back to top
2025. július 22. 05:00
Kezdőlap Blog Oldal 134

A Ducatinak honorálnia kell Bautista legyőzését, ha meg akarja tartani Bulegát

0

Nicolò Bulega szívesen maradna a 2025-ös szezon után is a Ducatinál, ám a szerződéshosszabbításnak van egy feltétele. Menedzsere, Alberto Martinelli kijelentette, a megállapodásnak „összhangban kell lennie” ügyfele piaci értékével.

Nicolò Bulega szereplése mindenképpen a kellemes meglepetések közé tartozott a Superbike-világbajnokság tavalyi szezonjában. Az olasz versenyző a Supersport-vb győzteseként lépett fel a szériamotoros csúcskategóriába, és rögtön a Ducati gyári csapatánál találta magát, ahol a garázs másik oldalán a kétszeres címvédő Álvaro Bautista volt.

Az akkori újonc azonban nem ijedt meg a feladattól, és simán legyőzte veterán csapattársát, akinél kettővel több győzelmet és hattal több dobogót szerzett. Sőt, egészen az utolsó fordulóig a bajnoki címre is volt matematikai esélye, bár ehhez azért illik hozzátenni, hogy ha Toprak Razgatlıoğlu nem sérül meg Magny-Cours-ban, akkor az előző mondatrész aligha lenne igaz.

Razgatlıoğlu megnevezte, hogy szerinte ki lesz a következő Superbike-világbajnok

Bulega tehát, ha nem is berúgta, de meglehetősen határozottan nyitotta ki a Superbike-vb ajtaját, és könnyen lehet, hogy idén már valós sansza lesz a végső győzelemre. Az viszont továbbra is kérdéses, hogy a 2025-ös idény után hol folytatja pályafutását, hiszen Bautistáéhoz hasonlóan az ő szerződése is az idei év végén jár le.

Bautista már tavaly sem lett volna a mezőnyben, ha a szabályváltozások még inkább hátráltatják

Persze papíron minden a közös folytatás mellett szól: a még mindig csak 25 éves versenyző bebizonyította, hogy a bolognaiak alapozhatják rá a jövőt. Ő pedig vélhetően továbbra is a mezőny egyik, ha nem a legjobb motorján ülhet, ráadásul azt a márkát képviselve, amely a Moto2-es szenvedést követően megmentette pályafutását.

A hosszabbításnak azonban van egy feltétele. Erről Bulega menedzsere, Alberto Martinelli beszélt a GPOne.com-nak adott interjújában, amelyben kijelentette, hogy a szerződésnek „összhangban kell lennie” ügyfele értékével. Ezzel nyilvánvalóan az olasz pilóta fizetésére utalt. Hogy pontosan mekkora összeget akar kiharcolni, azt nem tudni, de jó eséllyel legalább akkorát, amekkorát az általa tavaly legyőzött Bautista kézhez kap.

Kérdés, hogy a Ducati hogyan tudja, illetve akarja ezt kigazdálkodni, hiszen az olasz márka tudatosan nem akar sokat költeni a versenyzőire. Ezzel együtt nem kizárt, hogy hamarosan jön a bejelentés, hiszen a Ducati bő két hét múlva, január 20-án mutatja be a gyári csapatok motorjainak festését. Az eseményen így a MotoGP-ben szereplő páros mellett szinte biztosan ott lesz Bulega és Bautista is.

Kiderült, mikor mutatják be Bagnaia és Marc Márquez Ducatijainak festését

Bagnaia Marc Márquez legutóbbi vb-címéhez hasonlította előző idényét – egy „apróságot” leszámítva

0

Francesco Bagnaia felidézte, eltartott egy darabig, mire tavaly megértették a Ducati 2024-es motorját, utána viszont elképesztő szezont produkált. Olyannyira, hogy Marc Márqueznek a mai napig rekordot jelentő 2019-es idényéhez hasonlította a legutóbbi idényben nyújtott teljesítményét – a sprinteket leszámítva.

Történelmi szezont produkált tavaly a Ducati. A bolognai márka a korábbiaknál is nagyobb dominanciát mutatott, és a húsz főfutamból tizenkilencet megnyert, amivel olyan győzelmi arányt produkált, amely soha nem fordult elő a MotoGP történetében. Ami pedig a dobogókat illeti, a megszerezhető hatvan pódiumból ötvenhármat vittek el.

Pedig nem indult könnyen számukra a szezon, hiszen az első három időmérőnek, sprintnek, illetve főversenynek összeadva kevesebb mint a felét húzták be, miután Maverick Viñales Portimãóban és Austinban is villogott az Apriliával. Akkoriban még a Ducatinak is gondot okozott a Michelin új hátsó gumija által előidézett vibráció, ám aztán ők kerekedtek felül a leghamarabb a problémán.

Véleményem szerint elképesztő szezon volt – nyilatkozta Francesco Bagnaia a VR46 edzőjeként, illetve videoelemzőjeként dolgozó Andrea Migno podcastjának vendégeként. – Eltartott egy darabig, mire jól megértettük ezt a motort. Négy versenybe telt, amíg Jerezbe értünk, és felismertük a benne rejlő potenciált. Utána viszont minden hihetetlenül alakult.”

