back to top
2025. június 18. 06:46
Kezdőlap Blog Oldal 156

Változik a gyorsaságimotoros-világbajnokság hétvégéinek formátuma

0

A MotoGP bejelentette, hogy a következő évtől a Moto2 és a Moto3 hétvégi menetrendje jobban fog igazodni a MotoGP-éhez. Emellett a technikai szabályzat néhány pontján is lesznek módosítások a kisebb kategóriákra vonatkozóan.

A MotoGP hétvégéinek formátuma tavaly jelentős változáson esett át, mivel 2023-ban bevezették a sprintfutamokat. Ennek következtében eggyel csökkent a tréningek száma: pénteken két edzést tartottak, amelyek együttes eredménye meghatározta, hogy melyik tíz versenyzőnek nem kell részt vennie a Q1-ben, míg másnap az időmérő előtt egy teljesen tét nélküli szabadedzést bonyolítottak le.

Mindez azonban csak a nyári szünetig tartott, a Brit Nagydíjtól ugyanis ismét módosítottak: a péntek délelőtti etap ugyanis azóta már szintén szabadedzés, így a kvalifikáció kezdetéig csak a péntek délutáni pályaeseménynek van tétje. Ez a rendszer már bevált, és azóta is így zajlanak a hétvégék, de csak a MotoGP-ben.

A Moto2-ben és a Moto3-ban ugyanis továbbra is egy szabadedzés és két edzés van, igaz, az alsóbb géposztályokban előbb a sehova nem számító gyakorlást tartják meg. Jövőre azonban ez változni fog, hogy igazodjanak a királykategória jól bevált formátumához. Mindez azt jelenti, hogy a Q1-Q2-es szereplésről 2025-tól kezdve kizárólag a második etap dönt, és a szombat délelőtti esemény szabadedzéssé minősül át.

Újra befagyasztják a motorblokkfejlesztést a MotoGP-ben, de nem minden jóslat vált valóra

Minderről a Grand Prix Bizottság legutóbbi ülésén döntöttek, ahogyan arról is, hogy a sportszabályzat egy másik pontjának esetében is összehangolják a három kategóriát. A következő idénytől ugyanis a motorokat mindhárom géposztályban visszatolják a bokszutcába, amennyiben a rajtprocedúra közben esik az eső.

Emellett a technikai szabályzat néhány pontján is módosítottak. A Moto3-ban megemelték a vázra és a motorblokkra vonatkozó ármaximumot, hogy a megnövekedett költségek ne csak a gyártókat terheljék, valamint döntés született arról, hogy 2026 végéig be lesznek fagyasztva a váz- és az erőforrás-specifikációk. A középső géposztályban hétről kilencre emelték a privát tesztnapok maximális számát a koncessziós jogokkal rendelkező gyártók számára.

Két keréken – hivatásszerűen?!

0

A motoros életérzés több is lehet, mint szabadidős tevékenység vagy hobbi. A járművek világa ugyanis számos karrierlehetőséget is kínál azoknak, akik legszívesebben ezekkel kelnek és fekszenek. De nemcsak a vezetők, hanem a technikai, logisztikai és értékesítési szakemberek is sok-sok munkalehetőség elébe nézhetnek.

Vezess, szerelj, beszélj róla – élj a szenvedélyednek!

Amennyiben motoros vagy autós szakemberként szeretnél dolgozni, ma már minden esély adott rá. Autószerelőkre, motorszerelőkre, értékesítési dolgozókra is nagy igény van mind a márkaszervizekben, mind a műhelyekben egyaránt. Így pedig napról napra valami olyannal foglalkozhatsz, amit egyébként szinte ingyen is csinálnál – csak ez esetben fizetnek is érte, jó esetben nem is keveset.

További extra, hogy vidéken is bőven találhatsz állást – sőt, ezekben a városokban és környékükön még inkább ki lehet használni az autózás és motorozás előnyeit, mint egy zsúfolt nagyvárosban. Kecskemét városában a gépipar és autógyártás területén számos meghirdetett munkakör vár betöltésre – amelyek a Kecskemetallas.hu oldalán is fellelhetőek több ízben. Dolgozhatunk futárként, motort vezetve, de épp szerelőként, oktatóként, és a már említett területeken is, a kép tehát igen sokszínű.

Kihívások és lehetőségek a járműiparban

A járműiparban természetesen folyamatosan változik a világ, az új technológiák és az elektromos járművek elterjedése is jelentősen meghatározza az iparágat. Ami viszont biztos, hogy a magasan képzett szakemberek iránti kereslet nagy, valamint egyre fontosabb a nyelvtudás, illetve különböző soft skillek is, mint a jó kommunikációs készség, az empátia, hiszen az ügyfelek megtartása minden szerviz, műhely és vállalkozás számára alapvető feladat.

