögül Locatelli elesett, így Lecuona dobogós helyen haladt a Hondával. Igaz, Alex Lowes közvetlenül mögötte motorozott.

Razgatlıoğlu győzelméhez a végén sem férhetett kétség: a török versenyző 9,221 másodperccel győzte le Bulegát, akit Lecuona valamennyire megközelített, de végül nem volt esély az előzésre. A bajnokság első két helyezettje között így 44 pontra nőtt a különbség. Lecuona a Hondának több mint másfél, saját magának több mint két és fél év után szerzett dobogót, mögötte Alex Lowes és Rea lett a sorrend. A hajrában a legnagyobb izgalmat Michael van der Mark és Garrett Gerloff csatája jelentette, amelyből utóbbi jött ki győztesen, így megszerezte a hatodik pozíciót márkatársa elől.

A Superbike-vb első estorili futamának végeredménye