Hiába barátok, Marini kerek-perec kimondta: Bagnaia önhibájából bukta el a bajnoki címet

Összességében nem lehet kétségbe vonni, hogy a háromszoros világbajnok volt a leggyorsabb a Ducatival, hiszen a főfutamok több mint felét megnyerte, szám szerint tizenegyet. Azonban mégsem ő, hanem Jorge Martín végzett az élen, miután egyrészt kiegyensúlyozottabb volt, másrészt a sprinteken jobb teljesítményt nyújtott akkori márkatársánál. Az olasz pilóta ugyanakkor úgy véli, a szombatokat leszámítva szereplése történelmi magasságokba emelkedik.

Ha megnézzük a vasárnapokat, eltekintve azoktól az esetektől, amikor elestem vagy kiütöttek, mindig az első háromban végeztem, kivéve Austinban, ahol ötödik lettem – vázolta a vitathatatlan tényeket. – Szerintem ez egy olyan szezon volt, amely a sprinteket leszámítva egy szinten van Marc Márquez 2019-es idényével.”

Bagnaia a főfutamokon 372 pontot gyűjtött, ami minden idők negyedik legjobb teljesítménye. A 26 esztendős motoros 48 egységgel maradt el idei csapattársának a legutóbbi bajnoki szezonjában nyújtott teljesítményétől, ami már önmagában cáfolja az állítását. Annak fényében pedig pláne, hogy 2019-ben eggyel kevesebb futam volt, mint 2024-ben. A győzelmekből Márquez szintén eggyel többet szerzett, a három helyett csak egy nullázása volt, és azt leszámítva mindig az első kettőben zárt, ami Bagnaia előző évéről szintén nem mondható el.

Bagnaia felsorolta, szerinte jövőre kik lesznek a legnagyobb ellenfelei

Kétarcú magyar szereplés: Csizmazia a győzelemért, Zsigovits a túlélésért küzdött a Superenduro-vb-n

0

Szombaton tartották a Superenduro-világbajnokság német fordulóját. Az Európa Kupában Zsigovits Norbert ezúttal egy friss sérülés miatt nem tudta megmutatni a tehetségét. Viszont Csizmazia Norbert a kategóriában való debütálásakor egy második és egy harmadik, ifj. Ott Kornél pedig egy második hellyel vétette észre magát. A junior-világbajnokságon induló Liszka Roland kifejezetten szerencsétlen volt Riesában, és így legjobb eredményként be kellett érnie egy negyedik pozícióval. Az ifjúsági kategóriában Kiss Álmos két tizenegyedik hellyel zárt.

December közepén Lengyelországban indult a Superenduro-világbajnokság 2024/25-ös idénye, amelynek magyarországi fordulójára február elején fog sor kerülni. Szombat este viszont még nem Budapesten, hanem a németországi Riesában csaptak össze a versenyzők. A pilóták beszámolói szerint a rendezőknek ezúttal egy kimondottan technikás pályát sikerült építenie, amelyen ezúttal is több honfitársunk megcsillogtatta a tehetségét.

Remek magyar kezdés a Superenduro-vb-n, Zsigovits mindkét futamán agyonverte a mezőnyt

Magyar szempontból az első Európa-kupa futammal kezdődött meg a forduló, amelyen három honfitársunk is rajthoz állt. Közülük a szezonnyitón domináns teljesítménnyel duplázó Zsigovits Norbert az első sorból vágott neki a viadalnak, de sajnos a rajt nem sikerült jól neki, és így beragadt az ötödik helyre. Ráadásul, amikor a vezető Edward Hübner hibája miatt végre visszaért az élbolyra, kifejezetten szerencsétlen volt. Motorja beragadt egy köves szekcióban, majd Hübner rádőlő gépe miatt csak nagy időveszteséggel tudott továbbhaladni. Zsigovits végül nyolcadik lett, de a magyar szurkolók így sem szomorkodhattak, hiszen mind ifj. Ott Kornél, mind a szezonnyitóról betegség miatt lemaradó, így a kategóriában most bemutatkozó Csizmazia Barnabás bravúrosan használta ki az ellenfelek hibáit. Ott így a második, Csizmazia pedig a harmadik helyen ért célba a győztes Fynn Hannemann mögött.

Az Európa-kupa második futama magyar szempontból teljesen Csizmaziáról szólt. A fiatal tehetség a rajt során előrejött a negyedik helyre, majd még feljebb tudta emelni a lécet. Megállás nélkül vadászta le a vetélytársait, és végül alig 1 másodperccel az ismét diadalmaskodó Hannemann után tér be. Zsigovits sajnos ezen a viadalon is küszködött, folyamatosan csúszott hátra. Végül a hetedik pozícióban zárt, kettővel az ezúttal beragadó Ott előtt. Összetettben Hanneman nyerte a fordulót, míg kisebb meglepetésre Csizmazia lett a második. Ott az ötödik, Zsigovits pedig nyolcadik helyen fejezte be a hétvégét, viszont csákánydoroszlói versenyző a tabellán így sem csúszott lejjebb a második pozíciónál.