Motoros hivatások – na ez az igazi adrenalinbomba és életút!

Akik imádják a gyorsaságot, az adrenalint, azoknak a motorozás nemcsak hobbi, hanem életstílus, szenvedély – és általában kiváló szakemberek is lesznek belőlük, hiszen az álmaiknak élnek. De nem szabad elfelejteni, hogy első a biztonság – épp ezért az új generációkat is a felelősségteljes közlekedésre kell nevelni. Így pedig a motorozásra való igény is egyre nagyobb lehet majd a világban – még több márkakereskedéssel és izgalmas járgánnyal.

(X)

Vizsgálatot kezdeményezett egy európai parlamenti képviselő a MotoGP felvásárlása kapcsán

0

Az Európai Parlament egyik képviselője levélben fordult az Európai Bizottsághoz, hogy vizsgálatot kérjen a MotoGP kereskedelmi jogainak leendő tulajdonosát érintően. A belga politikus arra akar választ kapni, hogy a Liberty Media nem alakít-e ki monopóliumot a tágabb értelemben vett motorsportban.

Áprilisban hivatalossá vált, hogy a Liberty Media komoly részesedést szerez a MotoGP és a Superbike-világbajnokság kereskedelmi jogait birtokló Dornában. Az amerikai vállalat a spanyol cég mintegy 86 százalékát fogja birtokolni. A felek abban bíznak, hogy a felvásárlási folyamat az idei év végéig befejeződik, ám ehhez zöld utat kell kapniuk a versenyjogi szervezetektől.

Ebből a szempontból nem jó hír az érintettek számára, hogy egy európai parlamenti képviselő vizsgálatot kezdeményezett a Liberty Mediával kapcsolatban. A belga Keresztényszocialista Párt politikusa, az Európai Néppárt frakciójában ülő Pascal Arimont levélben fordult az Európai Bizottsághoz, és kifejezte azon aggodalmát, hogy a vállalat monopóliumot hozhat létre a tágabb értelemben vett motorsportban.

A vállalatcsoport ugyanis már most több neves versenysorozat kereskedelmi jogait birtokolja. A csúcsot a Forma–1 jelenti, de a Forma–2 és a Forma–3 is a Liberty Media tulajdonában áll. Az elektromos együléses sorozat,vagyis a Formula E esetében pedig a testvérvállalat, a Liberty Global a jogok tulajdonosa.

A Liberty Media még a Forma–1 egy részétől is megválik, hogy le tudja zárni a MotoGP felvásárlását

A Liberty Mediát egyébként többek között az amerikai Kongresszus is vizsgálja, miután év elején elutasították az Andretti F1-be való csatlakozási kérelmét. Arimont ezt is felhozta a levelében. „A kereskedelmi megállapodások nagyon megnehezítik az új csapatok belépését az F1-be, ami potenciálisan illegális módon akadályozza a versenyt” – idézi a Het Belang van Limburg.

A belga képviselő szerint tehát a Liberty Mediával kapcsolatban versenyjogi aggályok merülnek fel, és „a fogyasztók védelme és a tisztességes verseny biztosítása érdekében” kezdeményezte a vizsgálatot. Hogy mi lesz az ügy következő fejleménye, az az Európai Bizottságon, pontosabban annak a versenyjogért felelős biztosán, Margrethe Vestageren múlik, akinek hat héten belül válaszolnia kell a megkeresésre.

Nem először fordult elő, hogy a MotoGP és a Forma–1 ilyen jellegű összefonódása problémát jelentett a versenyjogi szervezeteknek. 2006-ban például a CVC Capitalnek el kellett adnia a kétkerekű csúcskategóriában meglévő részesedését, hogy beszállhasson az F1-be. Igaz, Greg Maffei, a Liberty vezérigazgatója ennek kapcsán megjegyezte, hogy információi szerint itt valójában az idő rövidsége akadályozta meg, hogy végigmenjenek a szabályozási folyamaton.

Jó híreket közölt súlyos beteg gyerekéről a Superbike-világbajnok

0

Sylvain Guintoli újabb tájékoztatást adott ki legkisebb gyermekének állapotáról, miután nemrég szörnyű hírt közölt róla. A francia pilóta elárulta, Luca most volt a legjobb állapotban, amióta kórházban ápolják, és egy videót is közzétett róla.

Ahogyan arról mi is beszámoltunk, Sylvain Guintoli augusztus végén szörnyű hírt jelentett be: a korábbi MotoGP-versenyző és egyben 2014 Superbike-világbajnoka közölte a nyilvánossággal, hogy legkisebb gyermekénél, Lucánál rákot diagnosztizáltak. Ennek következtében visszalépett a Bol d’Ortól, valamint ideiglenesen a szakértői feladatait sem látja el.

Szörnyű hírt adott közre a korábbi Superbike-világbajnok, visszalép a legendás motorversenytől

A 42 esztendős motoros szeptember közepén egy köszönetnyilvánító videót tett közzé az Instagramon, amelyben megemlítette, hogy fia jól reagál a kezelésekre. Nemrég pedig egy újabb bejegyzéssel jelentkezett, amelyben kifejezetten jó hírekről számolt be: kiderült, hogy Luca most volt a legjobb állapotban, amióta bekerült a kórházba.

A mi Lucánknak most volt a legjobb napja a júliusi megbetegedése óta – kezdte az Instagram-bejegyzését. – Miután az intenzív osztályon az életéért küzdött, több kemoterápiás kezelés és a két héttel ezelőtti első műtét után végre kicsit jobban érezte magát. Először tudott kimenni és kint játszani, vezette a kocsiját, és széles mosollyal felpörgette az új autót. Luca Sonic-mobilnak hívja, nagy Sonic-rajongó, így biztos vagyok benne, hogy ez segít motiválni őt a gyakori kórházi látogatásokat illetően, hogy folytassuk a kezelését. Nagy köszönet a BMW brit leányvállalatának a nagyszerű ötletért. Nagyon szeretlek téged, kisember.”

Guintoli egy videót is közzétett, amelyből kiderült, hogy fiának valóban nagy élményben volt része. Előbb ugyanis beült egy BMW volánja mögé, és lenyomhatta a gázpedált, felpörgetve ezzel a motort. Ezután pedig ténylegesen úgy érezhette, hogy vezet, hiszen édesapja ölében ülve egy homokfutót kormányozhatott. Nem véletlen, hogy a német gyártó karolta fel az ügyet, hiszen a francia pilóta versenyzőként és tesztpilótaként is ezt a márkát képviseli jelenleg.

Lorenzo nem fogadta el Marc Márquez módszereit, de szerinte mostanra jobban tiszteli ellenfeleit

0

Jorge Lorenzo szerint Marc Márquez manapság több tiszteletet mutat vetélytársai iránt, mint amikor ellene versenyzett, és úgy véli, ha honfitársa nem szenved súlyos sérülést, akkor több vb-címe lenne. Ez utóbbit saját maga kapcsán is kijelentette, hiszen meggyőződése, hogy ha tovább marad, akkor csúcsra juttatta volna a Ducatit.

A MotoGP következő idényének egyik, ha nem a legizgalmasabb kérdése, hogy mire megy egymással Francesco Bagnaia és Marc Márquez egymás csapattársaként a gyári Ducatinál. Az biztos, hogy akárhogyan is alakul az idei év, a mezőny két legeredményesebb versenyzője csap össze egymással, alighanem a legjobb motoron ülve.

Ennek kapcsán fejtette ki véleményét Jorge Lorenzo, aki ugyan szintén volt Márquez csapattársa, de 2019-ben finoman szólva sem voltak egyenlőek az erőviszonyok közöttük. Ellentétben például a 2013-as idénnyel, amikor az utolsó futamig harcoltak egymással a végső győzelemért, amiből végül az ifjabbik spanyol pilóta jött ki győztesen. Honfitársának voltak fenntartásai az akkori újonc vezetési stílusával kapcsolatban, de szerinte mára ez pozitív irányba változott, igaz, az előírások is módosultak.

Úgy vélem, hogy ez a megmérettetés különböző okokból egyenlő feltételekkel indul – nyilatkozta Lorenzo a trentói Festival dello Sporton. – 2013-ban nem fogadtam el a versenyzési módszereit, nagyon agresszív volt. Most kicsit több tiszteletet mutat a riválisai iránt. Hozzá kell tenni, hogy a szabályok szigorúbbak, mint tíz évvel ezelőtt.”

Lorenzo szerint nem a 2019-es volt Marc Márquez utolsó bajnoki címe, de nem lesz könnyű dolga

Márquez célja a gyári Ducatinál már egyértelműen a világbajnoki cím kell hogy legyen, ami 2019 óta nem jött össze neki, nagyrészt az azt követő szezon első futamán elszenvedett súlyos sérülése és annak következményei miatt. „Sportszakmai szempontból ő egy szörnyeteg – jellemezte őt Lorenzo. – 2020 óta nagyon balszerencsés volt a fizikai állapotát illetően. Ezen problémák nélkül még legalább két-három világbajnokságot nyert volna.”