Zsigovits később Facebook-oldalán közzétett egy videót, amelyben elárulta, egy friss sérülés hátráltatta. „Sajnos az időmérő edzésen estem egy nagyot, amibe eléggé megsérült a vállam meg a lábam is, úgyhogy nagyon nagy fájdalmak közepette kellett végigcsinálnom a futamokat. Ezáltal nem tudtam úgy koncentrálni és olyan tempót menni, amilyet szerettem volna. És hát jött egy-két hiba is, úgyhogy nagyjából a túlélés volt a célom a versenyek alatt” – tette hozzá.

A junior-világbajnokságon ezúttal is Liszka Roland képviselte hazánkat.  Liszka az első futamon némileg érintett volt a rajt utáni kavarodásban, így lemaradt a Marc Fernández Serra vezette élboly mögött, majd végül itt, a negyedik helyen fejezte be a viadalt. A versenyt Fernández Serra tudta behúzni. A második, vagyis a fordított rajtrácsos futam szintén rosszul indult Liszkának. A váci pilóta összeakadt Fernández Serrával, és egy rövid időre még a földre is lekerült. Így pedig a mezőny végéről kellett felkapaszkodnia, ami egész jól sikerült neki, hiszen tizedik lett. A viadalt egyébként Szymon Kus nyerte meg.

Sajnos a záróverseny sem hozott szerencsét Liszkának. A magyar motoros ezúttal jól rajtolt, majd biztos kézzel tartotta a harmadik helyet. Azonban később egy vetélytársa pont előtte dőlt el, így le kellett fékeznie, és emiatt a motorja beragadt két faelem közé. A kiszabadítás pedig túl sok időt vett idénybe, így végül a tizenkettedik helyen ért célba. A győztes újra Fernández Serra lett, aki ezzel megnyerte a fordulót is, és átvette a vezetést a tabellán. Liszka a fordulót tizedikként zárta, összetettben pedig a hatodik pozícióba csúszott le.

Indul a 2025-ös Superenduro GP of Hungary jegyértékesítése

A királykategóriának tekinthető Prestige-ben minden a papírformának megfelelően alakult. A tavalyi szezont domináló Billy Bolt behúzta a Superpole-t, majd könnyedén megnyerte az első futamot is Jonny Walker előtt. Bolt a második, a fordított rajtrácsos viadalt is behúzta, ezúttal Dominik Olszowy lett a második. Walker kifejezetten jól kezdte a versenyt, ám később akkorát bukott, hogy nem tudott célba érni.

Bolt tökéletes hétvégéje leginkább a harmadik futamon került veszélybe. Walker ugyanis a verseny elején gyorsan nagy előnyt épített ki, miközben honfitársa Olszowyval harcolt, többször össze is ért vele. Azonban Walker az utolsó percben hibázott egyet, és ennyi elég volt Boltnak, hogy utolérje, és megelőzze. A címvédő így persze pontszámban is megnyerte a fordulót, és a tabellán megtartotta a vezető helyet. A kategóriával kapcsolatban meg kell még említeni, hogy ismeretlen okok miatt Taddy Błażusiak nem állt rajthoz, pedig napközben még biztosan a helyszínen volt.

Az idén debütáló ifjúsági kategóriában szintén volt magyar induló, Kiss Álmos mindkét futamon a tizenegyedik helyet szerezte meg. Az első versenyt Ramón Godino Gómez, a másodikat pedig Michał Laska nyerte. Laska volt az is, aki a legtöbb pontot gyűjtötte ebben a fordulóban, de Godino Gómez megőrizte az első pozíciót a tabellán.

A Prestige riesai fordulójának végeredménye

1. Billy Bolt 63 pont

2. Dominik Olszowy 45 pont

3. Jonathan Walker 36 pont

A junior-vb riesai fordulójának végeredménye

1. Marc Fernández Serra 51 pont

2. Szymon Kus 48 pont

3. Burts Crayston 34 pont

10. Liszka Roland 23 pont

Az Európa-kupa riesai fordulójának végeredménye

1. Fynn Hannemann 40 pont

2. Csizmazia Barnabás 34 pont

3. Edward Hübner 25 pont

5. ifj. Ott Kornél 22 pont

8. Zsigovits Norbert 17 pont

Az ifjúsági vb riesai fordulójának végeredménye

1. Michał Laska 31 pont

2. Fraiser Lampkin 30 pont

3. Connor Watson 30 pont

12. Kiss Álmos 10 pont

Nem kellett volna az F1-gyel kacérkodni? – ezért hozta a Yamaha Rossi nyakára Lorenzót

0

Lin Jarvis, a Yamaha versenyrészlegének ügyvezetőjéből lett tanácsadója elárulta, eredetileg azért igazolták le Jorge Lorenzót, mert tartottak Valentino Rossi távozásától. A spanyol exversenyző felidézte későbbi váltásait.

A MotoGP elmúlt évtizedeinek megvoltak a legendás rivalizálásai, de ha csak csapaton belüli párharcra korlátozzuk a gyűjtést, akkor alighanem Valentino Rossi és Jorge Lorenzo párosa áll a lista elején. A két versenyző két részletben összesen hét évet töltött el egymás csapattársaként a gyári Yamahánál, és előfordult, hogy fizikai fallal választották el a garázs két oldalát.

Pedig az ivatai márka eredetileg az olasz motoros pótlásaként szerződtette a királykategóriás bemutatkozása előtt két 250 köbcentis vb-címet nyerő pilótát. Persze nem állt szándékukban elküldeni Rossit, ám a Doktor akkoriban többször tesztelt Forma–1-es autót, és komolyan fontolóra vette, hogy kettőről négy kerékre vált.

Rossi felidézte a rivalizálását Lorenzóval, aki szerinte egy nem kedves, de zseniális versenyző volt

Valentino Rossival megnyertük a 2004-es és a 2005-ös bajnoki címet az első két évben, amikor vele dolgoztunk – idézte fel a Moto Grand Prix Clubnak Lin Jarvis, aki tavalyig ügyvezető igazgatóként irányította a Yamaha versenyrészlegét, idén viszont már csak tanácsadói szerepet tölt be. – 2005-ben Rossi komolyan elgondolkodott azon, hogy elhagyja a MotoGP-t, és a Forma–1-be menjen, nekünk pedig újra meg kellett találnunk önmagunkat. Jorge Lorenzo 2008-ban kezdett nálunk, de már 2006 óta volt vele szerződésünk. Felkészültünk arra az esetre, ha Valentino távozna, és Lorenzo személyében miénk volt a jövő bajnoka. Ő egy gyilkos volt.”

Lorenzo apja szerint fiát nem érdekelte Rossi pszichológiai háborúja, mivel a pályán legyőzte a Doktort

A brit szakember nem először osztotta meg ezt a történetet, amelynek háborúskodás lett a vége, hiszen Rossi maradt a MotoGP-ben. A kilencszeres világbajnokot végül lényegében Lorenzo üldözte el a Yamahától, még ha csak közvetett módon is. A spanyol versenyző összesen háromszor ért fel a csúcsra, 2015-ben pont a nála bő nyolc évvel idősebb riválisát legyőzve.

2016-ban viszont az ő távozása vetett véget a közös időszakuknak, hiszen az azt követő idényt már a gyári Ducati színeiben kezdte meg. „Egymillió dolláros volt a szerződés, amely a valóságban tizenöt százalékkal ért többet, mint amennyit a Yamahánál kerestem – emlékezett vissza a ’Tengo un Plan’ podcastban. – Nem a pénz miatt történt a váltás, bármennyire is azt hiszik egyesek, hogy igen. Inkább a motivációról szólt.”

A bolognaiaknál eltöltött első éve azonban csalódást keltően alakult, és a második sem kezdődött jól, ennek következtében amire megszerezte első győzelmét, már eldőlt, hogy év végén távozik a márkától. A következő célpont a Honda volt, ahol azonban mindössze 28 pontot szerzett, majd a 2019-es idény végén jobbnak látta, ha visszavonul.

Marc Márquez azért akarta a Hondánál tudni Lorenzót, hogy utóbbi ne lehessen sikeres a Ducatinál

Azt hittem, hogy a Hondával még jobban mennek majd a dolgok, mint a Ducatival – fogalmazott. – Azonban pont az ellenkezője történt, katasztrofálisan alakult. A Honda sok versenyzőt küldött nyugdíjba. Visszavonultatták [Dani] Pedrosát, Pol Espargarót [ő valójában volt még utána állandó versenyző – a szerk.], engem, és [Marc] Márqueznek sem volt más választása, mint a távozás. Az a motor egyre rosszabb lett. Csak bukásaik és rossz eredményeik voltak.”

Csodás hír, megszületett Rossiék második gyermeke

Szombat délután hozták nyilvánosságra, hogy megszületett Valentino Rossi és barátnője, Francesca Sofia Novello második közös gyermeke, Gabriella.

A következő napokban nagy lesz a sürgés-forgás Valentino Rossi bázisán, a tavulliai Ranchon, hiszen egy hét múlva az ottani dirt tracken rendezik az 100 km dei Campio elnevezésű versenyt. Az ismét számos híres motorost felvonultató viadal nevezési listájának természetesen ezúttal magának Rossinak a neve is. Viszont könnyen lehet, hogy a Doktor idén nem lesz olyan eredményes az eseményen, mint tavaly. Most ugyanis egy ennél jóval fontosabb örömteli dolog köti le a figyelmét.

Megvan, kik indulnak Rossi háziversenyén, újra több MotoGP-pilóta is rajthoz áll

Szombat délután Rossi az Instagram-oldalára feltöltött fotóval hozta nyilvánosságra, hogy megszületett második közös gyermeke barátnőjével, Francesca Sofia Novellóval. A kislány – akinek érkezését tavasszal Rossi rá jellemző humorral harangozta be – a Gabriella nevet kapta.

Gabriellát magától értetődően számos híresség köszöntötte hozzászólás formájában. A gratulálók sorában például ismert zenészeket, séfeket és modelleket is találhatunk, ahogy persze a motorsport világának képviselőit is. Cikkünk megjelenésének pillanatáig (a teljesség igénye nélkül) Rossi féltestvére, Luca Marini és a VR46-ot képviselő Fabio Di Giannantonio írt a mostani MotoGP-mezőnyből.