A Ducati 2022 óta uralja a királykategóriát, és bár az egyéni és a csapatvilágbajnoki cím még nem dőlt el, az biztos, hogy gyártói szinten zsinórban harmadszor fognak triplázni. Bár Austinban még nem jött össze, az azóta eltelt futamokon megdöntötték a Honda rekordját, és immáron ők rendelkeznek a sorozatban elért legtöbb győzelemmel a MotoGP-korszakban. „Jelenleg ez a legjobb motor, nincsenek gyengeségei” – szögezte le Lorenzo.

Márquez bizonyos szempontból pont honfitársa útjára lép, hiszen a 37 éves exmotoros is megpróbálkozott a (gyári) Ducatinál. 2017-ben azonban csupán három dobogó jött össze neki, és amire 2018-ban rálépett a győzelem útjára, már eldőlt, hogy távozik a bolognaiaktól. Pedig úgy véli, Bagnaia 2022-es elsőségénél már jóval korábban csúcsra juttatta volna a Gigi Dall’Igna vezette projektet. „2004-ben találkoztunk, az utolsó 125-ös évemben – utalt a gyártó versenyrészlegének általános igazgatójára. – A sors összehozott minket a Ducatinál. Nagyon sajnáltam, hogy az olasz márkával nem hódítottam el a bajnoki címet. Meggyőződésem, hogy ha még két évig maradok, megnyertük volna.”

Lorenzo felidézte, mekkora gyűlöletet kapott saját honfitársitól a botrányos szezon végén

Drámai körülmények között, utolsó körös előzéssel dőlt el a nívós bajnokság (videó)

0

Brands Hatch-ben zárult az idei brit Superbike-bajnokság, az utolsó futam pedig talán a tavalyinál is izgalmasabb finálét hozott. Kyle Ryde és Tommy Bridewell a harmadik verseny második felében oda-vissza előzgették egymást, amiből végül a Yamaha pilótája jött ki győztesen, így mindent vitt.

Múlt hétvégén rendezték a gyorsasági motorversenyzés legnívósabbnak tartott nemzeti sorozatának, a brit Superbike-bajnokságnak a szezonzáróját Brands Hatch-ben. A helyszínen tavaly is elképesztő izgalmakat élhettek át a nézők, hiszen Tommy Bridewell csupán fél pontot őrzött meg előnyéből Glenn Irwinnel szemben, de a mostani finálé még ezen is túltett.

Egy pillanatra azonban érdemes felidézni, hogyan alakult a hajrá: három fordulóval a vége előtt a címvédő 20 ponttal vezetett kihívója, Kyle Ryde előtt, ám az Oulton Parkban rendezett első futamon bukott, míg riválisa nyert. Ennek következtében Ryde meg is előzte őt a tabellán, mivel a szabályok szerint ekkor már nem 18, hanem 25 egység járt a győzelemért.

A másik két futamon, majd aztán Doningtonban 4 pontra csökkent az előny, majd jött a szezonzáró hétvége, ahol már 35 pont járt a diadalért. Az első viadalon Bridewell harmadikként, Ryde negyedikként látta meg a kockás zászlót, így a különbség 1 pontra csökkent, majd másnap délelőtt a Honda motorosa visszavette a vezetést, hiszen legyőzte másodikként célba érő riválisát. Az utolsó futam előtt pedig az volt a képlet, hogy aki nyer, az mindent visz.

Délután aztán Bridewell élre állt csapattársa, a hetedik pozícióból remekül rajtoló Andrew Irwin előtt, akit Ryde követett, ám az idősebbik Irwin hamarosan megelőzte őt. Sőt, a 6. körre már a Hondák mellett is elment, így vezette a versenyt. Nem sokkal később Ryde egy bátor manőverrel maga mögé utasította az ifjabbik fivért, így közvetlenül bajnoki riválisa mögött haladt.

Bridewell aztán visszavette a vezetést, Ryde viszont mindkettőjüket megelőzte, és mivel a tavalyi bajnokság első két helyezettje csatázni kezdett, féltávnál minimális lélegzetvételhez jutott. A címvédő viszont ekkor pontot tett az ütközet végére, majd a 11. körben megfutotta a kategória valaha volt leggyorsabb versenykörét ezen a pályán, a következő körben pedig ismét élre állt.