Rajtuk kívül a királykategória korábbi többszörös bajnoki másodikja, Randy Mamola, a Superbike-világbajnokságon vitézkedő Dominique Aegerter, az idén a MotoE-ben versenyző Lorenzo Baldassarri és a Moto3-as vb-n motorozó Matteo Bertelle is lerótta tiszteletét. Mellettük érdemes még megemlíteni a korábbi Forma–1-es pilóta Antonio Giovinazzit és Francesco Bagnaia feleségét, Domizia Castagninit is. Persze maga a MotoGP sem maradt ki: „Gratulálunk az egész családnak! Alig várjuk, hogy Gabriellát a paddockban üdvözölhessük” – írta a sorozat.

Zarco elárulta, nyári kalandja kellett ahhoz, hogy az első évében ő legyen a Honda legjobbja

0

Johann Zarco hozzáállását jelentősen megváltoztatta a Suzukai 8 órás versenyre tett kitérője. A francia pilóta elmondta, a futam megnyerése több szempontból is nagyon jót tett neki, és sokban segítette a MotoGP-ben is. Zarco azt is felfedte, a tervek szerint idén ismét rajthoz áll a neves viadalon.

Tavaly nagy változás állt be Johann Zarco pályafutásában, hiszen a Pramactól a Honda szatellitcsapatához, az LCR-hez igazolt. Bár az évek óta küszködő japán gyártót ő sem tudta kihúzni a gödörből, azonnal a márka legeredményesebb pilótája lett: 55 pontot gyűjtött, míg három márkatársa együttesen jutott el 66-ig. Zarco – aki idén is monacói istállót képviseli – teljesítménye különösen a szezon végére javult fel, amikor a főfutamokon rendszeresen odaért a legjobb tíz közelébe. Nemrég aztán elárulta, az előrelépésében nagy szerepet játszott a „nyári kalandja”, vagyis, hogy a Honda első számú alakulatával megnyerte a Suzukai 8 órás versenyt.

Zarco futamot nyert a Hondával, két komoly rekord megdöntésében is szerepet vállalt

„Az mindenképpen pozitív, hogy szezon során mentálisan fejlődtem. És azt hiszem, ez azután következett be, hogy kipróbáltam a motort a Suzukai 8 órás versenyre való felkészülés során. Akkor ugyanis rájöttem, hogy valójában majdnem ugyanazok azzal a motorral kapcsolatban a megjegyzéseim és a problémáim, mint a MotoGP-géppel” – magyarázta Zarco a Paddock GP-nek.

„És ekkor azt mondtam magamnak: »Nos, bármi is a probléma a MotoGP-ben, a fejemben is vannak problémák! Ragaszkodom egyes érzésekhez és a hiedelmekhez, amit el kell engednem. Másképp kell néznem a dolgokra!« Amikor pedig aztán elkezdtem ezt csinálni, sokkal jobban kezdtem el teljesíteni a MotoGP-ben – mutatott rá. – Persze csak bizonyos határokon belül, mivel még mindig messze vagyunk az élmezőnytől. De ez tette lehetővé, hogy az év végére eléggé el tudtam lépni a többi Honda-pilótától.”

Zarco biztos benne, „feljebb fog lépni”, amiben motiválja, hogy már ő a legidősebb MotoGP-pilóta

Persze nem csak ezen a módon hatott rá pozitívan a verseny. Többek között az szintén nagyon fontos volt számára, hogy újra a győzelemért tudott harcolni, amire a Hondával addig nem volt alkalma. „Nagyon jót tett nekem ez a siker – jelentette ki Zarco. – A győzelem esélye endorfinnal tölti el az embert, jót tesz a testnek.”

„És a verseny azért nem volt egyszerű – tette hozzá. – Rendben, végül nyertünk, de ahhoz mindent jól kellett csinálnunk, még olyan dolgokat is, amelyek annyira nem tűntek fontosnak. Ez pedig segített abban, hogy alázatos maradjak, ahogy abban is, hogy elhiggyem, ha koncentrált maradok, akkor még mindig nagy dolgokra vagyok képes. És ez motivált a MotoGP-ben is. Ráadásul arra is rájöttem, hogy ha többet motorozom, akkor még jobb leszek benne. Ez a verseny hasznos ráadás és nagy kihívás volt, és 2025-ben is az lehet.”

Ahogy arra utolsó sorával is utalt, Zarco a tervek szerint idén ismét rajthoz áll a Suzukai 8 óráson. Elmondta, hogy azonnal a tavalyi győzelem után felkérték erre, amit akkor a MotoGP 2025-ös versenynaptárától tett függővé. Végül idén is pont a királykategória nyári szünetének közepén, augusztus 1-3. között tartják meg a viadalt, így ott tud lenni rajta. Ám azt szintén kikötötte, legalább egy helyszíni teszten részt akar venni, amit nem lesz könnyű megoldani a MotoGP-naptár sűrűsége miatt.