Innentől kezdve oda-vissza előzgették egymást: Ryde leggyakrabban a Hawthorn-kanyarban ment el vetélytársa mellett, míg Bridewell jellemzően a Stirling’sben előzte őt vissza. Az utlsó kör elején a Honda motorosa vezetett, ám a szokásos helyen riválisa megelőzte. Bár a címvédő próbálkozott, ezúttal nem tudott visszatámadni, így az utolsó kanyarban kellett megkísérelnie a manővert. Ekkor azonban megbicsaklott alatta a motor, így nem volt esélye Ryde legyorsulására, végül 296 ezreddel kapott ki tőle. A Yamaha pilótája így 487 ponttal felért a csúcsra, egyetlen egységgel megelőzve ellenfelét.

Nagyszerű nap volt – nyilatkozta. – Egész nap kemény csatát vívtunk, és szoros volt a verseny Tommy és köztem. Legalább ötvenszer megelőztük egymást. Megnéztem a délelőtti futamot, és az utolsó [versenyen] próbáltam védekezni a Stirling’sben, néhányszor mégis sikerült utat találnia mellettem. Az utolsó körben viszont valamit jól csináltam, és magam mögött tartottam. Elképesztő volt a tempó, Tommy új körrekordot állított fel, [pedig csak] hat fok volt odakint. Még nem fogtam fel, de micsoda nap volt! Brit Superbike-bajnokok lettünk, amiért nagyon keményen megdolgoztunk. Ezt idő lesz feldolgozni.”

Természetesen csalódott vagyok, motorversenyzőként győzni jöttem ide – ezek már Bridewell szavai. – Kezdettől fogva hittem ebben a projektben, és nem volt kétségem afelől, hogy vagy kétszeres brit bajnokként állok majd itt, vagy abban a helyzetben, mint most. Ennél többet nem tudtam volna tenni, pilótaként az ember csak annyit tud csinálni, hogy mindent belead, én pedig pontosan így cselekedtem. A legközelebbi ellenfeleim egy mérfölddel voltak lemaradva, őszintén szólva egész évben csak én és Kyle voltunk, és ha a szívemre teszem a kezem, Kyle-nál jobb sráctól nem is kaphattam volna ki, őszintén örülök neki és a csapatának. Tudom, milyen érzés ebben a helyzetben lenni, óriási nyomás alatt volt, ő pedig jól kezelte. A Honda miatt rendkívül csalódott vagyok, mindent beleadtam, és egész évben mindent megtettem. Már csak néhány területen kell dolgoznunk, meg kell próbálnunk javítani a kerékelemelkedésen, hogy [korábban] felengedhessem a hátsó féket. Ugyanakkor micsoda utolsó futam volt ez az év végén! Azzal szeretném zárni, hogy köszönetet mondjak a csapatnak, néha megnehezítettem a dolgukat, de tisztában vagyok vele, mennyi munka folyik a színfalak mögött, és tudom, mekkora kiaknázatlan potenciál van még. Őszintén szólva nagyon elégedett vagyok az elvégzett munkával és azzal, amit elértünk.”

Pedrosa elmondta, szerinte mi a leghatékonyabb fegyver Bagnaia ellen

0

Dani Pedrosa úgy véli, az ellenfeleknek nem szabad hagyniuk, hogy Francesco Bagnaia a saját versenyét fussa, máskülönben nagyon nehéz megverni őt. A KTM tesztpilótája szerint Marc Márquez ebben jó lehet majd az olasz motoros csapattársaként.

Négy forduló van hátra a MotoGP idei szezonjából, és továbbra is megjósolhatatlan, hogy ki nyeri a 2024-es egyéni világbajnoki címet. Az már lényegében eldőlt, hogy elsőség a tavalyi szezonhoz hasonlóan idén is Francesco Bagnaia és Jorge Martín között dől el, közöttük viszont minimális a pontkülönbség, ráadásul mindketten hullámzóan teljesítenek.

Jelenleg 10 egységgel a spanyol versenyző vezet, de az előző futamhétvégén a címvédő nyújtott meggyőzőbb teljesítményt. A Japán Nagydíjon ugyanis hamar élre állt, és onnantól kezdve nem lehetett őt megállítani. A gyári Ducati motorosa jó néhányszor így szerzi meg a győzelmet, éppen ezért a Motegiben szakértőként tevékenykedő Dani Pedrosa úgy véli, azt kell megakadályozni, hogy Bagnaia kényelmes előnyt alakítson ki.