Hivatalos: debütáló Balaton Park, visszatérő Brno – íme a MotoGP előzetes 2025-ös versenynaptára

Zarco arra is kitért, hogy szerinte vele együtt Takumi Takahashit „automatikusan” beválasztják a csapatba, ami azt jelentené, hogy a győztes egység kétharmada visszatér. A harmadik pozícióba meglátása szerint vagy a Honda egyik Superbike-pilótáját, vagy Teppei Nagoét fogják tenni, aki tavaly teljessé tette a triót. Mindez szerinte attól függ, hogy a gyártó vezetői egy európai vagy egy japán motorost szeretnének harmadikként látni.

Marc Márquez idén megelőzheti Agostinit, viszont Rossit még nem tudja befogni

0

A 2025-ös szezonban Marc Márquez felléphet a második helyre a királykategóriás győzelmi ranglistán. Márquez ugyanis már csak 6 diadalra van Giacomo Agostinitől, azonban a listavezető Valentino Rossit idén még matematikailag sem tudja beérni.

Marc Márquez máris egy hihetetlenül eredményes pályafutást tudhat a magáénak. Ezt jól mutatja, hogy 2013 és 2019 között minden MotoGP-szezonban legalább 5 futamgyőzelmet aratott, ám ennek a sorozatnak a 2020-as sérülésével vége szakadt. Azóta „csupán” 6 vasárnapi diadalt aratott, amelyek közül 3-at tavaly, a Gresinivel ért el. Márquez jövőre már nem a Ducati egyik szatellit-, hanem a gyári csapatánál fog versenyezni, ami azt jelenti, hogy várhatóan a mezőny legjobb motorja fog alatta dolgozni. Így pedig természetesen a bajnoki cím egyik fő esélyesének tekinthető, aki valószínűleg egynél több futamot fog megnyerni.

A korábbi MotoGP-pilóta úgy látja, Marc Márquez „egy oroszlán, amelyik már két hónapja nem evett”

Amennyiben pedig Márquez valóban így tesz, a királykategóriás győzelmi ranglistán már akár idén beérheti a második Giacomo Agostinit. A spanyol pilóta eddig 62-szer szelte át elsőként a célvonalat, míg Agostini 68-szor volt erre képes. Új csapattársa, Francesco Bagnaia tavaly 11 főfutamot nyert meg, így a második hely átvételéhez szükséges 7 siker elérése egyáltalán nem lehetetlen számára. Viszont a 89 diadallal listavezető Valentino Rossit idén még matematikailag sem tudja utolérni, mivel legjobb esetben is csak 22 vasárnapi versenyt fognak megrendezni.

Egyébként Márquez idén a gyorsaságimotoros-világbajnokság összes kategóriáját figyelembe vevő győzelmi ranglistán is előrébb léphet. Ezen jelenleg 88 sikerrel a negyedik, de a harmadik Ángel Nieto csak két 2 győzelemre van tőle. Az első kettő viszont kissé még messzebb van, hiszen az első Agostini összesen 122, a második Rossi pedig 115 diadalt számlált.

Persze legtöbben nem a győzelmi, hanem a királykategóriás bajnoki ranglistán való esetleges feljebb lépésére összpontosítanak. Ha ugyanis Márquez idén ismét felül a trónra, utoléri a 7 trófeával rendelkező Rossit. Ám ez csak a megosztott második helyet jelentené számára, hiszen Agostini 8-szor lett bajnok a nagyok között. Mellékesen persze már most is van olyan rangsor, amelyet Márquez vezet: ő szerezte a legtöbb királykategóriás pole pozíciót, szám szerint 66-ot.

Marc Márqueztől a KTM-ig – mik lesznek a 2025-ös MotoGP-szezon legfontosabb kérdései?

Bezzecchi nagy szerencsének tartja, hogy a „legerősebb” versenyző csapattársa lehet

0

Bár Marco Bezzecchi elismerte, hogy közelebb áll Francesco Bagnaiához, úgy gondolja, Jorge Martín teljesen megérdemelte a világbajnoki címet. Bezzecchi szerint Martín, tehát az idei csapattársa most a világ legjobbja. Az olasz motoros mindemellett az idei küszködéséről is szót ejtett.

Az idei MotoGP-bajnok, Jorge Martín egy új gyártónál kezdi meg a következő szezont, hiszen idén már az Apriliát fogja erősíteni a Ducati helyett. A noaleiek gyári alakulatánál Marco Bezzecchi lesz a csapattársa, aki vele egy időben érkezik az istállóhoz, hiszen az előző idényben még a VR46-nál versenyzett. Bezzecchi érdekes helyzetben van, ha az idei bajnoki párharc megítéléséről van szó, hiszen a vesztes Francesco Bagnaia barátjának mondhatja magát, de új csapattársával sem rossz a viszonya. Végül, amikor nemrég megkérdezték, nem félt attól, hogy elismerje Martín teljesítményét.

Ekkor mutatják be Martín és Bezzecchi Apriliáját, egy fontos információra is fény fog derülni

„Nos, Jorge már tavaly is csodálatos szezont futott – kezdte Bezzecchi. – Idén pedig még jobb volt, kiegyensúlyozott, gyors és versenyképes tudott lenni a szezon összes hétvégéjén. Nem nyert annyiszor, mint Pecco, de végül is ő volt a legerősebb, hiszen nem mindig a leggyorsabb nyeri meg a bajnokságot.”