Így áll a MotoGP-tabella a Japán Nagydíj után

Egész évben ezeket a futamokat nézem, és az én pozíciómból nagyon könnyű beszélni – nyilatkozta a KTM tesztpilótája. – Ugyanakkor egyértelmű, hogy az ember nem hagyhatja, hogy Pecco a saját versenyét fussa. Ebben a konkrét esetben Martín a tizenegyedik helyről indulva nem tudott volna jobban teljesíteni. Azonban Bagnaiától egész évben azt látjuk, hogy ilyen versenyeket fut: megszerzi az egy másodperces előnyt, és ezzel kényelmesen elvan. Folyamatosan tartja a ritmust, ehhez nagyon jól felkészített motorral rendelkezik, és jól tudja kezelni a gumikat. Ilyenkor a futam kicsit statikusabbá válik, ahol már az elején kialakulnak a különbségek. Látható, hogy mindenki ugyanúgy motorozik. Néhány körben valaki hoz egy tizedmásodpercet, máskor pedig ugyanennyit veszít. A viadal viszont többé-kevésbé már eldőlt.”

Valóban, Bagnaia az élen rendkívül stabil teljesítményre képes: a Japán Nagydíjon például a közvetítésben is megmutatták, hogy folyamatosan szórta a közel azonos, 1:44 másodperces köridőket. „Az ötödiktől kezdve Pecco összes köre három tizedmásodpercen belül van – jelentette ki Pedrosa. – Egyetlen kanyarban, egyetlen körben sem hibázik. Ezért mondom, hogy az egyik stratégia a Pecco Bagnaia elleni harcban, hogy az ember megzavarja őt.”

Bagnaia összehasonlította Rossi és Lorenzo csatáját a Martínnal vívott párharcával

Amikor viszont nem vezet, a címvédőt meg lehet zavarni, hiszen a szezon során már számos kiesést hozott össze. Ezek közül persze nem mindegyikért lehetett felelőssé tenni, de a főfutamokon történt három nullázásának mindegyikében volt valamennyi szerepe. Pedrosa szerint ilyen téren jövőre még nehezebb dolga lesz, hiszen Marc Márquez csapattársként akár rendszeresen zavaró tényezővé válhat számára.

Az embernek meg kell találnia a módját, hogy kizökkentse őt ebből a koncentráltsági zónából, hogy problémákat okozzon neki – fogalmazott. – Egy Marc Márquez ebben erősebb, mert ha ott van a kerekén, akkor megzavarhatja az ellenfelet, és megakadályozhatja abban, hogy a saját versenyét fussa. Ellenkező esetben Pecco képes a saját tempójában menni, és nagyon nehéz őt megverni.”

Hiába versenyez vele Bagnaia és Martín is, a Ducati nem fejleszti tovább az idei motorját

Farkas Kevin nagyot bukott a JuniorGP-ben, Rossi Moor máris pontot szerzett a Moto2-esek között

0

Farkas Kevinnek ijesztő bukásban volt része a JuniorGP aragóniai fordulójában, ezért az időmérőn és így a futamon sem lehetett ott. Rossi Moor kilencedikként ért célba első futamán a Moto2-ben, míg Kecskés Bencét technikai hiba hátráltatta a Stock kategóriában.

Bár a világ motorsportszerető közönsége a Superbike-világbajnokság estorili fordulójára figyelt, természetesen más pályákon is zajlottak az események. A JuniorGP-ben szintén az utolsó előtti fordulót rendezték meg, és a négy különböző géposztályból háromban is lehetett szurkolni magyar versenyzőnek. Egyiküknek össze is jött a pontszerzés Aragóniában.

Farkas Kevin bizakodva vágott neki az alcañizi hétvégének, hiszen nem sokkal korábban két napot is tesztelt a MotorLand Aragónon, ám szereplése idő előtt véget ért Spanyolországban. Az első szabadedzésen a huszonkilencedik, a másodikon pedig a huszonkettedik helyet szerezte meg, majd jött az edzés, amely finoman szólva sem alakult jól számára.

Farkas alatt előbb megállt a motor, de ezt még a garázsban sikerült orvosolniuk a szerelőknek. Azonban, miután visszatért a pályára, az utolsó kanyar kijáratánál nagyot bukott, és szerencséje volt, hogy a mögötte lévők ki tudták kerülni. Motorja viszont annyira megsérült, hogy az időmérőn és így a versenyen már nem állhatott rajthoz, így továbbra is pont nélkül áll a sorozatban.

Ahogyan arról korábban mi is beszámoltunk, Rossi Moor visszatért Európába, és bemutatkozott a Moto2-es kategóriában. Az egyébként amerikai színekben versenyző pilóta biztatóan kezdett, hiszen mindkét szabadedzésen a nyolcadik pozíciót szerezte meg. Az edzésen viszont csupán tizenhetedik lett, így a Q1-ben kellett kiharcolnia a továbbjutást.

Neves magyar csapattal tér vissza Európába Rossi Moor

Ez a harmadikként sikerült is, sőt, az időmérő második szakaszára rengeteget tudott javulni, így 2:07.956 másodperces körével a hatodik helyet szerezte meg, 3,647 másodperccel lemaradva a pole pozíciós időtől. Érdekesség, hogy közvetlenül mellőle a többszörös MotoE-futamgyőztes és a Superbike-vb idei asseni fordulójának első futamát hihetetlen körülmények között megnyerő Nicholas Spinelli indult. Az olasz versenyző az első futamon is közvetlenül Moor mögött zárt, az amerikai-magyar pilóta a kilencedik helyet szerezte meg bemutatkozó viadalán. A második futam már nem sikerült ennyire jól, hiszen a 15 körös verseny 10. körében kiesett, de 7 pontjával így is a huszonharmadik pozícióban iratkozott fel a tabellára.

Kecskés Bence a Stock kategóriában állt rajthoz, miután felépült korábbi csuklósérüléséből. Az első szabadedzésen tizenharmadikként, a másodikon tizennegyedikként zárt, az esős edzésen viszont csak tizenkilencedik lett. A Q1-ben aztán peches volt a piros zászlókkal, és csak hatodik lett, így huszadikként rajtolhatott. A futamon szintén nem volt szerencséje, hiszen a 8. körben kezdett elmenni az erő a motorblokkból, majd az utolsó, 10. körben végleg megadta magát. A 18. születésnapját jövő héten ünneplő motoros neve mellett így továbbra is 5 pont áll, ami az összetett huszonötödik helyére elég. A JuniorGP utolsó fordulóját november 21-e és 24-e között rendezik Valenciában.

Rossi nagybácsi lett, megszületett Mariniék gyermeke (képek)

0

Luca Marini és felesége a közösségi médiában jelentették be, hogy megszületett közös gyermekük. A bejegyzés alatt számos versenyző és a motorsportban egyéb szerepet betöltő személy gratulált, de más olasz sportolók is hozzászóltak.

Újabb MotoGP-versenyző iratkozott fel az édesapák listájára. Luca Marini és felesége, Marta Vincenzi az Instagramon jelentették be, hogy szombaton megszületett közös gyermekük. A kislányt Angelina Lucénak nevezték el. „Lélegzetelállító – olvasható a képekhez mellékelt szöveg. – Tökéletes vagy. Soha nem gondoltuk, hogy ilyen nagy szerelmet fogunk érezni.”

Ennek köszönhetően nem csak Mariniből lett apuka, hiszen féltestvére, Valentino Rossi nagybácsivá vált. A kilencszeres világbajnok egy 24 óráig elérhető történet létrehozásával gratulált öccsének. A 45 éves legenda egyébként már maga is édesapa, sőt, júliusban kiderült, hogy immáron második közös gyermeküket várják barátnőjével, Francesca Sofia Novellóval.

Csodálatos hír, Valentino Rossiék ismét babát várnak (képek)

Utóbbi hozzászólásban gratulált „sógorának”, ahogyan a MotoGP számos állandó vagy tesztpilótája is. Így tett Francesco Bagnaia, Aleix Espargaró, Fabio Di Giannantonio, Joan Mir, Miguel Oliveira, Nakagami Takaaki, Dani Pedrosa, Stefan Bradl és Lorenzo Savadori is. Persze akadtak más kategóriákban szereplő kommentelők is, mint például Michael Ruben Rinaldi, Xavi Vierge vagy Jorge Navarro.

Rajtuk kívül olyan korábbi versenyzők is kifejezték örömüket, mint Loris Capirossi és Mauro Sanchini, de Paolo Ciabatti, a Ducati MotoGP-projektjének korábbi sportigazgatója is hozzászólt. Ahogyan több szervezet fiókjának kezelője is: ilyen volt az Aprilia, a Honda, a VR46 Akadémia, valamint maga a MotoGP.

Emellett más sportágak korábbi vagy jelenlegi képviselői sem maradhattak ki. A bejegyzés alatt megjelent a profi teniszezőként tevékenykedő Fabio Fognini, Mattia Perin, a Juventus labdarúgócsapatának kapusa, illetve a korábbi Forma–2-es bajnok, jelenleg kommentátorként és elemzőként dolgozó Davide Valsecchi is.