„Persze nagyon sajnálom Peccót, de nincs semmi bajom Jorgéval, barátok vagyunk – árulta el. – Természetesen közelebb állok Peccóhoz, és őt jobban támogattam. De Jorge nagyon jól teljesített, és teljesen megérdemelte a bajnoki címet. Pecco is megérdemelte volna, de végül Jorge még inkább megérdemelte. Viszont biztos vagyok benne, hogy Pecco fel fog állni, erre egész életében emlékezni fog és erősen tér majd vissza.”

„Az pedig nagy szerencse, hogy jövőre Jorge lesz a csapattársam, mert ő a legerősebb – tette hozzá. – Szóval, nekem ez egy jó lehetőség a tanulásra, lehetőség arra, hogy a világ legjobb versenyzőjétől kapjak információkat.”

Martín: Nekem kell vezetnem az Aprilia-projektet, így Bezzecchivel jó kapcsolatot kell ápolnom

Bezzecchi tavaly, második MotoGP-szezonjában kisebb meglepetésre összetettben a harmadik helyen zárt. A rimini pilóta akkor és idén sem a legújabb Ducatit használta, ám a mostani idényben messze elmaradt a korábbi teljesítményétől. Csupán egyszer állhatott fel a dobogóra, akkor is csak a legalsó fokára, a pontvadászatot pedig a tizenkettedik helyen fejezte be, amivel utolsó lett a Ducati kötelékén belül. A csapattársa, Fabio Di Giannantonio még úgy is megelőzte, hogy az utolsó két fordulót ki kellett hagynia.

„Ez egy nagyon nehéz szezon volt – ismerte el Bezzecchi. – Nem számítottam arra, hogy ennyit fogok küszködni. Viszont azért az első teszttől az idény végéig sokat változott, hogyan éreztem magam a motoron. Ha összehasonlítom, hogyan éreztem magam a sepangi teszten és az utolsó fordulóban, óriási volt a különbség. De a teljesítményemben nem volt ekkora a különbség, ahogy azt szerettem volna. Tehát ez tényleg egy nagyon nehéz év volt.”

„Szóval megpróbálok mindent részletekbe menően megérteni – magyarázta. – És biztos vagyok abban, hogy így is sokat fejlődtem az idény során, különösen személyes szinten, de versenyzőként is. Ugyanis sosem éreztem magam igazán jól a motoron a szezon során, és így mindig alkalmazkodnom kellett. De az biztos, hogy többet vártam magamtól, ennél többet akartam elérni.”

Rossi korábbi mérnöke mindent próbált átadni Bezzecchinek, amit a legenda mellett tanult

Megvan, kik indulnak Rossi háziversenyén, újra több MotoGP-pilóta is rajthoz áll

Nyilvánosságra hozták az 100 km dei Campioni elnevezésű verseny nevezési listáját. A Valentino Rossi pályáján megrendezett viadalon ismét több királykategóriás versenyző méretteti meg magát.

Sokáig a karácsonyi időszakban, tavaly óta viszont már az újév elején tartják meg az 100 km dei Campioni, azaz a „Bajnokok 100 km-e” elnevezésű versenyt. Az eseménynek Valentino Rossi saját pályája, a tavulliai Ranch ad otthont, így a résztvevők dirt tracken mérik össze tudásukat. Idén január 10-én és 11-én kerül sor a viadalra, amelynek ez lesz a jubileumi tizedik kiadása. Az 100 km dei Campioni pénteken nyilvánosságra hozott nevezési listája ismét híres pilóták egész sorát tartalmazza, akik között persze ott lesz maga Rossi is. Ráadásul a Doktor részben címvédőként várja a versenyt, hiszen tavaly féltestvérével, Luca Marinivel együtt meg tudta nyerni az egyik futamot.

Rossiék visszavágtak az előző vereségért, Marini duplázott féltestvére háziversenyén

A Hondánál versenyző Marini természetesen idén is a mezőny tagja lesz, nem egyedüliként a MotoGP-pilóták közül. Persze a VR46 Akadémia többi királykategóriás tagja is tiszteletét teszi a Ranchon, tehát az egyaránt a Ducatit erősítő Francesco Bagnaia és Franco Morbidelli, illetve az Apriliához épp csak átigazolt Marco Bezzecchi is motorra fog pattanni.

Azonban nemcsak Rossi „növendékei” próbálják ki magukat, hiszen a KTM-nél frissen márkatársakká vált Enea Bastianini és Pedro Acosta is így fog tenni. Ebben követi őket két Yamaha-motoros, a Pramachoz most csatlakozott Miguel Oliveira és a japán gyártó új tesztpilótája, Augusto Fernández, aki idén még az állandó MotoGP-mezőny tagja volt.

A Superbike-világbajnokság mezőnyéből négyen lesznek ott a rajtnál. A Ducatinál vezető Nicolò Bulegán kívül három Yamaha-pilóta, Dominique Aegerter, Andrea Locatelli és Tito Rabat – aki most került az iwataiakhoz – fog elindulni a viadalon. Nem lehet elmenni Michael Dunlop, vagyis a Man-szigeti TT új csúcstartójának nevezés mellett sem, akit Davey Todd „kísér el” a hírhedt verseny résztvevői közül. Rajtuk kívül érdemes még megemlíteni a gyorsaságimotoros-vb kisebb kategóriáiból érkezőket: Xavier Artigas, Diogo Moreira (2025-ben egyaránt Moto2), Matteo Bertelle, Luca Lunetta, José Antonio Rueda és Stefano Nepa (Moto3) tartozik majd közéjük.

Az 100 km dei Campioni teljes nevezési listája

Újabb három csapat bemutatójának időpontja vált hivatalossá

0

A Trackhouse, valamint a Honda két csapata bejelentette, melyik napon leplezi le idei motorfestését. Az amerikai istálló jelen állás szerint mindenkinél korábban mutatkozik be, a gyári Honda és az LCR eseményére viszont februárig kell várni.

Az elmúlt időszakban elkezdett éledezni a MotoGP. Persze a sepangi shakedownig még négy hetet várni kell, nem beszélve a tesztekről, sőt, még a bemutatók sora sem indult el, ám az időpont már számos csapat esetében kiderült. Ahogyan arról korábban beszámoltunk, a gyári Aprilia január 16-án, a Gresini 18-án, a gyári Ducati 20-án, míg a Yamaha és a Pramac közösen 31-én leplezi le 2025-ös motorjának külsejét.

Egyszerre tartja meg két csapatának bemutatóját a Yamaha

Azóta pedig további három istállóról derült ki, hogy mely napon tartja meg ezt az eseményt. A Trackhouse mindenkit „megelőzött”, és jelen állás szerint az amerikai alakulat indítja a sort, hiszen ők január 14-én mutatják meg a saját RS-GP-jük külsejét. Igaz, a tavalyi évből kiindulva nem kizárt, hogy ez magyar idő szerint valójában 15-én, a korai órákban fog megtörténni.

Izgalmas együttműködést jelentettek be a MotoGP-ben

A Trackhouse mindössze a második idényére készül a MotoGP-ben, hiszen tavaly ők váltották a mezőnyből kitett RNF-et. A bemutatkozás nem sikerült fényesre, hiszen az európai márkák csapatai közül egyedüliként kaptak ki a japán gyártók bármelyik alakulatától, történetesen a Yamahától. Ami a versenyzői összetételt illeti, Raúl Fernández maradt, Miguel Oliveira viszont a Pramachoz igazolt, a helyére pedig a Moto2 tavalyi világbajnoka, Ai Ogura érkezett.

Raúl Fernández kemény szavakkal illette a szezonjukat: Nem fejlődtünk, semmit sem értettünk meg

A gyári Honda ennél jóval később, a shakedown második napján, február 1-én fogja leleplezni saját színösszeállítását. Az elmúlt években abból a szempontból ez volt a legérdektelenebb bemutató, hogy többé-kevésbé lehetett sejteni, hogyan fog kinézni a motor. Tavaly viszont már volt némi változás a Repsol háttérbe szorulása miatt, idén pedig pláne lesz, hiszen a legendás névadó szponzor 2024 végén megszakította együttműködését a csapattal.

Marini elárulta, mennyit kell fejlődnie a Hondának az idei év első tesztjéig

A gyári Honda tavaly szégyenszemre az utolsó helyen zárta a csapat-világbajnokságot, miután a két pilóta, Joan Mir és Luca Marini az utolsó két helyen végzett az állandó versenyzők között. Van tehát hova fejlődniük, ahogyan természetesen a motornak is. Ebben Romano Albesianónak, az Apriliától érkező technikai igazgatónak lehet kulcsszerepe: az olasz szakember szerződtetésével az aszakai márka kötélnek állt, és európai szakembert helyezett az egyik legfontosabb pozícióba. Rajta kívül Aleix Espargaró és Takaaki Nakagami segíthetik a munkát teszt- és fejlesztőpilótákként, utóbbi Japánból fog dolgozni.

Az érkező Aleix Espargaró öccse figyelmeztette a Hondát: a pénz és a munka önmagában nem elég

A 32 éves versenyző az LCR-től távozott, amelynek a bemutatójára további egy héttel később, a sepangi teszt zárásának másnapján, február 8-án kerül sor. A tavaly a márkából kiemelkedő Johann Zarco idén is a monacói alakulatnál fog versenyezni, míg Nakagami helyére a tavaly a Moto2-ben tizenkettedikként záró Somkiat Chantra érkezik a MotoGP történetének első thai pilótájaként.

Marc Márqueztől a KTM-ig – mik lesznek a 2025-ös MotoGP-szezon legfontosabb kérdései?

A MotoGP 2025-ös motorbemutatóinak időpontjai

Dátum Csapat
Január 14. Trackhouse Racing
Január 16. Aprilia Racing
Január 18. Gresini Racing
Január 20. Ducati Corse
Január 31. Yamaha Racing
Pramac Racing
Február 1. Honda Factory Racing
Február 8. LCR Honda