Marini ezzel Espargaróhoz, Oliveirához, Mirhez, Álex Rinshez, Maverick Viñaleshez és Jack Millerhez csatlakozott, hiszen a MotoGP 2024-es állandó versenyzői közül nekik van már legalább egy gyerekük. Az olasz motoros korábban kijelentette, hogy a közkeletű vélekedés szerinte nem igaz. „Régebben azt mondták, hogy amikor az ember apa lesz, veszít a sebességéből – fogalmazott. – Most viszont sok olyan pilóta van a mezőnyben, aki már apa, és mindannyian nagyon gyorsnak tűnnek, még a korábbinál is gyorsabbnak.”

Lettenbichler sérülten is nyert a hardenduro-vb-n, visszatért a Superenduro-vb legjobbja

0

Manuel Lettenbichler nyerte a hardenduro-világbajnokság utolsó előtti, törökországi fordulóját, de a végső győzelmét még nem biztosította be. Billy Bolt negyedik hellyel tért vissza sérüléséből.

Az előző héten rendezték a hardenduro-világbajnokság hatodik, azaz utolsó előtti fordulóját. A helyszín Törökország délnyugati része volt, a mezőny tagjai a turistaparadicsomnak számító Kemerből indultak. Manuel Lettenbichler 9 pontos előnyből várta a hétvégét Wade Younggal szemben, míg Mario Románnak 16, Teodor Kabakcsijevnek 18 egység volt a hátránya az éllovas mögött.

Ez a forduló egy nagy visszatérésről is szólt, ugyanis a 2021-ben bajnoki címet, tavaly pedig összetettbeli ezüstérmet szerző Billy Bolt ismét rajthoz állt sérülése után. A brit motoros a superendurózásban évek óta szinte legyőzhetetlennek számít, és ezt már Budapesten is többször bizonyította a kilátogató közönségnek, jövőre pedig szintén megteheti.

Indul a 2025-ös Superenduro GP of Hungary jegyértékesítése

Bolt hétvégéje nem is indulhatott volna jobban, hiszen megnyerte a csütörtöki, tengerparti versenyt Lettenbichler és Young előtt. Ezért pont még nem járt, viszont a másnapi erdei kvalifikációnak ő vághatott neki elsőként, vagyis ő mehetett a legjobb körülmények között. Ezt azonban nem sikerült kihasználnia, legalábbis e két ellenfelével szemben.

A pilótákat 30 másodpercenként indították, de ők hárman aztán fordított sorrendben értek célba. Young 1:44:22.97 másodperces idővel bizonyult a leggyorsabbnak, 3:11.20 másodperccel felülmúlva Lettenbichlert, így 1 pontot sikerült hozni rajta az összetettben. Bolt lemaradása további 1:27.44 másodperc volt, amivel megszerezte a harmadik helyet és idei első egységét a 45 kilométeres pályán.

Szombaton aztán jött a főfutam, amely igencsak változatos, 65 kilométeres pályán zajlott: a mezőny tagjai a Földközi-tenger partján kezdtek, aztán folyómedreken át tartott az útjuk, a végén pedig jöttek a sziklás hegyek, olykor 2365 méteres tengerszint feletti magasságban. Lettenbichler annak ellenére elsőként jött el a rajtnál, hogy az előző nap után csuklósérüléssel bajlódott.

A német versenyző meg is tartotta a vezetést, a tengerparti rész befejeztével Kabakcsijev követte őt közelről, a harmadik pozícióért Young és Bolt csatáztak, míg Román ötödikként haladt. A spanyol versenyző aztán magára talált, és megelőzte riválisait, majd Lettenbichlert is utolérte, ám egy ponton megsérült a kipufogója, így a győzelemre nem volt esélye.

Sőt, a második helyért is küzdenie kellett, ám nem a korábban maga mögé utasított riválisok ellen, hanem a hardenrudózás legendájával, Graham Jarvisszal szemben. A brit versenyző Bolt, Young és Kabakcsijev mellett is elment, végül pedig Románt is megelőzte. Lettenbichler végül 4:43:22.26 másodperces idővel nyert, 13:17.08 másodperccel megelőzve Jarvist, és további 38,62-vel Románt. Mögöttük Bolt, Francesc Moret, Young és Kabakcsijev lett a sorrend.

Lettenbichler így 112 ponttal továbbra is vezeti az összetettet. Előnye normál esetben 18 egységre nőtt volna Younggal szemben, de mivel Jarvis nem jogosult pontszerzésre, ezért 17 a különbség, míg Románnak hasonló okokból nem 23, hanem 21 a hátránya, így matematikailag még neki is van esélye a vb-címre. A szezonzárót jövő héten rendezik Spanyolországban.